Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η συγκίνηση δεν αγοράζεται! [Steely Dan]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057894627" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Φωτιά στην τρύπα</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]140403[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">(Α-Δ) <em>Donald Fagen, Jim Hodder, Denny Dias, Walter Becker</em> και ο <em>Jeff 'Skunk' Baxter</em> / Φωτογραφία από το αρχείο του Michael Ochs</p><p></p><p>Το "<strong>Reelin' in the Years</strong>" είναι ένα σπουδαίο τζαμάρισμα όπως και να το δει κανείς και αφορά την αναπόληση μιας σχέσης και ενός ρομαντικού χωρισμού. Ένα από τα πιο δημοφιλή τραγούδια των <em>Steely Dan</em>, αλλά επίσης και ένα από τα λιγότερο αγαπημένα τους. Ο <em>Donald Fagen</em> είπε στο περιοδικό <em>Rolling Stone</em>, «<em><span style="color: Darkorange">Είναι χαζό, αλλά αποτελεσματικό</span></em>», ενώ ο <em>Walter Becker</em> πρόσθεσε, «<em><span style="color: Darkorange">Δεν είναι διασκεδαστικό</span></em>». Και όμως το πρώτο κομμάτι της δεύτερης πλευράς είναι αναμφισβήτητα ένα στολίδι, με πιάνο, μπάσο, τύμπανα, φωνητικές αρμονίες και φυσικά, κιθάρες από τον Νεοϋορκέζο σέσιον μουσικό <em>Elliott Randall</em>, ένα κορυφαίο σινγκλ και το δεύτερο χιτ του άλμπουμ.</p><p></p><p>Ένα ισοπεδωτικό νοκ-άουτ που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τις αρετές τους και σ' αφήνει άφωνο με την εξέλιξή του. Αν έχει κάποια σημασία, να πούμε ότι ο κιθαρίστας <em>Jimmy Page</em> των <em>Led Zeppelin</em> φέρεται να δήλωσε ότι το σόλο κιθάρας του <em>Elliott Randall</em> στο "<em>Reelin' in the Years</em>" είναι το αγαπημένο του σόλο όλων των εποχών.</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><em>Το ατελείωτο καλοκαίρι σου<br /> Το βλέπεις να ξεθωριάζει γρήγορα<br /> Έτσι αρπάζεις ένα κομμάτι από οτιδήποτε<br /> Αυτό νομίζεις ότι θα διαρκέσει<br /> Δεν θα γνωρίσεις ένα διαμάντι<br /> Αν το κρατήσεις στο χέρι σου<br /> Τα πράγματα που νόμιζες ότι είναι πολύτιμα<br /> Δεν μπορώ να τα καταλάβω<br /> <br /> Κλονίζεσαι από (συντομεύοντας) τα χρόνια<br /> Ταξιδεύοντας σαν λαθρεπιβάτης στο χρόνο<br /> Μαζεύοντας τα δάκρυα<br /> Βαρέθηκα<br /> <br /> Μου είπες ότι είσαι ιδιοφυΐα<br /> Από τότε που ήσουν δεκαεπτά</em></td><td><em>Όλο το καιρό που σε γνωρίζω<br /> Ακόμα δεν ξέρω τι εννοείς<br /> Το Σαββατοκύριακο στο κολέγιο<br /> Δεν κατάληξε όπως προγραμμάτιζες<br /> Τα πράγματα που πέρασαν για γνώση<br /> Δεν μπορώ να τα καταλάβω<br /> <br /> Ξοδεύω πολλά χρήματα<br /> Και πέρασα πολύ χρόνο<br /> Το ταξίδι που κάναμε στο Χόλιγουντ<br /> Είναι χαραγμένο στο μυαλό μου<br /> Μετά από όλα όσα έχουμε κάνει και δει<br /> Βρήκες ένα άλλο άνδρα<br /> Τα πράγματα που νομίζεις ότι είναι άχρηστα<br /> Δεν