Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ο εκκεντρικός ...θείος! [Frank Zappa]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057408187" data-attributes="member: 30418"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]215106[/ATTACH]</p><p></p><p>Αλλά ο Ζάππα ήταν ανήσυχος. Μετά την επέλαση πολλών μουσικών στυλ για τα δύο προηγούμενα άλμπουμ, συνενώνοντας και παραποιώντας τις ηχογραφήσεις σε αλλόκοτα και υπέροχα ηχητικά γλυπτά, στράφηκε προς τη μουσική ντου-γουόπ (<em>doo-wop</em>) της νιότης του με την τρυφερή παρωδία <strong><a href="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=140439" target="_blank">Cruising With Ruben And The Jets</a></strong>. Την επόμενη άνοιξη έδωσε ακόμα ένα διπλό άλμπουμ, το <strong>Uncle Meat</strong>, όπου εξερεύνησε εκτενέστερα τζαζ και κλασικά ιδιώματα.</p><p></p><p>Τον Αύγουστο του 1969, μετά από μια άλλη δύσκολη περιοδεία, ο <em>Zappa</em> διέλυσε τους <em>Mothers</em> και ξεκίνησε αυτό που αργότερα περιέγραψε σαν το «<em><span style="color: Darkorange">ντεμπούτο για σόλο κιθάρα</span></em>». Τα σέσιον στα στούντιο <em>TTG</em> του Χόλιγουντ, απείχαν πολύ από το οργανωμένο χάος που χαρακτήριζαν τις ηχογραφήσεις των <em>Mothers</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Ήταν μεθοδικά, αλλά χαλαρά</span></em>», θυμάται ο <em>Max Bennett</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Καμιά ένταση, κανένα άγχος. Απλώς παίζαμε... και παίζαμε</span></em>». Ο <em>Zappa</em> ανέκαθεν ασχολιόταν με τις δυνατότητες των στούντιο και αυτή τη φορά, πέρασε πολλές ώρες επεξεργαζόμενος το υλικό (σε μια νεότευκτη 16-κάναλη κονσόλα), αφού η βάση του άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε μόλις πάνω από τρεις ημέρες. Με δεδομένη την πολυπλοκότητα του υλικού, αυτό ήταν κάποιο επίτευγμα, ακόμη και για τα πρότυπα του <em>Zappa</em>.</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Ο Φρανκ είχε εκεί τον, Ian Underwood (πρώην Mother) στα πλήκτρα και πνευστά και τον ντράμερ John Guerin, που παίζαμε μαζί τόσο συχνά ώστε να θεωρούμαστε ομάδα</span></em>», προσθέτει ο <em>Bennett</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Ήταν παρόμοια με τζαζ σέσιον, παίζοντας ότι θέλαμε. Ο Φρανκ αστειευόταν με την τζαζ. Κάποτε είπε, η τζαζ δεν είναι νεκρή, απλά μυρίζει περίεργα. Δεν ήταν τρελαμένος με την απαλή τζαζ</span></em>». Μεταξύ των μουσικών που συγκέντρωσε ο <em>Zappa</em> ήταν ο ντράμερ <strong>Paul Humphrey</strong>, παλιός συνεργάτης του θρύλου της τζαζ κιθάρας <strong>Wes Montgomery</strong>, ο <strong><a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/142950-Ελεύθερη-πτήση%21" target="_blank">Shuggie Otis</a></strong>, καταξιωμένος τα τελευταία χρόνια για το αριστούργημά του, <em>Inspiration Information</em> του 1974, ο τζαζ βιολιστής <strong>Jean-Luc Ponty</strong> και ο κιθαρίστας <strong>Lowell George</strong> των <em>Little Feat</em>.