Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης - Igor Stravinsky
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Skakinen" data-source="post: 375851" data-attributes="member: 1688"><p><strong><span style="color: Blue">Η σύνθεση</span></strong></p><p></p><p>Το σενάριο του έργου ανήκει στον ίδιο τον Stravinsky και είναι απλό:</p><p> </p><p>Μετά από έναν δύσκολο χειμώνα η φύση σιγά σιγά ξυπνάει και αρχαίες φυλές συγκεντρώνονται για εορταστικές ιεροτελεστίες για τον ερχομό της άνοιξης. </p><p>Μια γριά μάγισσα χρησιμοποιεί κλωνάρια για να προλέξει το μέλλον.</p><p>Οι γυναίκες χορεύουν παραδοσιακούς χορούς της άνοιξης.</p><p>Όλοι γιορτάζουν την ιερή δύναμη της μητέρας Γης.</p><p>Οι άντρες αναπαριστούν παραδοσιακά πολεμικά παιχνίδια</p><p>Ο γηραιότερος σοφός έρχεται από το χωριό και πραγματοποιείται ο χορός της Γης. Καθώς σκοτεινιάζει οι κοπέλες εκτελούν αρχαίους σχηματισμούς και μία από τις αυτές επιλέγεται ως η Εκλεκτή. Πέφτοντας κάτω στο έδαφος οι κοπέλες επικαλούνται τα αρχαία πνεύματα</p><p>Η Εκλεκτή αρχίζει και ολοκληρώνει τον τελικό χορό για να επιτευχθεί ο εξευμενισμός των θεών της Άνοιξης.</p><p></p><p>Ο Stravinsky είχε αρχικά στο μυαλό του μια προγραμματική συμφωνία (εξ ου και ο συμφωνικός χαρακτήρας του έργου) και γι’αυτό αργότερα προτιμούσε να παίζεται χωρίς το σκηνικό μέρος.</p><p>Το έργο χωρίζεται σε δύο μέρη και διαρκεί περίπου 33-34 λεπτά.</p><p>Καθένα από τα δύο μέρη αρχίζει με μία αργή εισαγωγή και τελειώνει κλιμακούμενο σε ένα φρενήρη χορό.</p><p></p><p>Η ενορχήστρωσή του προβλέπει ιδιαίτερα μεγάλη ορχήστρα.</p><p>Εκτός από τα έγχορδα, (πρώτα-δεύτερα βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα) προβλέπονται ξύλινα πνευστά σε 5άδες, 8 γαλλικά κόρνα, 4 τρομπέτες , piccolo τρομπέτα, 3 τρομπόνια, 2 μπάσσες τούμπες, 9 τύμπανα ,γκρανκάσα , γκόνγκ, αρχαία κύμβαλα και αρκετά άλλα κρουστά.</p><p></p><p></p><p></p><p> Α´ <u>Η λατρεία της γης</u></p><p>- Εισαγωγή</p><p>- Προάγγελοι της άνοιξης</p><p>- Τελετουργία της απαγωγής</p><p>- Η άνοιξη επιστρέφει</p><p>- Τελετουργικά παιχνίδια των αντίπαλων πόλεων</p><p>- Η πομπή των σοφών γηραιών </p><p>- Η λατρεία της γης</p><p>- Ο χορός της γης</p><p></p><p> Β´ <u>Η θυσία</u></p><p>- Εισαγωγή</p><p>- Μυστικοί κύκλοι των νεαρών κοριτσιών</p><p>- Απόδοση τιμών στην εκλεκτή</p><p>- Επίκληση των προγόνων</p><p>- Τελετουργία των προγόνων</p><p>- Χορός της Θυσίας</p><p></p><p></p><p>Η Ιεροτελεστία της άνοιξης χαρακτηρίζεται από έντονες εναλλαγές διάθεσης που κυμαίνονται από τις ήρεμες φράσεις ξύλινων πνευστών μέχρι φρενιτιώδη tutti , αιφνίδιες αλλαγές ρυθμού και ξαφνικές παύσεις.</p><p>Τα επεισόδια έχουν αυτόνομα και όχι ιδιαίτερα πολύπλοκα μελωδικά μοτίβα.</p><p>Αν και ο ίδιος ο Stravinsky ισχυριζόταν ότι υπήρχε μόνο μία λαϊκή μελωδία σε όλο το έργο, (η αρχική μελωδία του φαγκότου - βασισμένη σε Λιθουανικό παραδοσιακό τραγούδι), φαίνεται ότι οι λαϊκές μελωδίες που απαντώνται είναι πολύ περισσότερες, προερχόμενες από τη Λιθουανία, τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Σχεδόν όλες σχετίζονται με παλιές τελετουργίες γύρω από την άνοιξη.</p><p></p><p>Το έργο αρχίζει με την γνωστή μελωδία του φαγκότου και συνεχίζεται με διαλόγους των διαφόρων ξύλινων πνευστών και αραιά και που κάποια pizzicato των εγχόρδων τα οποία στη συνέχεια μπαίνουν ορμητικά με τις πασίγνωστες κοφτές τους φράσεις (Προάγγελοι της άνοιξης).