Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Οι μορφές των πραγμάτων [The Yardbirds]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058500540" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Καρδιά γεμάτη από ψυχή!</h3><p><strong>The Yardbirds</strong> - <strong>Having A Rave Up With The Yardbirds</strong> (Νοέμβριος 1965, Epic)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]171141[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 You're A Better Man Than I (M. Hugg) - 3:17, A2 Evil Hearted You (G. Gouldman) - 2:24, A3 I'm A Man (E. McDaniels) - 2:37, A4 Still I'm Sad (J. McCarty, S. Smith) - 2:57, A5 Heart Full Of Soul (G. Gouldman) - 2:28, A6 The Train Kept A-Rollin' (T. Bradshaw, L. Mann) - 3:26, B1 Smokestack Lightning (C. Burnett) - 5:35, B2 Respectable (O.K. Isley, R. Isley, R. Isley) - 5:28, B3 I'm A Man (E. McDaniels) - 4:24, B4 Here 'Tis (E. McDaniel) - 5:04</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Keith Relf (φωνητικά, φυσαρμόνικα, ακουστική κιθάρα, κρουστά), Jeff Beck (ληντ κιθάρα στην πρώτη πλευρά), Eric Clapton (ληντ κιθάρα στη δεύτερη πλευρά), Chris Dreja (ρυθμική κιθάρα), Paul Samwell-Smith (μπάσο, υποστηρικτικά φωνητικά, μουσικός διευθυντής), Jim McCarty (τύμπανα, υποστηρικτικά φωνητικά), Ron Prentice (μπάσο: A5)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικοί</span>: Giorgio Gomelsky, Paul Samwell-Smith / Sam Phillips, Roy Halee, Roger Cameron, Keith Grant</p><p></p><p>Οι ηχογραφήσεις με τον <em>Beck</em> πραγματοποιήθηκαν, στις 12 Σεπτεμβρίου 1965 στο <em>Phillips Recording Studio</em> του Μέμφις, Τενεσί, στις 19 Σεπτεμβρίου 1965 στα <em>Chess Studios</em> στο Σικάγο, στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου 1965 στο <em>Columbia Recording Studio</em> της Νέας Υόρκης, στο Λονδίνο στις 20 Απριλίου και 17 Αυγούστου 1965 στα <em>Advision Studios</em>, καθώς και στα <em>Olympic Studios</em> στις 27 Ιουλίου 1965. Τα ζωντανά τραγούδια με τον <em>Clapton</em> ηχογραφήθηκαν τον Μάρτιο του 1964 στο <em>Marquee Club</em> του Λονδίνου.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]171142[/ATTACH]</p><p></p><p>Το <strong>Having a Rave Up with The Yardbirds</strong> είναι ένα παράξενα κατασκευασμένο συνονθύλευμα πρόσφατων σινγκλ, νέων ηχογραφήσεων και ζωντανών κομματιών του γκρουπ που είχαν ηχογραφηθεί δεκαεννιά μήνες πριν από την κυκλοφορία του άλμπουμ. Παρόλα αυτά, συλλαμβάνει την ουσία των <strong>Yardbirds</strong> από πολλές διαφορετικές γωνίες και έθεσε μια σταθερή βάση για το βαρύ μπλουζ ροκ που θα κυριαρχήσει στον κόσμο της μουσικής για τις επόμενες δεκαετίες. Υπάρχουν ζωντανά και στούντιο κομμάτια, που καλύπτουν από το παλαιότερο καθαρό μπλουζ μέχρι και το επερχόμενο ψυχεδελικό ροκ. Η πρώτη πλευρά παρουσιάζει τον τότε κιθαρίστα τους, <strong>Jeff Beck</strong>, ενώ η δεύτερη πλευρά διαθέτει παλαιότερες ζωντανές ηχογραφήσεις με τον πρώην κιθαρίστα τους, <strong>Eric Clapton</strong>, που είχαν πρωτύτερα κυκλοφορήσει στην Αγγλία στο άλμπουμ του 1964, <strong><span style="color: Dodgerblue">Five Live Yardbirds</span></strong>.