ΗΧΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 3,5-ΔΡΟΜΩΝ

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
Σας ευχαριστώ που μπήκατε στον κόπο να απαντήσετε, όμως προτού σας δείξω που έχετε κάνει λάθος, θα σας παρακαλούσα να χρησιμοποιείτε τη λειτουργία της παράθεσης όπως πρέπει, δηλαδή με τα εργαλεία που δίνει για την παράθεση το forum και όχι με screenshot, για να μπορεί να γίνεται η απάντηση σε συγκεκριμένα σημεία.

Ήδη μας λέτε τι χαρακτηρίζετε εσείς και όχι τι ισχύει στην πραγματικότητα. Φυσικά όργανα, εφ' όσον μιλάμε για μουσικά όργανα και όχι για... καμιά συκωταριά, μπορούν να είναι κάποια πολύ συγκεκριμένα είδη πνευστών οργάνων όπως τα φυσικά χάλκινα, τα οποία δεν διαθέτουν οπές ή πιστόνια, και ο εκτελεστής μπορεί να εκτελέσει μόνο τους τόνους της φυσικής σειράς αρμονικών.
Πέραν τούτου δεν υπάρχει όρος «φυσικό όργανο» στα μουσικά όργανα.
Πολλώ δε μάλλον όταν είναι γνωστό πως η αναφορά σε φυσικά όργανα γίνεται επίτηδες για να διαχωρίσει κάποια όργανα από κάποια άλλα ως πιο... «φυσικά» πιο... αμόλυντα και εν τέλει να αποτελέσει τη βάση του μυθεύματος κάποιας αυθεντίας περί καθαρότητος ή αναζήτησης του καθαρού ήχου.
Όμως κάτι τέτοιο δεν παύει να είναι μύθος που έχει δημιουργηθεί με συγκεκριμένο σκοπό και εκτός των άλλων οδηγεί σε παρανοήσεις στο Hi-Fi ιδιαίτερα μεταξύ όσων είναι χομπίστες.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο μέρος, δεν απαντάτε συγκεκριμένα για τον ήχο της κιθάρας (της ηλεκτρικής προφανώς) με distortion ή/και με overdrive, αλλά προσπαθείτε να μας πείτε ότι διαφορετικά μεγάφωνα θα παράξουν διαφορετικό ήχο και πως αυτός ο ήχος θα διαφέρει όταν μπουν και άλλα πράγματα στην αλυσίδα.
Δεν έχει δηλαδή κάποια συνάφεια αυτό που γράψατε τώρα με εκείνο που γράψατε πιο πριν. Θα έλεγα ότι δεν έχει απολύτως καμία επαφή... .

Γράψατε για «λιμάρισμα γρεζιού», «συμπίεση και ωραιοποίηση» της παραμόρφωσης και αυτό το γράψατε ως δικαιολογία γιατί δεν χρησιμοποιείτε το συγκεκριμένο είδος μουσικής για να κρίνετε ένα ηχείο. Πράγμα που μοιάζει πάλι με το μύθο των... φυσικών οργάνων.



Η παραμόρφωση της ηλεκτρικής κιθάρας και το overdrive είναι ήχος που έχει αποφασίσει ο δημιουργός. Το ηχείο οφείλει να είναι όσο πιο κοντά κατ' αρχήν σε αυτό. Αν το ηχείο ωραιοποιεί ή ασχημαίνει κάτι στον ήχο σημαίνει πολύ απλά ότι απομακρύνεται από την υψηλή πιστότητα. Δεν σημαίνει ότι δεν κάνει κάποια μουσική για αξιολόγηση του ηχείου.
Και distortion και overdrive θα πρέπει να παίζει το ηχείο εφ' όσον αυτό είναι ο ήχος που διάλεξε ο δημιουργός. Δεν έχει καμία σχέση η παραμόρφωση του ήχου στη δημιουργία με την παραμόρφωση του ήχου κατά την αναπαραγωγή, μην μπερδεύεστε.
Eυχαριστώ Pleo, για το χρόνο και για τις παρατηρήσεις σας.

