Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Οξειδωμένος καθρέπτης
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="gr_1958" data-source="post: 849893" data-attributes="member: 17350"><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ἀγαπητὲ Κώστα Ζαγγογιάννη, με ἔκανες νὰ ψάξω (στὸ Διαδίκτυο) καὶ νὰ βρῶ τὴν 3η τοῦ </span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth (RSO Berlin, 15 Apr 1956) [/FONT][FONT=&quot]στὴ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot] (στὸ διπλὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH 145/146). [/FONT][FONT=&quot]Τὴ μεταφόρτωσα καὶ μόλις ὁλοκλήρωσα τὴν ἀκρόασή της – καὶ τὴν <em><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ἀ</span>πόλαυσή</em> της! Ἄν καὶ εἶναι λίγο βιαστικό, θὰ πρέπει νὰ πῶ πὼς θὰ συμφωνοῦσα μαζί σου πὼς πρόκειται γιὰ ξεχωριστὴ ἑρμηνεία – μᾶλλον καλλίτερη καὶ ἀπ’ αὐτὴν ποὺ τόσο μοῦ ἄρεσε ὡς τώρα μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot]: ἐκείνην τῆς Πράγας τὸ 1951 (πάλι στὴ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot]). Εἶναι βέβαιο πὼς θὰ τὴν ξανακούσω. Το ζητούμενο, φυσικά, δὲν εἶναι νὰ κατατάξουμε τὶς ἑρμηνεῖες ἀξιοκρατικὰ ἀλλὰ νὰ τὶς χαιρόμαστε. Μ’ αὐτὸ τὸ σκεπτικὸ εἴμαστε τυχεροὶ ποὺ προσωπικότητες τέτοιου βεληνεκοῦς καὶ μὲ τόσο ἀξιόλογα διαμορφωμένη ἄποψη στὴ διεύθυνση τῆς ὀρχήστρας μᾶς ἄφησαν τὴ κληρονομιά τους νὰ τὴν ἀπολαμβάνουμε ἐμεῖς καὶ οἱ ἑπόμενες γενεές. Ταὐτόχρονα, πρέπει νὰ ποῦμε ἕνα μεγάλο <strong>μπράβο</strong> σὲ ἐκεῖνες τὶς δισκογραφικὲς ἑταιρεῖες ποὺ ἐπεξεργάζοναι τὶς πρωτότυπες ἠχογραφήσεις μὲ τέτοιο τρόπο ποὺ δείχνει σεβασμὸ καὶ τεχνογνωσία· τοῦτο ἔχει σημασία διότι μποροῦμε νὰ ἀπολαμβάνουμε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις σὲ ὅλο τους τὸ καταγεγραμμένο εὖρος (ἀναλόγως τῆς τεχνολογίας ποὺ χρησιμοποιήθηκε). Ἐνῶ δὲν εἶναι ἡ μόνη, ἡ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]εἶναι μιὰ ἀπ’ αὐτὲς τὶς ἑταιρεῖες ποὺ καὶ καλὸ ἦχο μᾶς προσφέρει (καθόσον λέει πὼς ἔχει πρόσβαση στὶς αὐθεντικὲς μῆτρες) καὶ τόσο σπάνια ντοκουμέντα θὰ βρῆ κανεὶς στὸν κατάλογό της. Ἰδιαίτερα ὅσον ἀφορᾶ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Hermann[/FONT][FONT=&quot] Scherchen[/FONT][FONT=&quot] (συνιδιοκτήτρια στὴν [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]εἶναι ἡ κόρη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Scherchen[/FONT][FONT=&quot], ἡ [/FONT][FONT=&quot]Myriam[/FONT][FONT=&quot]) τοῦ ὁποίου ἡ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]ἔχει ἀρκετοὺς τίτλους - ὅπως καὶ ἄλλων σημαντικότατων ἀρχιμουσικῶν: Hermann Abendroth, Hans Knappertsbusch, Wilhelm Furtwängler, Karel Ancerl, Pierre Monteux, Eugen Jochum, Willem Mengelberg, Igor Markevitch, Hans Schmidt-Isserstedt, Kyrill