Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Mozart παλιός και νέος...Live
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="gr_1958" data-source="post: 851327" data-attributes="member: 17350"><p><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Κατ’ ἀρχὰς νὰ πῶ πὼς ἀγαπῶ ἰδιαίτερα τὴ (κλασική) μουσικὴ δωματίου.[/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Βρέθηκα ἐδῶ μέσῳ τοῦ συνδέσμου [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] καὶ, ἐπειδὴ οἱ τελευταῖες καταχωρήσεις δὲν ἀφοροῦν τὸ κουαρτέτο, θὰ ἤθελα νὰ ἐπανέλθω στοὺς (ἀγαπημένους μου) [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet [/FONT][FONT=&quot]προτείνοντας δυὸ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] τους στὴν [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot]. Πρόκειται[/FONT][FONT=&quot] γιὰ[/FONT][FONT=&quot] παλιὲς[/FONT][FONT=&quot] κυκλοφορίες[/FONT][FONT=&quot] τῆς[/FONT][FONT=&quot] Testament, [/FONT][FONT=&quot]ἀλλὰ[/FONT][FONT=&quot] δὲν[/FONT][FONT=&quot] ὑπάρχει[/FONT][FONT=&quot] πρόβλημα[/FONT][FONT=&quot] στὸ [/FONT][FONT=&quot]νὰ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] βρῆ[/FONT][FONT=&quot] κανεὶς[/FONT][FONT=&quot] – [/FONT][FONT=&quot]εἶναι [/FONT][FONT=&quot]ἐντὸς[/FONT][FONT=&quot] τοῦ [/FONT][FONT=&quot]τρέχοντος [/FONT][FONT=&quot]καταλόγου [/FONT][FONT=&quot]τῆς[/FONT][FONT=&quot] ἑταιρείας[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Τὸ πρῶτο [/FONT][FONT=&quot]CD [/FONT][FONT=&quot]περιέχει τὴ Νύχτα Ἐξαΰλωσης ([/FONT][FONT=&quot]Verkl[/FONT][FONT=&quot]ä[/FONT][FONT=&quot]rte [/FONT][FONT=&quot]Nacht[/FONT][FONT=&quot]) τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Arnold[/FONT][FONT=&quot] Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] στὴν ἀρχική της ἐκδοχὴ γιὰ ἕξι ἔγχορδα ὅπου τοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String [/FONT][FONT=&quot]Quartet[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]Felix[/FONT][FONT=&quot] Slatkin[/FONT][FONT=&quot] καὶ [/FONT][FONT=&quot]Paul[/FONT][FONT=&quot] Shure[/FONT][FONT=&quot] στὰ βιολιὰ, [/FONT][FONT=&quot]Paul[/FONT][FONT=&quot] Robin[/FONT][FONT=&quot] στὴ βιόλα καὶ [/FONT][FONT=&quot]Eleanor[/FONT][FONT=&quot] Aller [/FONT][FONT=&quot]στὸ βιολοντσέλο) συμπληρώνουν οἱ [/FONT][FONT=&quot]Alvin[/FONT][FONT=&quot] Dinkin[/FONT][FONT=&quot] στὴ δεύτερη βιόλα καὶ [/FONT][FONT=&quot]Kurt[/FONT][FONT=&quot] Reher [/FONT][FONT=&quot]στὸ δεύτερο βιολοντσέλο. Πρόκειται γιὰ <strong>τὴν</strong> ἑρμηνεία ἀναφορᾶς.[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Οἱ [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] ἤθελαν ὁ ἴδιος ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot], ποὺ ζοῦσε τότε στὸ [/FONT][FONT=&quot]Los[/FONT][FONT=&quot] Angeles[/FONT][FONT=&quot], νὰ γράψη τὶς σημειώσεις ποὺ θὰ συνόδευαν τὴν ἠχογράφηση ποὺ θὰ ἔκαναν καὶ θὰ κυκλοφοροῦσαν. Τοῦ τὸ ζήτησαν, λοιπόν, καὶ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] ἀπαίτησε