</p><p></p><p>Αυτό το λάιβ άλμπουμ απέτυχε να φτάσει στα τσαρτ και ακολούθως δεν εκδόθηκε στις ΗΠΑ ή αλλού στον κόσμο. Ο <em>Clapton</em> σύντομα αποχώρησε καθώς θεωρούσε τον εαυτό του έναν καθαρό μπλουζίστα και δεν του άρεσε η εμπορική προσέγγιση με τραγούδια όπως το χιτ σινγκλ, "<strong>For Your Love</strong>". Για την αντικατάσταση του <em>Clapton</em>, πλησίασαν τον <strong>Jimmy Page</strong>, αλλά εκείνη τη στιγμή μη θέλοντας να εγκαταλείψει τη σέσιον δουλειά του, τους συνέστησε τον <em>Jeff Beck</em>, ο οποίος προσκλήθηκε σε άτυπη ακρόαση. Ο ντράμερ <em>McCarty</em> θυμάται το δοκιμαστικό: «<em><span style="color: Darkorange">Όχι μόνο μπορούσε να παίξει αυτά του Eric, αλλά και πολλά άλλα... Υπήρχε το Les Paul πράμα, το ροκαμπίλι, τα πάντα όλα. Το στυλ του ήταν επίσης κάπως φουτουριστικό, εντυπωσιαστήκαμε</span></em>». Ο <em>Beck</em> κλήθηκε να συμμετάσχει και έπαιξε την πρώτη του συναυλία με τους <em>Yardbirds</em> την ίδια μέρα που το "<em>For Your Love</em>" κυκλοφόρησε. Το άλμπουμ <strong><span style="color: Dodgerblue">For Your Love</span></strong>, που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1965, ήταν η πρώτη διεθνής κυκλοφορία του συγκροτήματος και διέθετε τραγούδια με τους <em>Clapton</em> και <em>Beck</em> στην κιθάρα. Αργότερα το καλοκαίρι, οι <em>Yardbirds</em> ξεκίνησαν την πρώτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ στρέφοντας αποφασιστικά την εστίασή τους προς την αμερικάνικη αγορά.</p><p></p><p>Μερικά από τα στούντιο κομμάτια για το <em>Having a Rave Up</em> ηχογραφήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης αμερικανικής περιοδείας στο <em>Sam Phillips Recording Studio</em> στο Μέμφις και τα <em>Chess Studios</em> στο Σικάγο. Το άλμπουμ συν-παράχθηκε από τον <strong>Giorgio Gomelsky</strong> και τον μπασίστα <strong>Paul Samwell-Smith</strong>, και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ στις 15 Νοεμβρίου 1965 από την αμερικάνικη ετικέτα των <em>Yardbirds</em>, <em>Epic Records</em>. Ο <em>Smith</em> βοήθησε επίσης να δώσει στο άλμπουμ τον τίτλο του, καθώς διαμόρφωσε πολλές από τις "ρέιβ απ" αποδόσεις κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων οργανικών τμημάτων αρκετών τραγουδιών, ειδικά εκείνων της "ζωντανής" πλευράς του άλμπουμ.</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Μπορείς να κρίνεις έναν άνθρωπο από τα μαλλιά του;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορείς να διαβάσεις τη σκέψη του από τα ρούχα που φοράει;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορείς να καταλάβεις έναν κακό άνθρωπο από το σχέδιο στη γραβάτα του;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Λοιπόν τότε, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ναι, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ω, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ναι, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορείς να χαρακτηρίσεις κάποιον σοφό από τον τρόπο που μιλάει ή γράφει σωστά;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Είναι αυτό πιο σημαντικό από τις αυτά που λέει;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και να καλέσεις κάποιον ανόητο αν δεν μοχθεί για τον πλούτο;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>...