Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Νομίζω ότι ονειρεύομαι... [The Byrds, Buffalo Springfield]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058292824" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Κήποι του μυαλού</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]159501[/ATTACH]</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μυρίζω την κανέλα και τα μπαχαρικά</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ακούω μουσική παντού</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ολόγυρα καλειδοσκόπιο χρωμάτων</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Κορίτσια περνούν χαριτωμένα γελώντας</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Με λουλούδια χρωματισμένα σαν κρασί στα μαλλιά τους</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Σημαίες ανεμίζουν από εδάφη που δεν έχω πάει ποτέ</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ήλιοι λάμπουν σε ένα ηλιακό πρίσμα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Φωτεινά κοσμήματα στις κυρίες που αστράφτουν</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μάτια πιάνονται σε λαμπερό πρίσμα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ακούστε τις κραυγές των πωλητών</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Φρούτα για πούλημα ή κεριά για κάψιμο</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Φωτιές φουντώνουν, σύντομα θα πέσει το βράδυ</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</em></p> <p style="margin-left: 20px">- Renaissance Fair (D. Crosby, J. McGuinn)</p><p></p><p>Το "<strong>Renaissance Fair</strong>" ήταν δύο λεπτά απόλυτης τελειότητας, ο νοσταλγικός λυρισμός του <em>Crosby</em>, το κουδούνισμα των κιθάρων και οι αργοί διασκελισμοί μπάσου του <em>Hillman</em> αναμεμιγμένα σε μια εκθαμβωτική ανάκληση εικόνων, ήχων και μυρωδιών ενός μεσαιωνικού φεστιβάλ και κατ' επέκταση του αισθησιακού ιδεαλισμού του χίπικου ονείρου. Ωστόσο, υπήρξε λίγη συνεργατική διάθεση. Ο <em>Crosby</em> αργότερα αμφισβήτησε τη συν-συγγραφή του McGuinn για το "<em>Renaissance Fair</em>" και ο <em>McGuinn</em> έγραψε το σενάριο του εξωγήινου-ραδιοφωνικού-μηνύματος "<strong>C.T.A. – 102</strong>" με έναν παλιό προ-Μπερντς φίλο, τον <em>Bob Hippard</em>. Μια άλλη προσπάθεια για "διαστημικό ροκ", γεμάτη με εντυπωσιακά εφέ και τεχνητές εξωγήινες φωνές.</p><p></p><p>Ο τόνος πολλών από τα τραγούδια που ηχογραφήθηκαν για το <em>Younger Than Yesterday</em> ήταν απροσδόκητα σκοτεινός και στοχαστικός, όπως στη συναισθηματική προδοσία του "<strong>Thoughts And Words</strong>" του <em>Hillman</em>, ίσως της καλύτερης σύνθεσής του. Η εισαγωγή του απόκοσμου - σαν σιτάρ - ήχου των κιθάρων που έπαιζαν ανάποδα και ενισχύουν το κλίμα τόσο αποτελεσματικά, αποδίδεται στον <em>McGuinn</em> και τον παραγωγό <strong>Gary Usher</strong>. «<em><span style="color: Darkorange">Όλοι έχουν καεί στο παρελθόν / Όλοι γνωρίζουν τον πόνο / Ο καθένας σε αυτόν τον τόπο / Μπορεί να στο πει κατά πρόσωπο / Γιατί δεν προσπαθείς να αγαπήσεις κάποιον...</span></em>» Ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια των <em>Byrds</em>, η γοητευτική μπαλάντα του <em>Crosby</em>, "<strong>Everybody's Been Burned</strong>" με τις απλές, εκλεπτυσμένες εκφράσεις της απελπισίας, απώλειας και επιφυλακτικής αισιοδοξίας, ερμηνεύεται συγκλονιστικά από τον ίδιο. Το σόλο του <em>McGuinn</em> ανατριχιάζει, ενώ το μελωδικό παίξιμο στο μπάσο του <em>Hillman</em> είναι καθηλωτικό.