McIIntosh

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,705
Ευτυχώς που δε πρόφτασα να τον πουλήσω. Πιάνει τόπο!
 

Attachments

  • _DSC1072.jpg
    _DSC1072.jpg
    75.3 KB · Views: 345

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,587
Αγιοι Αναργυροι
και καμια φωτο απο κοντα το καΘε μηχανημα... εχειs και πικαπια.. ανεβασε να γουσταρουμε!
και καλο ζουμ στιs κεφαλεs.. εδω υπαρχει νημα με φωτο ονειρεμενων κεφαλων. τι τιs κρυβειs?
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,561
Θεσσαλονικη
Πάρα πολλές φορές στεναχωριόμαστε όταν πουλάμε μηχανάκια .
Και εγώ πούλησα τον 4.7 με προοπτική να πάρω τον SF Line 2 ,αλλά τζίφος .
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,705
Απάντηση: Re: McIIntosh

και καμια φωτο απο κοντα το καΘε μηχανημα... εχειs και πικαπια.. ανεβασε να γουσταρουμε!
και καλο ζουμ στιs κεφαλεs.. εδω υπαρχει νημα με φωτο ονειρεμενων κεφαλων. τι τιs κρυβειs?

1η Φωτογραφία ΕΜΤ 927St
2η ΕΜΤ 930
3η ΕΜΤ 950 Όλα με κεφαλές EMT TSD15
Με ζουμ δεν είμαι καλός .Κανονικά θα έπρεπε να πάει στις Πηγές,αλλά χάριν της συνέχειας με το "αίτημα" του vlad αλλά και γιατί όλα τα ΕΜΤ έχουν Riaa + Line ενσωματωμένες θα μπορούσε ίσως και εδώ. Αν η Διαχείριση θέλει, ας το βάλει όπου νομίζει.
 

Attachments

  • EMT927.1.jpg
    EMT927.1.jpg
    124.9 KB · Views: 258
  • EMT 930.1.jpg
    EMT 930.1.jpg
    111.8 KB · Views: 256
  • EMT 950 Light.jpg
    EMT 950 Light.jpg
    113.2 KB · Views: 253