Kondrachine. Ἐπὶ πλέον ἔχει στοὺς τίτλους της καὶ ἀρκετοὺς, ἐξαίτερους σολίστες![/FONT]</span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Σ’ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὴν 3η τοῦ </span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] με [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Berlin[/FONT][FONT=&quot] (1956). Μένει σιγά-σιγὰ ν’ ἀκούσω καὶ τὸν ὑπόλοιπο [/FONT][FONT=&quot]Abendroth [/FONT][FONT=&quot]τοῦ διπλοῦ αὐτοῦ στὴν [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot]. Λαμπρά![/FONT]</span></p><p></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Skakinen</span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot], σ’ εὐχαριστῶ πάρα πολὺ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὸ τί νὰ κάνω γιὰ νὰ ἀναρτήσω καταχώρηση σχετκὰ μὲ τὶς προτάσεις για ἀκρόαση ποὺ θὰ ἤθελα νὰ μοιραστῶ μὲ ὅλους ἐσᾶς. Ἄν προκύψη κάποιο ἐρώτημα θὰ ρωτήσω. Ἤδη, ἄν καὶ τόσο νέο μέλος ποὺ εἶμαι (στὰ 51 μου χρόνια δὲν μπορῶ νὰ αὐτοκληθῶ <em>νέος</em>... χεχεχε...), νοιώθω ἀρκετὰ ἄνετα ἐδῶ σ’ αὐτὸ τὸ [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot]· κι αὐτὸ γιατὶ ὅλοι σας μὲ καλωσορίσατε τόσο ζεστά...[/FONT]</span></p><p></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Guybrush</span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot], ἔχεις ἀπόλυτο δίκιο - καὶ κακῶς δὲν τὸ ἔκανα ἀπὸ τὴν ἀρχή - ὅσον ἀφορᾶ τὸ μέγεθος τῆς γραμματοσειρᾶς ποὺ χρησιμοποιῶ. Εἶναι ἀλήθεια πὼς μοῦ πέρασε ἀπὸ τὸ μυαλὸ πὼς ἴσως νὰ εἶναι μικρὴ σὲ μέγεθος, ἀλλὰ τὸ προσπέρασα. Ἀπὸ τοῦδε καὶ στὸ ἑξῆς ἡ γραμματοσειρά μου θὰ εἶναι εὐανάγνωστη: ὅπως εἶπε καὶ ὁ Κώστας (Ζαγγογιάννης) ἀρκεῖ νὰ ἐπιλέξω μεγαλύτερο μέγεθος. Εἶναι τόσο ἁπλό![/FONT]</span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Παρεμπιπτόντως, δράττομαι τῆς εὐκαιρίας νὰ ρωτήσω τὸ ἑξῆς τεχνικὸ θέμα:</span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Συνήθως, πρὶν καταχωρήσω κάτι στὸ </span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot], μὲ βολεύει νὰ τὸ πληκτρολογῶ σὲ ἕνα ἔγγραφο τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Microsoft[/FONT][FONT=&quot] Word[/FONT][FONT=&quot] καὶ ἀκολούθως μὲ ἀντιγραφὴ+ἐπικόλληση τὸ καταχωρῶ στὸ [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot]. Στὴν προεπισκόπιση παρατηρῶ πὼς ἡ κάθε ἀγγλικὰ γραμμένη λέξη εἶναι κολλημένη (χωρὶς κενό, ἐνῶ κατὰ τὴ δακτυλογράφηση εἶχα πληκτρολογήσει κενό) μὲ τὴν ἑπόμενη λέξη εἴτε αὐτὴ εἶναι στὰ ἀγγλικὰ εἴτε στὰ ἑλληνικά. Πρέπει, λοιπὸν, στὴν προεπισκόπιση νὰ ἐλέγξω πάλι ὅλο τὸ κείμενό μου καὶ νὰ (ξανα)πληκτρολογήσω τὸ κενὸ ἀνάμεσα στὶς λέξεις (ποὺ μυστηριωδῶς κατὰ τὴν ἐπικόλληση ἐξαφανίστηκε) καὶ ποὺ κατὰ περίεργο τρόπο παρατηρεῖται <em>μόνο </em>στὶς ἀγγλικὲς λέξεις!. Τοῦτο