</p><p></p><p>Η απόκοσμη, υπέρυθρη φωτογραφία του εξωφύλλου του <em>Hot Rats</em> - που απεικονίζει την <strong>Christine Frka</strong> του διαβόητου γυναικείου γκρουπ των γκρούπι <strong>GTO</strong> να ξεπροβάλλει από μια εγκαταλελειμμένη λιμνούλα με νούφαρα στο Μπέβερλι Χιλς - ήταν ένα προμήνυμα της εντυπωσιακής μουσικής. Το <em>Hot Rats</em>, κυριαρχείται από τρία επικά, βιρτουόζικα τζαμαρίσματα που πρόβαλλαν την κιθάρα του <em>Zappa</em>, στο "<strong>Son Of Mr Green Genes</strong>", το τενόρο σαξόφωνο του <em>Underwood</em> και το βιολί του προσκεκλημένου <strong>Don 'Sugarcane' Harris</strong>, στο "<strong>The Gumbo Variations</strong>" και στο μοναδικό κομμάτι του δίσκου με φωνητικά, "<strong>Willie The Pimp</strong>"/Γουίλι ο νταβατζής, τη φωνή του φίλου του από το γυμνάσιο, <strong><a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/121752-Εξορκισμός" target="_blank">Captain Beefheart</a></strong>.</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><p style="text-align: center">[ATTACH]117023[/ATTACH]</p> </td><td><em><br /> <br /> Είμαι μικρο-νταβατζής με τα μαλλιά μου προς τα πίσω<br /> Mε χακί παντελόνι και μαύρο αστραφτερό παπούτσι<br /> Πάρε μια μικρή κυρία... περπάτα στο δρόμο<br /> Πες στα αγόρια πόσο ακτύπητη είναι<br /> Είκοσι δολάρια χρέωση, το λέω στα ίσια<br /> Συνάντηση στη γωνιά και μην αργήσεις<br /> Ο τύπος με κοστούμι και παπιγιόν στο λαιμό<br /> Θέλει να πληρώσει με τσεκ<br /> Η γυναίκα όρθια στη βεράντα του ξενοδοχείου Λίντο<br /> Στα παλιοκόριτσα στο λόμπι, αρέσει ο τρόπος που πουλάω: καυτό κρέας</em>...</td></tr></table><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]117022[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057408187, member: 30418"] [CENTER][ATTACH type="full"]215106[/ATTACH][/CENTER] Αλλά ο Ζάππα ήταν ανήσυχος. Μετά την επέλαση πολλών μουσικών στυλ για τα δύο προηγούμενα άλμπουμ, συνενώνοντας και παραποιώντας τις ηχογραφήσεις σε αλλόκοτα και υπέροχα ηχητικά γλυπτά, στράφηκε προς τη μουσική ντου-γουόπ ([I]doo-wop[/I]) της νιότης του με την τρυφερή παρωδία [B][URL='http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=140439']Cruising With Ruben And The Jets[/URL][/B]. Την επόμενη άνοιξη έδωσε ακόμα ένα διπλό άλμπουμ, το [B]Uncle Meat[/B], όπου εξερεύνησε εκτενέστερα τζαζ και κλασικά ιδιώματα. Τον Αύγουστο του 1969, μετά από μια άλλη δύσκολη περιοδεία, ο [I]Zappa[/I] διέλυσε τους [I]Mothers[/I] και ξεκίνησε αυτό που αργότερα περιέγραψε σαν το «[I][COLOR=Darkorange]ντεμπούτο για σόλο κιθάρα[/COLOR][/I]». Τα σέσιον στα στούντιο [I]TTG[/I] του Χόλιγουντ, απείχαν πολύ από το οργανωμένο χάος που χαρακτήριζαν τις ηχογραφήσεις των [I]Mothers[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Ήταν μεθοδικά, αλλά χαλαρά[/COLOR][/I]», θυμάται ο [I]Max Bennett[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Καμιά ένταση, κανένα άγχος. Απλώς παίζαμε... και παίζαμε[/COLOR][/I]». Ο [I]Zappa[/I] ανέκαθεν ασχολιόταν με τις δυνατότητες των στούντιο και αυτή τη φορά, πέρασε πολλές ώρες επεξεργαζόμενος το υλικό (σε μια νεότευκτη 16-κάναλη κονσόλα), αφού η βάση του άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε μόλις πάνω από τρεις ημέρες. Με δεδομένη την πολυπλοκότητα του υλικού, αυτό ήταν κάποιο επίτευγμα, ακόμη και για τα πρότυπα του [I]Zappa[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Ο Φρανκ είχε εκεί τον, Ian Underwood (πρώην Mother) στα πλήκτρα και πνευστά και τον ντράμερ John Guerin, που παίζαμε μαζί τόσο συχνά ώστε να θεωρούμαστε ομάδα[/COLOR][/I]», προσθέτει ο [I]Bennett[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Ήταν παρόμοια με τζαζ σέσιον, παίζοντας ότι θέλαμε. Ο Φρανκ αστειευόταν με την τζαζ. Κάποτε είπε, η τζαζ δεν είναι νεκρή, απλά μυρίζει περίεργα. Δεν ήταν τρελαμένος με την απαλή τζαζ[/COLOR][/I]». Μεταξύ των μουσικών που συγκέντρωσε ο [I]Zappa[/I] ήταν ο ντράμερ [B]Paul Humphrey[/B], παλιός συνεργάτης του θρύλου της τζαζ κιθάρας [B]Wes Montgomery[/B], ο [B][URL='http://avclub.gr/forum/showthread.php/142950-Ελεύθερη-πτήση%21']Shuggie Otis[/URL][/B], καταξιωμένος τα τελευταία χρόνια για το αριστούργημά του, [I]Inspiration Information[/I] του 1974, ο τζαζ βιολιστής [B]Jean-Luc Ponty[/B] και ο κιθαρίστας [B]Lowell George[/B] των [I]Little Feat[/I]. Η απόκοσμη, υπέρυθρη φωτογραφία του εξωφύλλου του [I]Hot Rats[/I] - που απεικονίζει την [B]Christine Frka[/B] του διαβόητου γυναικείου γκρουπ των γκρούπι [B]GTO[/B] να ξεπροβάλλει από μια εγκαταλελειμμένη λιμνούλα με νούφαρα στο Μπέβερλι Χιλς - ήταν ένα προμήνυμα της εντυπωσιακής μουσικής. Το [I]Hot Rats[/I], κυριαρχείται από τρία επικά, βιρτουόζικα τζαμαρίσματα που πρόβαλλαν την κιθάρα του [I]Zappa[/I], στο "[B]Son Of Mr Green Genes[/B]", το τενόρο σαξόφωνο του [I]Underwood[/I] και το βιολί του προσκεκλημένου [B]Don 'Sugarcane' Harris[/B], στο "[B]The Gumbo Variations[/B]" και στο μοναδικό κομμάτι του δίσκου με φωνητικά, "[B]Willie The Pimp[/B]"/Γουίλι ο νταβατζής, τη φωνή του φίλου του από το γυμνάσιο, [B][URL='http://avclub.gr/forum/showthread.php/121752-Εξορκισμός']Captain Beefheart[/URL][/B]. [TABLE] [TR] [TD][CENTER][ATTACH alt="CBWillieThePimp.gif"]117023[/ATTACH][/CENTER][/TD] [TD][I] Είμαι μικρο-νταβατζής με τα μαλλιά μου προς τα πίσω Mε χακί παντελόνι και μαύρο αστραφτερό παπούτσι Πάρε μια μικρή κυρία... περπάτα στο δρόμο Πες στα αγόρια πόσο ακτύπητη είναι Είκοσι δολάρια χρέωση, το λέω στα ίσια Συνάντηση στη γωνιά και μην αργήσεις Ο τύπος με κοστούμι και παπιγιόν στο λαιμό Θέλει να πληρώσει με τσεκ Η γυναίκα όρθια στη βεράντα του ξενοδοχείου Λίντο Στα παλιοκόριτσα στο λόμπι, αρέσει ο τρόπος που πουλάω: καυτό κρέας[/I]...[/TD] [/TR] [/TABLE] [CENTER][ATTACH alt="FrkaAd.jpg"]117022[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ο εκκεντρικός ...θείος! [Frank Zappa]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…