Μπομπινόφωνα

Εδώ και αρκετό καιρό έψαχνα να συμπληρώσω τον εξοπλισμό μου με ένα πολύ καλής ποιότητας ψηφιακό εγγραφέα που να υποστηρίζει και εγγραφή σε DSD καθώς όπως είχα αναφέρει σε προηγούμενο post έχω μια μεγάλη συλλογή από αναλογικές ταινίες 2-track stereo από τη δεκαετία του 50'. Πολλές από αυτές είναι σπάνιες εκδόσεις από μικρές εταιρείες της εποχής και ηχογραφήμενες σε Scotch 111 που ήταν ουσιαστικά η ίδια ταινία που χρησιμοποιούσαν στα studio ηχογράφησης ως Master Tape. Πρακτικά αυτές οι ταινίες ήταν αντίγραφα 1:1 από τα Master Tapes με χαμηλότερη ταχύτητα ηχογράφησης 7 1/2 ips.

Αν και η Scotch 111 είχε πολύ καλή μαγνητική επίστρωση η πλαστική της βάση ήταν κατασκευασμένη από υλικό τύπου acetate που είναι πιο ευθράστο από την πολυεστερική βάση (mylar) που υιοθετήθηκε λίγα χρόνια μετά. Συνεπώς έπρεπε να λάβω κάποια μέτρα ώστε να συντηρήσω αυτή τη συλλογή με το καλύτερο δυνατό τρόπο που είναι η αντιγραφή σε ψηφιακά αρχεία υψηλής ανάλυσης 24 bit/192 kHz ή ακόμα καλύτερα σε DSD 5,6 MHz. Κατέληξα λοιπόν στο TASCAM DA-3000SD που είναι ένας αξιόλογος studio quality εγγραφέας σε λογική τιμή. Μετά από κάποια σχετική αναζήτηση είχα την τύχη να βρω ένα τελευταίο κόμμάτι στην ΕΛΙΝΑ (αντιπρόσωπος Tascam) το οποίο και έσπευσα να αγοράσω.

Σας το παρουσιάζω σήμερα με ιδιαίτερη χαρά και ελπίζω μέσα στις γιορτές να καταφέρω να ηχογραφήσω κάποια κομμάτια και να τα μοιραστώ μαζί σας, με τελικό σκοπό τη καλύτερη δυνατή ακρόαση vintage αναλογικών ηχογραφήσεων μέσω του ηχοσυστήματος που διαθέτει ο καθένας στο χώρο του.

DS-3000SD_20241221.jpg
 
Πολύ καλά κάνεις. Ο @geovar είχε την καλοσύνη να μου μετατρέψει δύο μπομπίνες του σε SACD 128 με trascam (δεν θυμάμαι το μοντέλο).
Συγκεκριμένα την Νο 3 συμφωνία του Mendelssohn -Maag της Decca και του Oue -exotic dances εταιρία Reference Recordings. Αυτά τα είχα και σε SACD του εμπορείου και παίζουν το ίδιο καλά. Ίσως το βινύλιο του Maag,που επίσης έχω, να παίζει λίγο καλύτερα από τα δύο SACD.
 
Εδώ και αρκετό καιρό έψαχνα να συμπληρώσω τον εξοπλισμό μου με ένα πολύ καλής ποιότητας ψηφιακό εγγραφέα που να υποστηρίζει και εγγραφή σε DSD καθώς όπως είχα αναφέρει σε προηγούμενο post έχω μια μεγάλη συλλογή από αναλογικές ταινίες 2-track stereo από τη δεκαετία του 50'. Πολλές από αυτές είναι σπάνιες εκδόσεις από μικρές εταιρείες της εποχής και ηχογραφήμενες σε Scotch 111 που ήταν ουσιαστικά η ίδια ταινία που χρησιμοποιούσαν στα studio ηχογράφησης ως Master Tape. Πρακτικά αυτές οι ταινίες ήταν αντίγραφα 1:1 από τα Master Tapes με χαμηλότερη ταχύτητα ηχογράφησης 7 1/2 ips.

