Ένα ένα γιατι πήρες φόρα και τα μπερδεύεις.
Αυτό που δείχνω επάνω τί ειναι;
Αυτό είναι μέρος ενός control room όπου υπάρχουν η τράπεζα μίξης εικόνας, τα ρυθμιστικά των καμερών και ένα multiviewer για τον έλεγχο των πηγών που μπαίνουν στην τράπεζα μίξης και των εξόδων αυτής. Λείπει το κομμάτι του ήχου που πιθανολογώ ότι είναι σε άλλο booth, ενώ δεν ξέρω αν στην εικόνα φαίνονται αριστερά κάτω από το multiviewer καποιες μονάδες αναπαραγωγής video.
Ανέφερες δύο όρους. control room & studio. Το ίδιο δεν ειναι; Ένα OB VAN για παράδειγμα δεν ειναι ένα φορητό studio;
Το control room δεν αναφέρεται απαραίτητα σε studio. Μπορεί να είναι και σε Master control, ή σε ροή προγράμματος ή σε ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας. Είναι δωμάτιο ελέγχου. Σε ένα στούντιο υπάρχουν το control room, το machine room και το πλατώ. Η διαφορά του από ένα OB Van είναι ότι το van δεν έχει πλατώ μιας και ο σκοπός του είναι να κάνει παραγωγές παντού.
Απο εκεί ο σκηνοθέτης βλέπει την εικόνα και εκτός του ότι δίνει οδηγίες μπορεί:
Α. Να επιλέγει ποια εικόνα θα φύγει στο PGM - κι άν μιλάμε για link φορτηγό - θα το στείλει στον σταθμό για μετάδοση, άν μιλάμε για συναυλία, ποια εικόνα θα βγεί στις γιγαντοοθόνες.
Β. Να δίνει οδηγίες στους εικονολήπτες κλπ.
Όλες οι πηγές μπαίνουν στη μίξη εικονας. Εκεί ο σκηνοθέτης διαλέγει ποια πηγή θα βγεί στον αέρα (PGM). Από κει και πέρα η μίξη έχει και βοηθητικές εξόδους (Aux) τις οποίες μπορεί να στέλνει όπου θέλει (επιστροφές, γιγαντοοθόνες κλπ). Δεν είναι δεσμευτικό ότι στις Aux πάει ότι πάει και στο PGM.
Οπότε, αφού λες κι εσυ "χωρίς να τρώει πολλές ώρες στο μοντάζ" σημαίνει οτι αυτό που λέω γίνεται - τουλάχιστον για συναυλίες και γάμους. Γιατί λοιπόν να πάει κάποιος σε λύση AVID ή FINAL CUT; τι παραπάνω δίνουν εκτός απο τις παραπάνω ώρες στο μοντάζ; Καταλαβαίνω πως μία σειρά, ένα show, μία εκπομπή μαγειρικής, ένα ντοκιμαντέρ, μία ταινία - οπωσδήποτε θα θέλουν περισσότερη ώρα στο μοντάζ. Απλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να παει κάποιος σε αυτή την λύση - του υπολογιστή δηλαδή - και να μην το κάνει με τα βίντεο και τις κονσόλες με multiviewer, γεννήτρια για γραφικά και εφε κλπ.
Αν στο στούντιο την ώρα της εκπομπής, γράφεται το PGM σε ένα video, τότε στο τέλος της εκπομπής έχεις πάρει μονταρισμένο και το αποτέλεσμα. Με αυτή την έννοια γλυτώνεις ώρες στο μοντάζ, αν υποθέσουμε ότι η εναλλακτική είναι να γράψεις κάθε κάμερα σε μια κασέτα ή αρχείο αν μιλάμε για tapeless, περάσεις όλες τις κάμερες στην timeline ενός AVID/final cut/Premiere κλπ, και κάνεις το μοντάζ εκεί. Εκεί όμως τυχόν λάθη που έγιναν στην μίξη εικόνας την ώρα της εκπομπής, μπορείς να τα διορθώσεις. Αν μείνεις στο video που έγραψες από το PGM της μίξης, τότε δεν μπορείς να διορθώσεις τα λάθη σου. Σε όλα τα παραπάνω το multiviewer ή το monitor stack χρησιμοποιείται για να βλέπεις τις πηγές σου και τις εξόδους PGM, ON AIR, και Preview. Δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα παραπάνω. Λάβε υπόψην σου όμως και το κόστος. Ένα στούντιο κοστίζει μέχρι και εκατομμύριο ευρώ, ενώ ένα premiere κάπου στο χιλιάρικο. Ελπίζω να βοήθησα...