Κι ας είναι 1DIN … δε μπορώ να το αλλάξω …

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Κι ας είναι 1DIN … δε μπορώ να το αλλάξω …


Μοντέρνοι καιροί και μοντέρνα ήθη.
Η στάνταρ θύρα καλά κρατεί ως ‛χωροταξικό’ στάνταρ … αλλά τι να το κάνεις όταν αφαιρώντας το εργοστασιακό ηχοσύστημα χάνεις χρήσιμες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Πολλοί από εμάς έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα με μοντέρνα αυτοκίνητα.
Σε Citroen C5 από τα κουμπάκια που είναι μαζί με τα κουμπιά ελέγχου του στερεοφωνικού ρυθμίζει και χρήσιμες παραμέτρους για το ίδιο το αμάξι. Ακόμα και το ρολόι από το ίδιο σημείο αλλάζει. Άρα δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση του.

Σε alfa romeo 147, πάλι αχρηστεύεις την ένδειξη RDS που έχει ο οδηγός στο καντράν του, ενώ και η ποτηροθήκη είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αχρηστευθεί.

Γενικά , για όλου εμάς που έχουμε συνηθίσει να αλλάζουμε την πηγή , αυτά είναι αμαρτήματα ασυγχώρητα από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών. Ειδικά εάν έχεις ένα ‛παλιό’ cd player only, και η αντιπροσωπία ζητά 700+ ευρώ για να παίζεις Mp3 …

Δε νομίζω απλά να γκρινιάζω, είμαι σίγουρος ότι πολλοί το έχετε αντιμετωπίσει…
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,499
Μεταμορφωση
Citroen?Alfa Romeo? Αγοράζει ακομα ο κόσμος τέτοια αμάξια ?











































ΥΓ1.Αστειεύομαι....


































































ΥΓ2.Η μήπως οχι? :p











Πέρα απο την πλάκα, ειναι ίσως ενας καλός τρόπος απο τις μαμα εταιρείες να μην αφήνουν τον πελάτη απο τα συνεργεία τους.
Και εγω τωρα ειμαι σε αναζήτηση για το δικό μου , αλλα θα την βγάλω καθαρή με το κόστος της εξτρα φύσας για τα χειριστήρια του τιμονιού ....
 

flaski

AVClub Addicted Member
6 July 2012
1,727
Αθήνα
Προσπαθούν να σε κρατάνε μαντρωμενο και φυσικά να βγαζουν και περισσότερα. Βέβαια αν το εργοστασιακό έχει καλές δυνατότητες τότε γιατί όχι (σε λιγότερη από μισή τιμή από ebay)? Κερδίζεις και την αγαστη συνεργασία με τιμόνι κλπ αλλά και την τέλεια ενοποίηση με το ταμπλό που είναι σίγουρα πιο όμορφο.

Και πέρα από αυτά η πληθώρα ηλεκτρονικών απαιτεί την σωστή συνεργασία όλων μεταξύ τους κάτι το οποίο είναι πιο εύκολο όταν όλα είναι μαμά. Π. Χ. Στο προηγούμενο α3 έβαζες κινέζικα ξένον και καίγοταν ο εγκέφαλος των... Υαλοκαθαριστηρων!! (και ναι έχει εγκέφαλο και για αυτο). Σε αλλα group vag αν έβαζες μη εργοστασιακό ήχο σύστημα υπήρχε πρόβλημα όταν συνεδεες καλώδιο obd γιατί κάπου "ξεφευγε" μια γείωση. Αρχικά χαιρετούσε το καλωδιο και κάποιες φορές ενδεχομένως και το ήχο σύστημα. Γενικότερα προτείνω έναν συμβιβασμό με κάποιες λιγότερες δυνατότητες του εργοστασιακόυ και φυσικά αγορά του από ebay από καλό πωλητή.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,605
Και σε Audi ''εχασα'' το RDS (και κατι ψηλά τύπου volume indicator - τα οποία δεν θυμάμαι) από την οθονίτσα του οδηγού οταν αλλαξα το μαμά.

Δεν μου λειπει κάτι αλλά μου τη δίνει που το 1/3 της οθονης (ειναι χωρισμενη στα 3) ειναι παντα κενη.