Διευκρινίζω, προς άρση παρανοήσεων, πως αυτό που αρχικά είπα, αλλά ίσως δεν το ανέπτυξα επαρκώς, είναι πως από τη μια υπάρχουν δύο ομάδες μεγαφώνων και από την άλλη δεκάδες είδη μουσικής.

Από μεγάφωνα έχουμε τα χαρακτηριζόμενα ως Hi-Fi και τα χαρακτηριζόμενα ως PA. Tα «οικιακά» και τα «επαγγελματικά» αν το θέλετε. Ενώ μοιράζονται την ίδια αρχή λειτουργίας, ουσιαστικά έχουν μεταξύ τους δύο σχεδιαστικές και κατασκευαστικές διαφορές.

Σχεδιαστικά, τα Hi-Fi «θυσιάζουν» την ευαισθησία και τον συντελεστή απόδοσης ισχύος χάριν μιας γραμμικά εκτεταμένης απόκρισης συχνότητας. Τα PA αντίθετα, «θυσιάζουν» την γραμμικά εκτεταμένη απόκριση συχνότητας χάριν της μεγαλύτερης ευαισθησίας και του μεγαλύτερου συντελεστή απόδοσης ισχύος.

Κατασκευαστικά, τα PA χαρακτηρίζονται για τα ισχυρά τους «μοτέρ» και για την ικανότητά τους να «διαχειρίζονται» μεγάλα ποσά ισχύος.

Αυθύπαρκτα, δεν είναι καλύτερα τα μεν από τα δε. Η ποιότητα του ήχου που θ’ αποδώσουν και τα δύο είδη, εξαρτάται από τον προορισμό χρήσης τους και τις ικανότητες του μηχανικού που θα σχεδιάσει συνολικά το πλήρες ηχείο.

Η μουσική που χρησιμοποιεί ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές ταλαντώσεις για την παραγωγή των κυματομορφών, μέσω των οποίων εκφράζεται, μπορεί να έχει άκρως εκτεταμένο συχνοτικό φάσμα (από υπόηχους μέχρι υπέρηχους) κι εξαιρετικά «πυκνό» μουσικο-ακουστικό περιεχόμενο με τεράστιες δυναμικές εξάρσεις . Και φυσικά προορίζεται γι αναπαραγωγή μέσω μεγαφώνων. Το είδος (Hi-Fi ή PA) των μεγαφώνων στα ηχεία που χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες για ν΄ακούσουν στο πρωτότυπο τη μουσική που δημιούργησαν, εναπόκειται στη φαντασία μας. ;) Ή μήπως όχι;

Τα Hi-Fi μεγάφωνα την αναπαράγουν με άριστη γραμμικότητα και με πλήρη δυναμικά. Αλλά σε χαμηλές έως φυσιολογικές μέσες στάθμες, της τάξης των 94dB στη θέση ακρόασης. Σε υψηλότερες στάθμες, ξεκινούν προοδευτικά η μηχανική «κόπωση» των αναρτήσεων και η θερμική «κόπωση» των πηνίων φωνής.

Τα PA μεγάφωνα την αναπαράγουν μ’ ελαφρώς μειωμένη γραμμικότητα και με πλήρη δυναμικά. Για να φτάσουν σε μέση στάθμη, της τάξης των 94dB στη θέση ακρόασης, απαιτούν μόνο λίγα Watt. Όταν αυξηθεί η ένταση για «περισσότερο συναίσθημα» κι ενίσχυση της ψευδαίσθησης του «ήμουν κι εγώ στη συναυλία», τα μεγάφωνα θα διαχειριστούν την πλεονάζουσα ισχύ και θ’ «ακολουθήσουν» αγόγγυστα.

Μετά από μακρά διαδρομή μουσικών απολαύσεων και πρακτική εμπειρία από πολλές σχεδιάσεις και κατασκευές (προενισχυτές, ενισχυτές, ηχεία κλπ), δεν ανέχομαι ούτε συγχωρώ, σε ηχείο ή ενισχυτή, οποιαδήποτε τάση για συμπίεση των δυναμικών ή απώλεια πλήρους ελέγχου επί των παραμορφώσεων, όταν αποφασίσω ν’ ακούσω «λίγο» πιο δυνατά για να μπω στο «κλίμα».