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Βέβαια λίγοι θα ξέρουν ότι το 927 ,που ζύγιζε 41 κιλά ,δεν ήταν μόνο ασήκωτο και ηχητικά κολοσσός,για την εποχή αλλά και πάρα πολύ ακριβό.
Την πρώτη 'πραγματική' χρονιά κυκλοφορίας του 1952,κόστιζε 3.408 Γερμανικά Μάρκα,όταν μία Πόρσε 356 κόστιζε 12.700 DM !
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Το 927Α, που κατασκευαζόταν κατόπιν παραγγελίας είχε ένα build-in graphic indicator,for the stylous position,που για δεκαετίες δεν τολμούσε να παράγει κανείς σε κάποιο μοντέλο.
Το 927D είχε γυάλινο πλατό,με ενσωματωμένο grove-centring system for laboratory use,ενώ το 927S της φωτογραφίας,είχε σχεδιαστεί για τοποθέτηση και δεύτερου βραχίονα.
Η φήμη του κατασκευαστή Wilhelm Franz,εκτοξεύτηκε μ αυτό το πλατό,είχε την δεκαετία του 50-60 το μονοπώλιο των Broadcast Studios μετά αυτήν την επιτυχία κατασκέυασε ένα μικρότερο,φθηνότερο πικάπ με μικρότερο πλατό και μικρότερο βραχίονα και έτσι το 1958 γεννήθηκε το 'Typ 930'.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Στη photo είναι το st,που είναι η μετατροπή των αντίστοιχων μονοφωνικών μοντέλων σε στερεοφωνικά ,based on thw westrex system...Αυτή η βελτίωση περνούσε στα επόμενα μοντέλα,με τοποθέτηση στερεοφωνικού βραχίονα και κεφαλής,μαζί με το ενσωματωμένο pre στάδιο...ενώ είναι αξιοσημείωτη η άρνησή του στο quadrophonic στάδιο ,που ξεκίνησε με τα 70s..
Πολύ μεγάλη επιτυχία και το 'Typ 930'...
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Παιδιά θα συνεχίσω αύριο ,γιατι ετοιμαζω κ αλλα απ το αρχείο,που ειναι πολύ μεγάλο,οπως κ η κούραση ομως...
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Η Thorens συνεργάστηκε με την ΕMT απ τις αρχές των '90ς και ο Fraz ιδρυτής και ιδιοκτήτης της ΕΜΤ, συμφώνησε να κατασκευαστεί το TD-150 και λίγο αργότερα το άλλο θρυλικό early όμως TD-125.
Όταν το 1966 η Thorens πέρασε 'σκληρές' μέρες,o Franz την αγόρασε και δημιούργησε ένα group,δημιουργώντας ένα γκρουπ που θα μπορούσε να φτιάξει ένα πικάπ για practically every user and pocket.He had cornered the market.
Όπως αποδείχθηκε ήταν μια σοφή σκέψη,που εκμεταλλεύτηκε το booming στο home hi-fi market,που ερχόταν ...
Έτσι φτιάχτηκε το Franz build Thorens TD-125 ,ένα προϊόν που η Thorens ήταν υπερήφανη για το ότι ήταν 'στέρεο',δυνατό εργαλείο και σε ρεαλιστική τιμή.(sleek,solid and well build).
Με την κατασκευαστική ευελιξία το παρόν πικάπ μπορούσε να δεχθεί αρκετούς βραχίονες όπως τον στοκ 9',τον ΤΡ 14ς,τον SME 3009 ,ή τον μακρύτερο 3013 ,12'',ή τον Grace 565.
Αγοράζοντας την Ελβετική Εταιρεία ο ιδρυτής της EMT ,σκέφτηκε να παράγει ένα φθηνότερο και modern professional -grade turntable,μία custom version του 125 ,το '928'.
Το μικρότερο πλατό της EMT ,το φθηνότερο,με ηλεκτρονικό έλεγχο,με ιμάντα,που θα μπορούσε να φέρει τον ομόσταυλο EMT typ 929 βραχίονα,που ήταν μια 'έξυπνη προσαρμογή' του αντίστοιχου TP-14/BTP12S της Thorens.
Tο 928 όμως δεν είχε χώρο μέσα για ηλεκτρονικά και έτσι ώθησε την EMT να φτιάξει ένα complex and often ineffective external power supply.
Ήταν η εποχή που τα Ιαπωνικά καλοφτιαγμένα και ελκυστικά πλατό με τις φθηνότερες τιμές έκαναν μερικούς EMT users να στραφούν προς τα εκεί,ενώ άλλους να επιστρέψουν στα old-fashioned ,με idler drive 927/930.
Η καταστροφή για την EMT ήρθε με τον ξαφνικό θάνατο του Franz στις 10 Απριλίου του 1971.
Ήταν τόσο ξαφνικός ,που έφερε σοκ στην εταιρεί,που εκτός από ιδρυτής ήταν και designer, main strategic.

Με αφορμή TD 125 ,ο Franz
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Ήδη είχε εισβάλει στην Ευρωπαϊκή ,αλλά και παγκόσμια αγορά ένας άλλος θρύλος το Techniks SP-10,το πρώτο hi-tech,n high quality direct drive με βλέψεις την επαγγελματική κατηγορία που έλεγχε η EMT.
H Οικογένεια του έδειξε λίγο ενδιαφέρον για την εταιρεία και έτσι ανέλαβαν οι former directors.
O συγχωρεμένος είχε ήδη προγραμματίσει και σχεδιάσει το επόμενο project το οποίο άργησε να βγει στην αγορά λόγω του ξαφνικού θανάτου του ,το 'Τyp 950'.
Κατασκευάστηκε σαν massive self standing machine with sturby metal legs and build- in seismic base.
Το βάρος του πικάπ ήταν 74 κιλά,'the motor part is a massive iron deck supporting a 2 kg DD motor controlled by a complex electronic system arranged on several card neatly stucked in the front part of the enclosure.
Το κύκλωμα σχεδιάστηκε ώστε να καλύπτει κάθε επαγγελματική ανάγκη όπως έγραφε και στο brochure ,χαρακτηριστικά.
Το πλατό ήταν από ελαφρύ πλαστικό,καθώς δεν χρειαζόταν βάρος για να ρυθμιστούν οι στροφές,καθώς έτσι με λιγότερη μάζα εξασφαλιζόταν ταχύτερα the start and stop..
Έτσι ένα '950' χρειαζόταν 0,2 δευτερόλεπτα για να σταθεροποιηθεί στις 33 στροφές απ την ακινησία,αλλά και φουλ στοπ θέση με φρένα.
Το '950 ήταν εφοδιασμένο με τον EMT 929 βραχίονα,,που είχε ξεκινήσει να τοποθετείται και στο 927 απ το 1972.
Ο βραχίονας τοποθετείτο απ τους τεχνικούς με την αγορά και μπορούσε να αντέξει καθημερινές χρήσεις 24 ωρών,όπως πρόσταζε ο επαγγελματικός του προσανατολισμός.
Να και κάποια παραδείγματα χρηστών του,σε διάφορες versions.
Tο Suddeutscher Rundfunk απέκτησε το '9 950 310' το RAI το '9 950 322',το RTBFI Belgioum Broadcast το '9 950 341' ,το Denmark Radio '9 950 342' with switchable equilization curve και φυσικά το πασίγνωστο BBC το '9 950 347',with groove indicator,digital chronometer linked in the reverse selector to make the record go automatically back to a previously selected section of the groove for instant cueing etc.
Βλέπετε δηλαδή πόσο μπροστά ήταν ώστε να ικανοποιεί ανάγκες τεράστιων Broadcast stations.
Φυσικά η επιτυχία ήταν τεράστια και βοήθησε ,ότι δεν χρειαζόταν επιπλέον σχεδίαση κατασκευής στην κονσόλα.
Η τιμή του βέβαια ήταν απλησίαστη,μπορούσε να αποκτηθεί ένα Wolksvagen Polo με 9.699 Γερμανικά Μάρκα ,με το ποσό που απαιτούσε για αγορά το 950 το 1983 !!!
Ένα 930 που ακόμα ήταν σε παραγωγή κόστιζε 6727 DM,έτσι η EMT λάνσαρε όπως το 1956 το 930,το 1980 το '948'.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Nα δηλώσω ότι οι πηγές μου είναι απ το σύνολο των Αγγλικών εντύπων του χώρου μας ,(που αρχειοθετούσα),
μάλιστα απ το 1989 άρθρα βρήκα στο Hi-Fi Answers ,απ το οποίο ξεκίνησαν πολλοί σύγχρονοι μεγάλοι reviewers ,και το οποίο έκλεισε,μετά κάποια χρόνια.
Το 948 ήταν διαφορετικό μοντέλο ,μπορούσε να τοποθετηθεί αυτόνομα σε κονσόλα,DD, ήταν σχεδιασμένο να μοιάζει με το 950 αλλά lighter and less massive.
Τιμή 6047 DM βρήκε χώρους σε μικρότερα στούντιο και σταθμούς το 1983.
Μπορούσε να αποκτηθεί και από απλούς μουσικόφιλους ,που δεν νοιάζονταν για όλες αυτές τις κάρτες με πληροφορίες στην μπροστινή πλευρά,έκανε καλά βέβαια όλες τις δουλειές του 950,αλλά σε καλύτερη τιμή και με λιγότερο όγκο.
Το '938' βγήκε το 1982 και ήταν μια είδους κοινοπραξία με τα Thorens,που χρησιμοποιούσε το ίδιo motor/chasis combination ΜΕ ΤΟ TD- 524 και απευθυνόταν περισσότερο για DJs.
H καινούρια σειρά δυστυχώς των EMT,ήρθε σε λάθος χρόνο καθώς το 1982 το Compact Disc άλλαξε τα πάντα,έφερε σεισμό στον τρόπο αναπαραγωγής,χρήσης,ευκολίας,προμήθειας software.
Αλλά έγινε quickly adaptable απ τους ραδιοφωνικούς σταθμούς,αυτή ήταν και η εποχή που η απουσία του Franz ήταν τόσο επίπονη.
Ακόμα απ την εποχή του πρόωρου θανάτου του δούλευε με Digital Recording και είναι σίγουρο ,ότι θα μπορούσε να 'διαισθανθεί' τι σήμαινε για τοn αναλογικό κόσμο του πικάπ, αυτή η στροφή των ραδιοσταθμών και στούντιο προς το Cd format.
Το 1986 βγήκε και ένα CD machine απ την παραπαίουσα EMT ,το Type 980' με list price 7.950 DM.
Μετά ακολούθησε το καλύτερο '981' και μετά το κορυφαίο '982'.
Οι πωλήσεις είχαν πέσε,καθώς πολλοί νέοι και παλιοί αγοραστές κατευθύνθηκαν σε άλλες εταιρείες του χώρου και έτσι οι directors την έκλεισαν,πετώντας τα spares ανταλλακτικά,τα αρχεία,τα πρωτότυπα και όλα που εξιστορούσαν όλες τις ιστορικές στιγμές και διαδρομές των μοντέλων και της ίδιας της εταιρείας και του έργου του Franz.
Barco λεγόταν ο αγοραστής του εργοστασίου που όμως ασχολήθηκε με monitor και TV sets.
Ίσως παρέλειψα κάποιες ενότητες σημαντικές,αλλά ποστάρω από δουλειά και το ψάξιμο στα περιοδικά του χόμπι μας,που κρατάω είναι επηρεασμένο απ την κούραση της σαιζόν.
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,705
Απάντηση: Re: McIIntosh

WESTSOUND Εξαιρετική η ιστορική αναδρομή σου που αφορά στην ΕΜΤ. Μοιάζεις Φαν,χαίρομαι. Αν σε ενδιαφέρει μπορώ να σου δανείσω το βιβλίο :
"DEUTSCHE PERFECTION The History of the Legendary EMT Turntables" του STEFANO PASINI. O Pasini εξιστορεί με λεπτομέρειες όλη τη διαδρομή της ΕΜΤ.
Να μου επιτρέψεις να προσθέσω πως πριν το 927 υπήρξε το R80 το οποίο είναι άκρως συλλεκτικό και ήταν ουσιαστικά ο προάγγελος του. Διαφέρει από το 927 στο ότι το πλατό του έχει το στροβοσκόπιο όπως στη φωτογραφία και δεν έχει τη δυνατότητα να φρενάρει το "υπερπλατό" (αφού δεν έχει υπερπλατό) για την ασφαλή αλλαγή του δίσκου και ταχύτατη επανεκκίνηση και απόκτηση των στροφών(33/45/78). Ο δίσκος που βλέπετε στη φωτογραφία του 927 μοιάζει 45 στροφών αλλά είναι κανονικό LP. Το πλατό του έχει διάμετρο για να παίρνει δίσκους 16" που ακόμα τότε υπήρχαν. Το πλατό αυτό καταργήθηκε και το 930 "παίρνει" μόνο τα γνωστά μας LP που εν τω μεταξύ επεκράτησαν. Άλλο χαρακτηριστικό του 930 είναι πως το όλο Σασί του είναι ενισχυμένος Βακελίτης ενώ στο 927 και 950 είναι Μαντέμι. Επελέγει το υλικό αυτό λόγω ηχητικής αδράνειας αλλά και μείωσης κόστους.
Μη με ρωτήσετε ποιο από τα τρία "γουστάρω" πιο πολύ,το καθένα έχει κάτι που το άλλο το έχει σε λιγότερο ή περισσότερο βαθμό. Άντε λοιπόν ν'αποφασίσεις.
Αυτά και εις άλλα με υγεία ...
ΥΓ. Κάποια στιγμή θα βάλω μια φωτογραφία του Μοτέρ του 927.....
 

Attachments

  • R80.jpg
    R80.jpg
    95.2 KB · Views: 151

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,662
Kως
Έχω δει,έχω ακούσει από κοντά,φυσικά και μ αρέσει η κατασκευή,ήξερα μέχρι πριν λίγα χρόνια κάτοχο,που έψαχνε να το δώσει.
Βέβαια από ήχο δεν μπορώ να κρίνω απ το λίγο που άκουσα,με την δική του κεφαλή.
Προσωπικά πιστεύω ότι μπορούσε να αποδώσει εξίσου καλά,κάποια σχεδίαση πολύ φθηνότερη.
Στο θέμα προτίμησης βέβαια ,μπαίνει στη μέση το προσωπικό γούστο.
Υπάρχουν φορές που κλείνω προς την 'wooly' μεριά (suspended-ανάρτησης),όπως την αποκαλούν κάποιοι.

Να υποθέσω ότι αυτό το reference ,που έπαιζε σε κατάστημα βόρεια Ευρώπη είναι επηρεασμένο απ τα EMT ?

ddfdg.jpg


Έχω την εντύπωση ότι είχε και βαρύτερη και στιβαρότερη κατασκευή η Thorens...
Σε μακρυά επίσης legs...εκτός αν είναι αυτό και είχε τοποθετηθεί κατάλληλα.
Αν θυμάται κάποιος ,ας μας το πει.
 
Last edited by a moderator: