Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
Μουσική παραγωγή και σύνθεση για αρχάριους ερασιτέχνες
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="tasnt" data-source="post: 1058954584" data-attributes="member: 67165"><p>Πριν απο τα PC, διάσημος ήταν ένας home υπολογιστής ο ATARI ST που ειχε midi και μπορούσε να ελέγξει τα συνθεσάιζερ της δεκαετίας του 80.</p><p></p><p>To 1995- 97 τα PC είχαν κάτι άθλιες κάρτες ήχου με FM σύνθεση των 128 οργάνων που έδινε το Midi. Tα όργανα ακουγόταν τελείως ψεύτικα:</p><p>[MEDIA=youtube]IYdq06l8qXI[/MEDIA]</p><p></p><p> Όντας φοιτητής θυμάμαι που κατεβάζαμε πειρατικά τις πρώτες εκδόσεις του Cubase και βλέπαμε πως γίνεται η σύνθεση μουσικής. Κάπου στα 97 98 ήρθαν οι πρώτες κάρτες με wavetable σύνθεση που είχαν αληθινά δείγματα οργάνων ηχογραφημένα.</p><p></p><p>Για την επεξεργασία του ήχου, το μόνο που μπορούσε να κάνει κάποιος ερασιτέχνης ήταν τα εκουαλάιζερ σαν συσκευές των στερεοφωνικών της εποχής.</p><p>Θυμάμαι την πρώτη φορά που άκουσα ήχο περασμένο από συμπιεστή, σε ένα studio ραδιοφωνικού σταθμού, και πειραματίστηκα με τις ρυθμίσεις του. Ήταν μια αποκάλυψη καθώς "γέμιζε" ο ήχος και μπορούσες την μουσική που είχες φτιάξει και φαινόταν "άδεια" να την κάνεις πιο ¨επαγγελματική".</p><p></p><p>Παράδειγμα ακούστε πόσο άδειο, ήταν ένα track, που δεν έχει περάσει απο συμπιεστή ήχου:</p><p>[MEDIA=youtube]dMXY47_GMi8[/MEDIA]</p><p></p><p></p><p>Aυτο που έγινε βέβαια μετά ήταν κόλαση καθώς δεν ξαναφτιάχτηκε ποτέ τραγούδι (εκτός απο τζαζ και κλασική μουσική) που να μην έχει περαστεί απο συμπιεστή είτε αρχικά είτε στο τελικό mastering, μάλιστα πολλές επανεκδόσεις τραγουδιών τις ακούμε όχι στις αρχικές ηχογραφήσεις αλλά περασμένες απο mastering με συμπιεστές, expanders και άλλα μηχανήματα.</p><p></p><p>Σαν ανέκδοτο μεταξύ των ηχοληπτών κυκλοφορεί ότι αν δει κάποιος την κυματομορφή ενός τραγουδιού της δεκαετιας του 70 βλέπει διακριτές στιγμές με χαμηλότερες εντάσεις σε διαφορα σημεία, ενώ σήμερα σχεδόν ένα track είναι ισοπεδωτικά γεμάτο με μια κυματομορφή ασταμάτητα πικαρισμένη.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tasnt, post: 1058954584, member: 67165"] Πριν απο τα PC, διάσημος ήταν ένας home υπολογιστής ο ATARI ST που ειχε midi και μπορούσε να ελέγξει τα συνθεσάιζερ της δεκαετίας του 80. To 1995- 97 τα PC είχαν κάτι άθλιες κάρτες ήχου με FM σύνθεση των 128 οργάνων που έδινε το Midi. Tα όργανα ακουγόταν τελείως ψεύτικα: [MEDIA=youtube]IYdq06l8qXI[/MEDIA] Όντας φοιτητής θυμάμαι που κατεβάζαμε πειρατικά τις πρώτες εκδόσεις του Cubase και βλέπαμε πως γίνεται η σύνθεση μουσικής. Κάπου στα 97 98 ήρθαν οι πρώτες κάρτες με wavetable σύνθεση που είχαν αληθινά δείγματα οργάνων ηχογραφημένα. Για την επεξεργασία του ήχου, το μόνο που μπορούσε να κάνει κάποιος ερασιτέχνης ήταν τα εκουαλάιζερ σαν συσκευές των στερεοφωνικών της εποχής. Θυμάμαι την πρώτη φορά που άκουσα ήχο περασμένο από συμπιεστή, σε ένα studio ραδιοφωνικού σταθμού, και πειραματίστηκα με τις ρυθμίσεις του. Ήταν μια αποκάλυψη καθώς "γέμιζε" ο ήχος και μπορούσες την μουσική που είχες φτιάξει και φαινόταν "άδεια" να την κάνεις πιο ¨επαγγελματική". Παράδειγμα ακούστε πόσο άδειο, ήταν ένα track, που δεν έχει περάσει απο συμπιεστή ήχου: [MEDIA=youtube]dMXY47_GMi8[/MEDIA] Aυτο που έγινε βέβαια μετά ήταν κόλαση καθώς δεν ξαναφτιάχτηκε ποτέ τραγούδι (εκτός απο τζαζ και κλασική μουσική) που να μην έχει περαστεί απο συμπιεστή είτε αρχικά είτε στο τελικό mastering, μάλιστα πολλές επανεκδόσεις τραγουδιών τις ακούμε όχι στις αρχικές ηχογραφήσεις αλλά περασμένες απο mastering με συμπιεστές, expanders και άλλα μηχανήματα. Σαν ανέκδοτο μεταξύ των ηχοληπτών κυκλοφορεί ότι αν δει κάποιος την κυματομορφή ενός τραγουδιού της δεκαετιας του 70 βλέπει διακριτές στιγμές με χαμηλότερες εντάσεις σε διαφορα σημεία, ενώ σήμερα σχεδόν ένα track είναι ισοπεδωτικά γεμάτο με μια κυματομορφή ασταμάτητα πικαρισμένη. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
Μουσική παραγωγή και σύνθεση για αρχάριους ερασιτέχνες
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…