Καλησπέρα.
Πριν από αρκετό καιρό στο θέμα που μιλάμε για τις κόλλες έφερε η κουβέντα τα πρόσθετα στις εποξικές κόλλες (silica, microfiber κλπ)
Είχα αναφέρει ότι τα έχω χρησιμοποιήσει, γιατί έκανα δοκιμές ώστε να προσπαθήσω να τα χρησιμοποιήσω στην κατασκευή μιας βάρκας.
Οι δοκιμές έγιναν σε μια πολύ απλή κατασκευή, η οποία είναι έτοιμη στο 90% στο χωριό (Θα τελειώσει όταν μας αφήσουν να πάμε, λόγω κορονοιού). Μια άσχημη, αλλά λειτουργική ελπίζω βάρκα για κοντινά ψαρέματα.
Ήρθε η ώρα λοιπόν για αυτό που σκεφτόμουνα.
Κάποιος φίλος είχε γράψει ότι θα ήθελε να παρουσιάσω τα βήματα με την κατασκευή. Μου φαίνεται καλή ιδέα όχι μόνο για να μείνουν τα βήματα... για τον επόμενο, αλλά και για να ρωτάω απορίες, ξυλουργικής φύσης. Είμαι ερασιτέχνης και μάλιστα άπειρος και εδω μέσα έχω βρει λύσεις σε πολλά μου προβλήματα.
Ελπίζω να μην υπάρχει αντίρρηση.
Πάμε λοιπόν....
Η επιλογή έγινε εύκολα, όταν έπεσε μπροστά μου η παρακάτω φωτογραφία.

Πρόκειται για ένα μοντέλο του 1950, το squirt απο την εταιρία glen-l.
Η κατασκευή του σκάφους θα γίνει από ξύλο σαπέλι, κόντρα πλακέ οκουμέ marine, υαλοΰφασμα και εποξική ρυτίνη ειδική για ναυπηγικές εργασίες.
Οι ενώσεις των ξύλων θα γίνουν με βίδες silicon bronze, οι οποίες, φυσικά και δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Βρέθηκαν και αγοράστηκαν από Αγγλία


Επίσης αγοράστηκαν τα σχέδια απ;o την ιστοσελίδα της εταιρίας.
Ύστερα απ;o αρκετή σκέψη αποφάσισα να μεγαλώσω λίγο το μήκος του σκάφους και να αλλάξω λίγο τα σχέδια. Το συνολικό μήκος του σκάφους θα είναι 3,35m (11 πόδια)

Αποφάσισα για τους νομείς του σκάφους, τον καθρέφτη και την τρόπιδα να φτιάξω template απο plexiglass. Ετσι, ψηφιοποιήθηκαν τα σχέδια με τη βοήθεια του autocad και κόπηκαν με laser. Ό,τι δεν μπορούσε να κοπεί στο laser λόγω μεγέθους, κόπηκε σε cnc φίλου με την κόλληση των δύο κομματιών με κοινό τμήμα και στα δύο και καβίλιες για την ακριβή θέση τους.


Τέλος, αγοράστηκε το σαπέλι και το ναυπηγικό κόντρα πλακέ οκουμε των 20 και 6 mm απο ξυλεμπορικό στο Πέραμα, το οποίο έχει ξυλεία για ναυπηγικές εργασίες . Διάλεξα ότι πιο ισόβενο βρήκα, αν και οι επιλογές δεν ήταν πολλές. Πάλι στο autocad, σχεδίασα πώς θα κοπούν από το μαδέρι τα κομμάτια


Κόστη υλικών
Μέχρι στιγμής έχουμε:
100 ευρώ για τα σχέδια
190 ευρώ για τις βίδες
150 ευρώ για το σαπέλι
160 ευρω για ένα φύλλο οκουμέ κόντρα πλακέ 20 χιλιοστών και δύο φύλλα 6 χιλιοστων
230 ευρώ η ρυτίνη της west system, ειδική για ναυπηγικές κατασκευές
(και 150 ευρώ για βιβλία κατασκευής)
Αφού συγκεντρώθηκαν τα υλικά άρχισε η κατασκευή των τμημάτων που αποτελούν τους νομείς, την καρίνα και τον καθρέφτη.
Σχεδιάστηκαν τα κομμάτια στο σαπέλι και στα κόντρα πλακέ, κόπηκαν στην κορδέλα και ξεκίνησε το ρουτάρισμα με τα template. Στην πορεία κατάλαβα ότι δε γίνεται εύκολα δουλειά με το μικρό ρουτεράκι των 600 watt και αγόρασα μεγαλύτερο των 2,2 kW με κοπτικά των 12mm. Θα κατασκευάστεί νέο μεγαλύτερο τραπέζι ρούτερ.


Συνεχίζεται (λόγω του περιορισμού των 10 φωτογραφιών)
Είναι ενοχλητικό το μέγεθος των φωτογραφιών; Δεν κατάφερα να βάλω μικρογραφίες
Πριν από αρκετό καιρό στο θέμα που μιλάμε για τις κόλλες έφερε η κουβέντα τα πρόσθετα στις εποξικές κόλλες (silica, microfiber κλπ)
Είχα αναφέρει ότι τα έχω χρησιμοποιήσει, γιατί έκανα δοκιμές ώστε να προσπαθήσω να τα χρησιμοποιήσω στην κατασκευή μιας βάρκας.
Οι δοκιμές έγιναν σε μια πολύ απλή κατασκευή, η οποία είναι έτοιμη στο 90% στο χωριό (Θα τελειώσει όταν μας αφήσουν να πάμε, λόγω κορονοιού). Μια άσχημη, αλλά λειτουργική ελπίζω βάρκα για κοντινά ψαρέματα.
Ήρθε η ώρα λοιπόν για αυτό που σκεφτόμουνα.
Κάποιος φίλος είχε γράψει ότι θα ήθελε να παρουσιάσω τα βήματα με την κατασκευή. Μου φαίνεται καλή ιδέα όχι μόνο για να μείνουν τα βήματα... για τον επόμενο, αλλά και για να ρωτάω απορίες, ξυλουργικής φύσης. Είμαι ερασιτέχνης και μάλιστα άπειρος και εδω μέσα έχω βρει λύσεις σε πολλά μου προβλήματα.
Ελπίζω να μην υπάρχει αντίρρηση.
Πάμε λοιπόν....
Η επιλογή έγινε εύκολα, όταν έπεσε μπροστά μου η παρακάτω φωτογραφία.

Πρόκειται για ένα μοντέλο του 1950, το squirt απο την εταιρία glen-l.
Η κατασκευή του σκάφους θα γίνει από ξύλο σαπέλι, κόντρα πλακέ οκουμέ marine, υαλοΰφασμα και εποξική ρυτίνη ειδική για ναυπηγικές εργασίες.
Οι ενώσεις των ξύλων θα γίνουν με βίδες silicon bronze, οι οποίες, φυσικά και δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Βρέθηκαν και αγοράστηκαν από Αγγλία


Επίσης αγοράστηκαν τα σχέδια απ;o την ιστοσελίδα της εταιρίας.
Ύστερα απ;o αρκετή σκέψη αποφάσισα να μεγαλώσω λίγο το μήκος του σκάφους και να αλλάξω λίγο τα σχέδια. Το συνολικό μήκος του σκάφους θα είναι 3,35m (11 πόδια)

Αποφάσισα για τους νομείς του σκάφους, τον καθρέφτη και την τρόπιδα να φτιάξω template απο plexiglass. Ετσι, ψηφιοποιήθηκαν τα σχέδια με τη βοήθεια του autocad και κόπηκαν με laser. Ό,τι δεν μπορούσε να κοπεί στο laser λόγω μεγέθους, κόπηκε σε cnc φίλου με την κόλληση των δύο κομματιών με κοινό τμήμα και στα δύο και καβίλιες για την ακριβή θέση τους.


Τέλος, αγοράστηκε το σαπέλι και το ναυπηγικό κόντρα πλακέ οκουμε των 20 και 6 mm απο ξυλεμπορικό στο Πέραμα, το οποίο έχει ξυλεία για ναυπηγικές εργασίες . Διάλεξα ότι πιο ισόβενο βρήκα, αν και οι επιλογές δεν ήταν πολλές. Πάλι στο autocad, σχεδίασα πώς θα κοπούν από το μαδέρι τα κομμάτια


Κόστη υλικών
Μέχρι στιγμής έχουμε:
100 ευρώ για τα σχέδια
190 ευρώ για τις βίδες
150 ευρώ για το σαπέλι
160 ευρω για ένα φύλλο οκουμέ κόντρα πλακέ 20 χιλιοστών και δύο φύλλα 6 χιλιοστων
230 ευρώ η ρυτίνη της west system, ειδική για ναυπηγικές κατασκευές
(και 150 ευρώ για βιβλία κατασκευής)
Αφού συγκεντρώθηκαν τα υλικά άρχισε η κατασκευή των τμημάτων που αποτελούν τους νομείς, την καρίνα και τον καθρέφτη.
Σχεδιάστηκαν τα κομμάτια στο σαπέλι και στα κόντρα πλακέ, κόπηκαν στην κορδέλα και ξεκίνησε το ρουτάρισμα με τα template. Στην πορεία κατάλαβα ότι δε γίνεται εύκολα δουλειά με το μικρό ρουτεράκι των 600 watt και αγόρασα μεγαλύτερο των 2,2 kW με κοπτικά των 12mm. Θα κατασκευάστεί νέο μεγαλύτερο τραπέζι ρούτερ.


Συνεχίζεται (λόγω του περιορισμού των 10 φωτογραφιών)
Είναι ενοχλητικό το μέγεθος των φωτογραφιών; Δεν κατάφερα να βάλω μικρογραφίες