Αν κάποιος ακούει κυρίως αυτά τα είδη μουσικής και ζητήσει τη γνώμη μου, πάντα τον προτρέπω να σκεφτεί την επιλογή «επαγγελματικών» μεγαφώνων για τα υπό σχεδίαση ηχεία του, για τους λόγους που προανέφερα.
 
  • Like
Reactions: aroS3 and Pleo

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
πραγματικά καταπληκτική δουλειά και πολλά συγχαρητήρια!!

όμως βάλε κάτι πιο δύσκολο να ζορίσεις λίγο τα πράγματα.. κουτί, μεγάφωνα.....
κάτι τέτοιο ας πούμε:

αυτό που έβαλες είναι ευκολάκι για κάθε ηχείο τέτοιου μεγέθους, ακόμα και για dali oberon 9
" Έστρωσα" αναρτήσεις!!!;)


 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
10,339
Αγιοι Αναργυροι
" Έστρωσα" αναρτήσεις!!!;)


αυτά είναι !!!

πως σου φάνηκε στα "πυροβόλα" ;;;

θα ήθελα να σε ρωτήσω διάφορα για το ΜΚ2 σου αλλά και για το 963 SA που έχεις, αλλά θα βγούμε εκτός θέματος...
τουλάχιστον πες μου τι κεφαλή ή κεφαλές έχεις στο πικάπ.
 
  • Like
Reactions: STENTOR

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
πως σου φάνηκε στα "πυροβόλα" ;;;
Γραμμή μεταφοράς (μηδενική απώλεια ελέγχου κι ανύπαρκτο μπουμάρισμα) ........ μέση στάθμη 106dB στη θέση ακρόασης (3,5 μ) ......... αν ήταν καλύτερη κι η εγγραφή (Spotify Premium με 100άρα "γραμμή") θα είχα φτάσει σε "μεταλλικό" νιρβάνα!!!:cool:
Το πρόβλημα των εγγραφών είναι έντονο στις περισσότερες εγγραφές (hard-heavy-punk) των πρώιμων δεκαετιών εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Κυρίως έλλειψη έκτασης στ' άκρα.
πες μου τι κεφαλή ή κεφαλές έχεις στο πικάπ.
"Φοράει" μια Shure M97XE, η οποία όπου να 'ναι τρώει τα ψωμιά της. Θα την αντικαθιστούσα με ίδια, αλλά δε βρίσκεται πλέον εύκολα.
θα ήθελα να σε ρωτήσω διάφορα για το ΜΚ2 σου αλλά και για το 963 SA που έχεις, αλλά θα βγούμε εκτός θέματος
Ευχαρίστως θ' απαντήσω σε οποιαδήποτε ερώτησή σου, με μήνυμα. Έτσι δεν θα βγούμε από το θέμα!

 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
10,339
Αγιοι Αναργυροι
Γραμμή μεταφοράς (μηδενική απώλεια ελέγχου κι ανύπαρκτο μπουμάρισμα) ........ μέση στάθμη 106dB στη θέση ακρόασης (3,5 μ) ......... αν ήταν καλύτερη κι η εγγραφή (Spotify Premium με 100άρα "γραμμή") θα είχα φτάσει σε "μεταλλικό" νιρβάνα!!!:cool:
Το πρόβλημα των εγγραφών είναι έντονο στις περισσότερες εγγραφές (hard-heavy-punk) των πρώιμων δεκαετιών εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Κυρίως έλλειψη έκτασης στ' άκρα.
(y)
"Φοράει" μια Shure M97XE, η οποία όπου να 'ναι τρώει τα ψωμιά της. Θα την αντικαθιστούσα με ίδια, αλλά δε βρίσκεται πλέον εύκολα.
η ακίδα τρώει τα ψωμιά της και ευκαιρία για καλύτερη...

Ευχαρίστως θ' απαντήσω σε οποιαδήποτε ερώτησή σου, με μήνυμα. Έτσι δεν θα βγούμε από το θέμα!

θα σου στείλω πμ
 

ihodemon

Supreme Member
4 April 2019
3,324
ΑΘΗΝΑ
Μου αρέσει η προσπάθεια σε μια εποχή
που οι υλοποιήσεις γραμμής μεταφοράς
σπανίζουν. γιατί δύσκολα συντονίζονται
Βάλε και την αυξημένη ξηλουργική.
Το tweeter εγγύηση παλιό μου
γνώριμο, για τα woofers δεν έχω άποψη
δείχνουν γραμμικά στα specs..
Το cross το πρότεινε η alcone,
η το εξελιξες?
Μπράβο και από μένα..
 
  • Like
Reactions: STENTOR

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
Μου αρέσει η προσπάθεια σε μια εποχή
που οι υλοποιήσεις γραμμής μεταφοράς
σπανίζουν. γιατί δύσκολα συντονίζονται
Βάλε και την αυξημένη ξηλουργική.
Το tweeter εγγύηση παλιό μου
γνώριμο, για τα woofers δεν έχω άποψη
δείχνουν γραμμικά στα specs..
Το cross το πρότεινε η alcone,
η το εξελιξες?
Μπράβο και από μένα..
Σας ευχαριστώ για τα θετικά σας σχόλια.
Η γραμμή μεταφοράς, κατά τη γνώμη και την εμπειρία μου, είναι μονόδρομος για όποιον θέλει δυναμικό, γρήγορο, βαθύ κι "αχρωμάτιστο" μπάσο.
Βέβαια υπάρχει η δυνατότητα αντίστοιχου μπάσου από κόρνες (ογκώδεις καμπίνες) κι από "κλειστά κουτιά" (μεγάλα woofer) αλλά αυτά είναι μια μεγάλη -όχι επί του παρόντος- συζήτηση.
οι υλοποιήσεις γραμμής μεταφοράς
σπανίζουν
"Εξαφανίστηκαν" από την αγορά διότι οι σύγχρονες εταιρίες επενδύουν περισσότερα στο φινίρισμα, στην αισθητική και στην ανανέωση της γκάμας παρά στην ακουστική τελειότητα, αφού έτσι πλέον είναι γαλουχημένο το πλατύ αγοραστικό κοινό, μέσω αποπροσανατολιστικού μάρκετινγκ.
Το cross το πρότεινε η alcone,
η το εξελιξες?
Σχεδίασα προσωπικά, τόσο την καμπίνα, όσο και το crossover. Η ALCONE έχει πια συρρικνωθεί σαν εταιρία, και τα crossover που πρότεινε παλιότερα ακολουθούσαν μια προσέγγιση που δεν με βρίσκει σύμφωνο. Eλάχιστα μεγάφωνά της διαθέτονται πλέον στη Γερμανία, πχ:
 
  • Like
Reactions: mikemtb

ihodemon

Supreme Member
4 April 2019
3,324
ΑΘΗΝΑ
Σας ευχαριστώ για τα θετικά σας σχόλια.
Η γραμμή μεταφοράς, κατά τη γνώμη και την εμπειρία μου, είναι μονόδρομος για όποιον θέλει δυναμικό, γρήγορο, βαθύ κι "αχρωμάτιστο" μπάσο.
Βέβαια υπάρχει η δυνατότητα αντίστοιχου μπάσου από κόρνες (ογκώδεις καμπίνες) κι από "κλειστά κουτιά" (μεγάλα woofer) αλλά αυτά είναι μια μεγάλη -όχι επί του παρόντος- συζήτηση.

"Εξαφανίστηκαν" από την αγορά διότι οι σύγχρονες εταιρίες επενδύουν περισσότερα στο φινίρισμα, στην αισθητική και στην ανανέωση της γκάμας παρά στην ακουστική τελειότητα, αφού έτσι πλέον είναι γαλουχημένο το πλατύ αγοραστικό κοινό, μέσω αποπροσανατολιστικού μάρκετινγκ.

