- 17 June 2009
- 3,594
.....ακολουθώντας τα ίχνη του Robert Wyatt ……..
News From Babel – Letters Home (1986 Recommended Records)
…αλλά αυτό θα αδικούσε κατάφορα τους υπόλοιπους που συνετέλεσαν στην δημιουργία αυτού του εξαιρετικού δίσκου.
News from Babel, ή, πως η Lindsay Cooper συνάντησε τους Henry Cow, έτσι, για να ξεκινήσω από κάπου το νήμα.
Βέβαια, είναι η μουσική που κυριαρχεί και μου έχει κάνει σχεδόν ολοκληρωτική κατοχή, αλλά είθισται να δίνουμε και κάποια στοιχεία!
Η Lindsay λοιπόν, ήταν ήδη μια καταξιωμένη μουσικός, εξαιρετική δεξιοτέχνις αρχικά στο bassoon και το oboe και στη συνέχεια, σαν μια μοναδική ζωγράφος με διαρκώς επεκτεινόμενη χρωματική παλέτα και στα σαξόφωνα, στο φλάουτο και στα keyboards.
Παραφράζοντας λοιπόν τον τίτλο της ταινίας, when Lidsay met Henry, η παρουσία της έγινε εύκολα διακριτή και η συνεισφορά της στην δημιουργία ενός νέου ρεύματος στη μουσική ήταν καταλυτική.
Οι News from Babel αποτελούν την φυσική εξέλιξη των Henry Cow.
Ο Chris Cutler και η Dagmar Krause έχουν ξανασυνεργασθεί ήδη στους Art Bears και σε διάφορα σχήματα, η Zeena Parkins μεταξύ άλλων με τον Fred Firth, συνδετικό κρίκο μεταξύ των τεσσάρων.
Στο δεύτερο άλμπουμ τους Letters Home, δίπλα στην ξεχωριστή φωνή της Dagmar Krause προστίθεται η καταλυτική παρουσία του Robert Wyatt, αλλά και οι πειραματικές φόρμες του Bill Gilonis στην κιθάρα και το μπάσο, και η συνδρομή στα φωνητικά της Sally Potter (ναι, ναι, εκτός από σκηνοθέτις είχε και μουσικές ανησυχίες) και του Βρεττανού Phil Minton.
Κάπου εδώ πρέπει να βάλω μια τελεία στην αναγκαστικά επιγραμματική καταγραφή των ‛βιογραφικών’ και να ασχοληθώ με τον δίσκο.
Από την πρώτη στιγμή η φωνή του Robert Wyatt μαγνητίζει τον ακροατή και αυτό σίγουρα δεν είναι υποκειμενική άποψη οφειλόμενη στην αδυναμία που του έχω.
Στο Who Will Accuse – μελωδικό σαν soundtrack αισθηματικής ταινίας αλλά αυτό μόνο κατά την πρώτη ‛ανάγνωση’ – αλλά και στα Heart of Stone, Moss, Waited/Justice και (με τη Sally Potter) στο Late Evening, αιχμαλωτίζουν τον ακροατή και απευθύνονται σε αυτόν σε πρώτο πρόσωπο, με μόνη εξαίρεση ίσως το Dragon at the Core, όπου ο Phil Minton παίζει, διασκεδάζει αλλά και κρύβεται κυρίως γι’ αυτόν ή από αυτόν…
Είναι αυτή η ικανότητα που έχει, χωρίς να είναι ίσως μεγάλη φωνή - κάτι που δεν έχω την ικανότητα να διακρίνω και να κρίνω- να μετατρέπει κάθε μουσικό κομμάτι σε έργο τέχνης.
Είναι ίσως πάλι τα τραγούδια που από μελωδίες σαν αυτές που περιέγραψα παραπάνω, χάρη στην δεξιοτεχνία του Gilonis στην κιθάρα αλλά και το τρυφερό και συνάμα στιβαρό χάδι της Zeena Parkins στην άρπα, ξεφεύγουν και γίνονται αφορμή για ένα μεθυστικό στροβίλισμα, για ένα παιχνιδιάρικο κλείσιμο του ματιού σε μεταπολεμικό φόντο υπό τους ήχους ενός ακορντεόν, μια αμυδρή θύμιση της εισαγωγής του Sea Song ακολουθούμενη από ένα καταχθόνια μελωδικό ιντερλούδιο λίγο πριν την φωνή της Sally Potter, είναι ο ορισμός της χρήσης των κρουστών σε αυτό που κάποιοι ονόμασαν avant-rock, είναι όλα αυτά που ο κάθε ένας από τους μουσικούς προσθέτει, με αποτέλεσμα ένα σύνολο στο οποίο και ο πιο δύσκολος ακροατής θα βρει ψεγάδι…
(Τώρα φαντάζομαι θα βγει ο… Παύλος και θα του βρεί δέκα, αλλά αυτό είναι ένα ρίσκο που θα πρέπει να πάρω )
Εξαιρετικός δίσκος, που άργησε να πέσει στην αντίληψή μου και μια καλή αφορμή να ψάξω και το πρώτο τους.