μπορώ να καταλάβω</em></td></tr></table><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]140406[/ATTACH]</p><p></p><p>Το "<strong>Fire In The Hole</strong>" ξεκινά μ' ένα πέρασμα πιάνου που είναι απλά τόσο αξέχαστο όσο η δουλειά του <em>Elliot Randall</em> στην ταστιέρα. Αυτό το εκφραστικό, ελαφρώς σκοτεινό και στοχαστικό τραγούδι είναι ένας πλούσιος συνδυασμός από απροσδόκητες μεταβολές συγχορδιών, πεντάλ στιλ κιθάρας από τον <em>Baxter</em>, διακριτικές αλλαγές στα δυναμικά και κάποια από τα καλύτερα φωνητικά του <em>Fagen</em> στο άλμπουμ. Αλλά αυτό το πιάνο! Από την εισαγωγή έως το τόσο εντυπωσιακό σόλο, ο <em>Fagen</em> χτυπά τα πλήκτρα χωρίς αυτοσυγκράτηση, μαγειρεύοντας ένα σύμφυρμα από εκπληκτικά περάσματα, έξυπνα επαναλαμβανόμενα σχήματα μπλουζ και γλυκιά μελωδική αυτοκυριαρχία που συλλαμβάνει την πολυλειτουργικότητα του πιάνου.</p><p></p><p>Το κομμάτι παίρνει τον τίτλο του, από μια φράση που χρησιμοποιόταν από τους Αμερικάνους στρατιώτες στο Βιετνάμ και αναφερόταν στο πως τόσοι πολλοί φοιτητές απέφυγαν την επιστράτευση στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του '70 (περιλαμβανομένων των <em>Becker</em> και <em>Fagen</em>). Οι στίχοι εκφράζουν την κλασική σύγκρουση μεταξύ καλλιτέχνη και πραγματικού κόσμου, μια μάχη που συνήθως κερδιζόταν από τους κρατούντες, αφήνοντας το πάθος για τη ζωή να σιγοκαίει χωρίς διέξοδο...</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Αρνούμαι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Να περπατήσω τη γραμμή</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μου λένε ότι είμαι τεμπέλης</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Εγκόσμιος σοφός</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αντιλαμβάνομαι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ότι όλοι είναι τρελοί</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μια γυναικεία φωνή μου θυμίζει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Να εξυπηρετώ και να μην μιλώ</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Είμαι εγώ ο ίδιος ή απλά άλλο ένα φρικιό</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Δεν ξέρεις</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Υπάρχει φωτιά στην τρύπα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και δεν έμεινε τίποτα άλλο να κάψει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Θα ήθελα να τρέξω έξω τώρα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Δεν έμεινε πουθενά για να γυρίσω</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>...</em></p><p></p><p>Το "<strong>Brooklyn (Owes the Charmer Under Me)</strong>" είναι το δεύτερο τραγούδι που παρουσιάζει τον <em>Palmer</em> στα κύρια φωνητικά και θα πρέπει να θεωρείται ένα σπουδαίο απαλό ροκ κλάσικ με μια ανάλαφρη γραμμή μπάσου από τον <em>Becker</em>, πεντάλ στιλ κιθάρα από τον <em>Baxter</em> και γυναικεία υποστηρικτικά φωνητικά. Το κομμάτι μουσικά βασίζεται στο "<em>Queen Jane Approximately</em>" του <em>Bob Dylan</em>.