</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορείς να καταδικάσεις κάποιον εάν δεν επιδοκιμάζει την πίστη σου;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Να πεις ότι το χρώμα του δέρματός του είναι το χρώμα της ψυχής του;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Θα μπορούσες να ισχυριστείς ότι θα πρέπει όλοι να πεθάνουν για τον βασιλιά και τη χώρα;</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>...</em></p> <p style="margin-left: 20px">- Mister, You're a Better Man Than I (<em>M. Hugg, B. Hugg</em>)</p><p></p><p>Το υποτιμημένο αλλά φανταστικό εναρκτήριο, "<strong>You're a Better Man Than I</strong>", γραμμένο από τον <em>Mike Hugg</em> (των <em>Manfred Mann</em>) και τον αδελφό του <em>Brian</em>, εξαπολύει προηγμένες ροκ τεχνικές και μήνυμα αντιρατσιστικό, αντιπολεμικό και αντίθετο στα στερεότυπα διευρύνοντας τη συλλογική κοινωνική τους συνείδηση. Υπάρχει ένα διακριτικό παιχνίδι στην ηχητική διακύμανση για να δοθεί ένα κρίσιμο και μελαγχολικό εφέ και να τονιστεί το κυλιόμενο μπάσο και τα τύμπανα μαζί με τις πιασάρικες και χιπ μελωδίες από τον τραγουδιστή <strong>Keith Relf</strong>. Από την αρχή, κιόλας, γίνεται γνωριμία με τους πειραματισμούς του <em>Beck</em>, την παραμόρφωση, το βιμπράτο, και τη μεγάλης διάρκειας δόνηση χορδών (<em>sustain</em>) στο σόλο της κιθάρας του αλλά και τη χρήση ανάδρασης. Ο συνεργάτης του γκρουπ <strong>Graham Gouldman</strong> (αργότερα στην αρτ ροκ μπάντα <em>10cc</em>) συνέθεσε το κιθαριστικό "<strong>Evil Hearted You</strong>", το οποίο ήταν μεγάλο χιτ για τους <em>Yardbirds</em> στη Βρετανία. Ένα ελάσσωνος τονικότητας, ποπ-προσανατολισμένο κομμάτι που ενσωματώνει επίσης εξωτικά ηχητικά στοιχεία, μελωδία επηρεασμένη από τη Μέση Ανατολή, απόκοσμες υποστηρικτικές αρμονίες, την απειλητική πληγωμένη φωνή του <em>Relf</em> καθώς ο <em>Beck</em> προσφέρει ένα σλάιντ σόλο και περίεργες συγχορδίες πριν το γκρουπ ξεκινήσει την πρώτη τους ξέφρενη "ρέιβ απ" γέφυρα.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]171143[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">1965: (Α->Δ) <em>Jeff Beck</em> (κρατώντας μια <em>Fender Jaguar</em>), <em>Paul Samwell-Smith, Keith Relf, Chris Dreja, Jim McCarty</em> (φωτογραφία από τα αρχεία του <em>Michael Ochs</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058500540, member: 30418"] [HEADING=2]Καρδιά γεμάτη από ψυχή![/HEADING] [B]The Yardbirds[/B] - [B]Having A Rave Up With The Yardbirds[/B] (Νοέμβριος 1965, Epic) [CENTER][ATTACH=CONFIG]171141._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 You're A Better Man Than I (M. Hugg) - 3:17, A2 Evil Hearted You (G. Gouldman) - 2:24, A3 I'm A Man (E. McDaniels) - 2:37, A4 Still I'm Sad (J. McCarty, S. Smith) - 2:57, A5 Heart Full Of Soul (G. Gouldman) - 2:28, A6 The Train Kept A-Rollin' (T. Bradshaw, L. Mann) - 3:26, B1 Smokestack Lightning (C. Burnett) - 5:35, B2 Respectable (O.K. Isley, R. Isley, R. Isley) - 5:28, B3 I'm A Man (E. McDaniels) - 4:24, B4 Here 'Tis (E. McDaniel) - 5:04 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Keith Relf (φωνητικά, φυσαρμόνικα, ακουστική κιθάρα, κρουστά), Jeff Beck (ληντ κιθάρα στην πρώτη πλευρά), Eric Clapton (ληντ κιθάρα στη δεύτερη πλευρά), Chris Dreja (ρυθμική κιθάρα), Paul Samwell-Smith (μπάσο, υποστηρικτικά φωνητικά, μουσικός διευθυντής), Jim McCarty (τύμπανα, υποστηρικτικά φωνητικά), Ron Prentice (μπάσο: A5) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικοί[/COLOR]: Giorgio Gomelsky, Paul Samwell-Smith / Sam Phillips, Roy Halee, Roger Cameron, Keith Grant Οι ηχογραφήσεις με τον [I]Beck[/I] πραγματοποιήθηκαν, στις 12 Σεπτεμβρίου 1965 στο [I]Phillips Recording Studio[/I] του Μέμφις, Τενεσί, στις 19 Σεπτεμβρίου 1965 στα [I]Chess Studios[/I] στο Σικάγο, στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου 1965 στο [I]Columbia Recording Studio[/I] της Νέας Υόρκης, στο Λονδίνο στις 20 Απριλίου και 17 Αυγούστου 1965 στα [I]Advision Studios[/I], καθώς και στα [I]Olympic Studios[/I] στις 27 Ιουλίου 1965. Τα ζωντανά τραγούδια με τον [I]Clapton[/I] ηχογραφήθηκαν τον Μάρτιο του 1964 στο [I]Marquee Club[/I] του Λονδίνου. [CENTER][ATTACH=CONFIG]171142._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το [B]Having a Rave Up with The Yardbirds[/B] είναι ένα παράξενα κατασκευασμένο συνονθύλευμα πρόσφατων σινγκλ, νέων ηχογραφήσεων και ζωντανών κομματιών του γκρουπ που είχαν ηχογραφηθεί δεκαεννιά μήνες πριν από την κυκλοφορία του άλμπουμ. Παρόλα αυτά, συλλαμβάνει την ουσία των [B]Yardbirds[/B] από πολλές διαφορετικές γωνίες και έθεσε μια σταθερή βάση για το βαρύ μπλουζ ροκ που θα κυριαρχήσει στον κόσμο της μουσικής για τις επόμενες δεκαετίες. Υπάρχουν ζωντανά και στούντιο κομμάτια, που καλύπτουν από το παλαιότερο καθαρό μπλουζ μέχρι και το επερχόμενο ψυχεδελικό ροκ. Η πρώτη πλευρά παρουσιάζει τον τότε κιθαρίστα τους, [B]Jeff Beck[/B], ενώ η δεύτερη πλευρά διαθέτει παλαιότερες ζωντανές ηχογραφήσεις με τον πρώην κιθαρίστα τους, [B]Eric Clapton[/B], που είχαν πρωτύτερα κυκλοφορήσει στην Αγγλία στο άλμπουμ του 1964, [B][COLOR=Dodgerblue]Five Live Yardbirds[/COLOR][/B]. Αυτό το λάιβ άλμπουμ απέτυχε να φτάσει στα τσαρτ και ακολούθως δεν εκδόθηκε στις ΗΠΑ ή αλλού στον κόσμο. Ο [I]Clapton[/I] σύντομα αποχώρησε καθώς θεωρούσε τον εαυτό του έναν καθαρό μπλουζίστα και δεν του άρεσε η εμπορική προσέγγιση με τραγούδια όπως το χιτ σινγκλ, "[B]For Your Love[/B]". Για την αντικατάσταση του [I]Clapton[/I], πλησίασαν τον [B]Jimmy Page[/B], αλλά εκείνη τη στιγμή μη θέλοντας να εγκαταλείψει τη σέσιον δουλειά του, τους συνέστησε τον [I]Jeff Beck[/I], ο οποίος προσκλήθηκε σε άτυπη ακρόαση. Ο ντράμερ [I]McCarty[/I] θυμάται το δοκιμαστικό: «[I][COLOR=Darkorange]Όχι μόνο μπορούσε να παίξει αυτά του Eric, αλλά και πολλά άλλα... Υπήρχε το Les Paul πράμα, το ροκαμπίλι, τα πάντα όλα. Το στυλ του ήταν επίσης κάπως φουτουριστικό, εντυπωσιαστήκαμε[/COLOR][/I]». Ο [I]Beck[/I] κλήθηκε να συμμετάσχει και έπαιξε την πρώτη του συναυλία με τους [I]Yardbirds[/I] την ίδια μέρα που το "[I]For Your Love[/I]" κυκλοφόρησε. Το άλμπουμ [B][COLOR=Dodgerblue]For Your Love[/COLOR][/B], που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1965, ήταν η πρώτη διεθνής κυκλοφορία του συγκροτήματος και διέθετε τραγούδια με τους [I]Clapton[/I] και [I]Beck[/I] στην κιθάρα. Αργότερα το καλοκαίρι, οι [I]Yardbirds[/I] ξεκίνησαν την πρώτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ στρέφοντας αποφασιστικά την εστίασή τους προς την αμερικάνικη αγορά. Μερικά από τα στούντιο κομμάτια για το [I]Having a Rave Up[/I] ηχογραφήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης αμερικανικής περιοδείας στο [I]Sam Phillips