Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058829748" data-attributes="member: 30418"><p><strong><span style="font-size: 22px">20</span></strong>. <strong>John Coltrane - A Love Supreme</strong> (Ιανουάριος 1965, Impulse!) [LP]</p><p><span style="color: Indianred">Κομμάτια</span>: A1 Part I – Acknowledgement - 7:39, A2 Part II – Resolution - 7:15, B1 Part III – Pursuance / IV – Psalm - 17:40</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: John Coltrane (τενόρο σαξόφωνο, φωνητικά, αρχηγός μπάντας, ένθετες σημειώσεις), Jimmy Garrison (κοντραμπάσο), Elvin Jones (ντραμς, γκονγκ, τιμπάνι), McCoy Tyner (πιάνο)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: Bob Thiele<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[13]</a></span> / Rudy Van Gelder<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[23]</a></span></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207919[/ATTACH]</p><p></p><p>Το οριστικό ηχητικό ποίημα, <em>A Love Supreme</em>, του <strong><em>John Coltrane</em></strong>/Τζον Κολτρέιν (1926-1967, 40 χρ.), ήταν η πέμπτη του στούντιο ηχογράφηση για τη μοντέρνα ανεξάρτητη τζαζ δισκογραφική <em>Impulse!</em>, μετά από ένα ξόρκι στη ρυθμ εντ μπλουζ <em>Atlantic</em>. Προηγούμενες ενσαρκώσεις τον είχαν δει να κάνει ζιγκ-ζαγκ στην ιστορία της τζαζ —ανταποκρινόμενος στις μόνταλ καινοτομίες του <em>Miles Davis</em>, βυθίζοντας τον εαυτό του στο "Νέο Πράγμα", ηχογραφώντας μια συλλογή από μπαλάντες και μια απίθανη συνεργασία με τον τραγουδιστή <em>Johnny Hartman</em>, συναρμολογώντας μια τρομερή ορχήστρα για το <em>Africa/Brass</em>, και μοιραζόμενος ακόμη τον λογαριασμό με τον <em>Duke Ellington</em>.</p><p></p><p>Μέχρι το 1962, ωστόσο, ο <em>Coltrane</em> είχε αναπτύξει ένα στυλ μόνταλ τζαζ που επικαλούνταν ινδικές και αραβικές κλίμακες διατηρώντας παράλληλα μια παθιασμένη πνευματική εστίαση που αγκάλιαζε τη σοφία της Βίβλου, του Κορανίου, της Καμπάλα και άλλων φιλοσοφικών και μυστικιστικών περιοχών. Η θρησκευτική του εμπειρία, ειδικά, πίστευε ότι τον βοήθησε να απαλλαγεί από τη συνήθεια της ηρωίνης και τον αλκοολισμό, με τα οποία πάλευε από το 1948. Καθώς μιλούσε τις γλώσσες σε τενόρο και σοπράνο σαξόφωνο, οι θρυλικοί πλέον 'υπέροχοι τέσσερεις' θορυβούσαν από κάτω του, παίζοντας χαρντ μποπ που ωθούσε προς την Ινδία και την Αφρική, προς τη σόουλ, ακόμη και προς την ψυχεδέλεια.</p><p></p><p>«Στόχος μου είναι να ζήσω την αληθινά θρησκευτική ζωή και να την εκφράσω στη μουσική μου», είπε ο <em>Coltrane</em> στο <em>Newsweek</em>. «Αν το ζεις, όταν παίζεις δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί η μουσική είναι απλώς μέρος του συνόλου. Το να είσαι μουσικός είναι πραγματικά κάτι. Πηγαίνει πολύ, πολύ βαθιά. Η μουσική μου είναι η πνευματική έκφραση αυτού που είμαι —η πίστη μου, η γνώση μου, η ύπαρξή μου... Όταν αρχίζεις να βλέπεις τις δυνατότητες της μουσικής, θέλεις να κάνεις κάτι πραγματικά καλό για τους ανθρώπους, να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να απελευθερωθεί από τα εμπόδιά της. Νομίζω ότι η μουσική μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο και, αν έχω τα προσόντα, θέλω να το κάνω. Μια μουσική γλώσσα ξεπερνά τις λέξεις. Θέλω να μιλήσω στις ψυχές τους». Και το έκανε.</p><p></p><p>Το <em>A Love Supreme</em> βγάζει το σπάνιο κόλπο του να είσαι εντελώς ασυμβίβαστος αλλά και εντελώς προσβάσιμος. Η επίμονη μπασογραμμή των τεσσάρων νοτών του <em>Garrison</em> που ξεκινά το "<em>Acknowledgement</em>" ("<em>a LOVE su-PREME</em>") χρησιμεύει ως μοτίβο, επαναδιατυπώνεται συνεχώς, εξερευνάται και ακρωτηριάζεται, τόσο στο τενόρο σαξόφωνο όσο και με στοιχειωμένα φωνητικά. Το "<em>Resolution</em>" μας μεταφέρει στην πιο οικεία αισιόδοξη περιοχή του <em>Coltrane</em>, με τα σπασμωδικά τύμπανα του <em>Jones</em> (ακούγεται σαν να κάνει σόλο για ολόκληρο το τραγούδι, ωστόσο ο παλμός παραμένει σταθερός) ενώ το κόντα του άλμπουμ "<em>Psalm</em>", είναι η οργανική έκφραση μιας προσευχής.</p><p></p><p>Το <em>A Love Supreme</em> είναι αυτό το ξεχωριστό πράγμα: ένα έργο εξαιρετικής τέχνης που αγγίζει επίσης την κοινή συνείδηση. Ήταν ένα άμεσο μπεστ σέλερ για τα πρότυπα της τζαζ, υποδεικνύοντας ότι υπήρχε ένα σημαντικό κοινό για τη νέα μουσική. Ως ένα ταξίδι μέσα από την αφύπνιση, την κατανόηση και την πνευματική φώτιση, είναι σχεδόν τέλειο.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207920[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">ο <em>John Coltrane</em>, κρατώντας σημειώσεις κατά τη διάρκεια μιας ηχογράφησης στο στούντιο</p> <p style="text-align: center">του <em>Van Gelder</em>, στο <em>Englewood Cliffs</em>, Νιου Τζέρσεϊ, τον Μάιο του 1966 (φωτογραφία <em>Chuck Stewart</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058829748, member: 30418"] [B][SIZE=6]20[/SIZE][/B]. [B]John Coltrane - A Love Supreme[/B] (Ιανουάριος 1965, Impulse!) [LP] [COLOR=Indianred]Κομμάτια[/COLOR]: A1 Part I – Acknowledgement - 7:39, A2 Part II – Resolution - 7:15, B1 Part III – Pursuance / IV – Psalm - 17:40 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: John Coltrane (τενόρο σαξόφωνο, φωνητικά, αρχηγός μπάντας, ένθετες σημειώσεις), Jimmy Garrison (κοντραμπάσο), Elvin Jones (ντραμς, γκονγκ, τιμπάνι), McCoy Tyner (πιάνο) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: Bob Thiele[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][13][/URL][/SIZE] / Rudy Van Gelder[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][23][/URL][/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full" alt="ALoveSupreme.jpg"]207919[/ATTACH][/CENTER] Το οριστικό ηχητικό ποίημα, [I]A Love Supreme[/I], του [B][I]John Coltrane[/I][/B]/Τζον Κολτρέιν (1926-1967, 40 χρ.), ήταν η πέμπτη του στούντιο ηχογράφηση για τη μοντέρνα ανεξάρτητη τζαζ δισκογραφική [I]Impulse![/I], μετά από ένα ξόρκι στη ρυθμ εντ μπλουζ [I]Atlantic[/I]. Προηγούμενες ενσαρκώσεις τον είχαν δει να κάνει ζιγκ-ζαγκ στην ιστορία της τζαζ —ανταποκρινόμενος στις μόνταλ καινοτομίες του [I]Miles Davis[/I], βυθίζοντας τον εαυτό του στο "Νέο Πράγμα", ηχογραφώντας μια συλλογή από μπαλάντες και μια απίθανη συνεργασία με τον τραγουδιστή [I]Johnny Hartman[/I], συναρμολογώντας μια τρομερή ορχήστρα για το [I]Africa/Brass[/I], και μοιραζόμενος ακόμη τον λογαριασμό με τον [I]Duke Ellington[/I]. Μέχρι το 1962, ωστόσο, ο [I]Coltrane[/I] είχε αναπτύξει ένα στυλ μόνταλ τζαζ που επικαλούνταν ινδικές και αραβικές κλίμακες διατηρώντας παράλληλα μια παθιασμένη πνευματική εστίαση που αγκάλιαζε τη σοφία της Βίβλου, του Κορανίου, της Καμπάλα και άλλων φιλοσοφικών και μυστικιστικών περιοχών. Η θρησκευτική του εμπειρία, ειδικά, πίστευε ότι τον βοήθησε να απαλλαγεί από τη συνήθεια της ηρωίνης και τον αλκοολισμό, με τα οποία πάλευε από το 1948. Καθώς μιλούσε τις γλώσσες σε τενόρο και σοπράνο σαξόφωνο, οι θρυλικοί πλέον 'υπέροχοι τέσσερεις' θορυβούσαν από κάτω του, παίζοντας χαρντ μποπ που ωθούσε προς την Ινδία και την Αφρική, προς τη σόουλ, ακόμη και προς την ψυχεδέλεια. «Στόχος μου είναι να ζήσω την αληθινά θρησκευτική ζωή και να την εκφράσω στη μουσική μου», είπε ο [I]Coltrane[/I] στο [I]Newsweek[/I]. «Αν το ζεις, όταν παίζεις δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί η μουσική είναι απλώς μέρος του συνόλου. Το να είσαι μουσικός είναι πραγματικά κάτι. Πηγαίνει πολύ, πολύ βαθιά. Η μουσική μου είναι η πνευματική έκφραση αυτού που είμαι —η πίστη μου, η γνώση μου, η ύπαρξή μου... Όταν αρχίζεις να βλέπεις τις δυνατότητες της μουσικής, θέλεις να κάνεις κάτι πραγματικά καλό για τους ανθρώπους, να βοηθήσεις την ανθρωπότητα να απελευθερωθεί από τα εμπόδιά της. Νομίζω ότι η μουσική μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο και, αν έχω τα προσόντα, θέλω να το κάνω. Μια μουσική γλώσσα ξεπερνά τις λέξεις. Θέλω να μιλήσω στις ψυχές τους». Και το έκανε. Το [I]A Love Supreme[/I] βγάζει το σπάνιο κόλπο του να είσαι εντελώς ασυμβίβαστος αλλά και εντελώς προσβάσιμος. Η επίμονη μπασογραμμή των τεσσάρων νοτών του [I]Garrison[/I] που ξεκινά το "[I]Acknowledgement[/I]" ("[I]a LOVE su-PREME[/I]") χρησιμεύει ως μοτίβο, επαναδιατυπώνεται συνεχώς, εξερευνάται και ακρωτηριάζεται, τόσο στο τενόρο σαξόφωνο όσο και με στοιχειωμένα φωνητικά. Το "[I]Resolution[/I]" μας μεταφέρει στην πιο οικεία αισιόδοξη περιοχή του [I]Coltrane[/I], με τα σπασμωδικά τύμπανα του [I]Jones[/I] (ακούγεται σαν να κάνει σόλο για ολόκληρο το τραγούδι, ωστόσο ο παλμός παραμένει σταθερός) ενώ το κόντα του άλμπουμ "[I]Psalm[/I]", είναι η οργανική έκφραση μιας προσευχής. Το [I]A Love Supreme[/I] είναι αυτό το ξεχωριστό πράγμα: ένα έργο εξαιρετικής τέχνης που αγγίζει επίσης την κοινή συνείδηση. Ήταν ένα άμεσο μπεστ σέλερ για τα πρότυπα της τζαζ, υποδεικνύοντας ότι υπήρχε ένα σημαντικό κοινό για τη νέα μουσική. Ως ένα ταξίδι μέσα από την αφύπνιση, την κατανόηση και την πνευματική φώτιση, είναι σχεδόν τέλειο. [CENTER][ATTACH type="full" alt="JohnColtraneVanGelderStudio1966ByChuckStewart.jpg"]207920[/ATTACH] ο [I]John Coltrane[/I], κρατώντας σημειώσεις κατά τη διάρκεια μιας ηχογράφησης στο στούντιο του [I]Van Gelder[/I], στο [I]Englewood Cliffs[/I], Νιου Τζέρσεϊ, τον Μάιο του 1966 (φωτογραφία [I]Chuck Stewart[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…