</p><p></p><p>Το "<strong>Change of the Guard</strong>" είναι άλλο ένα ποπ-προσανατολισμένο τραγούδι με σπουδαίο ηλεκτρικό πιάνο, κιθάρα από τον <em>Baxter</em> και φωνητικά βαθιά επηρεασμένα από το "<em>Pre-Road Downs</em>" των <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/93753" target="_blank"><em>Crosby Stills & Nash</em></a>.</p><p></p><p>Το καταληκτικό "<strong>Turn That Heartbeat Over Again</strong>", αναπηδά από στυλ σε στυλ, κάτι σαν πολύ-τμηματική μίνι-προγκ σουίτα με καλά εκτεταμένα μέρη ληντ κιθάρας και εφέ, διατηρώντας το ενδιαφέρον με το διασκεδαστικό φανκ/σόουλ γκρουβ του. Ξεχωρίζει ακόμη και για τα σπάνια διπλά κύρια φωνητικά από τον <em>Becker</em>.</p><p></p><p>Αυτό που πραγματικά ψάχνει κάποιος σ' ένα ντεμπούτο άλμπουμ είναι η φρεσκάδα, η προοπτική, κάτι διαφορετικό και συναρπαστικό. Οι <strong>Steely Dan</strong> παραδίδουν στο <strong>Can't Buy a Thrill</strong>, όλα αυτά και πολλά άλλα, αυξάνοντας την προσμονή για τα επόμενα βήματά τους.</p><p></p><p>Το <em>Can't By A Thrill</em> ήταν ένα σοκ για μένα... δεν είχα ακούσει ποτέ πριν κάτι τέτοιο... υπήρχε μια ευφυΐα σε αυτό, ένα θαυμάσιο φάσμα χρωμάτων και εικόνων. Υπήρχαν αλλαγές συγχορδιών που δεν τις περίμεναν οι τζαζ υπερόπτες... υπήρχε μια αίσθηση απελπισίας, σύγχυσης και απόγνωσης... αλλά ευτυχώς όλα παρουσιάζονταν με τρόπο που σ' άφηνε με την αίσθηση ότι αυτή η τρέλα που εκφραζόταν, ήταν μόνο στιγμιαία... ακτινογραφία μιας εποχής που οι εμπειρίες της υπήρξαν οδηγός για την αντιμετώπιση των επακόλουθων αλγεινών εξελίξεων...</p><p></p><p>Δίσκος, κομμάτι του μουσικού τοπίου μου για το υπόλοιπο της ζωής μου!</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, waxpoetics.com, classicrockreview.com)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]140410[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">ΥΓ. Για τους Γιώργηδες!</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057894627, member: 30418"] [HEADING=2]Φωτιά στην τρύπα[/HEADING] [CENTER][ATTACH=CONFIG]140403._xfImport[/ATTACH] (Α-Δ) [I]Donald Fagen, Jim Hodder, Denny Dias, Walter Becker[/I] και ο [I]Jeff 'Skunk' Baxter[/I] / Φωτογραφία από το αρχείο του Michael Ochs[/CENTER] Το "[B]Reelin' in the Years[/B]" είναι ένα σπουδαίο τζαμάρισμα όπως και να το δει κανείς και αφορά την αναπόληση μιας σχέσης και ενός ρομαντικού χωρισμού. Ένα από τα πιο δημοφιλή τραγούδια των [I]Steely Dan[/I], αλλά επίσης και ένα από τα λιγότερο αγαπημένα τους. Ο [I]Donald Fagen[/I] είπε στο περιοδικό [I]Rolling Stone[/I], «[I][COLOR=Darkorange]Είναι χαζό, αλλά αποτελεσματικό[/COLOR][/I]», ενώ ο [I]Walter Becker[/I] πρόσθεσε, «[I][COLOR=Darkorange]Δεν είναι διασκεδαστικό[/COLOR][/I]». Και όμως το πρώτο κομμάτι της δεύτερης πλευράς είναι αναμφισβήτητα ένα στολίδι, με πιάνο, μπάσο, τύμπανα, φωνητικές αρμονίες και φυσικά, κιθάρες από τον Νεοϋορκέζο σέσιον μουσικό [I]Elliott Randall[/I], ένα κορυφαίο σινγκλ και το δεύτερο χιτ του άλμπουμ. Ένα ισοπεδωτικό νοκ-άουτ που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τις αρετές τους και σ' αφήνει άφωνο με την εξέλιξή του. Αν έχει κάποια σημασία, να πούμε ότι ο κιθαρίστας [I]Jimmy Page[/I] των [I]Led Zeppelin[/I] φέρεται να δήλωσε ότι το σόλο κιθάρας του [I]Elliott Randall[/I] στο "[I]Reelin' in the Years[/I]" είναι το αγαπημένο του σόλο όλων των εποχών. [TABLE] [TR] [TD][I]Το ατελείωτο καλοκαίρι σου Το βλέπεις να ξεθωριάζει γρήγορα Έτσι αρπάζεις ένα κομμάτι από οτιδήποτε Αυτό νομίζεις ότι θα διαρκέσει Δεν θα γνωρίσεις ένα διαμάντι Αν το κρατήσεις στο χέρι σου Τα πράγματα που νόμιζες ότι είναι πολύτιμα Δεν μπορώ να τα καταλάβω Κλονίζεσαι από (συντομεύοντας) τα χρόνια Ταξιδεύοντας σαν λαθρεπιβάτης στο χρόνο Μαζεύοντας τα δάκρυα Βαρέθηκα Μου είπες ότι είσαι ιδιοφυΐα Από τότε που ήσουν δεκαεπτά[/I][/TD] [TD][I]Όλο το καιρό που σε γνωρίζω Ακόμα δεν ξέρω τι εννοείς Το Σαββατοκύριακο στο κολέγιο Δεν κατάληξε όπως προγραμμάτιζες Τα πράγματα που πέρασαν για γνώση Δεν μπορώ να τα καταλάβω Ξοδεύω πολλά χρήματα Και πέρασα πολύ χρόνο Το ταξίδι που κάναμε στο Χόλιγουντ Είναι χαραγμένο στο μυαλό μου Μετά από όλα όσα έχουμε κάνει και δει Βρήκες ένα άλλο άνδρα Τα πράγματα που νομίζεις ότι είναι άχρηστα Δεν μπορώ να καταλάβω[/I][/TD] [/TR] [/TABLE] [CENTER][ATTACH=CONFIG]140406._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το "[B]Fire In The Hole[/B]" ξεκινά μ' ένα πέρασμα πιάνου που είναι απλά τόσο αξέχαστο όσο η δουλειά του [I]Elliot Randall[/I] στην ταστιέρα. Αυτό το εκφραστικό, ελαφρώς σκοτεινό και στοχαστικό τραγούδι είναι ένας πλούσιος συνδυασμός από απροσδόκητες μεταβολές συγχορδιών, πεντάλ στιλ κιθάρας από τον [I]Baxter[/I], διακριτικές αλλαγές στα δυναμικά και κάποια από τα καλύτερα φωνητικά του [I]Fagen[/I] στο άλμπουμ. Αλλά αυτό το πιάνο! Από την εισαγωγή έως το τόσο εντυπωσιακό σόλο, ο [I]Fagen[/I] χτυπά τα πλήκτρα χωρίς αυτοσυγκράτηση, μαγειρεύοντας ένα σύμφυρμα από εκπληκτικά περάσματα, έξυπνα επαναλαμβανόμενα σχήματα μπλουζ και γλυκιά μελωδική αυτοκυριαρχία που συλλαμβάνει την πολυλειτουργικότητα του πιάνου. Το κομμάτι παίρνει τον τίτλο του, από μια φράση που χρησιμοποιόταν από τους Αμερικάνους στρατιώτες στο Βιετνάμ και αναφερόταν στο πως τόσοι πολλοί φοιτητές απέφυγαν την επιστράτευση στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του '70 (περιλαμβανομένων των [I]Becker[/I] και [I]Fagen[/I]). Οι στίχοι εκφράζουν την κλασική σύγκρουση μεταξύ καλλιτέχνη