εἶναι καὶ ἐνοχλητικὸ καὶ χρονοβόρο καὶ προφανῶς ἀφήνει κάποια λάθη ἀβλεψίας (τὰ ὁποῖα ζητῶ νὰ μοῦ συγχωρήσετε τώρα ποὺ γνωρίζετε πῶς προκύπτουν). Τί μπορεῖ νὰ φταίη; Ὑπάρχει κάποιο σφάλμα στὸ σύστημα ποὺ ἐκδηλώνεται κατὰ τὴν ἐπικόλληση, κάνω κάτι ἐγὼ μὲ λάθος τρόπο ἤ, μήπως, φταίει ἡ πολυτονικὴ γραμματοσειρὰ ποὺ χρησιμοποιῶ στὰ ἑλληνικά;[/FONT]</span></p><p></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Τέλος, ὅσον ἀφορᾶ τὴν πολυτονική μου γραφή, ναί, εἶναι κάτι ποὺ ἐπέλεξα σχετικὰ πρόσφατα – λιγότερο ἀπὸ διετία. Πόσο πιὸ ὄμορφη φαντάζει ἡ ἐμφάνιση τῆς γλώσσας μας κατὰ τὴν ἀνάγνωσή της! Τοὐλάχιστον, στὰ δικά μου μάτια. Δείχνει... χμ... πῶς νὰ τὸ πῶ... δείχνει <em>στολισμένη</em>! Καὶ πόσο τῆς πάει αὐτό της τὸ στόλισμα. Βέβαια, πέραν αὐτοῦ ποὺ ἀποκαλῶ <em>στόλισμα</em> (συγχωρέστε μου κάποιοι τὸν, ἐνδεχομένως, ἀδόκιμο ὅρο...), ὁ τονισμός στὴ γλῶσσα μας εἶναι <em>πολύ περισσότερο σημαντικ<span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ὸ</span>ς</em> καὶ οἱ παλαιότεροι ποὺ διδαχθήκαμε τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα (ἄσχετα ἄν ὅλοι μας δὲν τὰ ἀγαπήσαμε τότε καὶ ἀναμφισβήτητα μᾶς παίδεψαν) ἔχουμε τὸ κριτήριο νὰ ἀναγνωρίσουμε τὴν σημασία τοῦ τονισμοῦ στὴν Ἑλληνικὴ γλῶσσα - ἀρχαία <strong>καὶ</strong> νεότερη. Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς νεότερους, ἀξίζει νὰ ψάξουν καὶ νὰ ἀνακαλύψουν γιατὶ ἔχει σημασία ὁ τονισμὸς στὴν Ἑλληνικὴ καὶ νὰ ἀποφασίσουν ἄν ἀξίζη νὰ συνεχίσουν αὐτὸ ποὺ ἐν μιᾷ νυκτὶ ἀποφασίστηκε ἀπὸ πολιτικοὺς καὶ ὄχι γλωσσολόγους/λογοτέχνες τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1982 καὶ ποὺ «ἀκρωτηριάζει» τὴ γλῶσσα μας. Φυσικά, τὸ κυρίαρχο κριτήριο δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἡ ...βόλεψη/εὐκολία ποὺ προσφέρει ἡ μονοτονικὴ γραφὴ ποὺ ἀποφασίστηκε ἀπὸ τὸ κράτος. Ἀλλοίμονο ἄν τὸ κριτήριό μας εἶναι πάντα ἡ εὐκολία! Τίποτα τὸ ἀξιόλογο δὲν ἔχει ἐπιτύχει ὁ ἄνθρωπος ὅταν τὸ ζητούμενο εἶναι ἡ εὐκολία, ἡ βόλεψη <span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ἤ ἡ</span> ραστώνη. Μήπως ἡ μουσικὴ ποὺ ἀγαπᾶμε ἔγινε μὲ τὸ παραπάνω σκεπτικό; Μήπως οἱ (ἀρχι)μουσικοὶ ἔκαναν «ἐκπτώσεις» στὴ Τέχνη καὶ κινήθηκαν στὸ πνεῦμα τῆς εὔκολης καὶ βολικῆς ἐκδοχῆς (ποὺ ταιριάζει στὴ σύγχονη ἐποχὴ καὶ ἀντίληψη); Δὲν νομίζω κανεὶς ἀπὸ τοὺς καλλιτέχνες ποὺ θίξαμε στὶς λίγες ἡμέρες ποὺ τυγχάνω μέλος τοῦ </span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot], νὰ διέπετο ἀπὸ παρόμοιο σκεπτικό. Ἐσεῖς ποὺ ἀγαπᾶτε καὶ ἐκτιμᾶτε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις φρονῶ πὼς μὲ καταλαβαίνετε.