News From Babel – Letters Home (1986 Recommended Records)
…αλλά αυτό θα αδικούσε κατάφορα τους υπόλοιπους που συνετέλεσαν στην δημιουργία αυτού του εξαιρετικού δίσκου.
News from Babel, ή, πως η Lindsay Cooper συνάντησε τους Henry Cow, έτσι, για να ξεκινήσω από κάπου το νήμα.
Βέβαια, είναι η μουσική που κυριαρχεί και μου έχει κάνει σχεδόν ολοκληρωτική κατοχή, αλλά είθισται να δίνουμε και κάποια στοιχεία!
Η Lindsay λοιπόν, ήταν ήδη μια καταξιωμένη μουσικός, εξαιρετική δεξιοτέχνις αρχικά στο bassoon και το oboe και στη συνέχεια, σαν μια μοναδική ζωγράφος με διαρκώς επεκτεινόμενη χρωματική παλέτα και στα σαξόφωνα, στο φλάουτο και στα keyboards.
Παραφράζοντας λοιπόν τον τίτλο της ταινίας, when Lidsay met Henry, η παρουσία της έγινε εύκολα διακριτή και η συνεισφορά της στην δημιουργία ενός νέου ρεύματος στη μουσική ήταν καταλυτική.
Οι News from Babel αποτελούν την φυσική εξέλιξη των Henry Cow.
Ο Chris Cutler και η Dagmar Krause έχουν ξανασυνεργασθεί ήδη στους Art Bears και σε διάφορα σχήματα, η Zeena Parkins μεταξύ άλλων με τον Fred Firth, συνδετικό κρίκο μεταξύ των τεσσάρων.
Στο δεύτερο άλμπουμ τους Letters Home, δίπλα στην ξεχωριστή φωνή της Dagmar Krause προστίθεται η καταλυτική παρουσία του Robert Wyatt, αλλά και οι πειραματικές φόρμες του Bill Gilonis στην κιθάρα και το μπάσο, και η συνδρομή στα φωνητικά της Sally Potter (ναι, ναι, εκτός από σκηνοθέτις είχε και μουσικές ανησυχίες) και του Βρεττανού Phil Minton.
Κάπου εδώ πρέπει να βάλω μια τελεία στην αναγκαστικά επιγραμματική καταγραφή των ‛βιογραφικών’ και να ασχοληθώ με τον δίσκο.
Από την πρώτη στιγμή η φωνή του Robert Wyatt μαγνητίζει τον ακροατή και αυτό σίγουρα δεν είναι υποκειμενική άποψη οφειλόμενη στην αδυναμία που του έχω.
Στο Who Will Accuse – μελωδικό σαν soundtrack αισθηματικής ταινίας αλλά αυτό μόνο κατά την πρώτη ‛ανάγνωση’ – αλλά και στα Heart of Stone, Moss, Waited/Justice και (με τη Sally Potter) στο Late Evening, αιχμαλωτίζουν τον ακροατή και απευθύνονται σε αυτόν σε πρώτο πρόσωπο, με μόνη εξαίρεση ίσως το Dragon at the Core, όπου ο Phil Minton παίζει, διασκεδάζει αλλά και κρύβεται κυρίως γι’ αυτόν ή από αυτόν…
Είναι αυτή η ικανότητα που έχει, χωρίς να είναι ίσως μεγάλη φωνή - κάτι που δεν έχω την ικανότητα να διακρίνω και να κρίνω- να μετατρέπει κάθε μουσικό κομμάτι σε έργο τέχνης.
Είναι ίσως πάλι τα τραγούδια που από μελωδίες σαν αυτές που περιέγραψα παραπάνω, χάρη στην δεξιοτεχνία του Gilonis στην κιθάρα αλλά και το τρυφερό και συνάμα στιβαρό χάδι της Zeena Parkins στην άρπα, ξεφεύγουν και γίνονται αφορμή για ένα μεθυστικό στροβίλισμα, για ένα παιχνιδιάρικο κλείσιμο του ματιού σε μεταπολεμικό φόντο υπό τους ήχους ενός ακορντεόν, μια αμυδρή θύμιση της εισαγωγής του Sea Song ακολουθούμενη από ένα καταχθόνια μελωδικό ιντερλούδιο λίγο πριν την φωνή της Sally Potter, είναι ο ορισμός της χρήσης των κρουστών σε αυτό που κάποιοι ονόμασαν avant-rock, είναι όλα αυτά που ο κάθε ένας από τους μουσικούς προσθέτει, με αποτέλεσμα ένα σύνολο στο οποίο και ο πιο δύσκολος ακροατής θα βρει ψεγάδι…
(Τώρα φαντάζομαι θα βγει ο… Παύλος και θα του βρεί δέκα, αλλά αυτό είναι ένα ρίσκο που θα πρέπει να πάρω )
Εξαιρετικός δίσκος, που άργησε να πέσει στην αντίληψή μου και μια καλή αφορμή να ψάξω και το πρώτο τους.
Last edited: