Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μουσική πανδαισία... [Η "σκηνή" του Λος Άντζελες #1]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058318730" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Καλιφορνέζικο όνειρο</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]161198[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Sunset & Vine, Hollywood</em>, δεκαετία '50</p><p></p><p>Στα μέσα της δεκαετίας του '60, η μουσική σκηνή στο Λος Άντζελες πρόσταζε τον ίδιο σεβασμό με την πόλη. Ήταν απλώς ένα άλλο στοιχείο, που η υπόλοιπη χώρα, υπό την ηγεσία των μέσων της Νέας Υόρκης, έβλεπε σαν τον αστείο τρόπο ζωής της Νότιας Καλιφόρνιας. Τα ροκ χιτ από το Λ.Α. ήταν όλα σχετικά με το σέρφινγκ και τα φτιαγμένα αυτοκίνητα. Νωρίτερα το Λ.Α. υπήρξε έδρα των <em>Sinatra, Nat King Cole, Dean Martin</em> και ενός πλήθους άλλων τραγουδιστών της παλιάς σχολής, ενώ η παραδοσιακή ποπ μουσική σήμαινε τις μεγάλες μέινστριμ μπάντες των <em>Ray Conniff</em> και <em>Percy Faith</em> και, φυσικά, του <em>Lawrence Welk</em>.</p><p></p><p>Τα σερφ γκρουπ και τα νεανικά τραγούδια όπως το "<em>Alley Oop</em>" ήταν αυστηρά για εφήβους, ένα κοινό που σπάνια πήρε σοβαρά υπόψη τις δυνάμεις του. Υπήρξαν μερικές αξιοσημείωτες εξαιρέσεις: ο <strong>Phil Spector</strong> - ο πρώτος μεγιστάνας των εφήβων - απασχολούσε μια ομάδα σέσιον μουσικών για να δημιουργήσει τις θρυλικές του παραγωγές, <em>Τοίχο από Ήχο</em>, και το 1962, ο εικοσάχρονος <strong>Brian Wilson</strong> ανέμιξε τα εκλεπτυσμένα φωνητικά στυλ <em>Four Freshman</em> με τις <em>Fender</em> κιθάρες για να δημιουργήσει ένα εντελώς νέο στυλ που είχε απήχηση σε όλη τη χώρα.</p><p></p><p>Οι κανόνες είχαν αλλάξει αμετάκλητα. Ο <em>Henry Diltz</em> των <em>Modern Folk Quartet</em> θυμάται. «<em><span style="color: Darkorange">Έγινε μέσα σε μια νύχτα. Είπαμε ότι πρέπει να το κάνουμε, μ' ένα ντράμερ, ένα ηλεκτρικό μπάσο και ηλεκτρικές κιθάρες. Και κάθε φολκ γκρουπ το είπε και αυτό έγινε με τους Buffalo Springfield, τους Byrds και άλλους</span></em>». Κάτω από τον αδιάκοπο ήλιο της Νότιας Καλιφόρνιας, η ποπ μουσική άλλαζε στο Λ.Α., και γινόταν, λόγω έλλειψης οποιουδήποτε κοινού χαρακτηριστικού, εκλεκτική. Ποια άλλη λέξη υπάρχει για τα τόσο διαφορετικά στυλ όπως των <strong>Doors</strong>, <strong>Byrds</strong>, <strong>Mothers Of Invention</strong>, <strong>Beach Boys</strong> (στη φάση που ξεπερνούσαν τα όρια) και άλλων;</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161199[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Whisky A Go-Go</em>, 1966</p><p></p><p>Η μουσική ήταν κυριολεκτικά παντού - δημιουργήθηκε σε γκαράζ και παιδικά υπνοδωμάτια από τη μακρινή <em>Κομητεία Όραντζ</em>, στα διαμερίσματα-κουτιά του <em>Βένις</em> και στην <em>Κοιλάδα Σαν Φερνάντο</em>, αλλά κυρίως στα μπαγκαλόου του <em>Λώρελ Κάνυον</em>, όπου κάθε ένας μακρυμάλλης που περιφερόταν ή οδηγούσε ένα σκαραβαίο ήταν ενδεχόμενο να μεταφέρει μια θήκη κιθάρας.</p><p></p><p>Το κέντρο της μουσικής σκηνής ήταν το <em>Σάνσετ Στριπ</em>, ένα κομμάτι της κομητείας του Λος Άντζελες, γνωστό για τα ακριβά εστιατόρια και κλαμπ που σύχναζαν οι θρυλικοί κινηματογραφικοί αστέρες του <em>Χόλιγουντ</em> κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του '30, '40 και '50. Από τη δεκαετία του '60, η νέα γενιά κινηματογραφικών αστέρων δεν συχνάζει πλέον στο <em>Strip</em>. Μαζί με τα παλαιότερα, από τα τέλη της δεκαετίας του '50, καφέ και αίθουσες εκδηλώσεων <em>Ciro's, Pandora's Box, The Ash Grove, Troubadour</em>, που μεταμορφώθηκαν σε ροκ και νάιτ κλαμπ, άνοιξαν και νέα όπως τα <em>Bido Lito's, Hullabaloo</em> -που το 1968 έγινε το <em>The Kaleidoscope</em>-, <em>The Trip, P.J.'s, Gazzarri's, Cinnamon Cinder, London Fog</em>, με πιο γνωστό το <em>Whisky A Go Go</em>. Αλλά σπουδαία μουσική μπορούσε να βρεθεί ακόμη και σε μικρούς χώρους όπως το <em>Fred C. Dobbs</em>, όπου ο <strong>Taj Mahal</strong> έπαιζε σε ένθερμους θεατές.</p><p></p><p>Οι φαν είχαν διάθεση για χορό και ξεφάντωμα. Την πρώτη νύχτα που εμφανίστηκαν οι <em>Byrds</em> στο <em>Ciro's</em> του <em>Strip</em>, ο χώρος ήταν γεμάτος νεαρόκοσμο με εξωφρενικά ρούχα, που χόρευε με τόση ενέργεια όσο η μουσική επίτασσε. Οι χορευτές οδηγούνταν από τον μποέμ γλύπτη <em>Vito Paulekas</em> και τη σύζυγό του και έναν καλλιτέχνη, τον <em>Carl Franzoni</em>, για τον οποίο έγραψε ο <strong>Frank Zappa</strong> το τραγούδι "<em>Hungry Freaks, Daddy</em>".</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161200[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">"<em>Freak out</em>" συναυλία των <em>Mothers Of Invention</em> στο <em>Whisky A Go Go</em>, το 1966</p><p></p><p>Ναι, "<em>φρικιά</em>", αυτός ήταν ο όρος του Λ.Α., που αντικαταστάθηκε σε εθνικό επίπεδο από το πολύ πιο γλαφυρό "<em>χίπις</em>". Μια άλλη νύχτα τα φρικιά του Λ.Α. παρακολούθησαν μια μουσική παράσταση ανάγνωσης-ποίησης στο ήρεμο <em>Σίβικ Οντιτόριουμ</em> της Σάντα Μόνικα. Όταν οι <em>Mothers Of Invention</em> του Ζάππα ήρθαν στη σκηνή, τα φρικιά σταματώντας το τσιγαριλίκι ξέσπασαν σε χορό, τραβώντας την ιδιαίτερη προσοχή της αστυνομίας της Σάντα Μόνικα.</p><p></p><p>Όλα αυτά πραγματοποιούνταν κάτω από το ραντάρ των μέσων επειδή τότε δεν υπήρχαν μεγάλα μέσα ενημέρωσης αφιερωμένα στο Λ.Α. που να τεκμηριώνουν τι συνέβαινε. Οι <em>Los Angeles Times</em> επιδίωκαν να γίνουν μια μεγάλη εθνική εφημερίδα με τους τοπικούς της δημοσιογράφους να είναι μάλλον επαρχιώτικοι στη στάση τους.</p><p></p><p>Βέβαια οι <em>Times</em> είχαν καλύψει την <em>Teen-Age Fair</em> του 1965 στο <em>Χόλιγουντ Παλάντιουμ</em> όταν απέναντι από το τραπέζι αναζήτησης νεοσύλλεκτων του στρατού υπήρχε ένα εκθετήριο με σύνεργα ναρκωτικών για πώληση. Στο κύριο δε χώρο, στη σκηνή, οι καλλιτέχνες ήταν ένα κοκαλιάρικο κορίτσι και ο αστείος συνεργάτης της, που φορούσε γούνινο γιλέκο, αλλά τότε μόνο λίγοι άνθρωποι παρακολουθούσαν το δίδυμο, <strong>Sonny & Cher</strong>.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161201[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Manhattan Beach, Los Angeles</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058318730, member: 30418"] [HEADING=2]Καλιφορνέζικο όνειρο[/HEADING] [CENTER][ATTACH=CONFIG]161198._xfImport[/ATTACH] [I]Sunset & Vine, Hollywood[/I], δεκαετία '50[/CENTER] Στα μέσα της δεκαετίας του '60, η μουσική σκηνή στο Λος Άντζελες πρόσταζε τον ίδιο σεβασμό με την πόλη. Ήταν απλώς ένα άλλο στοιχείο, που η υπόλοιπη χώρα, υπό την ηγεσία των μέσων της Νέας Υόρκης, έβλεπε σαν τον αστείο τρόπο ζωής της Νότιας Καλιφόρνιας. Τα ροκ χιτ από το Λ.Α. ήταν όλα σχετικά με το σέρφινγκ και τα φτιαγμένα αυτοκίνητα. Νωρίτερα το Λ.Α. υπήρξε έδρα των [I]Sinatra, Nat King Cole, Dean Martin[/I] και ενός πλήθους άλλων τραγουδιστών της παλιάς σχολής, ενώ η παραδοσιακή ποπ μουσική σήμαινε τις μεγάλες μέινστριμ μπάντες των [I]Ray Conniff[/I] και [I]Percy Faith[/I] και, φυσικά, του [I]Lawrence Welk[/I]. Τα σερφ γκρουπ και τα νεανικά τραγούδια όπως το "[I]Alley Oop[/I]" ήταν αυστηρά για εφήβους, ένα κοινό που σπάνια πήρε σοβαρά υπόψη τις δυνάμεις του. Υπήρξαν μερικές αξιοσημείωτες εξαιρέσεις: ο [B]Phil Spector[/B] - ο πρώτος μεγιστάνας των εφήβων - απασχολούσε μια ομάδα σέσιον μουσικών για να δημιουργήσει τις θρυλικές του παραγωγές, [I]Τοίχο από Ήχο[/I], και το 1962, ο εικοσάχρονος [B]Brian Wilson[/B] ανέμιξε τα εκλεπτυσμένα φωνητικά στυλ [I]Four Freshman[/I] με τις [I]Fender[/I] κιθάρες για να δημιουργήσει ένα εντελώς νέο στυλ που είχε απήχηση σε όλη τη χώρα. Οι κανόνες είχαν αλλάξει αμετάκλητα. Ο [I]Henry Diltz[/I] των [I]Modern Folk Quartet[/I] θυμάται. «[I][COLOR=Darkorange]Έγινε μέσα σε μια νύχτα. Είπαμε ότι πρέπει να το κάνουμε, μ' ένα ντράμερ, ένα ηλεκτρικό μπάσο και ηλεκτρικές κιθάρες. Και κάθε φολκ γκρουπ το είπε και αυτό έγινε με τους Buffalo Springfield, τους Byrds και άλλους[/COLOR][/I]». Κάτω από τον αδιάκοπο ήλιο της Νότιας Καλιφόρνιας, η ποπ μουσική άλλαζε στο Λ.Α., και γινόταν, λόγω έλλειψης οποιουδήποτε κοινού χαρακτηριστικού, εκλεκτική. Ποια άλλη λέξη υπάρχει για τα τόσο διαφορετικά στυλ όπως των [B]Doors[/B], [B]Byrds[/B], [B]Mothers Of Invention[/B], [B]Beach Boys[/B] (στη φάση που ξεπερνούσαν τα όρια) και άλλων; [CENTER][ATTACH=CONFIG]161199._xfImport[/ATTACH] [I]Whisky A Go-Go[/I], 1966[/CENTER] Η μουσική ήταν κυριολεκτικά παντού - δημιουργήθηκε σε γκαράζ και παιδικά υπνοδωμάτια από τη μακρινή [I]Κομητεία Όραντζ[/I], στα διαμερίσματα-κουτιά του [I]Βένις[/I] και στην [I]Κοιλάδα Σαν Φερνάντο[/I], αλλά κυρίως στα μπαγκαλόου του [I]Λώρελ Κάνυον[/I], όπου κάθε ένας μακρυμάλλης που περιφερόταν ή οδηγούσε ένα σκαραβαίο ήταν ενδεχόμενο να μεταφέρει μια θήκη κιθάρας. Το κέντρο της μουσικής σκηνής ήταν το [I]Σάνσετ Στριπ[/I], ένα κομμάτι της κομητείας του Λος