Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Λήψη και επεξεργασία Α/Μ φιλμ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Ηλίας Κ" data-source="post: 653870" data-attributes="member: 777"><p><strong>Φίλτρα.</strong></p><p></p><p>Εδώ θεώρησα σκόπιμο να αναφέρω ξανά όσα έγραψα το μεσημέρι σε διπλανό θρεντ για να είναι συγκεντρωμένα. </p><p></p><p>Το κόκκινο το πράσινο και το μπλε είναι τα βασικά (ή προσθετικά) χρώματα. Βασικά από την άποψη ότι αν τα αναμείξουμε μεταξύ τους σε διαφορετικές πυκνότητες μπορούμε να πάρουμε όλα τα χρώματα.</p><p>Το κίτρινο, το magenta και το cyan είναι τα δευτερεύοντα (ή αφαιρετικά) .</p><p></p><p>Τα φίλτρα των βασικών χρωμάτων δηλαδή το κόκκινο το πράσινο και το μπλέ αφήνουν να περάσει το δικό τους χρώμα και κόβουν τα άλλα δύο. Έτσι για παράδειγμα αν χρησιμοποιήσουμε κόκκινο φίλτρο θα αφήσει το κόκκινο να γράψει στο φιλμ και θα περιορίσει το πράσινο και το μπλέ. Το πόσο έντονο θα είναι το αποτέλεσμα εξαρτάται από την πυκνότητα του φίλτρου. Στην αγορά υπάρχουν σε διαφορές πυκνότητες, πχ κόκκινο σκούρο, μεσαίο και ανοιχτό.</p><p></p><p>Τα φίλτρα των δευτερευόντων χρωμάτων αφήνουν να περάσει το δικό τους καθώς και τα χρώματα από τα οποία αποτελούνται και θα κόψουν το συμπληρωματικό τους. Το συμπληρωματικό του κίτρινου είναι το μπλε, του cyan είναι το κόκκινο και του magenta είναι το πράσινο.</p><p>Άρα το κίτρινο φίλτρο (που πρακτικά είναι το πιο χρήσιμο φίλτρο για γενική χρήση) κόψει το μπλε και θα αφήσει το κίτρινο το κόκκινο και το πράσινο.</p><p></p><p>Τα φίλτρα είναι εξαιρετικά χρήσιμα στη φωτογράφηση με ασπρόμαυρο φιλμ. Εκτός από την ιδιαιτερότητα της ευαισθησίας που λέγαμε πιο πάνω υπάρχει ακόμη ένας λόγος που καθιστά τη χρήση των φίλτρων απαραίτητη. </p><p>Αφού μιλάμε για ασπρόμαυρη φωτογραφία όλα τα χρώματα που φωτογραφίζουμε θα αποτυπωθούν στο φιλμ σα διαφορετικοί τόνοι του γκρι.</p><p> Έτσι αν φωτογραφίσουμε ένα λουλούδι με πράσινα φύλλα και κόκκινα άνθη θα γράψουν με τον ίδιο περίπου γκρι τόνο στο αρνητικό (είναι σχετικό με την πυκνότητα των χρωμάτων στο λουλούδι αλλά και πως είναι ο φωτισμός την ώρα που φωτογραφίζουμε). </p><p>Αν βάλουμε ένα πράσινο φίλτρο θα γράψουν τα φύλλα ανεμπόδιστα αλλά θα σκουρίνει το κόκκινο και η φωτογραφία θα έχει πιο ενδιαφέροντες τόνους. Με το κίτρινο θα μείνουν οι κόκκινοι και οι πράσινοι τόνοι αμετάβλητοι αλλά θα σκουρίνει το μπλέ του ουρανού που ίσως φαίνεται στο κάδρο, ενώ ένα κιτρινοπράσινο φίλτρο θα έκοβε και λίγο κόκκινο και ίσως αυτό να είναι η καλύτερη λύση. </p><p>Εδώ είναι μια μεγάλη μαγεία της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, ένα κάδρο μπορεί να έχει πολλές όμορφες φωτογραφίες διαφορετικές μεταξύ τους χωρίς καμία να είναι κακή. Είναι καθαρά θέμα αισθητικής.</p><p></p><p>Όλες αυτές οι θεωρίες ίσως να είναι και περιττές, εγώ πάντως τα έγραψα όλα αυτά για να σας πείσω ότι τα φίλτρα είναι άρρηκτα δεμένα με το ΑΜ φιλμ. Δοκιμάστε στην πράξη διάφορα φίλτρα και βλέπετε μόνοι σας τις σας αρέσει. Ένας μπλε ουρανός -με μερικά συννεφάκια όμως- είναι το καλύτερο παράδειγμα για να δούμε τη διαφορά.