Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Nέα - Συζητήσεις - Διαγωνισμοί
Κριτικοί Κινηματογράφου
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Lepton" data-source="post: 733213" data-attributes="member: 277"><p><strong>Απάντηση: ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ</strong></p><p></p><p>Πολλά τα θέματα που θίγονται στο αρχικό μήνυμα:</p><p></p><p><u>1. Παντού υπάρχει ένας κριτικός</u></p><p>Σωστό, αναμενόμενο και, κατ' εμέ, ευπρόσδεκτο. Σωστό, διότι όντως, σχεδόν σε κάθε έντυπο που κυκλοφορεί, καθώς και σε πολλά ηλεκτρονικά μέσα, αναφέρονται επίσημα ή ανεπίσημα πάμπολλες γνώμες για ταινίες. </p><p></p><p>Αναμενόμενο, διότι ο κινηματογράφος είναι πλέον η πιο λαϊκή τέχνη μετά τη Μουσική. Θέατρο, χορός, εικαστικά κ.λπ. απασχολούν ορισμένο ποσοστό του πληθυσμού, αλλά η μουσική και το σινεμά -έστω και μέσω της τηλεόρασης- ενδιαφέρουν περίπου τους πάντες, περισσότερο ή λιγότερο. Είναι πολύ φυσικό, λοιπόν, πάρα πολλοί από εμάς να θέλουν και να μπορούν να γράψουν τη γνώμη τους, και αρκετοί να το κάνουν επίσημα.</p><p></p><p>Τέλος, ευπρόσδεκτες οι πολλές κριτικές, διότι, όπου υπάρχει υπερπροσφορά, ανγκαστικά κάνεις επιλογές. Και πώς αλλιώς μπορείς να τις κάνεις, αν δεν βρεις κάποιους ανθρώπους, επαγγελματίες, φίλους ή bloggers, με τους οποίους να βρεις ότι έχεις αντίστοιχα γούστα;</p><p></p><p><u>2. Οι κριτικοί σπρώχνουν τον κόσμο στην κουλτούρα</u></p><p>Αφού μιλάμε για υπερπληθώρα κριτικών, σαφώς δεν είναι δυνατόν όλοι αυτοί να είναι συντονισμένοι σε μία "κουλτουριάρικη συνομωσία". Φαντάζομαι η Ελένη αναφέρεται στους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Αθηνοράματος και των μεγάλων εφημερίδων. Εκεί, ομολογουμένως, παραδέχομαι και εγώ ότι υπάρχει μία ροπή στην "κουλτούρα" που δεν αντικατοπτρίζεται στο box office. Και εγώ λέω: Είναι δυνατόν να διαμαρτυρόμαστε για αυτό;</p><p></p><p>Κατ' αρχήν, τα blockbusters δεν χρειάζονται κριτικές για να γεμίσουν τις αίθουσες που τα προβάλλουν. Λίγη διαφήμιση στο δρόμο και σε μερικά περιοδικά lifestyle και οι στόχοι πιάστηκαν. Ή μήπως περιμένει ο μπλοκμπαστεράς τον Μήτση ή τον Τιμογιαννάκη για να αποφασίσει αν θα δει το Indiana Jones;</p><p></p><p>Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι <strong>επιβάλλεται</strong> οι κριτικοί, και γενικότερα όσοι επηρεάζουν καθημερινά τον πολιτισμό μας, να σπρώχνουν τον κόσμο στην ποιότητα. Θα προτιμούσαμε ίσως να εκφράζουν γνώμη με τα ίδια κριτήρια που οι καναλάρχες επιλέγουν τα προγράμματα των τηλεοπτικών σταθμών; Ή σαν τους τύπους που καταστρώνουν τα ραδιοφωνικά playlists και έχουν καταντήσει τους παραγωγούς γελοίες μαριονέτες; Και εγώ γελούσα που η μόνη περίπτωση ο μακαρίτης ο Ακτσόγλου να βάλει 5 αστέρια ήταν σε επανέκδοση ταινίας που γυρίστηκε πριν το 1970. Αλλά άλλο αυτό, και άλλο να χαριζόταν στο Sex & The City.</p><p></p><p><u>3. Ο κόσμος δεν πηγαίνει σινεμά</u></p><p>Πριν από 15 χρόνια, στην περιοχή μου υπήρχε μία κλειστή αίθουσα που έφερνε μπλοκμπαστεράκια, τώρα υπάρχουν 6, όπου έρχονται και μπλοκμπάστερ, αλλά και αξιολογότερες. Επίσης, για να δω μία "κουλτουριάρικη" ταινία μπορεί και πάλι να πρέπει να φτάσω μέχρι το κέντρο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να μπω σε αίθουσα που ανακαινίστηκε τελευταία φορά το 1960. </p><p>Άρα λοιπόν, ο κινηματογράφος γνώρισε αλματωδη άυξηση προσέλευσης τα τελευταία 15 χρόνια. Τώρα τα πράγματα άρχισαν να σφίγγουν. Από τη μία η οικονομική στενότητα, από την άλλη το ότι το πειρατικό υλικό είναι πλέον πολύ καλύτερο από την εικόνα που μας προσφέρουν πολλοί άσχετοι (ή βιαστικοί) μηχανικοί, ε, ο κόσμος δεν θα τρέξει σαν τρελός να πληρώσει 9 που ζητάει το Village για ένα μπλοκμπάστερ που είναι ακριβώς το