Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Γλυκιά έμπνευση... [Dan Penn, Spooner Oldham]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057530248" data-attributes="member: 30418"><p><strong>Στραγγίζοντας το συναίσθημα!</strong></p><p></p><p>Καθώς ήταν ο πρώτος δίσκος που έφτιαξε ο <em>Penn</em>, εξοργίστηκε όταν οι <em>Purify</em> έβαλαν τη δική τους σφραγίδα στο τραγούδι. "<em>Άλλαξαν το 'The Puppet' σε 'I'm Your Puppet', το τραγούδησαν πολύ γρήγορα, μετατρέποντάς το σε στυλ Sam And Dave, που δεν μ' άρεσε. Όταν κατόπιν ήρθε το τσεκ, του έδωσα ακόμα μια ακρόαση και φυσικά μου άρεσε πολύ. Πήρα όμως ένα ζωτικό μάθημα. Μπορεί να είναι το τραγούδι σας αλλά μη το κρατάτε πολύ σφιχτά, οι τραγουδιστές μπορεί να έχουν δίκιο μερικές φορές</em>".</p><p>Ο <em>Spooner Oldham</em> θυμάται τον ενθουσιασμό βλέποντάς το να ανεβαίνει στα τσαρτ. "<em>Ηχογραφούσαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, γράφοντας δύο ή τρία τραγούδια κάθε βράδυ, δουλεύοντας σκληρά έτσι μου έδωσε μια πραγματική ώθηση αυτό το πρώτο χιτ. Άνοιξε τις πόρτες και για τα επόμενα λίγα χρόνια, είτε εγώ είτε ο Dan ή και οι δύο μας είχαμε δίσκους να σκαρφαλώνουν στο ένα τσαρτ ή στο άλλο, ποπ, R&B, τζαζ, ...είχαμε ρέντα</em>".</p><p>Αφού, ο Penn, μετακόμισε στο Μέμφις το 1966 για να κάνει παραγωγή - "<em>έμαθα πολλά παρατηρώντας τον Rick Hall, αλλά με πλήρωνε για να γράφω. Δεν είπε όχι όταν τον ρώτησα για την παραγωγή, αλλά δεν είπε και ναι</em>" - συνεργάστηκε με τον <strong>Chips Moman</strong> στα <strong>American Studios</strong>. Ο <em>Oldham</em> ακολούθησε το 1967 μετά την αναπλήρωση της θέσης του, στους <em>Swampers</em> από τον κιμπορντίστα <em>Barry Beckett</em>.</p><p></p><p>Οι <em>Penn</em> και <em>Moman</em> χτύπησαν φλέβα με το πρώτο τραγούδι που συνέγραψαν. Μια πληγωμένη μπαλάντα, που χαρακτηρίζεται από την παραίτηση και την ένταση, το "<strong>The Dark End Of The Street</strong>" γράφτηκε σε ένα δωμάτιο μοτέλ στο Νάσβιλ κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος σε ένα παιχνίδι πόκερ. Όταν τραγουδήθηκε από τον <strong>James Carr</strong>, έγινε μια καθοριστική στιγμή στην deep σόουλ.</p><p>Ωστόσο, σύμφωνα με τον <em>Penn</em>, ο <em>Carr</em> είχε αρχικά πρόβλημα με τα φωνητικά. "<em>Ο Chips είπε, 'Dan, πήγαινε να του δείξεις πώς πηγαίνει'. Έτσι πήγα και είπα. Άσε με να το δοκιμάσω. Αυτός αντέδρασε, 'Τι;'. Μπορούσες να δεις τι σκεφτόταν, γι' αυτό έκανα ό,τι καλύτερο και αυτός είχε μετά τη σειρά του. Στη συνέχεια ξαναβγήκα και έκανα την αρμονία - είμαι η μαύρη γυναίκα στο τέλος με την ψηλή φωνή. Δεν θα μπορούσα να το κάνω αυτό σήμερα</em>".</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]122176[/ATTACH]</p><p></p><p>Το δεύτερο τραγούδι που οι <em>Penn</em> και <em>Moman</em> έγραψαν, "<strong>Do Right Woman, Do Right Man</strong>", ήταν μια άλλη μεγάλη επιτυχία. Γραμμένο "εν ριπή οφθαλμού" στο σπίτι του <em>Moman</em> μετά από ένα δείπνο, συνέβαλε στην εξασφάλιση της κληρονομιάς της <strong>Aretha Franklin</strong> σαν η βασίλισσα της σόουλ.</p><p>"<em>Ο Spooner, έπαιξε το 'Do Right Woman' στον Jerry Wexler</em>", λέει ο <em>Penn</em>. "<em>Πήρε την Aretha κάτω στα Fame για να ηχογραφήσει το πρώτο της σέσιον για την Atlantic, ο Chips παίρνει την κλήση για την παραγωγή και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μην πάω εκεί κάτω, γιατί ήξερες ότι επρόκειτο να γραφτεί ιστορία. Ηχογραφούν το 'I Never Loved A Man', ο Spooner παίζει στο όργανο και ο καθένας χτύπαγε τον άλλον στη πλάτη γιατί ακουγόταν τόσο διαβολικά καλά. Ο Jerry λέει, 'Ας ηχογραφήσουμε το Do Right Woman'</em>".</p><p>Αλλά στο σύντομο χρονικό διάστημα που χρειάστηκε ο <em>Penn</em> για να γράψει τα λόγια για τη γέφυρα, ο <em>Hall</em> και ο μετέπειτα σύζυγος της <em>Aretha</em> και μάνατζερ <em>Ted White</em> πιάστηκαν στα χέρια, "<em>οι άνθρωποι άρχισαν να πίνουν</em>", θυμάται ο <em>Penn</em>. "<em>Ο Rick ήταν λίγο πιωμένος, ο σύζυγος ήταν λίγο πιωμένος, κάτι ειπώθηκε, τα πράγματα έγιναν άσχημα και καυγάδισαν. Ο Jerry Wexler, στη συνέχεια, την παίρνει από τα Muscle Shoals πίσω στη Νέα Υόρκη. Νόμιζα, λοιπόν ότι αυτό ήταν το τέλος του και ότι δεν πρόκειται να βγάλω οποιαδήποτε λεφτά από το αξιοθρήνητο ντέμο μου. Θέλω να πω, εγώ τσιρίζοντας ψηλά στον τόνο της Aretha, η μπάντα, που δεν μπορούσε να κάνει τίποτα πίσω μου, ήταν απαίσιο. Η Aretha δεν είχε καν προσπαθήσει να το τραγουδήσει</em>".</p><p>Όταν το κομμάτι τελικά ολοκληρώθηκε, ο <em>Wexler</em> κάλεσε τους <em>Penn</em> και <em>Moman</em> να το ακούσουν. "<em>Πετάμε στη Νέα Υόρκη και είμαστε στην αίθουσα ελέγχου της Atlantic και, Ουάου! η Aretha αρχίζει να τραγουδάει, οι αδερφές της έρχονται πίσω της, αυτή παίζει πιάνο, εγώ σκέφτηκα, Φίλε, εδώ σίγουρα αποτύπωσαν την μαγεία</em>".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057530248, member: 30418"] [b]Στραγγίζοντας το συναίσθημα![/b] Καθώς ήταν ο πρώτος δίσκος που έφτιαξε ο [I]Penn[/I], εξοργίστηκε όταν οι [I]Purify[/I] έβαλαν τη δική τους σφραγίδα στο τραγούδι. "[I]Άλλαξαν το 'The Puppet' σε 'I'm Your Puppet', το τραγούδησαν πολύ γρήγορα, μετατρέποντάς το σε στυλ Sam And Dave, που δεν μ' άρεσε. Όταν κατόπιν ήρθε το τσεκ, του έδωσα ακόμα μια ακρόαση και φυσικά μου άρεσε πολύ. Πήρα όμως ένα ζωτικό μάθημα. Μπορεί να είναι το τραγούδι σας αλλά μη το κρατάτε πολύ σφιχτά, οι τραγουδιστές μπορεί να έχουν δίκιο μερικές φορές[/I]". Ο [I]Spooner Oldham[/I] θυμάται τον ενθουσιασμό βλέποντάς το να ανεβαίνει στα τσαρτ. "[I]Ηχογραφούσαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, γράφοντας δύο ή τρία τραγούδια κάθε βράδυ, δουλεύοντας σκληρά έτσι μου έδωσε μια πραγματική ώθηση αυτό το πρώτο χιτ. Άνοιξε τις πόρτες και για τα επόμενα λίγα χρόνια, είτε εγώ είτε ο Dan ή και οι δύο μας είχαμε δίσκους να σκαρφαλώνουν στο ένα τσαρτ ή στο άλλο, ποπ, R&B, τζαζ, ...είχαμε ρέντα[/I]". Αφού, ο Penn, μετακόμισε στο Μέμφις το 1966 για να κάνει παραγωγή - "[I]έμαθα πολλά παρατηρώντας τον Rick Hall, αλλά με πλήρωνε για να γράφω. Δεν είπε όχι όταν τον ρώτησα για την παραγωγή, αλλά δεν είπε και ναι[/I]" - συνεργάστηκε με τον [B]Chips Moman[/B] στα [B]American Studios[/B]. Ο [I]Oldham[/I] ακολούθησε το 1967 μετά την αναπλήρωση της θέσης του, στους [I]Swampers[/I] από τον κιμπορντίστα [I]Barry Beckett[/I]. Οι [I]Penn[/I] και [I]Moman[/I] χτύπησαν φλέβα με το πρώτο τραγούδι που συνέγραψαν. Μια πληγωμένη μπαλάντα, που χαρακτηρίζεται από την παραίτηση και την ένταση, το "[B]The Dark End Of The Street[/B]" γράφτηκε σε ένα δωμάτιο μοτέλ στο Νάσβιλ κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος σε ένα παιχνίδι πόκερ. Όταν τραγουδήθηκε από τον [B]James Carr[/B], έγινε μια καθοριστική στιγμή στην deep σόουλ. Ωστόσο, σύμφωνα με τον [I]Penn[/I], ο [I]Carr[/I] είχε αρχικά πρόβλημα με τα φωνητικά. "[I]Ο Chips είπε, 'Dan, πήγαινε να του δείξεις πώς πηγαίνει'. Έτσι πήγα και είπα. Άσε με να το δοκιμάσω. Αυτός αντέδρασε, 'Τι;'. Μπορούσες να δεις τι σκεφτόταν, γι' αυτό έκανα ό,τι καλύτερο και αυτός είχε μετά τη σειρά του. Στη συνέχεια ξαναβγήκα και έκανα την αρμονία - είμαι η μαύρη γυναίκα στο τέλος με την ψηλή φωνή. Δεν θα μπορούσα να το κάνω αυτό σήμερα[/I]". [CENTER][ATTACH=CONFIG]122176._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το δεύτερο τραγούδι που οι [I]Penn[/I] και [I]Moman[/I] έγραψαν, "[B]Do Right Woman, Do Right Man[/B]", ήταν μια άλλη μεγάλη επιτυχία. Γραμμένο "εν ριπή οφθαλμού" στο σπίτι του [I]Moman[/I] μετά από ένα δείπνο, συνέβαλε στην εξασφάλιση της κληρονομιάς της [B]Aretha Franklin[/B] σαν η βασίλισσα της σόουλ. "[I]Ο Spooner, έπαιξε το 'Do Right Woman' στον Jerry Wexler[/I]", λέει ο [I]Penn[/I]. "[I]Πήρε την Aretha κάτω στα Fame για να ηχογραφήσει το πρώτο της σέσιον για την Atlantic, ο Chips παίρνει την κλήση για την παραγωγή και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μην πάω εκεί κάτω, γιατί ήξερες ότι επρόκειτο να γραφτεί ιστορία. Ηχογραφούν το 'I Never Loved A Man', ο Spooner παίζει στο όργανο και ο καθένας χτύπαγε τον άλλον στη πλάτη γιατί ακουγόταν τόσο διαβολικά καλά. Ο Jerry λέει, 'Ας ηχογραφήσουμε το Do Right Woman'[/I]". Αλλά στο σύντομο χρονικό διάστημα που χρειάστηκε ο [I]Penn[/I] για να γράψει τα λόγια για τη γέφυρα, ο [I]Hall[/I] και ο μετέπειτα σύζυγος της [I]Aretha[/I] και μάνατζερ [I]Ted White[/I] πιάστηκαν στα χέρια, "[I]οι άνθρωποι άρχισαν να πίνουν[/I]", θυμάται ο [I]Penn[/I]. "[I]Ο Rick ήταν λίγο πιωμένος, ο σύζυγος ήταν λίγο πιωμένος, κάτι ειπώθηκε, τα πράγματα έγιναν άσχημα και καυγάδισαν. Ο Jerry Wexler, στη συνέχεια, την παίρνει από τα Muscle Shoals πίσω στη Νέα Υόρκη. Νόμιζα, λοιπόν ότι αυτό ήταν το τέλος του και ότι δεν πρόκειται να βγάλω οποιαδήποτε λεφτά από το αξιοθρήνητο ντέμο μου. Θέλω να πω, εγώ τσιρίζοντας ψηλά στον τόνο της Aretha, η μπάντα, που δεν μπορούσε να κάνει τίποτα πίσω μου, ήταν απαίσιο. Η Aretha δεν είχε καν προσπαθήσει να το τραγουδήσει[/I]". Όταν το κομμάτι τελικά ολοκληρώθηκε, ο [I]Wexler[/I] κάλεσε τους [I]Penn[/I] και [I]Moman[/I] να το ακούσουν. "[I]Πετάμε στη Νέα Υόρκη και είμαστε στην αίθουσα ελέγχου της Atlantic και, Ουάου! η Aretha αρχίζει να τραγουδάει, οι αδερφές της έρχονται πίσω της, αυτή παίζει πιάνο, εγώ σκέφτηκα, Φίλε, εδώ σίγουρα αποτύπωσαν την μαγεία[/I]". [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Γλυκιά έμπνευση... [Dan Penn, Spooner Oldham]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…