Περιμενω πως και πως να αδειασει (πολύ) το ρεζερβουαρ βενζίνης ή των υαλοκαθαριστήρων γιατί τότε βγαινει στην οθονίτσα ένα μεγάλο σηματάκι και την γεμίζει ολόκληρη :p :p :p

PS Not 2 mention οτι εσκασα ενα σκασμό λεφτα για aftermarket και παιζει κοντα στα ιδια χαλια με το μαμά :p :p :p
 

skysound

Supreme Member
28 January 2007
6,826
Θεσσαλονίκη
Tο focus ειχε "μαμα" 1,5 din χωρις κανενα ιδιαιτερο κομφόρ.
Χαλασε, και εβαλα 1 din, συν ενα πλαστικο καπακι-τσοντα στο κενο,
οπου τακτοποιησα 2 ομορφα κινεζικα οργανακια απο e-bay.
(θερμομετρο καμπινας και βολτομετρο οχι πανω απο 15 ευρω και τα δυο)

ledmeter.jpg
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,871
Παλλήνη
Απάντηση: Re: Κι ας είναι 1DIN … δε μπορώ να το αλλάξω …

Και σε Audi ''εχασα'' το RDS (και κατι ψηλά τύπου volume indicator - τα οποία δεν θυμάμαι) από την οθονίτσα του οδηγού οταν αλλαξα το μαμά.

Δεν μου λειπει κάτι αλλά μου τη δίνει που το 1/3 της οθονης (ειναι χωρισμενη στα 3) ειναι παντα κενη.

Περιμενω πως και πως να αδειασει (πολύ) το ρεζερβουαρ βενζίνης ή των υαλοκαθαριστήρων γιατί τότε βγαινει στην οθονίτσα ένα μεγάλο σηματάκι και την γεμίζει ολόκληρη :p :p :p

PS Not 2 mention οτι εσκασα ενα σκασμό λεφτα για aftermarket και παιζει κοντα στα ιδια χαλια με το μαμά :p :p :p

Παντως προσφατα που έβαλα aftermarket bluetooth της Kufatec, για να παιξει χρειαζοταν προγραμματισμός στον εγκεφαλο σε συνεργειο της Audi, γιατι ολα ειναι interconnected.
 

kozadin

Senior Member
28 July 2006
667
Βόλος
Στα Audi πράγματι ότι extra βάλεις σε σύνδεση με το μαμά ηχοσυστημα θέλει ενεργοποίηση μέσω vag com.
 

flaski

AVClub Addicted Member
6 July 2012
1,727
Αθήνα
Στα Audi πράγματι ότι extra βάλεις σε σύνδεση με το μαμά ηχοσυστημα θέλει ενεργοποίηση μέσω vag com.
Πράγματι. Και παλαιότερα ζητούσαν κάτι 80άρια - 100άρια για 5 κλικ (δεν ξέρω πια αν λόγω κρίσης ζητάνε 50ρικα ή λιγότερο). Για αυτό και εγώ (και για άλλα) πήρα ένα γνήσιο Ross tech και ησύχασα.
 

kozadin

Senior Member
28 July 2006
667
Βόλος
Και πολύ καλά έκανες. Εγώ να την πω την αμαρτία μου βολευτηκα με μια κινεζιά. Για ότι ήθελα να κάνω ήταν μια χαρά...
 

flaski

AVClub Addicted Member
6 July 2012
1,727
Αθήνα
Και πολύ καλά έκανες. Εγώ να την πω την αμαρτία μου βολευτηκα με μια κινεζιά. Για ότι ήθελα να κάνω ήταν μια χαρά...

Και εγώ είχα πάρει μια κινεζιά αρχικά αλλά σε κάποια θέματα δεν λειτουργούσε σωστά, δεν έπαιζε και με νεότερες εκδόσεις και εν τέλει μάζεψα τα χρήματα και τώρα είμαι οκ. Μου τα έβγαλε τα λεφτά όταν λόγω πεσμένης μπαταρίας μου μπλόκαραν τα πάντα (διάβαζε καμιά 30αρια engine fault) και δεν έπαιρνε ούτε με καλώδια ούτε με εκιννητή συνεργείου. Ρισέτ σε όλα και πήρε με την πρώτη.
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,476
Πειραιάς
Υπάρχουν εταιρείες που βγάζουν πηγές για αντικατάσταση των μαμά, χωρίς να χάνουμε τις ευκολίες του κατασκευαστή!
Απλα θέλει ψάξιμο κ υπομονή.
Όλες οι aftermarket επώνυμες πηγές συνεργάζονται με τα χειριστήρια στο τιμόνι, πολλές προσφέρουν πληροφορίες στις μαμά οθόνες.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,871
Παλλήνη
Πράγματι. Και παλαιότερα ζητούσαν κάτι 80άρια - 100άρια για 5 κλικ (δεν ξέρω πια αν λόγω κρίσης ζητάνε 50ρικα ή λιγότερο). Για αυτό και εγώ (και για άλλα) πήρα ένα γνήσιο Ross tech και ησύχασα.

Στον Παζαροπουλο πάντως δεν μου πήραν ούτε ευρώ.
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,476
Πειραιάς

flaski

AVClub Addicted Member
6 July 2012
1,727
Αθήνα
Στον Παζαροπουλο πάντως δεν μου πήραν ούτε ευρώ.
Αν ήσουν τακτικός πελάτης για σέρβις στα είχαν πάρει προκαταβολικά με τις εξωφρενικές τιμές που χρεώνουν σε εργατικά/ανταλλακτικά για αυτό και έλαβες το "δώρο" σου
. Τις χρυσές εποχές (πριν 3-4 χρόνια) αν πήγαινες το εργοστασιακό ηχοσύστημα απλά να στο τοποθετήσουν (μαζί με "προγραμματισμό εγκεφάλου") σου ζητούσαν περίπου 200 ευρώ (η τοποθέτηση περίπου 20 λεπτά δουλειά και ο "προγραμματισμός" περίπου 5). :)

Σόρυ για το οφτοπικ.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,871
Παλλήνη
Καμια σχέση με το σήμερα.. Πλεον ο Παζαροπουλος ειναι πολυ οικονομικος στα service σε σχεση με karenta και λοιπους authorised dealers. Αυτο εγινε φυσικα μολις του πηραν το dealership της Audi. Σαν συνεργειο παντως παραμενει κορυφαίο.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Μιχάλη μου να σε ευχαριστήσω και για τα δύο παραπάνω για C5 και 147
Θα τα σχολιάσω με μια λέξη: Πανάκριβα
Αυτό που προορίζεται για την 147 είναι 2DIN αντί για 1 και απαιτεί αφαίρεση του από κάτω διαμερίσματος που έχει συρταράκι για ψιλά (χρησιμότατο) και ποτηροθήκη.
Η λύση για το Citroen αντικαθιστά και τη δεύτερη οθόνη ενδείξεων. Όντος εντυπωσιακό και υπερπλήρες πακέτο.
Από την άλλη 1500 σχεδόν ευρώ που ζητά, είναι πολλά, και στην τελική εγώ μια πιο καλή πηγή θα ήθελα απλά, ενισχυτές έχω βάλει πίσω και ηχεία έχω αλλάξει.

Από παλιότερο αμάξι έχω πηγή pioneer και άλλη alpine που δε μπορώ να τις χρησιμοποιήσω χωρίς να χάσω ‛δυνατότητες’. Ενώ εάν επέλεγα να αγοράσω νεα πηγή ήχου στα ίδια λεφτά καταλαβαίνεις ότι θα ήταν υψηλότερης ποιότητας από τα παραπάνω όλα-σε-ένα.

Γενικά δηλαδή, το κλασικό που κάναμε παλιότερα, μια καλή πηγή (χωρίς ενσωματωμένο ενισχυτή καν) στα 300-500 ευρώ και με τον κατάλληλο ενισχυτή πίσω, ήταν πολύ πιο εύκολο σε αμάξια προ δεκαετίας. Τώρα με τους αυτοματισμούς (λ.χ. στο citroen από όσο βλέπεις μέχρι και το Parking Assist περνά από εκεί) δεν έχουμε πια τις ευκολίες που είχαμε παλιότερα. Για να καταλάβεις αν ανεβάσω το gain στον ενισχυτή αυτή τη στιγμή, το parking assist (που είναι ενσωματωμένο) θα μου τρυπήσει τα αφτιά :D

Τα παραπάνω είναι δύο απλά παραδείγματα. Κάθε αμάξι έχει τα τερτίπια του τώρα πια. Δεν είναι ούτε οι χειρότερες περιπτώσεις ούτε οι καλύτερες.
Αλλά τελικά την ευκολία που είχαμε με τα αμάξια προηγούμενης γενιάς, την έχουμε χάσει κατά πολύ.
Όχι ότι και παλιότερα δεν υπήρχαν τέτοια παραδείγματα, αλλά σήμερα αυτό ισχύει για πολλά περισσότερα αμάξια από ότι στο παρελθών.
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
21,476
Πειραιάς
Τάσο, εννοείται ότι υπάρχουν αμάξια που έχουν υλοποιημένα περίεργα μαμά ηχοσυστήματα.
Κ φυσικά όσο πιο περίεργα είναι, τόσο πιο ακριβές είναι οι aftermarket λύσεις.