Ώρα για ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ σε δικαναλο ήχο!!!! ATC....?

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,099
Θεσσαλονίκη
Κοίτα. Τα ηχεία κατ αρχάς πρέπει να σχηματίζουν ισοπλευρο τρίγωνο με τη θέση ακρόασης. Αντε ισοσκελες αλλά σχεδόν ισοπλευρο. Εσύ τώρα έχεις απόσταση 3,5μ από τα ηχεία και αυτά μεταξύ τους 1,80. Δεν έχεις χώρο για να απλώσει η σκηνή μεταξύ των ηχειων άρα τα πράγματα, η χωροθετηση των οργάνων της μιξης στριμοχνωνται περιεργα ανάμεσα τους.
Η σκηνή στήνεται μόνο ανάμεσα από τα ηχεία? Ή ξεφεύγει σε πλάτος από αυτά? Ο ήχος που προσλαμβανουμε στη θέση ακρόασης είναι και ο ήχος που οδηγείται σε αυτή μετά από ανάκλαση στους περιμετρικους τοίχους και έτσι η σκηνή μεγαλώνει και ξεφεύγει από το χώρο ανάμεσα στα ηχεία. Αλλά για να δημιουργηθεί κάτι ομοιογενές, κάτι συμπαγές και αέρινο πρέπει οι αποστάσεις από τους πλαινους τοίχους να είναι συμμετρική ώστε η σκηνή να ανοίξει ομοιόμορφα. Όταν το ένα ηχείο είναι πιο κοντά σε σχέση με το άλλο στους πλαινους τοίχους, οι ήχοι από αυτό που είναι κοντά στους τοίχους φτάνουν με περισσότερη ένταση και πιο γρήγορα σε σχέση με τους ήχους που κάνουν γκελ στην πιο απομακρυσμενη τοιχοποιια. Αυτοί φτάνουν πιο αργά και σε μικρότερη ένταση. Οπότε η σκηνή αρπάζει και τραβάει προς την πλευρά που είναι πιο κοντά στον πλαϊνό τοίχο.
Ε, μέσα σε όλα αυτά εσύ έχεις και ένα καναπέ πάνω στον οποίο ακτινοβολειται μεγάλη ποσότητα ενέργειας του δεξιού ηχείο και σαν αποτέλεσμα από το ηχείο εκείνο χάνεις πληροφορία πάνω στον καναπέ. Ή γινεται κατι χαώδες όπως το να παγιδευεται εκεί ο ηχος και να προκύπτουν στάσιμα που δημιουργούν ακυρώσεις ή ενισχύσεις. Αυτό ολο δε λύνεται απλά με αλλαγή ηχειων. Με νέα ηχεία θα κερδίσεις σε καθαρότητα, σε τοπική ισορροπία από τις μεσαιοχαμηλες και πάνω που είναι πιο κατευθυντικες αν πας σε ηχεία βάσης αλλά μέχρι εκεί.
Με το ηχείο βάσης κερδίζεις ότι τουλάχιστον είσαι σε άμεση οπτική επαφή με τις μονάδες του ηχειου (συμπεριλαμβανομένου και του bass reflex) χωρίς φυσικά εμπόδια και έτσι τουλάχιστον προσλαμβάνει την απευθείας ενέργεια που βγάζουν οι μονάδες ισόποσα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
17,196
Αθήνα
Ε καλά, μην κοιτάς που έχει klipsch. Υπάρχουν και ηχεία δαπέδου που έχουν πιο ψηλά τα μεγάφωνα και δεν παίζουν... μεσαίες συχνότητες από μεγάφωνα μερικά εκατοστά πάνω από το... πάτωμα. :ROFLMAO:

Πείτε στον άνθρωπο τι είναι εφικτό να κάνει σύμφωνα με αυτά που έχει. Μην το κάνουμε εδώ σαν κάτι χώρους που βλέπω που όλο τους φτιάχνουν και στο τέλος τα ξηλώνουν όλα γιατί μετά δεν θυμίζει σαλόνι αλλά αφρώδη ταπετσαρία σε γκριζάκι κι όλας. :p