Recording Studio[/I] στο Μέμφις και τα [I]Chess Studios[/I] στο Σικάγο. Το άλμπουμ συν-παράχθηκε από τον [B]Giorgio Gomelsky[/B] και τον μπασίστα [B]Paul Samwell-Smith[/B], και κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ στις 15 Νοεμβρίου 1965 από την αμερικάνικη ετικέτα των [I]Yardbirds[/I], [I]Epic Records[/I]. Ο [I]Smith[/I] βοήθησε επίσης να δώσει στο άλμπουμ τον τίτλο του, καθώς διαμόρφωσε πολλές από τις "ρέιβ απ" αποδόσεις κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων οργανικών τμημάτων αρκετών τραγουδιών, ειδικά εκείνων της "ζωντανής" πλευράς του άλμπουμ. [INDENT][I]Μπορείς να κρίνεις έναν άνθρωπο από τα μαλλιά του; Μπορείς να διαβάσεις τη σκέψη του από τα ρούχα που φοράει; Μπορείς να καταλάβεις έναν κακό άνθρωπο από το σχέδιο στη γραβάτα του; Λοιπόν τότε, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα Ναι, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα Ω, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα Ναι, κύριε, είσαι καλύτερος άνθρωπος από μένα Μπορείς να χαρακτηρίσεις κάποιον σοφό από τον τρόπο που μιλάει ή γράφει σωστά; Είναι αυτό πιο σημαντικό από τις αυτά που λέει; Και να καλέσεις κάποιον ανόητο αν δεν μοχθεί για τον πλούτο; ... Μπορείς να καταδικάσεις κάποιον εάν δεν επιδοκιμάζει την πίστη σου; Να πεις ότι το χρώμα του δέρματός του είναι το χρώμα της ψυχής του; Θα μπορούσες να ισχυριστείς ότι θα πρέπει όλοι να πεθάνουν για τον βασιλιά και τη χώρα; ...[/I] - Mister, You're a Better Man Than I ([I]M. Hugg, B. Hugg[/I])[/INDENT] Το υποτιμημένο αλλά φανταστικό εναρκτήριο, "[B]You're a Better Man Than I[/B]", γραμμένο από τον [I]Mike Hugg[/I] (των [I]Manfred Mann[/I]) και τον αδελφό του [I]Brian[/I], εξαπολύει προηγμένες ροκ τεχνικές και μήνυμα αντιρατσιστικό, αντιπολεμικό και αντίθετο στα στερεότυπα διευρύνοντας τη συλλογική κοινωνική τους συνείδηση. Υπάρχει ένα διακριτικό παιχνίδι στην ηχητική διακύμανση για να δοθεί ένα κρίσιμο και μελαγχολικό εφέ και να τονιστεί το κυλιόμενο μπάσο και τα τύμπανα μαζί με τις πιασάρικες και χιπ μελωδίες από τον τραγουδιστή [B]Keith Relf[/B]. Από την αρχή, κιόλας, γίνεται γνωριμία με τους πειραματισμούς του [I]Beck[/I], την παραμόρφωση, το βιμπράτο, και τη μεγάλης διάρκειας δόνηση χορδών ([I]sustain[/I]) στο σόλο της κιθάρας του αλλά και τη χρήση ανάδρασης. Ο συνεργάτης του γκρουπ [B]Graham Gouldman[/B] (αργότερα στην αρτ ροκ μπάντα [I]10cc[/I]) συνέθεσε το κιθαριστικό "[B]Evil Hearted You[/B]", το οποίο ήταν μεγάλο χιτ για τους [I]Yardbirds[/I] στη Βρετανία. Ένα ελάσσωνος τονικότητας, ποπ-προσανατολισμένο κομμάτι που ενσωματώνει επίσης εξωτικά ηχητικά στοιχεία, μελωδία επηρεασμένη από τη Μέση Ανατολή, απόκοσμες υποστηρικτικές αρμονίες, την απειλητική πληγωμένη φωνή του [I]Relf[/I] καθώς ο [I]Beck[/I] προσφέρει ένα σλάιντ σόλο και περίεργες συγχορδίες πριν το γκρουπ ξεκινήσει την πρώτη τους ξέφρενη "ρέιβ απ" γέφυρα. [CENTER][ATTACH=CONFIG]171143._xfImport[/ATTACH] 1965: (Α->Δ) [I]Jeff Beck[/I] (κρατώντας μια [I]Fender Jaguar[/I]), [I]Paul Samwell-Smith, Keith Relf, Chris Dreja, Jim McCarty[/I] (φωτογραφία από τα αρχεία του [I]Michael Ochs[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Οι μορφές των πραγμάτων [The Yardbirds]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…