Αν και η Scotch 111 είχε πολύ καλή μαγνητική επίστρωση η πλαστική της βάση ήταν κατασκευασμένη από υλικό τύπου acetate που είναι πιο ευθράστο από την πολυεστερική βάση (mylar) που υιοθετήθηκε λίγα χρόνια μετά. Συνεπώς έπρεπε να λάβω κάποια μέτρα ώστε να συντηρήσω αυτή τη συλλογή με το καλύτερο δυνατό τρόπο που είναι η αντιγραφή σε ψηφιακά αρχεία υψηλής ανάλυσης 24 bit/192 kHz ή ακόμα καλύτερα σε DSD 5,6 MHz. Κατέληξα λοιπόν στο TASCAM DA-3000SD που είναι ένας αξιόλογος studio quality εγγραφέας σε λογική τιμή. Μετά από κάποια σχετική αναζήτηση είχα την τύχη να βρω ένα τελευταίο κόμμάτι στην ΕΛΙΝΑ (αντιπρόσωπος Tascam) το οποίο και έσπευσα να αγοράσω.

Σας το παρουσιάζω σήμερα με ιδιαίτερη χαρά και ελπίζω μέσα στις γιορτές να καταφέρω να ηχογραφήσω κάποια κομμάτια και να τα μοιραστώ μαζί σας, με τελικό σκοπό τη καλύτερη δυνατή ακρόαση vintage αναλογικών ηχογραφήσεων μέσω του ηχοσυστήματος που διαθέτει ο καθένας στο χώρο του.

View attachment 244055
Χρήστο το δοκίμασες; Ξέρεις τι τσιπάκια AD/DA "φοράει"
 
Πάντως σκοπεύω να πειραματιστώ με ψηφιακές εγγραφές PCM και DSD ώστε να μπορώ να κάνω συγκριτικές δοκιμές. Ειδικά για τις PCM εγγραφές θα κάνω και χρήση εξωτερικών επαγγελματικών A/D converters όπως ο ADA της Cedar Audio.
 
όλα τα πόστς που αφορούν την ψηφιοποίηση μεταφέρθηκαν σε δικό τους νήμα :

 
Αν είχα τα 13.500 € που στοιχίζει το καινούριο Β77 ΜΚ3 θα έμπαινα στο πειρασμό να το αγοράσω. Η καινούρια έκδοση του κλασικού Β77 προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε σύγκριση με τον προκάτοχό του διαθέτοντας επιλογέα ισοστάθμισης ΝΑΒ/CCIR, επαγγελματικού τύπου balanced εξόδους με βύσματα XLR και ψηφιακό μετρητή ένδειξης πραγματικού χρόνου σε λεπτά και δευτερόλεπτα.

Αυτό που παραμένει ώς ερώτημα είναι ότι οι επανεκδόσεις αναλογικών ταινιών 2-track stereo είναι περιορισμένες και πανάκριβες με τιμές που ξεκινάνε από 350 € έως και 600 € ανά τίτλο. Επίσης δεν γνωρίζουμε για πόσο καιρό θα είναι διαθέσιμες λόγω της περιορισμένης ζήτησης. Η Revox για να πρωοθήσει τις πωλήσεις του καινούριου MK3 διαθέτει αρκετούς τίτλους στο δικό της online-shop. Παρισσότερα εδώ
 
  • Like
Reactions: #@george@#
Αυτό που παραμένει ώς ερώτημα είναι ότι οι επανεκδόσεις αναλογικών ταινιών 2-track stereo είναι περιορισμένες και πανάκριβες με τιμές που ξεκινάνε από 350 € έως και 600 € ανά τίτλο. Επίσης δεν γνωρίζουμε για πόσο καιρό θα είναι διαθέσιμες λόγω της περιορισμένης ζήτησης. Η Revox για να πρωοθήσει τις πωλήσεις του καινούριου MK3 διαθέτει αρκετούς τίτλους στο δικό της online-shop. Παρισσότερα εδώ

Sorry αλλά είναι εξωφρενικές οι τιμές. Γνωρίζω την Zavalinka Records γιατί μου την εμφανίζει συνέχεια στο FB αλλά δεν είχα αναρωτηθεί ποτέ για το κόστος. Τρελάθηκα τώρα και δεν το πιστεύω.

Δηλαδή για 20 ταινίες θες 8000€; Sorry αλλά με αυτά τα χρήματα αγοράζεις γαμώ τα μηχανήματα σε ότι format θες. Είτε καθαρά άυλο, είτε ψηφιακό, είτε αναλογικό. Και με τα ρέστα δίσκους.

Δεν σχολιάζω το μηχάνημα αλλά τις ταινίες. Το μηχάνημα μια χαρά τιμή έχει για το όνομα και την ποιότητα του.
 
Φτήνηνε γιατί θα είχε μεγάλη ζήτηση...
:):D:p

Πάντως να δώσει κάποιος 13400€ για αναλογική εγγραφή σε ταινία σήμερα το βλέπω γενικώς κουφό.
Βέβαια αυτός που θα τα διαθέσει, μάλλον δεν θα έχει και πρόβλημα στο τι θα το κάνει.
Μπορεί και για να το βλέπει μόνο να τα σκάσει.
 
Last edited:
Η συσκευή προφανώς δεν απευθύνεται στο μέσο, ούτε καν στον πολύ εύπορο μουσικόφιλο. Απευθύνεται:

1.Σε πολυεκατομμυριούχος ή δισεκατομμυριούχους που θα κάνουν φιγούρα, influencers κλπ και ούτε καν θα σκεφτούν το κόστος.

2.Σε στούντιο που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν το Hype του βινυλίου, όσο κρατήσει για να πουλήσουν AAA δίσκους.

Αυτό που θα ενδιέφερε το μέσο μουσικόφιλο είναι αν η Revox αναλαμβάνει την συντήρηση παλιών Β77 ή Α77. Αυτό ναι, θα ήταν είδηση.
 
Θα ήθελα να δω επανακυκλοφορία στην παραγωγή ενός επαγγελματικού Studer, Nagra, Ampex, Tascam.
Εκεί ναι, θα άξιζε να επενδύσει κάποιος. Studio που να συνδυάζουν στον εξοπλισμό τους αναλογικά και ψηφιακά. Η έκδοση ταινιών σήμερα -ασχέτως κόστους- δεν ξέρω αν έχει κάποιο νόημα. Για λόγους πειραματισμού ίσως.
 
Η συσκευή προφανώς δεν απευθύνεται στο μέσο, ούτε καν στον πολύ εύπορο μουσικόφιλο. Απευθύνεται:

1.Σε πολυεκατομμυριούχος ή δισεκατομμυριούχους που θα κάνουν φιγούρα, influencers κλπ και ούτε καν θα σκεφτούν το κόστος.

2.Σε στούντιο που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν το Hype του βινυλίου, όσο κρατήσει για να πουλήσουν AAA δίσκους.

Αυτό που θα ενδιέφερε το μέσο μουσικόφιλο είναι αν η Revox αναλαμβάνει την συντήρηση παλιών Β77 ή Α77. Αυτό ναι, θα ήταν είδηση.
Να δω duckface με Revox και τι στον κόσμο....
 
Να δω duckface με Revox και τι στον κόσμο....
Αμφιβάλλεις; Φαντάσου την ξανθιά ινφλουεσα να δείχνει το Revox, να λέει " δείτε το καινούριο μου gadget, παίζει ακόμα καλύτερα κι απο βινύλιο" , να πατάει το κουμπί, τις μπομπίνες να γυρίζουν και αυτή να γουργουρίζει "αχ τι ωραίος ήχος!" (από ενεργά ηχεία Bluetooth του κατοσταρικου εν τω μεταξύ). Διακόσιες χιλιάδε δίσκοι...Ε likes ήθελα να πω.
 
Η συσκευή προφανώς δεν απευθύνεται στο μέσο, ούτε καν στον πολύ εύπορο μουσικόφιλο. Απευθύνεται:

1.Σε πολυεκατομμυριούχος ή δισεκατομμυριούχους που θα κάνουν φιγούρα, influencers κλπ και ούτε καν θα σκεφτούν το κόστος.

2.Σε στούντιο που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν το Hype του βινυλίου, όσο κρατήσει για να πουλήσουν AAA δίσκους.

Αυτό που θα ενδιέφερε το μέσο μουσικόφιλο είναι αν η Revox αναλαμβάνει την συντήρηση παλιών Β77 ή Α77. Αυτό ναι, θα ήταν είδηση.

Για τα Α77 δεν γνωρίζω, όμως η Revox εξακολουθεί να δέχεται τα Β77 ΜΚ2 για service και βελτιώσεις. Η σχετική ιστοσελίδα είναι αυτή. Επίσης μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει με τη Revox στο [email protected]

Επίσης διαθέτει προς πώληση παλαιότερα μοντέλα ενισχυτών, μαγνητοφώνων, πικάπ, cd players ανακατασκευασμένα στο εργοστάσιο τους (fully refurbished) με εγγύηση δύο ετών. Περισσότερα εδώ
 
Θα ήθελα να δω επανακυκλοφορία στην παραγωγή ενός επαγγελματικού Studer, Nagra, Ampex, Tascam.
Εκεί ναι, θα άξιζε να επενδύσει κάποιος. Studio που να συνδυάζουν στον εξοπλισμό τους αναλογικά και ψηφιακά. Η έκδοση ταινιών σήμερα -ασχέτως κόστους- δεν ξέρω αν έχει κάποιο νόημα. Για λόγους πειραματισμού ίσως.

Ισως να έχει νόημα για όσους ήδη κατέχουν κάποια ακριβά ημιεπαγγελματικά ή στουντιακά μαγνητόφωνα να μπουν στο πειρασμό να αγοράσουν ορισμένους τίτλους που τους ενδιαφέρουν περισσότερο ως μουσικό είδος ή συμπεριλαμβάνουν κάποια αγαπημένα τους κομμάτια από το παρελθόν.

Η διαδικασία παραγωγής εμπορικών τίτλων σε αναλογικές μαγνητοταινίες είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα και δεν βλέπω ως πιθανότητα τη μείωση του κόστους παραγωγής στο μέλλον. Σκεφθείτε ότι μόνο το κόστος αγοράς μιας καινούριας άγραφης ταινίας RTM SM911 σε μεταλλικό καρούλι 10,5" είναι 75 € χωρίς φπα.
 
Από τα μέσα της δεκαετίας του 50 έως και τις αρχές τις δεκαετίας του 60 η Ampex σχεδόν μονοπωλούσε την κατασκευή και προμήθεια των συστημάτων παραγωγής πολλαπλών αντιγράφων ταινιών ήχου . Με χρήση ειδικών ενισχυτών κατανομής σήματος ένα μαγνητόφωνο Ampex 3201C έπαιζε το master tape της ηχογράφησης σε διπλάσια ταχύτητα 30 ips και μπορούσαν έως 10 slave recorders Ampex 3202C να γράφουν στην ίδια ή διπλάσια ταχύτητα με ειδικά κυκλώματα bias και ισοστάθμισης ώστε τα αντίγραφα να παίζουν με σωστή απόκριση συχνότητας και χαμηλή παραμόρφωση στην επιλεγμένη ταχύτητα των 7,5 ips.

Πρακτικά σε μια ηχογράφηση διάρκειας 30 λεπτών μπορούσες να αναπαράγεις 10 αντίτυπα σε 15 λεπτά. Επισημαίνω ότι όλα τα κυκλώματα διανομής του ήχου και αυτά των ενισχυτών ηχογράφησης ήταν τότε σχεδιασμένα με λυχνίες. Επισυνάπτω το σχετικό τεχνικό φυλλάδιο προς τέρψιν οφθαλμών.
 

Attachments