Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Love is brief: forgetting lasts so long..... Mahler Συμφωνία υπ. αριθμ. 9
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δαμιανός Δημητριάδης" data-source="post: 438561" data-attributes="member: 206"><p><strong><span style="font-size: 12px">9</span></strong> </p><p>Τελικά δεν απέφυγε τις συνέπειες του συμβολισμού που φοβόταν. Ο αριθμός που σηματοδότησε το όριο των συμφωνιών του Μπετόβεν, του Σούμπερτ και του Μπρούκνερ, αποτέλεσε και το δικό του σύνορο. Γνωρίζοντας πως πάσχει από σοβαρή καρδιοπάθεια, το πρόβλημα της ύπαρξης που πάντα τον βασάνιζε, είχε μετατοπίσει το κέντρο βάρους από την αναζήτηση της Γνώσης και τον Αγώνα της ζωής, στην προσωρινότητα της, στη φθορά, στο τέλος και στο <em>μετά</em>.</p><p></p><p>Η 9η, γέννημα καλοκαιρινών διακοπών, όπως όλα σχεδόν τα έργα του, σηματοδοτήθηκε από τη φράση του αποχαιρετισμού που έγραψε ο ίδιος στην παρτιτούρα. Δεν πρόλαβε να τη διευθύνει και μας την άφησε κληρονομιά παρθένα, κατ' ευθείαν από τον "πάγκο του μάστορα". Συνήθιζε μετά τις πρώτες εκτελέσεις να ξαναδουλεύει τα έργα του, η 9η όμως ήρθε αργά. Γοήτευσε και υμνήθηκε όμως δίκαια από τους απόστολους της <em>Νέας Μουσικής</em> Τέοντορ Αντόρνο και Άλμπαν Μπεργκ, ως προάγγελος της. Ίσως το πιο τεχνικά πρωτοποριακό έργο του.</p><p></p><p>Με το 'προβοκατόρικο' μήνυμα του, ο Σπύρος δημιούργησε τετελεσμένα. Τι να πεις, πως να βάλεις τη σκέψη σου για ένα <em>τέτοιο έργο</em> στη σειρά; Μοναδική λύση, η αυτόματη γραφή, ξεκλέβοντας χρόνο από τη δουλειά. </p><p></p><p>Καρδιά του έργου για μένα είναι το πρώτο μέρος. Πάνε δεκαπέντε χρόνια περίπου από τότε που για πρώτη φορά ήχησαν αυτόματα στο μυαλό μου μέρα μεσημέρι, σε κατάσταση επαγγελματικής πίεσης, απαισιοδοξίας και προσωπικής ξηρασίας, οι πρώτες φράσεις από τα κόρνα τα τσέλα και την άρπα. Η ανακούφιση που ένιωσα ήταν πρωτοφανής. Υψώθηκα κυριολεκτικά, με την πιο μυστική διακριτικότητα, σε άλλη διάσταση. Από τότε, το andante comodo είναι το πιο πλήρες, το πιο ουσιαστικό κατευόδιο που μπορώ να φανταστώ και να περιμένω.</p><p></p><p>Ποτέ όμως σαν ψυχολογικό αναλγητικό. Δεν κουκουλώνει τίποτε. Η κλιμάκωση του έργου είναι αρκούντως άγρια, με επικίνδυνες κλειστές στροφές. Όμως αποπνέει μια πρωτοφανή <em>σοφία</em>, σα να μπορείς να δεις την κάθε λεπτομέρεια της ζωής σου από ψηλά. Παρηγορία μέσω της γνώσης και της αποκατάστασης των πραγματικών αναλογιών και όχι παρηγορία μέσω της υπόσχεσης.</p><p></p><p>Για το θέμα των ερμηνειών. Κατά τη γνώμη μου, <em>δεν μπορείς</em> να ερμηνεύσεις σωστά το έργο, αν δεν σε έχει <em>αγγίξει</em> ο θάνατος. Δε φτάνει να 'σαι μεγάλος καλλιτέχνης, πρέπει να 'χεις βιώσει το σύνορο της ύπαρξης. Υπ' αυτήν την έννοια, οι αδυναμίες μου είναι ηχογραφήσεις που ο διευθυντής ορχήστρας έχει ήδη αποκτήσει τέτοια βιώματα:</p><p></p><p>1. Ο Μπρούνο Βάλτερ, στην πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του έργου με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, ένα μνημείο εξπρεσιονισμού που χάνεται μέσα στη φτωχή ηχογράφηση. Θα μου πείτε, πως ικανοποιείται η συνθήκη που έθεσα; Στην Αυστρία πριν το Άνσλους και μάλιστα ως φυγάς από τη Ναζιστική Γερμανία, ήξερε πολύ καλά το όριο. Εξάλλου, εκείνη την εποχή, ο θάνατος ήταν παντού.</p><p>2. Ο Μπρούνο Βάλτερ με τη στερεοφωνική του με τη Συμφωνική της Κολούμπια, στη Sony. Στα ύστερα γεράματα του. Η ηχογράφηση είναι είναι κειμήλιο, γιατί περιλαμβάνει αποσπάσματα από τη διδασκαλία της ορχήστρας.</p><p>3. Ο Κλάουντιο Αμπάντο, με την επιστροφή του στη Φιλαρμονική του Βερολίνου, μετά το κρούσμα του καρκίνου του στομάχου που κόντεψε να τον στείλει. Η καλύτερος συνδυασμός ποιότητας ερμηνείας και ηχογράφησης που κυκλοφορεί. Αν είναι να κράταγα μία, τότε σίγουρα αυτή.</p><p>4. Ο χερ Όττο Κλέμπερερ, μεγαλειώδης μέσα στον ξεροκέφαλο αγνωστικισμό του, με βαθύτατες όμως τις ουλές του προσωπικού του Γολγοθά, με τα σοβαρότατα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δαμιανός Δημητριάδης, post: 438561, member: 206"] [B][SIZE="3"]9[/SIZE][/B] Τελικά δεν απέφυγε τις συνέπειες του συμβολισμού που φοβόταν. Ο αριθμός που σηματοδότησε το όριο των συμφωνιών του Μπετόβεν, του Σούμπερτ και του Μπρούκνερ, αποτέλεσε και το δικό του σύνορο. Γνωρίζοντας πως πάσχει από σοβαρή καρδιοπάθεια, το πρόβλημα της ύπαρξης που πάντα τον βασάνιζε, είχε μετατοπίσει το κέντρο βάρους από την αναζήτηση της Γνώσης και τον Αγώνα της ζωής, στην προσωρινότητα της, στη φθορά, στο τέλος και στο [I]μετά[/I]. Η 9η, γέννημα καλοκαιρινών διακοπών, όπως όλα σχεδόν τα έργα του, σηματοδοτήθηκε από τη φράση του αποχαιρετισμού που έγραψε ο ίδιος στην παρτιτούρα. Δεν πρόλαβε να τη διευθύνει και μας την άφησε κληρονομιά παρθένα, κατ' ευθείαν από τον "πάγκο του μάστορα". Συνήθιζε μετά τις πρώτες εκτελέσεις να ξαναδουλεύει τα έργα του, η 9η όμως ήρθε αργά. Γοήτευσε και υμνήθηκε όμως δίκαια από τους απόστολους της [I]Νέας Μουσικής[/I] Τέοντορ Αντόρνο και Άλμπαν Μπεργκ, ως προάγγελος της. Ίσως το πιο τεχνικά πρωτοποριακό έργο του. Με το 'προβοκατόρικο' μήνυμα του, ο Σπύρος δημιούργησε τετελεσμένα. Τι να πεις, πως να βάλεις τη σκέψη σου για ένα [I]τέτοιο έργο[/I] στη σειρά; Μοναδική λύση, η αυτόματη γραφή, ξεκλέβοντας χρόνο από τη δουλειά. Καρδιά του έργου για μένα είναι το πρώτο μέρος. Πάνε δεκαπέντε χρόνια περίπου από τότε που για πρώτη φορά ήχησαν αυτόματα στο μυαλό μου μέρα μεσημέρι, σε κατάσταση επαγγελματικής πίεσης, απαισιοδοξίας και προσωπικής ξηρασίας, οι πρώτες φράσεις από τα κόρνα τα τσέλα και την άρπα. Η ανακούφιση που ένιωσα ήταν πρωτοφανής. Υψώθηκα κυριολεκτικά, με την πιο μυστική διακριτικότητα, σε άλλη διάσταση. Από τότε, το andante comodo είναι το πιο πλήρες, το πιο ουσιαστικό κατευόδιο που μπορώ να φανταστώ και να περιμένω. Ποτέ όμως σαν ψυχολογικό αναλγητικό. Δεν κουκουλώνει τίποτε. Η κλιμάκωση του έργου είναι αρκούντως άγρια, με επικίνδυνες κλειστές στροφές. Όμως αποπνέει μια πρωτοφανή [I]σοφία[/I], σα να μπορείς να δεις την κάθε λεπτομέρεια της ζωής σου από ψηλά. Παρηγορία μέσω της γνώσης και της αποκατάστασης των πραγματικών αναλογιών και όχι παρηγορία μέσω της υπόσχεσης. Για το θέμα των ερμηνειών. Κατά τη γνώμη μου, [I]δεν μπορείς[/I] να ερμηνεύσεις σωστά το έργο, αν δεν σε έχει [I]αγγίξει[/I] ο θάνατος. Δε φτάνει να 'σαι μεγάλος καλλιτέχνης, πρέπει να 'χεις βιώσει το σύνορο της ύπαρξης. Υπ' αυτήν την έννοια, οι αδυναμίες μου είναι ηχογραφήσεις που ο διευθυντής ορχήστρας έχει ήδη αποκτήσει τέτοια βιώματα: 1. Ο Μπρούνο Βάλτερ, στην πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του έργου με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, ένα μνημείο εξπρεσιονισμού που χάνεται μέσα στη φτωχή ηχογράφηση. Θα μου πείτε, πως ικανοποιείται η συνθήκη που έθεσα; Στην Αυστρία πριν το Άνσλους και μάλιστα ως φυγάς από τη Ναζιστική Γερμανία, ήξερε πολύ καλά το όριο. Εξάλλου, εκείνη την εποχή, ο θάνατος ήταν παντού. 2. Ο Μπρούνο Βάλτερ με τη στερεοφωνική του με τη Συμφωνική της Κολούμπια, στη Sony. Στα ύστερα γεράματα του. Η ηχογράφηση είναι είναι κειμήλιο, γιατί περιλαμβάνει αποσπάσματα από τη διδασκαλία της ορχήστρας. 3. Ο Κλάουντιο Αμπάντο, με την επιστροφή του στη Φιλαρμονική του Βερολίνου, μετά το κρούσμα του καρκίνου του στομάχου που κόντεψε να τον στείλει. Η καλύτερος συνδυασμός ποιότητας ερμηνείας και ηχογράφησης που κυκλοφορεί. Αν είναι να κράταγα μία, τότε σίγουρα αυτή. 4. Ο χερ Όττο Κλέμπερερ, μεγαλειώδης μέσα στον ξεροκέφαλο αγνωστικισμό του, με βαθύτατες όμως τις ουλές του προσωπικού του Γολγοθά, με τα σοβαρότατα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Love is brief: forgetting lasts so long..... Mahler Συμφωνία υπ. αριθμ. 9
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…