Σχεδίασα προσωπικά, τόσο την καμπίνα, όσο και το crossover. Η ALCONE έχει πια συρρικνωθεί σαν εταιρία, και τα crossover που πρότεινε παλιότερα ακολουθούσαν μια προσέγγιση που δεν με βρίσκει σύμφωνο. Eλάχιστα μεγάφωνά της διαθέτονται πλέον στη Γερμανία, πχ:
Θα συμφωνήσω στα περισσότερα με μικρή εξαίρεση τον "μονόδρομο" της γραμμής μεταφοράς.
Ολα είναι θέμα σωστής υλοποίησης, και κυρίως επιλογής μονάδων που ταιριάζουν με το box.
Και πολλά προβλήματα στα χαμηλά οφείλονται στις εμπορικές καμπίνες, και λιγότερο στα woofers.
Μου άρεσε η δική σου προσέγγιση στο cross. δείχνει μουσική προτίμηση και όχι μετρητική τελειομανία.
Σίγουρα η απλότητα του φίλτρου βοήθησε στις μικροδυναμικές και τον αέρα του ήχου,
σε αντίθεση με φορτωμένα cross στις diy σχεδιάσεις που στραγγαλίζουν ενισχυτές..
Να τα λιώσεις τώρα στο παίξιμο..
 
  • Like
Reactions: STENTOR

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,432
Παρουσιάζω μια κατασκευή ηχείων που ολοκλήρωσα πρόσφατα και συνίσταται από τα παρακάτω:
Δύο woofer 8 ιντσών σε φόρτιση γραμμής μεταφοράς, ένα mid-woofer 6,5 ιντσών σε φόρτιση –ανεξάρτητης– κλειστής καμπίνας κι ένα tweeter, σε κάθε ηχείο.
Κατά τη σχεδίαση επέλεξα να στηριχτώ περισσότερο στο μέγιστο μήκος της γραμμής μεταφοράς, παρά στην πυκνότερη τοποθέτηση ηχοαπορροφητικού υλικού. Επίσης φρόντισα ώστε οι διαστάσεις της κλειστής καμπίνας του mid-woofer να συντονίζουν στις υψηλότερες δυνατές αρμονικές, δηλαδή σε αυτές που κάθε αποσβεστικό υλικό εμφανίζει μέγιστη ικανότητα απορρόφησης.

Χρησιμοποίησα MDF 26mm –επενδυμένο με βελανιδιά– για πρόσοψη κι αντίστοιχο 20mm για πλευρές, πλάτη, κορυφή και βάση. Η εσωτερική διαμόρφωση του ηχείου έγινε με γυμνό MDF 19mm.

Ως ηχοαπορροφητικά χρησιμοποίησα αφρώδη πολυουρεθάνη και πρόβειο μαλλί.

Τα crossover υλοποιήθηκαν με τυπικά ποιοτικά υλικά (πηνία χωρίς πυρήνα και πυκνωτές πολυπροπυλενίου) με κάποιες «στρατηγικές» εξάρσεις (πηνία πυρήνα υψηλού κόρου, πηνία –χωρίς πυρήνα– χάλκινου φύλλου αντί σύρματος και πυκνωτές με οπλισμό αργύρου) στα «κρίσιμα σημεία».



Οι λήψεις έγιναν με κάμερα κινητού τηλεφώνου και ο ήχος, φυσικά, προέρχεται από το ενσωματωμένο μικρόφωνο!
Ωραίος.
Μερικές λεπτομέρειες και για το υπόλοιπο σύστημα ?
 
  • Like
Reactions: STENTOR

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
Ωραίος.
Ευχαριστώ πολύ!
Μερικές λεπτομέρειες και για το υπόλοιπο σύστημα ?
Αρχικά τα ηχεία έπαιζαν με τον PRIMA LUNA (ProLogue One) που τα οδηγούσε σε "διονυσιακές" στάθμες, δίχως απώλεια ελέγχου! Σύντομα όμως αντικαταστάθηκε ("τρώγομαι" αν δεν πιάσω κολλητήρι και δεν "εισπνεύσω" καλάι) από ένα σετ προενισχυτή-ενισχυτή που σχεδίασα και κατασκεύασα ο ίδιος.
Τίποτα το "φανταχτερό" ! Απλή εφαρμογή θεωρίας, με προσοχή στη σχεδίαση (κυκλωματικό-απόζευξη-επαρκής τροφοδοσία-τυπωμένα κυκλώματα), στη κατασκευή ("ζευγαρωμένα" τρανζίστορ-συγκολλημένη κι όχι με φίσες καλωδίωση-"ρουτίνα" γειώσεων) και στην επιλογή των υλικών.
 