</p><p>Εγώ χρησιμοποιώ αρκετά το κίτρινο που σκουραίνει τον ουρανό και τονίζει την αντίθεση με τα σύννεφα, το κόκκινο για τον ίδιο σκοπό με πιο έντονα αποτελέσματα, και ένα κιτρινοπράσινο για πορτρέτα με φυσικό φωτισμό. Σκουραίνει τα κόκκινα χείλη και η επιδερμίδα γράφει καλύτερα.</p><p>Ο Βασίλης, που έχει πολύ μεγαλύτερη πείρα από μένα, επισήμανε ότι μια υπερέκθεση κατά 0.3 στοπ τονίζει περισσότερο τα αποτελέσματα ενός φίλτρου ενώ αντίθετα λειτουργεί η υποέκθεση. Ακόμη πρότεινε τοκιτρινοπράσινο φίλτρο για παιδικά και γυναικεία πορτρέτα αλλά cyan ή μπλε φίλτρο για αντρικά. Εγώ δεν το χω δοκιμάσει, πάντα φανταζόμουνα το μλπε φίλτρο άχρηστο στην ΑΜ φωτογραφία άλλα όσο ζεις μαθαίνεις:grinning-smiley-043</p><p>Τέλος το πολωτικό μπορεί να έχει την ίδια εφαρμογή και στην ασπρόμαυρη φωτογραφία αλλά στην πράξη νομίζω ότι είναι πιο χρήσιμο στην έγχρωμη.</p><p></p><p>Αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι ότι το φίλτρο αφού παρεμβαίνει μεταξύ του φακού και του θέματος που τραβάμε μπορεί να υποβαθμίσει αρκετά το αποτέλεσμα αν δεν είναι καλής ποιότητας. Προσωπικά την ποιότητα του φίλτρου τη θεωρώ το ίδιο κρίσιμη με την ποιότητα του φακού. Έχω πληρώσει με αρκετά υποβαθμισμένα αρνητικά τα φτηνά φίλτρα που χρησιμοποιούσα παλιά. Ακόμη ένας κανόνας που έχω ακούσει λέει ότι καλό είναι να μη βάζουμε δύο φίλτρα μαζί, το αποτέλεσμα θα πέσει αρκετά (δεν το έχω διαπιστώσει ο ίδιο πάντως).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ηλίας Κ, post: 653870, member: 777"] [B]Φίλτρα.[/B] Εδώ θεώρησα σκόπιμο να αναφέρω ξανά όσα έγραψα το μεσημέρι σε διπλανό θρεντ για να είναι συγκεντρωμένα. Το κόκκινο το πράσινο και το μπλε είναι τα βασικά (ή προσθετικά) χρώματα. Βασικά από την άποψη ότι αν τα αναμείξουμε μεταξύ τους σε διαφορετικές πυκνότητες μπορούμε να πάρουμε όλα τα χρώματα. Το κίτρινο, το magenta και το cyan είναι τα δευτερεύοντα (ή αφαιρετικά) . Τα φίλτρα των βασικών χρωμάτων δηλαδή το κόκκινο το πράσινο και το μπλέ αφήνουν να περάσει το δικό τους χρώμα και κόβουν τα άλλα δύο. Έτσι για παράδειγμα αν χρησιμοποιήσουμε κόκκινο φίλτρο θα αφήσει το κόκκινο να γράψει στο φιλμ και θα περιορίσει το πράσινο και το μπλέ. Το πόσο έντονο θα είναι το αποτέλεσμα εξαρτάται από την πυκνότητα του φίλτρου. Στην αγορά υπάρχουν σε διαφορές πυκνότητες, πχ κόκκινο σκούρο, μεσαίο και ανοιχτό. Τα φίλτρα των δευτερευόντων χρωμάτων αφήνουν να περάσει το δικό τους καθώς και τα χρώματα από τα οποία αποτελούνται και θα κόψουν το συμπληρωματικό τους. Το συμπληρωματικό του κίτρινου είναι το μπλε, του cyan είναι το κόκκινο και του magenta είναι το πράσινο. Άρα το κίτρινο φίλτρο (που πρακτικά είναι το πιο χρήσιμο φίλτρο για γενική χρήση) κόψει το μπλε και θα αφήσει το κίτρινο το κόκκινο και το πράσινο. Τα φίλτρα είναι εξαιρετικά χρήσιμα στη φωτογράφηση με ασπρόμαυρο φιλμ. Εκτός