και πραγματικού κόσμου, μια μάχη που συνήθως κερδιζόταν από τους κρατούντες, αφήνοντας το πάθος για τη ζωή να σιγοκαίει χωρίς διέξοδο... [INDENT][I]Αρνούμαι Να περπατήσω τη γραμμή Μου λένε ότι είμαι τεμπέλης Εγκόσμιος σοφός Αντιλαμβάνομαι Ότι όλοι είναι τρελοί Μια γυναικεία φωνή μου θυμίζει Να εξυπηρετώ και να μην μιλώ Είμαι εγώ ο ίδιος ή απλά άλλο ένα φρικιό Δεν ξέρεις Υπάρχει φωτιά στην τρύπα Και δεν έμεινε τίποτα άλλο να κάψει Θα ήθελα να τρέξω έξω τώρα Δεν έμεινε πουθενά για να γυρίσω ...[/I][/INDENT] Το "[B]Brooklyn (Owes the Charmer Under Me)[/B]" είναι το δεύτερο τραγούδι που παρουσιάζει τον [I]Palmer[/I] στα κύρια φωνητικά και θα πρέπει να θεωρείται ένα σπουδαίο απαλό ροκ κλάσικ με μια ανάλαφρη γραμμή μπάσου από τον [I]Becker[/I], πεντάλ στιλ κιθάρα από τον [I]Baxter[/I] και γυναικεία υποστηρικτικά φωνητικά. Το κομμάτι μουσικά βασίζεται στο "[I]Queen Jane Approximately[/I]" του [I]Bob Dylan[/I]. Το "[B]Change of the Guard[/B]" είναι άλλο ένα ποπ-προσανατολισμένο τραγούδι με σπουδαίο ηλεκτρικό πιάνο, κιθάρα από τον [I]Baxter[/I] και φωνητικά βαθιά επηρεασμένα από το "[I]Pre-Road Downs[/I]" των [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/93753"][I]Crosby Stills & Nash[/I][/URL]. Το καταληκτικό "[B]Turn That Heartbeat Over Again[/B]", αναπηδά από στυλ σε στυλ, κάτι σαν πολύ-τμηματική μίνι-προγκ σουίτα με καλά εκτεταμένα μέρη ληντ κιθάρας και εφέ, διατηρώντας το ενδιαφέρον με το διασκεδαστικό φανκ/σόουλ γκρουβ του. Ξεχωρίζει ακόμη και για τα σπάνια διπλά κύρια φωνητικά από τον [I]Becker[/I]. Αυτό που πραγματικά ψάχνει κάποιος σ' ένα ντεμπούτο άλμπουμ είναι η φρεσκάδα, η προοπτική, κάτι διαφορετικό και συναρπαστικό. Οι [B]Steely Dan[/B] παραδίδουν στο [B]Can't Buy a Thrill[/B], όλα αυτά και πολλά άλλα, αυξάνοντας την προσμονή για τα επόμενα βήματά τους. Το [I]Can't By A Thrill[/I] ήταν ένα σοκ για μένα... δεν είχα ακούσει ποτέ πριν κάτι τέτοιο... υπήρχε μια ευφυΐα σε αυτό, ένα θαυμάσιο φάσμα χρωμάτων και εικόνων. Υπήρχαν αλλαγές συγχορδιών που δεν τις περίμεναν οι τζαζ υπερόπτες... υπήρχε μια αίσθηση απελπισίας, σύγχυσης και απόγνωσης... αλλά ευτυχώς όλα παρουσιάζονταν με τρόπο που σ' άφηνε με την αίσθηση ότι αυτή η τρέλα που εκφραζόταν, ήταν μόνο στιγμιαία... ακτινογραφία μιας εποχής που οι εμπειρίες της υπήρξαν οδηγός για την αντιμετώπιση των επακόλουθων αλγεινών εξελίξεων... Δίσκος, κομμάτι του μουσικού τοπίου μου για το υπόλοιπο της ζωής μου! (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, waxpoetics.com, classicrockreview.com) [CENTER][ATTACH=CONFIG]140410._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]ΥΓ. Για τους Γιώργηδες![/COLOR] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η συγκίνηση δεν αγοράζεται! [Steely Dan]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…