Attachments

  • PREAMPLIFIER AV-club.png
    PREAMPLIFIER AV-club.png
    79.7 KB · Views: 44
  • PHONO AV-club.png
    PHONO AV-club.png
    288.6 KB · Views: 35
  • AMPLIFIER AV-club.png
    AMPLIFIER AV-club.png
    398.2 KB · Views: 35
  • Like
Reactions: Dim.AR and aroS3

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι

ihodemon

Θα συμφωνήσω στα περισσότερα με μικρή εξαίρεση τον "μονόδρομο" της γραμμής μεταφοράς.
Τον χαρακτήρισα "έτσι" διότι μέχρι 330Hz χρησιμοποιώ και τα δύο woofer 8" (από 330Hz και μέχρι 800Hz μόνο το ένα μεγάφωνο), δηλαδή "κινώ" τον όγκο αέρα που θα κινούσε μόνο του ένα μεγάφωνο 10''. Αν τα "φόρτωνα" με κλειστή καμπίνα θα υστερούσα σημαντικά σε βάθος, όγκο και δυναμικά μπάσου. Τις απαιτήσεις μου θα ικανοποιούσε μόνο ένα ευαίσθητο (SPL 94dB) 12" woofer στη θέση αυτή -που δεν είχα διαθέσιμο- και με αποκοπή στα 330Hz. Για bass-feflex δεν θα κάνω λόγο. Αυτό τ' αφήνω στις "χαϊεντάδικες" και στις PA εταιρίες.
Αν πάλι τα "φόρτωνα" με Back Loaded Horn ή Voigt, χρησιμοποιώντας και την ίδια φιλοσοφία crossover, ο απαιτούμενος όγκος καμπίνας θα ήταν σχεδόν διπλός από αυτόν της γραμμής μεταφοράς.

ihodemon

Και πολλά προβλήματα στα χαμηλά οφείλονται στις εμπορικές καμπίνες, και λιγότερο στα woofers.
Hi-Fi εμπορικές καμπίνες = Third-Order Quasi-Butterworth (QB3 bass-reflex), κατά ποσοστό 99,9%.
Hi-End εμπορικές καμπίνες = Super Forth-Order Boom Box (SBB4 bass-reflex), κατά ποσοστό 80%.
Επαγγελματικές εμπορικές καμπίνες = Forth-Order Sub-Chebyshev (SC4 bass-reflex), κατά ποσοστό 90%.

ihodemon

Μου άρεσε η δική σου προσέγγιση στο cross. δείχνει μουσική προτίμηση και όχι μετρητική τελειομανία.
Σίγουρα η απλότητα του φίλτρου βοήθησε στις μικροδυναμικές και τον αέρα του ήχου,
σε αντίθεση με φορτωμένα cross στις diy σχεδιάσεις που στραγγαλίζουν ενισχυτές..
Διαπιστώνω, μ' ευχαρίστηση, πως κατέχεις το "άθλημα". Μόνο το "έμπειρο μάτι" διακρίνει "λεπτομέρειες" σε crossover!

ihodemon

Να τα λιώσεις τώρα στο παίξιμο..
Υπακούω άμεσα!;)
 
  • Like
Reactions: ihodemon

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
169
Aθηνα - Βυρωνας
Πολλα συγχαρητηρια και απο εμενα για τις κατασκευες σου και το τελικο αποτελεσμα , στο σχεδιο του ενισχυτη θα ηταν καλυτερα να βαλεις current mirror κυκλωμα, για να εχουν τα δυο τρανζιστορ ( του διαφορικου) το ιδιο ρευμα .
 
