Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="kbouk" data-source="post: 1058710087" data-attributes="member: 20882"><p>Μια πολύ καλή <strong>τεχνικά</strong> φωτογραφία (ανεξάρτητως συνθηκών) είναι αποτέλεσμα κυρίως τριών παραγόντων : αισθητήρα (μέγεθος/τεχνολογίας του), οπτικών και τελικής επεξεργασίας.</p><p></p><p>Τα κινητά υστερούν εκ των πραγμάτων στο μέγεθος του αισθητήρα και στην ποικιλία/μέγεθος οπτικων οπότε έχουν επενδύσει τα μάλα στο τρίτο παράγοντα , την επεξεργασία μέσω εξαιρετικά δυνατών επεξεργαστών που υπαρχουν ήδη για άλλες λειτουργίες με καλογραμμένες ρουτινες αποκλειστικά για φωτό και βίντεο.</p><p></p><p>Στην πορεία εξελίσσουν βέβαια και τα οπτικά τους όπως και την τεχνολογία του αισθητήρα και έχουν φτάσει να αποδίδουν <strong>αυτόματα</strong> εφάμιλλα ή καλύτερα αποτελέσματα από τις φωτογραφικές μηχανές σε μεγάλη γκάμα συνθηκών. Στην κριση ως καλύτερο συντελούν βέβαια πολλοι παράγοντες όπως π.χ. το μέσο που αναπαραγάγεται σήμερα η φωτογραφία ή πως έχει εκπαιδευτεί το κοινό να βλέπει μια εικόνα σε αυτό. Δεν θα επεκταθώ σε αυτό όμως τώρα.</p><p></p><p>Οι φωτογραφικές μηχανές εν αντίθεση με τα κινητά επενδύουν παραδοσιακά χρόνια τώρα στούς πρώτους δυο παράγοντες.</p><p></p><p>Στα οπτικά και στον αισθητήρα και παρουσιαζουν ποικιλία επιλογών και συστημάτων προσπαθώντας όχι μόνο να δώσουν το καλυτερο <strong>τεχνικά</strong> αποτέλεσμα αλλά και την βέλτιστη εργονομία και παραμετροποίηση για να μπορεί να παράγει ο φωτογράφος με δικη του πρωτοβουλία και απόφαση <αισθητικα> το καλυτερο αποτέλεσμα.</p><p></p><p>Μπορεις π.χ. να πατήσεις ένα κουπί DOF στο κινητό και να δεις άμεσα το αποτέλεσμα του βάθους πεδίου που θέλεις εσυ να δώσεις αισθητικα στην φωτογραφία ? Όχι βέβαια , το προγραμμα θα επιλέξει μόνο του τον αλγόριθμο και θα φλουταρει την εικόνα όπως αυτό θέλει για να την σερβίρει έτοιμη στον φωτογράφο. Τον χρήστη του κινητού δεν τον ενδιαφέρει κάτι άλλο.</p><p></p><p>Οι φωτογραφικές εταιρίες τόσα χρόνια ήταν δεσμευμενες από το hardware που είχαν κληρονομήσει. Πέρασε μια δεκαετία και βάλε για να αφήσουν πίσω το μηχανικό κλείστρο. Τώρα βλέπουμε πλέον μηχανές να βγαίνουν στην παραγωγή αποκλειστικά με αυτό και να κάνουν παπάδες (Ζ9) χωρίς να χανουν την εργονομία τους με τα περιφερειακά (flash).</p><p></p><p>Σε λίγα χρόνια όλες οι φωτογραφικές μηχανές θα έχουν μόνο ηλεκτρονικό κλείστρο. Και θα αλλάξουν και πολλά άλλα που είναι συν αμαρτήματα του παρελθόντος, π.χ. θα δούμε ΕVF/οθόνες καλιμπραρισμενες που θα δίνουν στον φωτογράφο την δυνατότητα να δει με πιστότητα 100% το τελικό αποτέλεσμα με βάση την παραμετροποίηση του σε κάθε φωτιστική συνθήκη ώστε να έχει μετά τη λιγότερη δυνατή επεξεργασία απογειώνοντας και τις καλλιτεχνικές του επιδόσεις.</p><p></p><p>Τα οπτικά αλλά και τα σωματα μικραίνουν και ξανά σχεδιάζονται ώστε να είναι τόσο εργονομικά όσο και ποιοτικά σε κάθε είδους συνθήκη και κάποια χαρακτηριστικά τους που παραδοσιακά επιβάρυναν σε μέγεθος, βάρος , κόστος την κατασκευή τους περνουν σε δεύτερη μοίρα και αντιμετωπίζονται από το ενσωματωμένο software και τους ταχυτατους επεξεργαστές που πλέον ενσωματώνουν.</p><p></p><p>Η πρόοδος των κινητών στον φωτογραφικό τομέα δίνει επιπλέον κίνητρο στις εταιρίες και πολλές τεχνικές από τα κινητά βρίσκουν πλέον θέση στις φωτογραφικές. Δεν υπαρχει κανένας περιορισμός παρα μόνο το κόστος επενδυσης σε software και hardware που να το υποστηρίζει.</p><p></p><p>Και το ανάποδο βέβαια συμβαίνει αλλά στα κινητά το μέγεθος και το σχήμα είναι σοβαρός περιοριστικός παράγοντας για να ενσωματωθούν. Είναι φανερό οτι σύγκριση μεταξύ των δυο κοσμων σε ένα τελικό φίνις για το απόλυτο αποτέλεσμα θα είναι υπέρ των μηχανων. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο?</p><p></p><p>Προφανώς και όχι , στην πορεία για την Ιθάκη ο κάθε κόσμος θα έχει πάνω στο καράβι του το δικό του συνειδητοποιημένο <επιβάτη></p><p></p><p> Με το κινητό συστήθηκε η φωτογραφία σε πολύ περισσότερο κόσμο παγκοσμίως. Αυτό εκτός από τον ανταγωνισμό που δημιούργησε με τις φωτογραφικές εταιρίες είναι καλό για δυο επιπλέον λόγους</p><p></p><p>Ο πρώτος γράφτηκε ήδη, ενα πολύ μικρό ποσοστο χρηστών κινητού που ποτέ δεν θα ασχολούνταν με το σπορ , θα θελήσει να έχει τον έλεγχο στο cockpit και θα επενδύσει κάποια στιγμή σε μηχανή για να ασχοληθεί πιο βαθιά.</p><p></p><p>Το δεύτερο καλό που βλεπω είναι οτι μέσα στη πλημμυριδα εικονας που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο ο ανταγωνισμος έχει απογειωθεί και μια φωτογραφία για να ξεχωρίσει πλέον πρέπει να συνδιάζει πολλά στοιχεία που δεν αξιολογουνται μόνο από τα like που θα δεχθεί.</p><p></p><p>Το ζητούμενο είναι όμως ποιος θα είναι τελικά ο υπογραφων με Watermark σε μια επιτυχημένη καλλιτεχνικά φωτογραφία?</p><p></p><p> Ο ιδιος που την συνέθεσε σαν σκεψη ή η μάρκα του κινητού που είχε ενσωματωμένο αυτόματα εναν αλγόριθμο ?</p><p></p><p>Ξερω οτι η απάντηση που θα δωσει το 99% ερωτηθέντων είναι : who cares?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kbouk, post: 1058710087, member: 20882"] Μια πολύ καλή [B]τεχνικά[/B] φωτογραφία (ανεξάρτητως συνθηκών) είναι αποτέλεσμα κυρίως τριών παραγόντων : αισθητήρα (μέγεθος/τεχνολογίας του), οπτικών και τελικής επεξεργασίας. Τα κινητά υστερούν εκ των πραγμάτων στο μέγεθος του αισθητήρα και στην ποικιλία/μέγεθος οπτικων οπότε έχουν επενδύσει τα μάλα στο τρίτο παράγοντα , την επεξεργασία μέσω εξαιρετικά δυνατών επεξεργαστών που υπαρχουν ήδη για άλλες λειτουργίες με καλογραμμένες ρουτινες αποκλειστικά για φωτό και βίντεο. Στην πορεία εξελίσσουν βέβαια και τα οπτικά τους όπως και την τεχνολογία του αισθητήρα και έχουν φτάσει να αποδίδουν [B]αυτόματα[/B] εφάμιλλα ή καλύτερα αποτελέσματα από τις φωτογραφικές μηχανές σε μεγάλη γκάμα συνθηκών. Στην κριση ως καλύτερο συντελούν βέβαια πολλοι παράγοντες όπως π.χ. το μέσο που αναπαραγάγεται σήμερα η φωτογραφία ή πως έχει εκπαιδευτεί το κοινό να βλέπει μια εικόνα σε αυτό. Δεν θα επεκταθώ σε αυτό όμως τώρα. Οι φωτογραφικές μηχανές εν αντίθεση με τα κινητά επενδύουν παραδοσιακά χρόνια τώρα στούς πρώτους δυο παράγοντες. Στα οπτικά και στον αισθητήρα και παρουσιαζουν ποικιλία επιλογών και συστημάτων προσπαθώντας όχι μόνο να δώσουν το καλυτερο [B]τεχνικά[/B] αποτέλεσμα αλλά και την βέλτιστη εργονομία και παραμετροποίηση για να μπορεί να παράγει ο φωτογράφος με δικη του πρωτοβουλία και απόφαση <αισθητικα> το καλυτερο αποτέλεσμα. Μπορεις π.