Άντζελες, γνωστό για τα ακριβά εστιατόρια και κλαμπ που σύχναζαν οι θρυλικοί κινηματογραφικοί αστέρες του [I]Χόλιγουντ[/I] κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του '30, '40 και '50. Από τη δεκαετία του '60, η νέα γενιά κινηματογραφικών αστέρων δεν συχνάζει πλέον στο [I]Strip[/I]. Μαζί με τα παλαιότερα, από τα τέλη της δεκαετίας του '50, καφέ και αίθουσες εκδηλώσεων [I]Ciro's, Pandora's Box, The Ash Grove, Troubadour[/I], που μεταμορφώθηκαν σε ροκ και νάιτ κλαμπ, άνοιξαν και νέα όπως τα [I]Bido Lito's, Hullabaloo[/I] -που το 1968 έγινε το [I]The Kaleidoscope[/I]-, [I]The Trip, P.J.'s, Gazzarri's, Cinnamon Cinder, London Fog[/I], με πιο γνωστό το [I]Whisky A Go Go[/I]. Αλλά σπουδαία μουσική μπορούσε να βρεθεί ακόμη και σε μικρούς χώρους όπως το [I]Fred C. Dobbs[/I], όπου ο [B]Taj Mahal[/B] έπαιζε σε ένθερμους θεατές. Οι φαν είχαν διάθεση για χορό και ξεφάντωμα. Την πρώτη νύχτα που εμφανίστηκαν οι [I]Byrds[/I] στο [I]Ciro's[/I] του [I]Strip[/I], ο χώρος ήταν γεμάτος νεαρόκοσμο με εξωφρενικά ρούχα, που χόρευε με τόση ενέργεια όσο η μουσική επίτασσε. Οι χορευτές οδηγούνταν από τον μποέμ γλύπτη [I]Vito Paulekas[/I] και τη σύζυγό του και έναν καλλιτέχνη, τον [I]Carl Franzoni[/I], για τον οποίο έγραψε ο [B]Frank Zappa[/B] το τραγούδι "[I]Hungry Freaks, Daddy[/I]". [CENTER][ATTACH=CONFIG]161200._xfImport[/ATTACH] "[I]Freak out[/I]" συναυλία των [I]Mothers Of Invention[/I] στο [I]Whisky A Go Go[/I], το 1966[/CENTER] Ναι, "[I]φρικιά[/I]", αυτός ήταν ο όρος του Λ.Α., που αντικαταστάθηκε σε εθνικό επίπεδο από το πολύ πιο γλαφυρό "[I]χίπις[/I]". Μια άλλη νύχτα τα φρικιά του Λ.Α. παρακολούθησαν μια μουσική παράσταση ανάγνωσης-ποίησης στο ήρεμο [I]Σίβικ Οντιτόριουμ[/I] της Σάντα Μόνικα. Όταν οι [I]Mothers Of Invention[/I] του Ζάππα ήρθαν στη σκηνή, τα φρικιά σταματώντας το τσιγαριλίκι ξέσπασαν σε χορό, τραβώντας την ιδιαίτερη προσοχή της αστυνομίας της Σάντα Μόνικα. Όλα αυτά πραγματοποιούνταν κάτω από το ραντάρ των μέσων επειδή τότε δεν υπήρχαν μεγάλα μέσα ενημέρωσης αφιερωμένα στο Λ.Α. που να τεκμηριώνουν τι συνέβαινε. Οι [I]Los Angeles Times[/I] επιδίωκαν να γίνουν μια μεγάλη εθνική εφημερίδα με τους τοπικούς της δημοσιογράφους να είναι μάλλον επαρχιώτικοι στη στάση τους. Βέβαια οι [I]Times[/I] είχαν καλύψει την [I]Teen-Age Fair[/I] του 1965 στο [I]Χόλιγουντ Παλάντιουμ[/I] όταν απέναντι από το τραπέζι αναζήτησης νεοσύλλεκτων του στρατού υπήρχε ένα εκθετήριο με σύνεργα ναρκωτικών για πώληση. Στο κύριο δε χώρο, στη σκηνή, οι καλλιτέχνες ήταν ένα κοκαλιάρικο κορίτσι και ο αστείος συνεργάτης της, που φορούσε γούνινο γιλέκο, αλλά τότε μόνο λίγοι άνθρωποι παρακολουθούσαν το δίδυμο, [B]Sonny & Cher[/B]. [CENTER][ATTACH=CONFIG]161201._xfImport[/ATTACH] [I]Manhattan Beach, Los Angeles[/I][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μουσική πανδαισία... [Η "σκηνή" του Λος Άντζελες #1]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…