Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η Σπουδή,της Σπουδής,Ω Σπουδή.../ Godowsky - Σπουδές πάνω στις Etudes του Chopin
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Busoni" data-source="post: 432793" data-attributes="member: 757"><p>Aν και δεν μου αρέσει εν γένει ο Chopin θα μου επιτρέψεις κάποιες σκέψεις... :AFADF0:</p><p></p><p>Ανέκαθεν μου άρεσαν πολύ οι μεταγραφές, οι διασκευές, οι παραλλαγές για πιάνο πάνω σε έργα συνθετών. Συχνά αναρωτιέμαι πόσος χώρος υπάρχει για "δεύτερο χέρι" πάνω στο αυθεντικό έργο. Στο περίφημο capriccio του Paganini υπάρχει πολύς, και οι Rachmaninov, Liszt, Brahms(κι άλλοι σίγουρα, ακόμα και μουσικοί της jazz) τον αξιοποίησαν γράφοντας παραλλαγές για πιάνο. Στα Βραδεμβούργεια Κοντσέρτα, αντίθετα, υπάρχει μια μεταγραφή για 4 χέρια στο πιάνο, χωρίς να προσθέτει νότες στο έργο. Αποδεδειγμένα λοιπόν τίθεται θέμα για το πόσο πλήρες είναι ένα έργο, δηλαδή αν το μουσικό υλικό του σηκώνει κι άλλη κατεργασία, ή διαφορετική κατεργασία, που τελικά θα <em>έχει</em> καλλιτεχνική αξία. </p><p></p><p>Ακούγοντας τα δείγματα, βρήκα ενδιαφέρουσες τις σπουδές του Godowsky. Οσο για τις τεχνικές απαιτήσεις τους, ούτε λόγος... Στο καλλιτεχνικό μέρος όμως, νιώθω ότι όλα εχουν ειπωθεί από τον Chopin, αυτό που ακούω ειναι ένας πιανιστικός μαξιμαλισμός πάνω στα αρχικά έργα. Μάλιστα, με ορισμένες σπουδές χάνω την εντύπωση των αυθεντικών, αντι να την βλέπω να οξύνεται: η βασισμένη στην Επαναστατική έχει χάσει όλη την ορμή και το πάθος της αυθεντικής, η Badinage ακούγεται βαρυφορτωμένη και δυσκίνητη.</p><p>Η μόνη που μου άρεσε, αν κι όχι περισσότερο από την αυθεντική, ήταν η βασισμένη στην πρώτη Etude.</p><p></p><p>Συνολικά λοιπόν, βλέπω το έργο περισσότερο ως ένα αξιοθαύμαστο encore δεξιοτεχνίας πάνω στις Σπουδές του Σοπέν.</p><p></p><p>Υ.Γ.1 Το να παίζει το αριστερό χέρι την μελωδία που παίζει το δεξί είναι μέρος απο τεχνικές ασκήσεις στο πιάνο. Όπως και το να παίζεις την μελωδία του δεξιού μόνο με τον αντίχειρα ή το πέμπτο δάκτυλο... Δεν είναι πάντα τόσο δύσκολο όσο φαντάζεσαι.</p><p></p><p>Υ.Γ.2 Ο Wagner ποτέ δεν έπαιζε καλό πιάνο, και λέγεται οτι το έφερε βαρέως :flipout:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Busoni, post: 432793, member: 757"] Aν και δεν μου αρέσει εν γένει ο Chopin θα μου επιτρέψεις κάποιες σκέψεις... :AFADF0: Ανέκαθεν μου άρεσαν πολύ οι μεταγραφές, οι διασκευές, οι παραλλαγές για πιάνο πάνω σε έργα συνθετών. Συχνά αναρωτιέμαι πόσος χώρος υπάρχει για "δεύτερο χέρι" πάνω στο αυθεντικό έργο. Στο περίφημο capriccio του Paganini υπάρχει πολύς, και οι Rachmaninov, Liszt, Brahms(κι άλλοι σίγουρα, ακόμα και μουσικοί της jazz) τον αξιοποίησαν γράφοντας παραλλαγές για πιάνο. Στα Βραδεμβούργεια Κοντσέρτα, αντίθετα, υπάρχει μια μεταγραφή για 4 χέρια στο πιάνο, χωρίς να προσθέτει νότες στο έργο. Αποδεδειγμένα λοιπόν τίθεται θέμα για το πόσο πλήρες είναι ένα έργο, δηλαδή αν το μουσικό υλικό του σηκώνει κι άλλη κατεργασία, ή διαφορετική κατεργασία, που τελικά θα [I]έχει[/I] καλλιτεχνική αξία. Ακούγοντας τα δείγματα, βρήκα ενδιαφέρουσες τις σπουδές του Godowsky. Οσο για τις τεχνικές απαιτήσεις τους, ούτε λόγος... Στο καλλιτεχνικό μέρος όμως, νιώθω ότι όλα εχουν ειπωθεί από τον Chopin, αυτό που ακούω ειναι ένας πιανιστικός μαξιμαλισμός πάνω στα αρχικά έργα. Μάλιστα, με ορισμένες σπουδές χάνω την εντύπωση των αυθεντικών, αντι να την βλέπω να οξύνεται: η βασισμένη στην Επαναστατική έχει χάσει όλη την ορμή και το πάθος της αυθεντικής, η Badinage ακούγεται βαρυφορτωμένη και δυσκίνητη. Η μόνη που μου άρεσε, αν κι όχι περισσότερο από την αυθεντική, ήταν η βασισμένη στην πρώτη Etude. Συνολικά λοιπόν, βλέπω το έργο περισσότερο ως ένα αξιοθαύμαστο encore δεξιοτεχνίας πάνω στις Σπουδές του Σοπέν. Υ.Γ.1 Το να παίζει το αριστερό χέρι την μελωδία που παίζει το δεξί είναι μέρος απο τεχνικές ασκήσεις στο πιάνο. Όπως και το να παίζεις την μελωδία του δεξιού μόνο με τον αντίχειρα ή το πέμπτο δάκτυλο... Δεν είναι πάντα τόσο δύσκολο όσο φαντάζεσαι. Υ.Γ.2 Ο Wagner ποτέ δεν έπαιζε καλό πιάνο, και λέγεται οτι το έφερε βαρέως :flipout: [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η Σπουδή,της Σπουδής,Ω Σπουδή.../ Godowsky - Σπουδές πάνω στις Etudes του Chopin
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…