  • Like
Reactions: STENTOR and mikemtb

STENTOR

New member
11 August 2008
23
Γαλάτσι
Πολλα συγχαρητηρια και απο εμενα για τις κατασκευες σου και το τελικο αποτελεσμα , στο σχεδιο του ενισχυτη θα ηταν καλυτερα να βαλεις current mirror κυκλωμα, για να εχουν τα δυο τρανζιστορ ( του διαφορικου) το ιδιο ρευμα .
Ευχαριστώ για το χρόνο, για τα θετικά σας σχόλια και για την παρατήρησή σας σχετικά με το πρώτο ζεύγος των "διαφορικών" τρανζίστορ εισόδου του ενισχυτή.
Χρησιμοποιώ και δεύτερο ζεύγος "διαφορικών" τρανζίστορ σε λειτουργία συμμετρικού push-pull με το πρώτο. Επειδή, για το δεύτερο ζεύγος, υπάρχει "καθρέφτης ρεύματος" (current mirror), και μάλιστα με περίσσεια ρεύματος, έτσι ώστε ν' αντισταθμίζεται "δυναμικά" το πρώτο ζεύγος. Δηλαδή λόγω push-pull το ρεύμα που "στρατηγικά" πλεονάζει στον δεύτερο "διαφορικό" απορροφάται και ισομοιράζεται στον πρώτο "διαφορικό". Τα τρανζίστορ των "διαφορικών" και οι αντιστάσεις συλλέκτη κι εκπομπού τους, είναι ταιριασμένα ζεύγη μ΄ανοχές +_0,1% .
Με την ευκαιρία παραθέτω και μια διόρθωση στο γενικό διάγραμμα του κυκλώματος προενισχυτή κεφαλής πικάπ.
 

Attachments

  • AMPLIFIER VOLTAGE GAIN STAGES.png
    AMPLIFIER VOLTAGE GAIN STAGES.png
    154.7 KB · Views: 20
  • PHONO STAGE.png
    PHONO STAGE.png
    189.7 KB · Views: 18
  • Like
Reactions: Dim.AR

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
169
Aθηνα - Βυρωνας
Ευχαριστώ για το χρόνο, για τα θετικά σας σχόλια και για την παρατήρησή σας σχετικά με το πρώτο ζεύγος των "διαφορικών" τρανζίστορ εισόδου του ενισχυτή.
Χρησιμοποιώ και δεύτερο ζεύγος "διαφορικών" τρανζίστορ σε λειτουργία συμμετρικού push-pull με το πρώτο. Επειδή, για το δεύτερο ζεύγος, υπάρχει "καθρέφτης ρεύματος" (current mirror), και μάλιστα με περίσσεια ρεύματος, έτσι ώστε ν' αντισταθμίζεται "δυναμικά" το πρώτο ζεύγος. Δηλαδή λόγω push-pull το ρεύμα που "στρατηγικά" πλεονάζει στον δεύτερο "διαφορικό" απορροφάται και ισομοιράζεται στον πρώτο "διαφορικό". Τα τρανζίστορ των "διαφορικών" και οι αντιστάσεις συλλέκτη κι εκπομπού τους, είναι ταιριασμένα ζεύγη μ΄ανοχές +_0,1% .
Με την ευκαιρία παραθέτω και μια διόρθωση στο γενικό διάγραμμα του κυκλώματος προενισχυτή κεφαλής πικάπ.
Δεν ξερω κατά ποσο επιτυγχανεται αυτό που λες με το ματσαρισμα των τρανζιστορ και των αντιστασεων, δεν εχω πειραματιστει πανω σε αυτό το θεμα, ειχα σχεδιασει – φτιαξει ένα προ, με «διαφορικο» στην εισοδο με αντιστασεις στους συλλεκτες και ειχαν μεγαλη διαφορα στα ρευματα τους και τελικα (για ευκολια) βραχυκυκλωσα την αντισταση του τρανζιστορ που παιρνει την αναδραση ( αλα D.SELF ) . Παντως εισαι γνωστης των πραγματων γι’αυτο μαλλον εσκεμενα διαλεξες αυτή την τοπολογια, για να εχεις λιγο παραπανω αρμονικες , οσο γινεται αυτό από έναν τρανζιστορατο ενισχυτη ( ενώ σε έναν λαμπατο μπορεις να κανεις πιο εντονα πραγματα ) , εγω θα προτιμουσα την τοπολογια με τους διπλους «διαφορικους» διοτι δινει τελεια συμμετρια και χαμηλοτερες παραμορφωσεις .

Επισης στο σχεδιο σου, το σημα παει κατευθειαν στο κατω darlington , ενώ από την πανω μερια περναει μεσα από ένα αλλο τρανζιστορ (του current mirror), μαλλον και εκει θα εχουμε καποιες παραμορφωσεις ακομα, λογο transit time κ.τ.λ .