ίδιο με το προηγούμενο. Οι "κουλτουριάρηδες" κριτικοί μας φταίνε για αυτό;</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lepton, post: 733213, member: 277"] [b]Απάντηση: ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ[/b] Πολλά τα θέματα που θίγονται στο αρχικό μήνυμα: [U]1. Παντού υπάρχει ένας κριτικός[/U] Σωστό, αναμενόμενο και, κατ' εμέ, ευπρόσδεκτο. Σωστό, διότι όντως, σχεδόν σε κάθε έντυπο που κυκλοφορεί, καθώς και σε πολλά ηλεκτρονικά μέσα, αναφέρονται επίσημα ή ανεπίσημα πάμπολλες γνώμες για ταινίες. Αναμενόμενο, διότι ο κινηματογράφος είναι πλέον η πιο λαϊκή τέχνη μετά τη Μουσική. Θέατρο, χορός, εικαστικά κ.λπ. απασχολούν ορισμένο ποσοστό του πληθυσμού, αλλά η μουσική και το σινεμά -έστω και μέσω της τηλεόρασης- ενδιαφέρουν περίπου τους πάντες, περισσότερο ή λιγότερο. Είναι πολύ φυσικό, λοιπόν, πάρα πολλοί από εμάς να θέλουν και να μπορούν να γράψουν τη γνώμη τους, και αρκετοί να το κάνουν επίσημα. Τέλος, ευπρόσδεκτες οι πολλές κριτικές, διότι, όπου υπάρχει υπερπροσφορά, ανγκαστικά κάνεις επιλογές. Και πώς αλλιώς μπορείς να τις κάνεις, αν δεν βρεις κάποιους ανθρώπους, επαγγελματίες, φίλους ή bloggers, με τους οποίους να βρεις ότι έχεις αντίστοιχα γούστα; [u]2. Οι κριτικοί σπρώχνουν τον κόσμο στην κουλτούρα[/u] Αφού μιλάμε για υπερπληθώρα κριτικών, σαφώς δεν είναι δυνατόν όλοι αυτοί να είναι συντονισμένοι σε μία "κουλτουριάρικη συνομωσία". Φαντάζομαι η Ελένη αναφέρεται στους εξειδικευμένους επαγγελματίες του Αθηνοράματος και των μεγάλων εφημερίδων. Εκεί, ομολογουμένως, παραδέχομαι και εγώ ότι υπάρχει μία ροπή στην "κουλτούρα" που δεν αντικατοπτρίζεται στο box office. Και εγώ λέω: Είναι δυνατόν να διαμαρτυρόμαστε για αυτό; Κατ' αρχήν, τα blockbusters δεν χρειάζονται κριτικές για να γεμίσουν τις αίθουσες που τα προβάλλουν. Λίγη διαφήμιση στο δρόμο και σε μερικά περιοδικά lifestyle και οι στόχοι πιάστηκαν. Ή μήπως περιμένει ο μπλοκμπαστεράς τον Μήτση ή τον Τιμογιαννάκη για να αποφασίσει αν θα δει το Indiana Jones; Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι [b]επιβάλλεται[/b] οι κριτικοί, και γενικότερα όσοι επηρεάζουν καθημερινά τον πολιτισμό μας, να σπρώχνουν τον κόσμο στην ποιότητα. Θα προτιμούσαμε ίσως να εκφράζουν γνώμη με τα ίδια κριτήρια που οι καναλάρχες επιλέγουν τα προγράμματα των τηλεοπτικών σταθμών; Ή σαν τους τύπους που καταστρώνουν τα ραδιοφωνικά playlists και έχουν καταντήσει τους παραγωγούς γελοίες μαριονέτες; Και εγώ γελούσα που η μόνη περίπτωση ο μακαρίτης ο Ακτσόγλου να βάλει 5 αστέρια ήταν σε επανέκδοση ταινίας που γυρίστηκε πριν το 1970. Αλλά άλλο αυτό, και άλλο να χαριζόταν στο Sex & The City. [u]3. Ο κόσμος δεν πηγαίνει σινεμά[/u] Πριν από 15 χρόνια, στην περιοχή μου υπήρχε μία κλειστή αίθουσα που έφερνε μπλοκμπαστεράκια, τώρα υπάρχουν 6, όπου έρχονται και μπλοκμπάστερ, αλλά και αξιολογότερες. Επίσης, για να δω μία "κουλτουριάρικη" ταινία μπορεί και πάλι να πρέπει να φτάσω μέχρι το κέντρο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να μπω σε αίθουσα που ανακαινίστηκε τελευταία φορά το 1960. Άρα λοιπόν, ο κινηματογράφος γνώρισε αλματωδη άυξηση προσέλευσης τα τελευταία 15 χρόνια. Τώρα τα πράγματα άρχισαν να σφίγγουν. Από τη μία η οικονομική στενότητα, από την άλλη το ότι το πειρατικό υλικό είναι πλέον πολύ καλύτερο από την εικόνα που μας προσφέρουν πολλοί άσχετοι (ή βιαστικοί) μηχανικοί, ε, ο κόσμος δεν θα τρέξει σαν τρελός να πληρώσει 9 που ζητάει το Village για ένα μπλοκμπάστερ που είναι ακριβώς το ίδιο με το προηγούμενο. Οι "κουλτουριάρηδες" κριτικοί μας φταίνε για αυτό; [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Nέα - Συζητήσεις - Διαγωνισμοί
Κριτικοί Κινηματογράφου
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…