</p><p></p><p>Το "<strong>Time Between</strong>", ήταν το πρώτο τραγούδι που έγραψε ποτέ ο <em>Chris Hillman</em>, ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο με παιχνιδιάρικη διάθεση στους στίχους, εύκολη μελωδία και μυώδη ληντ κιθάρα από τον <em>Clarence White</em>. Από την άλλη για την ατονική αλληγορία του "<strong>Mind Gardens</strong>", με τις ανάποδα ηχογραφημένες δωδεκάχορδες κιθάρες που έβαζαν το τραγούδι χαλαρά στη ράγκα-ροκ παράδοση, o <em>Crosby</em> έπρεπε να αγωνιστεί σκληρά για να το συμπεριλάβει στο άλμπουμ. Ακόμα και το τραγούδι του <em>Dylan</em>, "<strong>My Back Pages</strong>", ήταν μια προσεκτικά ανανεωμένη και αυτοκριτική επανεξέταση - «<em><span style="color: Darkorange">Καλό και κακό, ορίζω αυτούς τους όρους / Αρκετά σαφές, χωρίς αμφιβολία, με κάποιο τρόπο / Αλλά ήμουν πολύ μεγαλύτερος παλιά / Είμαι νεώτερος τώρα από τότε</span></em>». «<em><span style="color: Darkorange">Αυτό είναι ένα τραγούδι</span></em>», είπε χρόνια αργότερα ο <em>McGuinn</em>, «<em><span style="color: Darkorange">για τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία</span></em>».</p><p></p><p>Οι <em>Byrds</em> έμαθαν το μάθημά τους με τον σκληρό τρόπο. Ήταν μια πολύ διαφορετική μπάντα αυτή που έκανε τους επόμενους δώδεκα μήνες, το <strong><span style="color: Dodgerblue">The Notorious Byrd Brothers</span></strong> και <strong><span style="color: Dodgerblue">Sweetheart Of The Rodeo</span></strong>. Παρόλο που οι <strong>Byrds</strong> κατάφεραν να έχουν εμπορική επιτυχία για μικρό χρονικό διάστημα το 1965 και το 1966, είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες μπάντες της δεκαετίας του 1960. Η αμείωτη δύναμη και ζωτικότητα του <strong>Younger Than Yesterday</strong> «<em><span style="color: Darkorange">επιβεβαιώνει ένα άλλο παλιό κλισέ, ότι κάνοντας χιτ δίσκους και (κάνοντας) ιστορία δεν είναι πάντα το ίδιο πράγμα</span></em>».</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, σημειώσεις CD επανέκδοσης, David Fricke, John Rogan - Timeless Flight: The Definitive Biography of The Byrds, 1980)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]159502[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058292824, member: 30418"] [HEADING=2]Κήποι του μυαλού[/HEADING] [CENTER][ATTACH=CONFIG]159501._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [INDENT][I]Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι Μυρίζω την κανέλα και τα μπαχαρικά Ακούω μουσική παντού Ολόγυρα καλειδοσκόπιο χρωμάτων Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι Κορίτσια περνούν χαριτωμένα γελώντας Με λουλούδια χρωματισμένα σαν κρασί στα μαλλιά τους Σημαίες ανεμίζουν από εδάφη που δεν έχω πάει ποτέ Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι Ήλιοι λάμπουν σε ένα ηλιακό πρίσμα Φωτεινά κοσμήματα στις κυρίες που αστράφτουν Μάτια πιάνονται σε λαμπερό πρίσμα Ακούστε τις κραυγές των πωλητών Φρούτα για πούλημα ή κεριά για κάψιμο Φωτιές φουντώνουν, σύντομα θα πέσει το βράδυ Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι[/I] - Renaissance Fair (D. Crosby, J. McGuinn)[/INDENT] Το "[B]Renaissance Fair[/B]" ήταν δύο λεπτά απόλυτης τελειότητας, ο νοσταλγικός λυρισμός του [I]Crosby[/I], το κουδούνισμα των κιθάρων και οι αργοί διασκελισμοί μπάσου του [I]Hillman[/I] αναμεμιγμένα σε μια εκθαμβωτική ανάκληση εικόνων, ήχων και μυρωδιών ενός μεσαιωνικού φεστιβάλ και κατ' επέκταση του αισθησιακού ιδεαλισμού του χίπικου ονείρου. Ωστόσο, υπήρξε λίγη συνεργατική διάθεση. Ο [I]Crosby[/I] αργότερα αμφισβήτησε τη συν-συγγραφή του McGuinn για το "[I]Renaissance Fair[/I]" και ο [I]McGuinn[/I] έγραψε το σενάριο του εξωγήινου-ραδιοφωνικού-μηνύματος "[B]C.T.A. – 102[/B]" με έναν παλιό προ-Μπερντς φίλο, τον [I]Bob Hippard[/I]. Μια άλλη προσπάθεια για "διαστημικό ροκ", γεμάτη με εντυπωσιακά εφέ και τεχνητές εξωγήινες φωνές. Ο τόνος πολλών από τα τραγούδια που ηχογραφήθηκαν για το [I]Younger Than Yesterday[/I] ήταν απροσδόκητα σκοτεινός και στοχαστικός, όπως στη συναισθηματική προδοσία του "[B]Thoughts And Words[/B]" του [I]Hillman[/I], ίσως της καλύτερης σύνθεσής του. Η εισαγωγή του απόκοσμου - σαν σιτάρ - ήχου των κιθάρων που έπαιζαν ανάποδα και ενισχύουν το κλίμα τόσο αποτελεσματικά, αποδίδεται στον [I]McGuinn[/I] και τον παραγωγό [B]Gary Usher[/B]. «[I][COLOR=Darkorange]Όλοι έχουν καεί στο παρελθόν / Όλοι γνωρίζουν τον πόνο / Ο καθένας σε αυτόν τον τόπο / Μπορεί να στο πει κατά πρόσωπο / Γιατί δεν προσπαθείς να αγαπήσεις κάποιον...[/COLOR][/I]» Ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια των [I]Byrds[/I], η γοητευτική μπαλάντα του [I]Crosby[/I], "[B]Everybody's Been Burned[/B]" με τις απλές, εκλεπτυσμένες εκφράσεις της απελπισίας, απώλειας και επιφυλακτικής αισιοδοξίας, ερμηνεύεται συγκλονιστικά από τον ίδιο. Το σόλο του [I]McGuinn[/I] ανατριχιάζει, ενώ το μελωδικό παίξιμο στο μπάσο του [I]Hillman[/I] είναι καθηλωτικό. Το "[B]Time Between[/B]", ήταν το πρώτο τραγούδι που έγραψε ποτέ ο [I]Chris Hillman[/I], ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο με παιχνιδιάρικη διάθεση στους στίχους, εύκολη μελωδία και μυώδη ληντ κιθάρα από τον [I]Clarence White[/I]. Από την άλλη για την ατονική αλληγορία του "[B]Mind Gardens[/B]", με τις ανάποδα ηχογραφημένες δωδεκάχορδες κιθάρες που έβαζαν το τραγούδι χαλαρά στη ράγκα-ροκ παράδοση, o [I]Crosby[/I] έπρεπε να αγωνιστεί σκληρά για να το συμπεριλάβει στο άλμπουμ. Ακόμα και το τραγούδι του [I]Dylan[/I], "[B]My Back Pages[/B]", ήταν μια προσεκτικά ανανεωμένη και αυτοκριτική επανεξέταση - «[I][COLOR=Darkorange]Καλό και κακό, ορίζω αυτούς τους όρους / Αρκετά σαφές, χωρίς αμφιβολία, με κάποιο τρόπο / Αλλά ήμουν πολύ μεγαλύτερος παλιά / Είμαι νεώτερος τώρα από τότε[/COLOR][/I]». «[I][COLOR=Darkorange]Αυτό είναι ένα τραγούδι[/COLOR][/I]», είπε χρόνια αργότερα ο [I]McGuinn[/I], «[I][COLOR=Darkorange]για τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία[/COLOR][/I]». Οι [I]Byrds[/I] έμαθαν το μάθημά τους με τον σκληρό τρόπο. Ήταν μια πολύ διαφορετική μπάντα αυτή που έκανε τους επόμενους δώδεκα μήνες, το [B][COLOR=Dodgerblue]The Notorious Byrd Brothers[/COLOR][/B] και [B][COLOR=Dodgerblue]Sweetheart Of The Rodeo[/COLOR][/B]. Παρόλο που οι [B]Byrds[/B] κατάφεραν να έχουν εμπορική επιτυχία για μικρό χρονικό διάστημα το 1965 και το 1966, είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες μπάντες της δεκαετίας του 1960. Η αμείωτη δύναμη και ζωτικότητα του [B]Younger Than Yesterday[/B] «[I][COLOR=Darkorange]επιβεβαιώνει ένα άλλο παλιό κλισέ, ότι κάνοντας χιτ δίσκους και (κάνοντας) ιστορία δεν είναι πάντα το ίδιο πράγμα[/COLOR][/I]». (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, σημειώσεις CD επανέκδοσης, David Fricke, John Rogan - Timeless Flight: The Definitive Biography of The Byrds, 1980) [CENTER][ATTACH=CONFIG]159502._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Νομίζω ότι ονειρεύομαι... [The Byrds, Buffalo Springfield]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…