από την ιδιαιτερότητα της ευαισθησίας που λέγαμε πιο πάνω υπάρχει ακόμη ένας λόγος που καθιστά τη χρήση των φίλτρων απαραίτητη. Αφού μιλάμε για ασπρόμαυρη φωτογραφία όλα τα χρώματα που φωτογραφίζουμε θα αποτυπωθούν στο φιλμ σα διαφορετικοί τόνοι του γκρι. Έτσι αν φωτογραφίσουμε ένα λουλούδι με πράσινα φύλλα και κόκκινα άνθη θα γράψουν με τον ίδιο περίπου γκρι τόνο στο αρνητικό (είναι σχετικό με την πυκνότητα των χρωμάτων στο λουλούδι αλλά και πως είναι ο φωτισμός την ώρα που φωτογραφίζουμε). Αν βάλουμε ένα πράσινο φίλτρο θα γράψουν τα φύλλα ανεμπόδιστα αλλά θα σκουρίνει το κόκκινο και η φωτογραφία θα έχει πιο ενδιαφέροντες τόνους. Με το κίτρινο θα μείνουν οι κόκκινοι και οι πράσινοι τόνοι αμετάβλητοι αλλά θα σκουρίνει το μπλέ του ουρανού που ίσως φαίνεται στο κάδρο, ενώ ένα κιτρινοπράσινο φίλτρο θα έκοβε και λίγο κόκκινο και ίσως αυτό να είναι η καλύτερη λύση. Εδώ είναι μια μεγάλη μαγεία της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, ένα κάδρο μπορεί να έχει πολλές όμορφες φωτογραφίες διαφορετικές μεταξύ τους χωρίς καμία να είναι κακή. Είναι καθαρά θέμα αισθητικής. Όλες αυτές οι θεωρίες ίσως να είναι και περιττές, εγώ πάντως τα έγραψα όλα αυτά για να σας πείσω ότι τα φίλτρα είναι άρρηκτα δεμένα με το ΑΜ φιλμ. Δοκιμάστε στην πράξη διάφορα φίλτρα και βλέπετε μόνοι σας τις σας αρέσει. Ένας μπλε ουρανός -με μερικά συννεφάκια όμως- είναι το καλύτερο παράδειγμα για να δούμε τη διαφορά. Εγώ χρησιμοποιώ αρκετά το κίτρινο που σκουραίνει τον ουρανό και τονίζει την αντίθεση με τα σύννεφα, το κόκκινο για τον ίδιο σκοπό με πιο έντονα αποτελέσματα, και ένα κιτρινοπράσινο για πορτρέτα με φυσικό φωτισμό. Σκουραίνει τα κόκκινα χείλη και η επιδερμίδα γράφει καλύτερα. Ο Βασίλης, που έχει πολύ μεγαλύτερη πείρα από μένα, επισήμανε ότι μια υπερέκθεση κατά 0.3 στοπ τονίζει περισσότερο τα αποτελέσματα ενός φίλτρου ενώ αντίθετα λειτουργεί η υποέκθεση. Ακόμη πρότεινε τοκιτρινοπράσινο φίλτρο για παιδικά και γυναικεία πορτρέτα αλλά cyan ή μπλε φίλτρο για αντρικά. Εγώ δεν το χω δοκιμάσει, πάντα φανταζόμουνα το μλπε φίλτρο άχρηστο στην ΑΜ φωτογραφία άλλα όσο ζεις μαθαίνεις:grinning-smiley-043 Τέλος το πολωτικό μπορεί να έχει την ίδια εφαρμογή και στην ασπρόμαυρη φωτογραφία αλλά στην πράξη νομίζω ότι είναι πιο χρήσιμο στην έγχρωμη. Αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι ότι το φίλτρο αφού παρεμβαίνει μεταξύ του φακού και του θέματος που τραβάμε μπορεί να υποβαθμίσει αρκετά το αποτέλεσμα αν δεν είναι καλής ποιότητας. Προσωπικά την ποιότητα του φίλτρου τη θεωρώ το ίδιο κρίσιμη με την ποιότητα του φακού. Έχω πληρώσει με αρκετά υποβαθμισμένα αρνητικά τα φτηνά φίλτρα που χρησιμοποιούσα παλιά. Ακόμη ένας κανόνας που έχω ακούσει λέει ότι καλό είναι να μη βάζουμε δύο φίλτρα μαζί, το αποτέλεσμα θα πέσει αρκετά (δεν το έχω διαπιστώσει ο ίδιο πάντως). [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Λήψη και επεξεργασία Α/Μ φιλμ
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…