Βασικά πρέπει να πάει πιο μπροστά η θέση ακρόασης όπως το βλέπω στις φωτογραφίες. Γίνεται κάτι τέτοιο;
 
  • Haha
Reactions: Struggler

Struggler

Senior Member
11 November 2007
355
Ε κανα μισο μέτρο ισως μπορεσω να το τσιμπήσω, κ ισως αλλαξω λιγο διαρυθμιση και τα νεα ηχεια να πανε στα 2.5 μετρα οποτε θα μαι περιπου 2.5 ισοπλευρο, η κρυσταλλιερα θα ερθει πιο κοντα στην tv και το ηχειο θα παει αριστερα της κρυσταλλιερας
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
17,196
Αθήνα
Όσο πιο κοντά στο ισόπλευρο τρίγωνο είσαι, τόσο πιο κοντά σε αυτό που ψάχνεις, το οποίο δεν έχει να κάνει με ακυρώσεις στο μπάσο στην παρούσα φάση.

Ο Θανάσης σου έγραψε και για τον ένα τοίχο δεξιά που όντως είναι εμπόδιο. Βέβαια δεν γίνεται να γκρεμίσεις τον τοίχο... . Εγώ θα πειραματιζόμουν με το να πάω πιο μπροστά τη θέση ακρόασης, να φέρω ίσως και λίγο πιο έξω τα main ηχεία, όλα στην προσπάθεια να φτιάξεις ένα ισόπλευρο τρίγωνο.
Τα υπόλοιπα θα έρθουν μετά. Αν σου κάτσει ας πούμε η θέση ακρόασης σε κάποια βύθιση, και πάλι θα πρέπει να τη μετακινήσεις.

Κάνε τα πειράματά σου με την ησυχία σου και βλέπεις.
 
  • Like
Reactions: Struggler

Struggler

Senior Member
11 November 2007
355
Κοίτα. Τα ηχεία κατ αρχάς πρέπει να σχηματίζουν ισοπλευρο τρίγωνο με τη θέση ακρόασης. Αντε ισοσκελες αλλά σχεδόν ισοπλευρο. Εσύ τώρα έχεις απόσταση 3,5μ από τα ηχεία και αυτά μεταξύ τους 1,80. Δεν έχεις χώρο για να απλώσει η σκηνή μεταξύ των ηχειων άρα τα πράγματα, η χωροθετηση των οργάνων της μιξης στριμοχνωνται περιεργα ανάμεσα τους.
Η σκηνή στήνεται μόνο ανάμεσα από τα ηχεία? Ή ξεφεύγει σε πλάτος από αυτά? Ο ήχος που προσλαμβανουμε στη θέση ακρόασης είναι και ο ήχος που οδηγείται σε αυτή μετά από ανάκλαση στους περιμετρικους τοίχους και έτσι η σκηνή μεγαλώνει και ξεφεύγει από το χώρο ανάμεσα στα ηχεία. Αλλά για να δημιουργηθεί κάτι ομοιογενές, κάτι συμπαγές και αέρινο πρέπει οι αποστάσεις από τους πλαινους τοίχους να είναι συμμετρική ώστε η σκηνή να ανοίξει ομοιόμορφα. Όταν το ένα ηχείο είναι πιο κοντά σε σχέση με το άλλο στους πλαινους τοίχους, οι ήχοι από αυτό που είναι κοντά στους τοίχους φτάνουν με περισσότερη ένταση και πιο γρήγορα σε σχέση με τους ήχους που κάνουν γκελ στην πιο απομακρυσμενη τοιχοποιια. Αυτοί φτάνουν πιο αργά και σε μικρότερη ένταση. Οπότε η σκηνή αρπάζει και τραβάει προς την πλευρά που είναι πιο κοντά στον πλαϊνό τοίχο.
Ε, μέσα σε όλα αυτά εσύ έχεις και ένα καναπέ πάνω στον οποίο ακτινοβολειται μεγάλη ποσότητα ενέργειας του δεξιού ηχείο και σαν αποτέλεσμα από το ηχείο εκείνο χάνεις πληροφορία πάνω στον καναπέ. Ή γινεται κατι χαώδες όπως το να παγιδευεται εκεί ο ηχος και να προκύπτουν στάσιμα που δημιουργούν ακυρώσεις ή ενισχύσεις. Αυτό ολο δε λύνεται απλά με αλλαγή ηχειων. Με νέα ηχεία θα κερδίσεις σε καθαρότητα, σε τοπική ισορροπία από τις μεσαιοχαμηλες και πάνω που είναι πιο κατευθυντικες αν πας σε ηχεία βάσης αλλά μέχρι εκεί.
Με το ηχείο βάσης κερδίζεις ότι τουλάχιστον είσαι σε άμεση οπτική επαφή με τις μονάδες του ηχειου (συμπεριλαμβανομένου και του bass reflex) χωρίς φυσικά εμπόδια και έτσι τουλάχιστον προσλαμβάνει την απευθείας ενέργεια που βγάζουν οι μονάδες ισόποσα.