χ. να πατήσεις ένα κουπί DOF στο κινητό και να δεις άμεσα το αποτέλεσμα του βάθους πεδίου που θέλεις εσυ να δώσεις αισθητικα στην φωτογραφία ? Όχι βέβαια , το προγραμμα θα επιλέξει μόνο του τον αλγόριθμο και θα φλουταρει την εικόνα όπως αυτό θέλει για να την σερβίρει έτοιμη στον φωτογράφο. Τον χρήστη του κινητού δεν τον ενδιαφέρει κάτι άλλο. Οι φωτογραφικές εταιρίες τόσα χρόνια ήταν δεσμευμενες από το hardware που είχαν κληρονομήσει. Πέρασε μια δεκαετία και βάλε για να αφήσουν πίσω το μηχανικό κλείστρο. Τώρα βλέπουμε πλέον μηχανές να βγαίνουν στην παραγωγή αποκλειστικά με αυτό και να κάνουν παπάδες (Ζ9) χωρίς να χανουν την εργονομία τους με τα περιφερειακά (flash). Σε λίγα χρόνια όλες οι φωτογραφικές μηχανές θα έχουν μόνο ηλεκτρονικό κλείστρο. Και θα αλλάξουν και πολλά άλλα που είναι συν αμαρτήματα του παρελθόντος, π.χ. θα δούμε ΕVF/οθόνες καλιμπραρισμενες που θα δίνουν στον φωτογράφο την δυνατότητα να δει με πιστότητα 100% το τελικό αποτέλεσμα με βάση την παραμετροποίηση του σε κάθε φωτιστική συνθήκη ώστε να έχει μετά τη λιγότερη δυνατή επεξεργασία απογειώνοντας και τις καλλιτεχνικές του επιδόσεις. Τα οπτικά αλλά και τα σωματα μικραίνουν και ξανά σχεδιάζονται ώστε να είναι τόσο εργονομικά όσο και ποιοτικά σε κάθε είδους συνθήκη και κάποια χαρακτηριστικά τους που παραδοσιακά επιβάρυναν σε μέγεθος, βάρος , κόστος την κατασκευή τους περνουν σε δεύτερη μοίρα και αντιμετωπίζονται από το ενσωματωμένο software και τους ταχυτατους επεξεργαστές που πλέον ενσωματώνουν. Η πρόοδος των κινητών στον φωτογραφικό τομέα δίνει επιπλέον κίνητρο στις εταιρίες και πολλές τεχνικές από τα κινητά βρίσκουν πλέον θέση στις φωτογραφικές. Δεν υπαρχει κανένας περιορισμός παρα μόνο το κόστος επενδυσης σε software και hardware που να το υποστηρίζει. Και το ανάποδο βέβαια συμβαίνει αλλά στα κινητά το μέγεθος και το σχήμα είναι σοβαρός περιοριστικός παράγοντας για να ενσωματωθούν. Είναι φανερό οτι σύγκριση μεταξύ των δυο κοσμων σε ένα τελικό φίνις για το απόλυτο αποτέλεσμα θα είναι υπέρ των μηχανων. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο? Προφανώς και όχι , στην πορεία για την Ιθάκη ο κάθε κόσμος θα έχει πάνω στο καράβι του το δικό του συνειδητοποιημένο <επιβάτη> Με το κινητό συστήθηκε η φωτογραφία σε πολύ περισσότερο κόσμο παγκοσμίως. Αυτό εκτός από τον ανταγωνισμό που δημιούργησε με τις φωτογραφικές εταιρίες είναι καλό για δυο επιπλέον λόγους Ο πρώτος γράφτηκε ήδη, ενα πολύ μικρό ποσοστο χρηστών κινητού που ποτέ δεν θα ασχολούνταν με το σπορ , θα θελήσει να έχει τον έλεγχο στο cockpit και θα επενδύσει κάποια στιγμή σε μηχανή για να ασχοληθεί πιο βαθιά. Το δεύτερο καλό που βλεπω είναι οτι μέσα στη πλημμυριδα εικονας που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο ο ανταγωνισμος έχει απογειωθεί και μια φωτογραφία για να ξεχωρίσει πλέον πρέπει να συνδιάζει πολλά στοιχεία που δεν αξιολογουνται μόνο από τα like που θα δεχθεί. Το ζητούμενο είναι όμως ποιος θα είναι τελικά ο υπογραφων με Watermark σε μια επιτυχημένη καλλιτεχνικά φωτογραφία? Ο ιδιος που την συνέθεσε σαν σκεψη ή η μάρκα του κινητού που είχε ενσωματωμένο αυτόματα εναν αλγόριθμο ? Ξερω οτι η απάντηση που θα δωσει το 99% ερωτηθέντων είναι : who cares? [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Κινητά vs φωτογραφικές, υπέρ και κατά
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…