Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ο Μεγάλος Ερωτικός-Μάνος Χατζιδάκις.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="McZab" data-source="post: 212195" data-attributes="member: 731"><p>Δεν πολυσυμφωνώ στην διαπίστωση της ξεχωριστής θέσης της μουσικής ως δυναμική τέχνη. Αντίθετα θεωρώ ως και αδυναμία (δεν είμαι απόλυτα κατασταλαγμένος σε αυτό) αυτήν την ιδιότητα. Εξηγούμαι:</p><p>Σωστά αναφέρθηκε ότι αυτό που στο ζεύγος Έργο τέχνης - Δέκτης (ακροατής, θεατής, κτλ) κύριος δυναμικός παράγοντας είναι ο δέκτης και όχι το έργο. Αυτός που μεταβάλλεται με το χρόνο είναι ο δέκτης και όχι το έργο. Αυτός αλλάζει διάθεση, ματιά, πείρα, και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ακόμα και τα βιολογικά είναι αυτά που συνθέτουν μια δεδομένη στιγμή την αντιληπτική του ικανότητα και την αισθητική του εν γένει.</p><p>Η μουσική δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα παρά μόνο αν θεωρήσουμε ότι κάθε φορά που αναπαράγεται "αλλοιώνεται", αλλάζει στα σημεία με αποτέλεσμα να γίνεται "κάτι άλλο". Αυτό όμως δεν είναι ιδιότητα της μουσικής καθαυτής αλλά του τρόπου με τον οποίο την αναπαράγουμε ο οποίος μπορεί και να είναι αδυναμία όπως αρχικά χαρακτήρισα. Αν λοιπόν σήμερα ακούσω τη μουσική μου στο σύστημά μου, στο σαλόνι μου και το ίδιο κάνω και αύριο, η μουσική τέχνη που εισπράττω δε έχει αλλάξει σε κάτι. Ούτε και σε 100 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα εκτός από τους δέκτες. </p><p>Δεν βλέπω ποια είναι η διαφορά από έναν πίνακα, μια φωτογραφία ή ένα γλυπτό. Δεν μπορώ να διακρίνω κάποια "δυναμική" στη μουσική ως έργο τέχνης και ξαναλέω δεν εννοώ τις διαφορετικές ζωντανές ερμηνείες.</p><p></p><p>ΥΓ. Το θέμα έχει ενδιαφέρον και δεν σχετίζεται με το "δικαίωμα στην άρνηση" κατά τη γνώμη μου. Ο τρόπος αντίληψης (όχι κατανόησης) των έργων τέχνης δεν έχει να κάνει ούτε καν με τη μουσική κατ' αποκλειστικότητα. Ίσως να άνοιγε στις "Τέχνες".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="McZab, post: 212195, member: 731"] Δεν πολυσυμφωνώ στην διαπίστωση της ξεχωριστής θέσης της μουσικής ως δυναμική τέχνη. Αντίθετα θεωρώ ως και αδυναμία (δεν είμαι απόλυτα κατασταλαγμένος σε αυτό) αυτήν την ιδιότητα. Εξηγούμαι: Σωστά αναφέρθηκε ότι αυτό που στο ζεύγος Έργο τέχνης - Δέκτης (ακροατής, θεατής, κτλ) κύριος δυναμικός παράγοντας είναι ο δέκτης και όχι το έργο. Αυτός που μεταβάλλεται με το χρόνο είναι ο δέκτης και όχι το έργο. Αυτός αλλάζει διάθεση, ματιά, πείρα, και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ακόμα και τα βιολογικά είναι αυτά που συνθέτουν μια δεδομένη στιγμή την αντιληπτική του ικανότητα και την αισθητική του εν γένει. Η μουσική δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα παρά μόνο αν θεωρήσουμε ότι κάθε φορά που αναπαράγεται "αλλοιώνεται", αλλάζει στα σημεία με αποτέλεσμα να γίνεται "κάτι άλλο". Αυτό όμως δεν είναι ιδιότητα της μουσικής καθαυτής αλλά του τρόπου με τον οποίο την αναπαράγουμε ο οποίος μπορεί και να είναι αδυναμία όπως αρχικά χαρακτήρισα. Αν λοιπόν σήμερα ακούσω τη μουσική μου στο σύστημά μου, στο σαλόνι μου και το ίδιο κάνω και αύριο, η μουσική τέχνη που εισπράττω δε έχει αλλάξει σε κάτι. Ούτε και σε 100 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα εκτός από τους δέκτες. Δεν βλέπω ποια είναι η διαφορά από έναν πίνακα, μια φωτογραφία ή ένα γλυπτό. Δεν μπορώ να διακρίνω κάποια "δυναμική" στη μουσική ως έργο τέχνης και ξαναλέω δεν εννοώ τις διαφορετικές ζωντανές ερμηνείες. ΥΓ. Το θέμα έχει ενδιαφέρον και δεν σχετίζεται με το "δικαίωμα στην άρνηση" κατά τη γνώμη μου. Ο τρόπος αντίληψης (όχι κατανόησης) των έργων τέχνης δεν έχει να κάνει ούτε καν με τη μουσική κατ' αποκλειστικότητα. Ίσως να άνοιγε στις "Τέχνες". [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ο Μεγάλος Ερωτικός-Μάνος Χατζιδάκις.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…