Κοίτα. Τα ηχεία κατ αρχάς πρέπει να σχηματίζουν ισοπλευρο τρίγωνο με τη θέση ακρόασης. Αντε ισοσκελες αλλά σχεδόν ισοπλευρο. Εσύ τώρα έχεις απόσταση 3,5μ από τα ηχεία και αυτά μεταξύ τους 1,80. Δεν έχεις χώρο για να απλώσει η σκηνή μεταξύ των ηχειων άρα τα πράγματα, η χωροθετηση των οργάνων της μιξης στριμοχνωνται περιεργα ανάμεσα τους.
Η σκηνή στήνεται μόνο ανάμεσα από τα ηχεία? Ή ξεφεύγει σε πλάτος από αυτά? Ο ήχος που προσλαμβανουμε στη θέση ακρόασης είναι και ο ήχος που οδηγείται σε αυτή μετά από ανάκλαση στους περιμετρικους τοίχους και έτσι η σκηνή μεγαλώνει και ξεφεύγει από το χώρο ανάμεσα στα ηχεία. Αλλά για να δημιουργηθεί κάτι ομοιογενές, κάτι συμπαγές και αέρινο πρέπει οι αποστάσεις από τους πλαινους τοίχους να είναι συμμετρική ώστε η σκηνή να ανοίξει ομοιόμορφα. Όταν το ένα ηχείο είναι πιο κοντά σε σχέση με το άλλο στους πλαινους τοίχους, οι ήχοι από αυτό που είναι κοντά στους τοίχους φτάνουν με περισσότερη ένταση και πιο γρήγορα σε σχέση με τους ήχους που κάνουν γκελ στην πιο απομακρυσμενη τοιχοποιια. Αυτοί φτάνουν πιο αργά και σε μικρότερη ένταση. Οπότε η σκηνή αρπάζει και τραβάει προς την πλευρά που είναι πιο κοντά στον πλαϊνό τοίχο.
Ε, μέσα σε όλα αυτά εσύ έχεις και ένα καναπέ πάνω στον οποίο ακτινοβολειται μεγάλη ποσότητα ενέργειας του δεξιού ηχείο και σαν αποτέλεσμα από το ηχείο εκείνο χάνεις πληροφορία πάνω στον καναπέ. Ή γινεται κατι χαώδες όπως το να παγιδευεται εκεί ο ηχος και να προκύπτουν στάσιμα που δημιουργούν ακυρώσεις ή ενισχύσεις. Αυτό ολο δε λύνεται απλά με αλλαγή ηχειων. Με νέα ηχεία θα κερδίσεις σε καθαρότητα, σε τοπική ισορροπία από τις μεσαιοχαμηλες και πάνω που είναι πιο κατευθυντικες αν πας σε ηχεία βάσης αλλά μέχρι εκεί.
Με το ηχείο βάσης κερδίζεις ότι τουλάχιστον είσαι σε άμεση οπτική επαφή με τις μονάδες του ηχειου (συμπεριλαμβανομένου και του bass reflex) χωρίς φυσικά εμπόδια και έτσι τουλάχιστον προσλαμβάνει την απευθείας ενέργεια που βγάζουν οι μονάδες ισόποσα.
Η σκηνή είναι αναμεσα στα ηχεια. Μαλλον θα αγοραστει γωνιακος καναπες χωρις μπράτσο και κανα 50cm πιο κοντος απο το δεξι ηχειο κ ισως τ ηχειο να μετακινηθει λιγο πιο αριστερα οποτε να ξεκαθαρισει απο αυτο που λες με τον καναπε. Παντως καταλαβα το ολο concept απλα δυστυχως απο το αριστερο δεν μπορω να κανω κατι προς την κουζινα να δημιουργησω τοίχο ...... για συμμετρια
 
