Να εξηγήσω την λογική και ίσως συμφωνήσουμε.
Το ντεγκραντε στον ουρανο χρησιμεύει για να μην καούν τα λαμπρά σημεία αλλά θα σου βγάλει σύννεφα κατράμι (υποέκθεση). Εδώ βλέπουμε ένα σωρό χρωματικούς τόνους και καθόλου θόρυβο. Αυτό δεν γίνεται με το να πουσάρεις τα (υποεκτεθειμένα) σκοτεινα στο φωτομάγαζο. Θα έχεις μειωμένη τονικότητα και παράλληλα θα γίνει εμφανής ο θόρυβος (διότι θα φωτισθεί).
http://jtrujillo.net/qpix/
Το εξτρεμ διάφραγμα παρομοίως σκοτεινιάζει όλη την φωτο ώστε με την απαιτουμενη διάρκεια έκθεσης να έχουμε οσο το δυνατον λιγότερα καμένα αλλα έχει ως παραπροιόντα πολυ μεγάλο βάθος πεδίου και μειωμένη οξύτητα, ενω εδω βλέπω μάλλον μέτριο βάθος πεδίου και πολύ καλή οξύτητα στο πρώτο πλάνο (και στο δεύτερο??).
Το ζητούμενο είναι να έχουμε συλλάβει απο όλο το κάδρο οσο το δυνατόν περισσότερα φωτόνια χωρίς να κάψουμε κανένα. Μετά είναι εύκολο να ανεβοκατεβάσουμε φωτεινά σκοτεινα κατα το δοκούν.
Ας πάρουμε την περίπτωση που ο ζητούμενος χρόνος κλειστρου ώστε να έχουμε το εφέ που βλέπουμε στο νερό (ομαλοποίηση κυματισμών - άφρισμα) είναι 19sec (τον μοιρασα ανάμεσα στις γνώμες Βλάση-Sent ... δίκαιος δεν είμαι ?).
Κάνουμε 3πλό "μπράκετινγκ" με απόσταση +-2EV. δηλ. μια λήψη στα 1sec μια στα 4sec και μια στα 16sec.
(Η τεχνική πολλαπλών λήψεων προυποθέτει μία λήψη μέ διάρκεια τέτοια που ισα ισα να μην έχουμε κανένα καμένο πίξελ, και μία τουλάχιστον επιπλέον σε απόσταση 2, 3 ή 4 EV αναλόγα με την εκτίμησή μας για την "απόσταση" των φωτεινότερων απο τα σκοτεινότερα σημεία.)
Στο τέλος έχουμε 3 λήψεις με συνολική διάρκεια 19sec, σωστά εκτεθειμένα (με την έννοια των αρκετών φωτονίων ώστε να καταγραφεί όλη η χρωματική-τονική πληροφορία) όλα τα πίξελ του κάδρου σε τουλάχιστον μια λήψη. Εναπόκειται στον καλλιτέχνη να κάνει το σωστό μπλεντάζ και "tone mapping".
Γενικά σε καμια δεκαριά φωτο του συμπατριώτη που έιδα φαίνεται να χρησιμοποιεί τεχνική HDR μάλλον και σε συνδυασμό με κάποια φίλτρα degrande To σίγουρο έιναι ότι δεν το κάνει στα πεταχτά και αυτοματοποιημένα με κάποιο απο σχετικά προγράμματα (δεν βλέπεις το αφύσικο tone mapping που έχουν πολλές ερασιτεχνικές προσπάθειες).