</p><p> Μικρά μελωδικά μοτίβα από τα ξύλινα πνευστά εναλλάσονται με ουρανομήκη ξεφωνητά από τα χάλκινα και μετά ξανά ήσυχα περάσματα, βομβαρδισμοί από τα τύμπανα και την γκρανκάσα και το γκογκ , βίαιες δοξαριές από τα έγχορδα, χαοτικά tutti που τα διαδέχονται φράσεις από ελάχιστα ξύλινα πνευστά και τανάπαλιν και το πρώτο μέρος τελειώνει απότομα.</p><p></p><p>Το δεύτερο μέρος αρχίζει και αυτό ήρεμα με διαλόγους οργάνων ή ομάδων οργάνων και συνεχίζεται έτσι μέχρι το μισό του περίπου (τέλος των Μυστικών κύκλων των νεαρών κοριτσιών) όπου μετά από 11 δυνατά χτυπήματα των τυμπάνων (και της γκρανκάσας) γίνεται ένας διάλογος της ορχήστρας με τα τύμπανα , και των φαγκότων με τα τύμπανα στην επανάληψη του θέματος (Επίκληση των προγόνων) . Ακολουθεί διάλογος των ξύλινων με pizzicato των εγχόρδων (Τελετουργία των προγόνων ) και η ένταση σιγά σιγά ανεβαίνει σε ένα οργασμικό tutti το οποίο ακολουθείται από ήσυχες φράσεις των ξύλινων πνευστών, για να περάσουμε στο τελευταίο τμήμα του έργου όπου με διάλογο των χάλκινων υπό το ψιθύρισμα των εγχόρδων και την κατακλείδα των τυμπάνων την πρώτη φορά και με tutti στην επανάληψη, γίνεται ανασύνταξη της ορχήστρας για το οργασμικό φινάλε το οποίο μετά από απότομες παύσεις και ξαφνικές αλλαγές ρυθμού, ολοκληρώνεται με χτύπημα της γκρανκάσας μετά από μικρή παύση και μια φράση του φλάουτου.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ακούγοντας κάποιος το έργο είτε γνωρίζοντας την υπόθεση είτε όχι, είναι δύσκολο να μην τον αιχμαλωτίσει η τραχύτητα , η ακατέργαστη ενέργεια που εκλύεται. Ακόμη και στα αργά μέρη του έργου μπορεί κάποιος να ''αισθανθεί'' τον χείμαρρο που κοχλάζει υπογείως ,έτοιμος στην πρώτη ευκαιρία να ξεχυθεί ορμητικός και να παρασύρει ότι βρει μπροστά του. </p><p>Ο Stravinsky φιλοτέχνησε μια ηχητική απεικόνιση και αποθέωση του φαινομένου της ζωής στην πιο αρχέγονη διάστασή του!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skakinen, post: 375851, member: 1688"] [B][COLOR="Blue"]Η σύνθεση[/COLOR][/B] Το σενάριο του έργου ανήκει στον ίδιο τον Stravinsky και είναι απλό: Μετά από έναν δύσκολο χειμώνα η φύση σιγά σιγά ξυπνάει και αρχαίες φυλές συγκεντρώνονται για εορταστικές ιεροτελεστίες για τον ερχομό της άνοιξης. Μια γριά μάγισσα χρησιμοποιεί κλωνάρια για να προλέξει το μέλλον. Οι γυναίκες χορεύουν παραδοσιακούς χορούς της άνοιξης. Όλοι γιορτάζουν την ιερή δύναμη της μητέρας Γης. Οι άντρες αναπαριστούν παραδοσιακά πολεμικά παιχνίδια Ο γηραιότερος σοφός έρχεται από το χωριό και πραγματοποιείται ο χορός της Γης. Καθώς σκοτεινιάζει οι κοπέλες εκτελούν αρχαίους σχηματισμούς και μία από τις αυτές επιλέγεται ως η Εκλεκτή. Πέφτοντας κάτω στο έδαφος οι κοπέλες επικαλούνται τα αρχαία πνεύματα Η Εκλεκτή αρχίζει και ολοκληρώνει τον τελικό χορό για να επιτευχθεί ο εξευμενισμός των θεών της Άνοιξης. Ο Stravinsky είχε αρχικά στο μυαλό του μια προγραμματική συμφωνία (εξ ου και ο συμφωνικός χαρακτήρας του έργου) και γι’αυτό αργότερα προτιμούσε να παίζεται χωρίς το σκηνικό μέρος. Το έργο χωρίζεται σε δύο μέρη και διαρκεί περίπου 33-34 λεπτά. Καθένα από τα δύο μέρη αρχίζει με μία αργή εισαγωγή και τελειώνει κλιμακούμενο σε ένα φρενήρη χορό. Η ενορχήστρωσή του προβλέπει ιδιαίτερα μεγάλη ορχήστρα. Εκτός από τα έγχορδα, (πρώτα-δεύτερα βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα και κοντραμπάσα) προβλέπονται ξύλινα πνευστά σε 5άδες, 8 γαλλικά κόρνα, 4 τρομπέτες , piccolo τρομπέτα, 3 τρομπόνια, 2 μπάσσες τούμπες, 9 τύμπανα ,γκρανκάσα , γκόνγκ, αρχαία κύμβαλα και αρκετά άλλα κρουστά. Α´ [U]Η λατρεία της γης[/U] - Εισαγωγή - Προάγγελοι της άνοιξης - Τελετουργία της απαγωγής - Η άνοιξη επιστρέφει - Τελετουργικά παιχνίδια των αντίπαλων πόλεων - Η πομπή των σοφών γηραιών - Η λατρεία της γης - Ο χορός της γης Β´ [U]Η θυσία[/U] - Εισαγωγή - Μυστικοί κύκλοι των νεαρών κοριτσιών - Απόδοση τιμών στην εκλεκτή - Επίκληση των προγόνων - Τελετουργία των προγόνων - Χορός της Θυσίας Η Ιεροτελεστία της άνοιξης χαρακτηρίζεται από έντονες εναλλαγές διάθεσης που κυμαίνονται από τις ήρεμες φράσεις ξύλινων πνευστών μέχρι φρενιτιώδη tutti , αιφνίδιες αλλαγές ρυθμού και ξαφνικές παύσεις. Τα επεισόδια έχουν αυτόνομα και όχι ιδιαίτερα πολύπλοκα μελωδικά μοτίβα. Αν και ο ίδιος ο Stravinsky ισχυριζόταν ότι υπήρχε μόνο μία λαϊκή μελωδία σε όλο το έργο, (η αρχική μελωδία του φαγκότου - βασισμένη σε Λιθουανικό παραδοσιακό τραγούδι), φαίνεται ότι οι λαϊκές μελωδίες που απαντώνται είναι πολύ περισσότερες, προερχόμενες από τη Λιθουανία, τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Σχεδόν όλες σχετίζονται με παλιές τελετουργίες γύρω από την άνοιξη. Το έργο αρχίζει με την γνωστή μελωδία του φαγκότου και συνεχίζεται με διαλόγους των διαφόρων ξύλινων πνευστών και αραιά και που κάποια pizzicato των εγχόρδων τα οποία στη συνέχεια μπαίνουν ορμητικά με τις πασίγνωστες κοφτές τους φράσεις (Προάγγελοι της άνοιξης). Μικρά μελωδικά μοτίβα από τα ξύλινα πνευστά εναλλάσονται με ουρανομήκη ξεφωνητά από τα χάλκινα και μετά ξανά ήσυχα περάσματα, βομβαρδισμοί από τα τύμπανα και την γκρανκάσα και το γκογκ , βίαιες δοξαριές από τα έγχορδα, χαοτικά tutti που τα διαδέχονται φράσεις από ελάχιστα ξύλινα πνευστά και τανάπαλιν και το πρώτο μέρος τελειώνει απότομα. Το δεύτερο μέρος αρχίζει και αυτό ήρεμα με διαλόγους οργάνων ή ομάδων οργάνων και συνεχίζεται έτσι μέχρι το μισό του περίπου (τέλος των Μυστικών κύκλων των νεαρών κοριτσιών) όπου μετά από 11 δυνατά χτυπήματα των τυμπάνων (και της γκρανκάσας) γίνεται ένας διάλογος της ορχήστρας με τα τύμπανα , και των φαγκότων με τα τύμπανα στην επανάληψη του θέματος (Επίκληση των προγόνων) . Ακολουθεί διάλογος των ξύλινων με pizzicato των εγχόρδων (Τελετουργία των προγόνων ) και η ένταση σιγά σιγά ανεβαίνει σε ένα οργασμικό tutti το οποίο ακολουθείται από ήσυχες φράσεις των ξύλινων πνευστών, για να περάσουμε στο τελευταίο τμήμα του έργου όπου με διάλογο των χάλκινων υπό το ψιθύρισμα των εγχόρδων και την κατακλείδα των τυμπάνων την πρώτη φορά και με tutti στην επανάληψη, γίνεται ανασύνταξη της ορχήστρας για το οργασμικό φινάλε το οποίο μετά από απότομες παύσεις και ξαφνικές αλλαγές ρυθμού, ολοκληρώνεται με χτύπημα της γκρανκάσας μετά από μικρή παύση και μια φράση του φλάουτου. Ακούγοντας κάποιος το έργο είτε γνωρίζοντας την υπόθεση είτε όχι, είναι δύσκολο να μην τον αιχμαλωτίσει η τραχύτητα , η ακατέργαστη ενέργεια που εκλύεται. Ακόμη και στα αργά μέρη του έργου μπορεί κάποιος να ''αισθανθεί'' τον χείμαρρο που κοχλάζει υπογείως ,έτοιμος στην πρώτη ευκαιρία να ξεχυθεί ορμητικός και να παρασύρει ότι βρει μπροστά του. Ο Stravinsky φιλοτέχνησε μια ηχητική απεικόνιση και αποθέωση του φαινομένου της ζωής στην πιο αρχέγονη διάστασή του! [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης - Igor Stravinsky
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…