  • Like
Reactions: Panoramix

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,099
Θεσσαλονίκη
Ε καλά, μην κοιτάς που έχει klipsch. Υπάρχουν και ηχεία δαπέδου που έχουν πιο ψηλά τα μεγάφωνα και δεν παίζουν... μεσαίες συχνότητες από μεγάφωνα μερικά εκατοστά πάνω από το... πάτωμα. :ROFLMAO:

Πείτε στον άνθρωπο τι είναι εφικτό να κάνει σύμφωνα με αυτά που έχει. Μην το κάνουμε εδώ σαν κάτι χώρους που βλέπω που όλο τους φτιάχνουν και στο τέλος τα ξηλώνουν όλα γιατί μετά δεν θυμίζει σαλόνι αλλά αφρώδη ταπετσαρία σε γκριζάκι κι όλας. :p

Βασικά πρέπει να πάει πιο μπροστά η θέση ακρόασης όπως το βλέπω στις φωτογραφίες. Γίνεται κάτι τέτοιο;
Πρέπει όμως να καταλάβουμε πως λειτουργεί το hifi για να ξέρουμε τι ακούσαμε και τι να περιμένουμε.
 

Struggler

Senior Member
11 November 2007
355
Κ θα προσπαθησω να τα φερω και λιγο πιο κοντα μου γυρω στα 20-30cm , χωρις να κοιμηθω στο χαλακι...... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
17,196
Αθήνα
Παρεμπιπτόντως, το γκρι είναι πολύ της μόδας σε τοίχο. Βλέπε μεταξύ άλλων και house of cards :p

Ξέρεις τι εννοώ. Θα πρέπει να δώσει χρήματα για κάτι καλό, ντυμένο με ύφασμα κλπ.

Πείτε του κι όλας από τώρα ότι ΟΛΕΣ οι μελέτες αφορούν συμμετρικούς χώρους και πως δεν πρόκειται να το πάει μακριά στο χώρο του, να μην περιμένει παπάδες. Ό,τι μπορεί βέβαια να κάνει για τις ανακλάσεις, ας το κάνει. Κυρίως δεξιά.
 
  • Like
Reactions: Struggler

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
8,863
Δεν νομίζω ότι τα ηλεκτρονικά έχουν τον κυρίαρχο ρόλο σε αυτή την αλυσίδα. Ο χώρος, ή συγκεκριμένα η αλληλεπίδραση των ηχείων με τον χώρο, έχει την μεγαλύτερη σημασία.
Ενα απλο παραδειγμα.......αν παιζεις πικαπ, κακο channel balance μεταξυ καναλιων κεφαλης , κακο damping αναρτησης και αλλα.
Ολα συμμετεχουν. Η πηγη ακολουθει του δισκου / cd κλπ. Χωρος , ηχεια και θεση , σαφως και ειναι σημαντικα. Το ειπαμε.
 

Struggler

Senior Member
11 November 2007
355
Θα γεμίσουν το χώρο το ίδιο με δαπέδου? Πέρα από τα χαμηλά
Π. Χ. Revel F36 δαπέδου, με Revel m106 βάσης. Διότι πχ διάβασα ότι σε σκηνή ήταν υποδεέστερα του δαπέδου αν κ φωνές ήταν καλύτερα
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
17,196
Αθήνα
Δεν θα γεμίσουν το ίδιο το χώρο εφόσον παίζουν μόνα τους και το sub θα παίζει από πιο ψηλά γιατί δεν έχουν το ίδιο efficiency στο χαμηλό τους. Βέβαια αυτό εδώ είναι και θέμα που κάθεται το πρόβλημα στο μπάσο και μπορεί έτσι κι αλλιώς να χρειαστεί να μεταφερθεί το σημείο cross πιο ψηλά για να την παλέψει το sub με το στάσιμο. Με το οποίο ακόμα κι αν δεν τα καταφέρει με το στάσιμο, του αλλάζεις τη θέση (αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του sub) και το καταφέρνεις έτσι.
Το σίγουρο είναι ότι με το δαπέδου έχεις επιλογές, άσχετα αν δεν τις χρησιμοποιήσεις.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Struggler

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
1,984
Λάρισα
Κανένα ηχείο και καμμία συσκευή δεν μπορεί να κάνει θαύματα αν δεν τηρούνται οι κανόνες της στερεοφονίας. Πριν πετάξεις τα λεφτά σου αξιοποίησε το σύστημα που έχεις με όλα τα εργαλεία του πχ την ισοστάθμιση που έχει ο marantz , αγόρασε τις υπηρεσίες ενός ειδικού που θα σου ρυθμίσει το σύστημα με όλες τις δυνατότητες που έχει και αν τότε δεν ικανοποιηθείς τότε δες τι φταίει και θεράπευσέ το. Οταν δεν μπορείς να τηρήσεις του κανόνες τις στερεοφονίας ούτε και να περιποιηθείς τον χώρο τότε αγαπητέ χρησιμοποιείς την ψηφιακή ισοστάθμιση (αν και πάντα χρειάζεται).
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
17,196
Αθήνα
Ο κανόνας είναι να γίνεται ό,τι είναι εφικτό. Όχι ό,τι δεν είναι.

Σε ένα σαλόνι αναπόφευκτα θα γίνουν συμβιβασμοί. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, ούτε φυσικά ότι δεν έχει νόημα η αλλαγή. Κάθε τι που αλλάζει κάνει το αποτέλεσμα να διαφέρει.
 

Struggler

Senior Member
11 November 2007
355
Κανένα ηχείο και καμμία συσκευή δεν μπορεί να κάνει θαύματα αν δεν τηρούνται οι κανόνες της στερεοφονίας. Πριν πετάξεις τα λεφτά σου αξιοποίησε το σύστημα που έχεις με όλα τα εργαλεία του πχ την ισοστάθμιση που έχει ο marantz , αγόρασε τις υπηρεσίες ενός ειδικού που θα σου ρυθμίσει το σύστημα με όλες τις δυνατότητες που έχει και αν τότε δεν ικανοποιηθείς τότε δες τι φταίει και θεράπευσέ το. Οταν δεν μπορείς να τηρήσεις του κανόνες τις στερεοφονίας ούτε και να περιποιηθείς τον χώρο τότε αγαπητέ χρησιμοποιείς την ψηφιακή ισοστάθμιση (αν και πάντα χρειάζεται).
Έχει έρθει ήδη ειδικός όπως έχω αναφέρει νωρίτερα, κοιτάω κάποιες λύσεις μετακίνησης επίπλων για να μπορέσουν να ανοίξουν κ τα ηχεία μεταξύ τους.
 

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
876
ΑΘΗΝΑ
Πολύ καλή εξέλιξη...η λογική λέει να κάνετε ακροάσεις με το υπάρχον σύστημα και έπειτα όταν ωριμάσει η εμπειρία τότε πιο κατασταλαγμένα να προχωρήσετε στις οποίες προσθήκες - αλλαγές.
 
  • Like
Reactions: Struggler