προηγουμένως νὰ ἔρθουν καὶ νὰ παίξουν τὸ ἔργο στὸ σπίτι του. Εἶχε τὴ φήμη πολὺ δύσκολου ἀνθρώπου ποὺ ἐπέμενε τὰ πάντα νὰ γίνονται σωστὰ καὶ ποτὲ δὲν ἄφηνε δυὸ μουσικὰ μέτρα νὰ κυλήσουν χωρὶς νὰ κριτικάρη κάτι. Δὲν εἶχαν ἄλλη ἐπιλογὴ ἀπὸ τὸ νὰ παίξουν τὸ ἔργο μπροστά του. Ἦταν μιὰ ἐξαιρετικὰ ζεστὴ ἡμέρα, ὅταν πῆγαν στὸ σπίτι του, μὲ τὴ θερμοκρασία στοὺς 40 βαθμοὺς Κελσίου καὶ ὅλα τὰ παράθυρα τοῦ δωματίου ἦταν ἑρμητικὰ κλειστά ἐνῶ δὲν ὑπῆρχε κλιματισμὸς! Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] εμφανίστηκε μὲ κασκὸλ καὶ παλτό (!) καὶ τοὺς κοίταξε μὲ τὰ διαπεραστικὰ πράσινα μάτια του. Εἶχαν παίξει μόνο λίγα μέτρα ὅταν τοὺς σταμάτησε καὶ ἄρχισε νὰ τοὺς κριτικάρη. Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Felix [/FONT][FONT=&quot]Slatkin[/FONT][FONT=&quot] τοῦ ζήτησε νὰ τοὺς ἀφήση νὰ ὁλοκληρώσουν καὶ μετὰ νὰ τοὺς πῆ τὴ γνώμη του. Ἀφοῦ ὁλοκλήρωσαν τὸ ἔργο, ὑπῆρχαν στὴ κυριολεξία ἕξι λίμνες ἱδρώτα στὸ δάπεδο, μιὰ μπροστὰ σὲ κάθε μουσικό. Ἀρχικὰ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] δὲν εἶπε τίποτα – μετὰ τούς κοίταξε καὶ εἶπε: «Ἦταν καλὸ, πολὺ καλό... οὐσιαστικὰ δὲν ἔχω τίποτα νὰ πῶ.» Κατόπιν, ἡ σύζυγός του ἔφερε ἔνα δίσκο μὲ οὐίσκι ([/FONT][FONT=&quot]bourbon[/FONT][FONT=&quot]) καὶ ντόνατς! Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] εἶπε: «Θὰ λάβετε τὸ κείμενο τὴ Δευτέρα τὸ πρωί μὲ τὸ ταχυδρομεῖο.» Ἦταν ἡ μοναδικὴ φορὰ ποὺ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] ἔγραψε κείμενο γιὰ τὴν ἔκδοση μιᾶς ἠχογράφησης. Ἤθελε, μάλιστα, νὰ παίξη μαζί τους δεύτερο βιολοντσέλο σὲ μιὰ μάζωξη γιὰ μουσικὴ δωματίου – κάτι ποὺ δὲν στάθηκε δυνατὸ ὥς τὸ θάνατό του τὸν Ἰούλιο τοῦ 1951. Ἐπὶ πλέον τοὺς ἔστειλε καὶ μιὰ φωτογραφία μὲ τὴν ἀφιέρωση: «Στοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἑρμήνευσαν τὴν [/FONT]<em>[FONT=&quot]Verkl[/FONT]</em><em>[FONT=&quot]ä[/FONT]</em><em>[FONT=&quot]rte[/FONT]</em><em>[FONT=&quot] Nacht[/FONT]</em>[FONT=&quot] μου μὲ τόσο ἐκλεπτυσμένη ὀμορφιά.»[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Τὰ παραπάνω εἶναι ἀπὸ τὶς σημειώσεις τοῦ γνωστοῦ Βρετανοῦ μουσικοκριτικοῦ [/FONT][FONT=&quot]Tully [/FONT][FONT=&quot]Potter [/FONT][FONT=&quot]τὸ 1993 στὸ ἔνθετο τῆς ἔκδοσης τῆς [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot]. Στὸ τέλος τοῦ ἴδιου ἔνθετου περιλαμβάνεται καὶ τὸ κείμενο ποὺ ἔγραψε γιὰ τὴν περίπτωση ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Δὲν ἔχω νὰ προσθέσω τίποτα περισσότερο πέραν τοῦ ὅτι εἶναι ἡ ἠχογράφηση ποὺ γνώρισα καὶ ἀγάπησα τὸ (δύσκολο στὴν ἀρχὴ γιὰ μένα) ἔργο καὶ ἐξακολουθῶ νὰ τὴν προτιμῶ ἀπὸ κάθε ἄλλη. Νὰ προσθέσω ἐδῶ πὼς πολὺ ὄμορφη εἶναι καὶ ἡ μεταγραφὴ γιὰ ὀρχήστρα ποὺ ἔκανε ὁ ἴδιος ὁ συνθέτης καὶ ὑπάρχουν ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες της.[/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ὅμως, θὰ βρῆτε καὶ ἄλλο ἕνα ἔργο στὸ ἴδιο [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἐπίσης ἀποτελεῖ ἑρμηνεία ἀναφορᾶς. Πρόκειται γιὰ τὸ πασίγνωστο κουιντέτο ἐγχόρδων τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Schubert[/FONT][FONT=&quot]. Γιὰ τὸ [/FONT][FONT=&quot]String[/FONT][FONT=&quot] Quintet [/FONT][FONT=&quot]in[/FONT][FONT=&quot] C[/FONT][FONT=&quot] major[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]D[/FONT][FONT=&quot].956 (τοῦ 1828) ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες. Πρόκειται γιὰ ἕνα<em> <span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ἀ</span></em><em>ριστούργημα</em> στὴ κυριολεξία! Ἡ μονοφωνικὴ ἠχογράφηση τῶν [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] εἶναι τέτοια ποὺ ἁπλᾶ δὲν ἔχει ξεπεραστεῖ - ὑπάρχουν, ὅμως, ἰσάξιές της.[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Τοὺς[/FONT][FONT=&quot] τέσσερεις[/FONT][FONT=&quot] Hollywood ([/FONT][FONT=&quot]βλέπε[/FONT][FONT=&quot] παραπάνω[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]συνοδεύουν[/FONT][FONT=&quot] ἡ[/FONT][FONT=&quot] Ann Manson Stockton [/FONT][FONT=&quot]στὴν[/FONT][FONT=&quot] ἅρπα[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot] Arthur Gleghorn [/FONT][FONT=&quot]στὸ [/FONT][FONT=&quot]φλάουτο[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ὁ[/FONT][FONT=&quot] Mitchell Lurie [/FONT][FONT=&quot]στὸ[/FONT][FONT=&quot] κλαρινέτο[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot][Testament SBT 1031][/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Τὸ [/FONT][FONT=&quot]δεύτερο[/FONT][FONT=&quot] CD [/FONT][FONT=&quot]τῶν[/FONT][FONT=&quot] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT=&quot]στὴ[/FONT][FONT=&quot] Testament [/FONT][FONT=&quot]ποὺ[/FONT][FONT=&quot] θὰ [/FONT][FONT=&quot]ἤθελα[/FONT][FONT=&quot] νὰ[/FONT][FONT=&quot] ἀναφέρω[/FONT][FONT=&quot] ἔχει [/FONT][FONT=&quot]κωδικὸ[/FONT][FONT=&quot] SBT 1053 [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] περιέχει[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]κατὰ [/FONT][FONT=&quot]τὴ[/FONT][FONT=&quot] γνώμη[/FONT][FONT=&quot] μου[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]τὴν[/FONT][FONT=&quot] καλλίτερη[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνεία [/FONT][FONT=&quot]ἑνός[/FONT][FONT=&quot] ἄλλου[/FONT][FONT=&quot] ἀριστουργήματος [/FONT][FONT=&quot]τῆς[/FONT][FONT=&quot] μουσικῆς [/FONT][FONT=&quot]δωματίου[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Πρόκειται[/FONT][FONT=&quot] γιὰ [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] Introduction & Allegro for Harp, String Quartet, Flute & Clarinet [/FONT][FONT=&quot]ποὺ [/FONT][FONT=&quot]συνέθεσε[/FONT][FONT=&quot] ὁ[/FONT][FONT=&quot] Maurice Ravel [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] 1905. [/FONT][FONT=&quot]Πόσο[/FONT][FONT=&quot] ὄμορφο[/FONT][FONT=&quot] εἶναι[/FONT][FONT=&quot] αὐτὸ [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] ἔργο[/FONT][FONT=&quot]...! [/FONT][FONT=&quot]Ναί[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὑπάρχουν[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλες[/FONT][FONT=&quot] πολὺ [/FONT][FONT=&quot]ἀξιόλογες [/FONT][FONT=&quot]ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] γάλλους[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνευτὲς[/FONT][FONT=&quot] ἀλλὰ[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλους[/FONT][FONT=&quot]), [/FONT][FONT=&quot]ναὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλες[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT=&quot] εἶναι[/FONT][FONT=&quot] στερεοφωνικὲς[/FONT][FONT=&quot] κάποιες[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ψηφιακές[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ἀλλὰ [/FONT][FONT=&quot]τὸ [/FONT][FONT=&quot]πάθος [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] τὸ[/FONT][FONT=&quot] ἐξωτικὸ[/FONT][FONT=&quot] στοιχεῖο[/FONT][FONT=&quot] τῶν[/FONT][FONT=&quot] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT=&quot]εἶναι[/FONT][FONT=&quot] ἀξεπέραστο[/FONT][FONT=&quot]![/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Μαζὶ [/FONT][FONT=&quot]μὲ[/FONT][FONT=&quot] τὸ [/FONT][FONT=&quot]ἔργο[/FONT][FONT=&quot] αὐτὸ [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Ravel, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] CD [/FONT][FONT=&quot]περιέχει[/FONT][FONT=&quot] τὰ[/FONT][FONT=&quot] Danse Sacrée et danse Profane for Harp & Strings [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Claude Debussy, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] La Oración del Torero, Op.34 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Joaquín Turina, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] String Quartet No.6 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Heitor Villa-Lobos [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] τέλος [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] String Quartet No.8 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Paul Creston. [/FONT][FONT=&quot]Ὅλες τοῦτες οἱ ἐρμηνεῖες εἶναι πολὺ καλές.[/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ὁ ἦχος καὶ στὰ δυὸ αὐτὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] εἶναι ἐξαιρετικὸς μονοφωνικὸς καὶ οἱ μεταγραφὲς τῆς [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot] ὑποδειγματικές. Τί κρίμα ποὺ οἱ [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] γιὰ ἐλάχιστα χρόνια ἔχασαν τὴ στερεοφωνία... Τοὐλάχιστον οἱ μονοφωνικὲς ἠχογραφήσεις τους εἶναι διαυγεῖς καὶ ἁπόλυτα ἱκανοποιητικές.[/FONT]</span></p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἠχογραφήσεις τῶν [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] στὴν [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot] (ἴσως μιὰ ἄλλη φορὰ νὰ σᾶς πῶ καὶ γιὰ κάποιες ἀκόμα) καὶ εἶναι <strong>ὅλες</strong> ἀξιόλογες - ἀρκεῖ νὰ μὴν εἶστε ἁπόλυτοι στὸ νὰ προτιμᾶτε μόνο στερεοφωνικὲς ἤ/καὶ ψηφιακὲς ἠχογραφήσεις. Ἀκούγοντάς τους δὲν νοιώθεις τὴν ἔλλειψη τῆς στερεοφωνίας – γιὰ τὴν ἀκρίβεια εἶναι σαφῶς τὸ <em>τελευτα<span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ῖ</span>ο</em> πρᾶγμα ποὺ θὰ σκεφθῆ κανείς, <em><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ἄ</span>ν</em> τὸ σκεφθῆ...[/FONT]</span></p><p> </p><p> <span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ἄν δὲν γνωρίζετε ἤδη τὸ συγκεκριμένο κουαρτέτο ἐγχόρδων, σᾶς τὸ συνιστῶ ἀνεπιφύλακτα σὲ οἱαδήποτε ἠχογράφησή του. Ἀκοῦστε τους καὶ ἀπολαῦστε τους (καὶ θὰ θυμηθῆτε τοῦτες τὶς ἀράδες). Ἀρκετὰ ἔγραψα διὰ δαύτους. Καιρὸς γιὰ ἀκρόαση![/FONT]</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gr_1958, post: 851327, member: 17350"] [SIZE=4][FONT="]Κατ’ ἀρχὰς νὰ πῶ πὼς ἀγαπῶ ἰδιαίτερα τὴ (κλασική) μουσικὴ δωματίου.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Βρέθηκα ἐδῶ μέσῳ τοῦ συνδέσμου [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] Quartet[/FONT][FONT="] καὶ, ἐπειδὴ οἱ τελευταῖες καταχωρήσεις δὲν ἀφοροῦν τὸ κουαρτέτο, θὰ ἤθελα νὰ ἐπανέλθω στοὺς (ἀγαπημένους μου) [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] String[/FONT][FONT="] Quartet [/FONT][FONT="]προτείνοντας δυὸ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="] τους στὴν [/FONT][FONT="]Testament[/FONT][FONT="]. Πρόκειται[/FONT][FONT="] γιὰ[/FONT][FONT="] παλιὲς[/FONT][FONT="] κυκλοφορίες[/FONT][FONT="] τῆς[/FONT][FONT="] Testament, [/FONT][FONT="]ἀλλὰ[/FONT][FONT="] δὲν[/FONT][FONT="] ὑπάρχει[/FONT][FONT="] πρόβλημα[/FONT][FONT="] στὸ [/FONT][FONT="]νὰ[/FONT][FONT="] τὶς[/FONT][FONT="] βρῆ[/FONT][FONT="] κανεὶς[/FONT][FONT="] – [/FONT][FONT="]εἶναι [/FONT][FONT="]ἐντὸς[/FONT][FONT="] τοῦ [/FONT][FONT="]τρέχοντος [/FONT][FONT="]καταλόγου [/FONT][FONT="]τῆς[/FONT][FONT="] ἑταιρείας[/FONT][FONT="].[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Τὸ πρῶτο [/FONT][FONT="]CD [/FONT][FONT="]περιέχει τὴ Νύχτα Ἐξαΰλωσης ([/FONT][FONT="]Verkl[/FONT][FONT="]ä[/FONT][FONT="]rte [/FONT][FONT="]Nacht[/FONT][FONT="]) τοῦ [/FONT][FONT="]Arnold[/FONT][FONT="] Schoenberg[/FONT][FONT="] στὴν ἀρχική της ἐκδοχὴ γιὰ ἕξι ἔγχορδα ὅπου τοὺς [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] String [/FONT][FONT="]Quartet[/FONT][FONT="] ([/FONT][FONT="]Felix[/FONT][FONT="] Slatkin[/FONT][FONT="] καὶ [/FONT][FONT="]Paul[/FONT][FONT="] Shure[/FONT][FONT="] στὰ βιολιὰ, [/FONT][FONT="]Paul[/FONT][FONT="] Robin[/FONT][FONT="] στὴ βιόλα καὶ [/FONT][FONT="]Eleanor[/FONT][FONT="] Aller [/FONT][FONT="]στὸ βιολοντσέλο) συμπληρώνουν οἱ [/FONT][FONT="]Alvin[/FONT][FONT="] Dinkin[/FONT][FONT="] στὴ δεύτερη βιόλα καὶ [/FONT][FONT="]Kurt[/FONT][FONT="] Reher [/FONT][FONT="]στὸ δεύτερο βιολοντσέλο. Πρόκειται γιὰ [B]τὴν[/B] ἑρμηνεία ἀναφορᾶς.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Οἱ [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] ἤθελαν ὁ ἴδιος ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="], ποὺ ζοῦσε τότε στὸ [/FONT][FONT="]Los[/FONT][FONT="] Angeles[/FONT][FONT="], νὰ γράψη τὶς σημειώσεις ποὺ θὰ συνόδευαν τὴν ἠχογράφηση ποὺ θὰ ἔκαναν καὶ θὰ κυκλοφοροῦσαν. Τοῦ τὸ ζήτησαν, λοιπόν, καὶ ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="] ἀπαίτησε προηγουμένως νὰ ἔρθουν καὶ νὰ παίξουν τὸ ἔργο στὸ σπίτι του. Εἶχε τὴ φήμη πολὺ δύσκολου ἀνθρώπου ποὺ ἐπέμενε τὰ πάντα νὰ γίνονται σωστὰ καὶ ποτὲ δὲν ἄφηνε δυὸ μουσικὰ μέτρα νὰ κυλήσουν χωρὶς νὰ κριτικάρη κάτι. Δὲν εἶχαν ἄλλη ἐπιλογὴ ἀπὸ τὸ νὰ παίξουν τὸ ἔργο μπροστά του. Ἦταν μιὰ ἐξαιρετικὰ ζεστὴ ἡμέρα, ὅταν πῆγαν στὸ σπίτι του, μὲ τὴ θερμοκρασία στοὺς 40 βαθμοὺς Κελσίου καὶ ὅλα τὰ παράθυρα τοῦ δωματίου ἦταν ἑρμητικὰ κλειστά ἐνῶ δὲν ὑπῆρχε κλιματισμὸς! Ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="] εμφανίστηκε μὲ κασκὸλ καὶ παλτό (!) καὶ τοὺς κοίταξε μὲ τὰ διαπεραστικὰ πράσινα μάτια του. Εἶχαν παίξει μόνο λίγα μέτρα ὅταν τοὺς σταμάτησε καὶ ἄρχισε νὰ τοὺς κριτικάρη. Ὁ [/FONT][FONT="]Felix [/FONT][FONT="]Slatkin[/FONT][FONT="] τοῦ ζήτησε νὰ τοὺς ἀφήση νὰ ὁλοκληρώσουν καὶ μετὰ νὰ τοὺς πῆ τὴ γνώμη του. Ἀφοῦ ὁλοκλήρωσαν τὸ ἔργο, ὑπῆρχαν στὴ κυριολεξία ἕξι λίμνες ἱδρώτα στὸ δάπεδο, μιὰ μπροστὰ σὲ κάθε μουσικό. Ἀρχικὰ ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="] δὲν εἶπε τίποτα – μετὰ τούς κοίταξε καὶ εἶπε: «Ἦταν καλὸ, πολὺ καλό... οὐσιαστικὰ δὲν ἔχω τίποτα νὰ πῶ.» Κατόπιν, ἡ σύζυγός του ἔφερε ἔνα δίσκο μὲ οὐίσκι ([/FONT][FONT="]bourbon[/FONT][FONT="]) καὶ ντόνατς! Ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="] εἶπε: «Θὰ λάβετε τὸ κείμενο τὴ Δευτέρα τὸ πρωί μὲ τὸ ταχυδρομεῖο.» Ἦταν ἡ μοναδικὴ φορὰ ποὺ ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="] ἔγραψε κείμενο γιὰ τὴν ἔκδοση μιᾶς ἠχογράφησης. Ἤθελε, μάλιστα, νὰ παίξη μαζί τους δεύτερο βιολοντσέλο σὲ μιὰ μάζωξη γιὰ μουσικὴ δωματίου – κάτι ποὺ δὲν στάθηκε δυνατὸ ὥς τὸ θάνατό του τὸν Ἰούλιο τοῦ 1951. Ἐπὶ πλέον τοὺς ἔστειλε καὶ μιὰ φωτογραφία μὲ τὴν ἀφιέρωση: «Στοὺς [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] String[/FONT][FONT="] Quartet[/FONT][FONT="] ποὺ ἑρμήνευσαν τὴν [/FONT][I][FONT="]Verkl[/FONT][/I][I][FONT="]ä[/FONT][/I][I][FONT="]rte[/FONT][/I][I][FONT="] Nacht[/FONT][/I][FONT="] μου μὲ τόσο ἐκλεπτυσμένη ὀμορφιά.»[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Τὰ παραπάνω εἶναι ἀπὸ τὶς σημειώσεις τοῦ γνωστοῦ Βρετανοῦ μουσικοκριτικοῦ [/FONT][FONT="]Tully [/FONT][FONT="]Potter [/FONT][FONT="]τὸ 1993 στὸ ἔνθετο τῆς ἔκδοσης τῆς [/FONT][FONT="]Testament[/FONT][FONT="]. Στὸ τέλος τοῦ ἴδιου ἔνθετου περιλαμβάνεται καὶ τὸ κείμενο ποὺ ἔγραψε γιὰ τὴν περίπτωση ὁ [/FONT][FONT="]Schoenberg[/FONT][FONT="].[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Δὲν ἔχω νὰ προσθέσω τίποτα περισσότερο πέραν τοῦ ὅτι εἶναι ἡ ἠχογράφηση ποὺ γνώρισα καὶ ἀγάπησα τὸ (δύσκολο στὴν ἀρχὴ γιὰ μένα) ἔργο καὶ ἐξακολουθῶ νὰ τὴν προτιμῶ ἀπὸ κάθε ἄλλη. Νὰ προσθέσω ἐδῶ πὼς πολὺ ὄμορφη εἶναι καὶ ἡ μεταγραφὴ γιὰ ὀρχήστρα ποὺ ἔκανε ὁ ἴδιος ὁ συνθέτης καὶ ὑπάρχουν ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες της.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Ὅμως, θὰ βρῆτε καὶ ἄλλο ἕνα ἔργο στὸ ἴδιο [/FONT][FONT="]CD[/FONT][FONT="] ποὺ ἐπίσης ἀποτελεῖ ἑρμηνεία ἀναφορᾶς. Πρόκειται γιὰ τὸ πασίγνωστο κουιντέτο ἐγχόρδων τοῦ [/FONT][FONT="]Schubert[/FONT][FONT="]. Γιὰ τὸ [/FONT][FONT="]String[/FONT][FONT="] Quintet [/FONT][FONT="]in[/FONT][FONT="] C[/FONT][FONT="] major[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]D[/FONT][FONT="].956 (τοῦ 1828) ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες. Πρόκειται γιὰ ἕνα[I] [FONT=Palatino Linotype]ἀ[/FONT][/I][I]ριστούργημα[/I] στὴ κυριολεξία! Ἡ μονοφωνικὴ ἠχογράφηση τῶν [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] εἶναι τέτοια ποὺ ἁπλᾶ δὲν ἔχει ξεπεραστεῖ - ὑπάρχουν, ὅμως, ἰσάξιές της.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Τοὺς[/FONT][FONT="] τέσσερεις[/FONT][FONT="] Hollywood ([/FONT][FONT="]βλέπε[/FONT][FONT="] παραπάνω[/FONT][FONT="]) [/FONT][FONT="]συνοδεύουν[/FONT][FONT="] ἡ[/FONT][FONT="] Ann Manson Stockton [/FONT][FONT="]στὴν[/FONT][FONT="] ἅρπα[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]ὁ[/FONT][FONT="] Arthur Gleghorn [/FONT][FONT="]στὸ [/FONT][FONT="]φλάουτο[/FONT][FONT="] καὶ[/FONT][FONT="] ὁ[/FONT][FONT="] Mitchell Lurie [/FONT][FONT="]στὸ[/FONT][FONT="] κλαρινέτο[/FONT][FONT="].[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="][Testament SBT 1031][/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Τὸ [/FONT][FONT="]δεύτερο[/FONT][FONT="] CD [/FONT][FONT="]τῶν[/FONT][FONT="] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT="]στὴ[/FONT][FONT="] Testament [/FONT][FONT="]ποὺ[/FONT][FONT="] θὰ [/FONT][FONT="]ἤθελα[/FONT][FONT="] νὰ[/FONT][FONT="] ἀναφέρω[/FONT][FONT="] ἔχει [/FONT][FONT="]κωδικὸ[/FONT][FONT="] SBT 1053 [/FONT][FONT="]καὶ[/FONT][FONT="] περιέχει[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]κατὰ [/FONT][FONT="]τὴ[/FONT][FONT="] γνώμη[/FONT][FONT="] μου[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]τὴν[/FONT][FONT="] καλλίτερη[/FONT][FONT="] ἑρμηνεία [/FONT][FONT="]ἑνός[/FONT][FONT="] ἄλλου[/FONT][FONT="] ἀριστουργήματος [/FONT][FONT="]τῆς[/FONT][FONT="] μουσικῆς [/FONT][FONT="]δωματίου[/FONT][FONT="]. [/FONT][FONT="]Πρόκειται[/FONT][FONT="] γιὰ [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] Introduction & Allegro for Harp, String Quartet, Flute & Clarinet [/FONT][FONT="]ποὺ [/FONT][FONT="]συνέθεσε[/FONT][FONT="] ὁ[/FONT][FONT="] Maurice Ravel [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] 1905. [/FONT][FONT="]Πόσο[/FONT][FONT="] ὄμορφο[/FONT][FONT="] εἶναι[/FONT][FONT="] αὐτὸ [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] ἔργο[/FONT][FONT="]...! [/FONT][FONT="]Ναί[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]ὑπάρχουν[/FONT][FONT="] καὶ[/FONT][FONT="] ἄλλες[/FONT][FONT="] πολὺ [/FONT][FONT="]ἀξιόλογες [/FONT][FONT="]ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT="] ([/FONT][FONT="]ἀπὸ[/FONT][FONT="] γάλλους[/FONT][FONT="] ἑρμηνευτὲς[/FONT][FONT="] ἀλλὰ[/FONT][FONT="] καὶ[/FONT][FONT="] ἄλλους[/FONT][FONT="]), [/FONT][FONT="]ναὶ[/FONT][FONT="] ἄλλες[/FONT][FONT="] ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT="] εἶναι[/FONT][FONT="] στερεοφωνικὲς[/FONT][FONT="] κάποιες[/FONT][FONT="] καὶ[/FONT][FONT="] ψηφιακές[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]ἀλλὰ [/FONT][FONT="]τὸ [/FONT][FONT="]πάθος [/FONT][FONT="]καὶ[/FONT][FONT="] τὸ[/FONT][FONT="] ἐξωτικὸ[/FONT][FONT="] στοιχεῖο[/FONT][FONT="] τῶν[/FONT][FONT="] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT="]εἶναι[/FONT][FONT="] ἀξεπέραστο[/FONT][FONT="]![/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Μαζὶ [/FONT][FONT="]μὲ[/FONT][FONT="] τὸ [/FONT][FONT="]ἔργο[/FONT][FONT="] αὐτὸ [/FONT][FONT="]τοῦ[/FONT][FONT="] Ravel, [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] CD [/FONT][FONT="]περιέχει[/FONT][FONT="] τὰ[/FONT][FONT="] Danse Sacrée et danse Profane for Harp & Strings [/FONT][FONT="]τοῦ[/FONT][FONT="] Claude Debussy, [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] La Oración del Torero, Op.34 [/FONT][FONT="]τοῦ[/FONT][FONT="] Joaquín Turina, [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] String Quartet No.6 [/FONT][FONT="]τοῦ[/FONT][FONT="] Heitor Villa-Lobos [/FONT][FONT="]καὶ[/FONT][FONT="] τέλος [/FONT][FONT="]τὸ[/FONT][FONT="] String Quartet No.8 [/FONT][FONT="]τοῦ[/FONT][FONT="] Paul Creston. [/FONT][FONT="]Ὅλες τοῦτες οἱ ἐρμηνεῖες εἶναι πολὺ καλές.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Ὁ ἦχος καὶ στὰ δυὸ αὐτὰ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="] εἶναι ἐξαιρετικὸς μονοφωνικὸς καὶ οἱ μεταγραφὲς τῆς [/FONT][FONT="]Testament[/FONT][FONT="] ὑποδειγματικές. Τί κρίμα ποὺ οἱ [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] String[/FONT][FONT="] Quartet[/FONT][FONT="] γιὰ ἐλάχιστα χρόνια ἔχασαν τὴ στερεοφωνία... Τοὐλάχιστον οἱ μονοφωνικὲς ἠχογραφήσεις τους εἶναι διαυγεῖς καὶ ἁπόλυτα ἱκανοποιητικές.[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἠχογραφήσεις τῶν [/FONT][FONT="]Hollywood[/FONT][FONT="] String[/FONT][FONT="] Quartet[/FONT][FONT="] στὴν [/FONT][FONT="]Testament[/FONT][FONT="] (ἴσως μιὰ ἄλλη φορὰ νὰ σᾶς πῶ καὶ γιὰ κάποιες ἀκόμα) καὶ εἶναι [B]ὅλες[/B] ἀξιόλογες - ἀρκεῖ νὰ μὴν εἶστε ἁπόλυτοι στὸ νὰ προτιμᾶτε μόνο στερεοφωνικὲς ἤ/καὶ ψηφιακὲς ἠχογραφήσεις. Ἀκούγοντάς τους δὲν νοιώθεις τὴν ἔλλειψη τῆς στερεοφωνίας – γιὰ τὴν ἀκρίβεια εἶναι σαφῶς τὸ [I]τελευτα[FONT=Palatino Linotype]ῖ[/FONT]ο[/I] πρᾶγμα ποὺ θὰ σκεφθῆ κανείς, [I][FONT=Palatino Linotype]ἄ[/FONT]ν[/I] τὸ σκεφθῆ...[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT="]Ἄν δὲν γνωρίζετε ἤδη τὸ συγκεκριμένο κουαρτέτο ἐγχόρδων, σᾶς τὸ συνιστῶ ἀνεπιφύλακτα σὲ οἱαδήποτε ἠχογράφησή του. Ἀκοῦστε τους καὶ ἀπολαῦστε τους (καὶ θὰ θυμηθῆτε τοῦτες τὶς ἀράδες). Ἀρκετὰ ἔγραψα διὰ δαύτους. Καιρὸς γιὰ ἀκρόαση![/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Mozart παλιός και νέος...Live
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…