[/FONT]</span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Δὲν εἶναι ὁ ἐνδεδειγμένος χῶρος ἐδῶ γιὰ περισσότερα. Ἤδη εἶπα πολλὰ γιὰ τὸ θέμα καὶ πιθανὸν νὰ κούρασα κάποιους ἀναγνῶστες. Εἶπα μὲ λίγα λόγια ἕνα μέρος τῆς ἄποψής μου γιὰ τό (σημαντικό αὐτό) θέμα. Πρὶν κλείσω, γιὰ ὅσους ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν πολυτονικὴ Ἑλληνικὴ γραφή, παραθέτω δυὸ ἱστοσελίδες πρὸς ἐπίσκεψη, τὶς ἑξῆς:</span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]<a href="http://www.polytoniko.org/" target="_blank">http://www.polytoniko.org/</a> </span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ἔχει μεγάλο ἐνδιαφέρον καὶ πολλὲς λεπτομέρειες ἐπὶ τοῦ θέματος.</span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Γιὰ δωρεάν πολυτονικὸ πρόγραμμα στὸν ὑπολογιστή μπορεῖτε νὰ ἐπισκεφθῆτε τὴν παρακάτω ἱστοσελίδα:</span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]<a href="http://www.keymangreek.gr/" target="_blank">http://www.keymangreek.gr/</a> </span></span></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Εἶναι ἐξαιρετικὰ ἁπλό στὴ χρήση του καὶ αὐτὸ χρησιμοποιῶ ὅποτε (σᾶς) γράφω ἑλληνικά. Ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νὰ γράψη κάποιος πολυτονικὰ στὰ </span></span><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Windows[/FONT][FONT=&quot]XP[/FONT][FONT=&quot] ἀλλὰ πρέπει νὰ θυμᾶται ἀρκετοὺς συνδυασμοὺς πλήκτρων καὶ δὲν τὸ θεωρῶ βολικὸ. Μὲ τὸ δωρεὰν [/FONT][FONT=&quot]KeymanGreek[/FONT][FONT=&quot] τὰ πράγματα γίνονται πολὺ ἁπλά. Γιὰ ὅλ’ αὐτὰ ἀλλὰ καὶ πολλὰ περισσότερα ἐπὶ τοῦ θέματος, παραπέμπω κάθε ἐνδιαφερόμενο στοὺς δυὸ παραπάνω συνδέσμους ποὺ ἀνέφερα.[/FONT]</span></p><p></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Εὐχαριστῶ γιὰ τὸ καλωσόρισμά του καὶ τὸν Δημήτρη Ἰωάννου: ἔχεις νησιώτικα χαιρετίσματα – αἰγαιοπελαγίτικα!</span></span></p><p></p><p>[/FONT] <span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 15px">[FONT=&quot]Ὅπως πάντα, εὔχομαι νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.</span></span>[/FONT]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gr_1958, post: 849893, member: 17350"] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Ἀγαπητὲ Κώστα Ζαγγογιάννη, με ἔκανες νὰ ψάξω (στὸ Διαδίκτυο) καὶ νὰ βρῶ τὴν 3η τοῦ [/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="]Brahms[/FONT][FONT="] μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth (RSO Berlin, 15 Apr 1956) [/FONT][FONT="]στὴ [/FONT][FONT="]TAHRA[/FONT][FONT="] (στὸ διπλὸ [/FONT][FONT="]TAH 145/146). [/FONT][FONT="]Τὴ μεταφόρτωσα καὶ μόλις ὁλοκλήρωσα τὴν ἀκρόασή της – καὶ τὴν [I][FONT=Palatino Linotype]ἀ[/FONT]πόλαυσή[/I] της! Ἄν καὶ εἶναι λίγο βιαστικό, θὰ πρέπει νὰ πῶ πὼς θὰ συμφωνοῦσα μαζί σου πὼς πρόκειται γιὰ ξεχωριστὴ ἑρμηνεία – μᾶλλον καλλίτερη καὶ ἀπ’ αὐτὴν ποὺ τόσο μοῦ ἄρεσε ὡς τώρα μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="]: ἐκείνην τῆς Πράγας τὸ 1951 (πάλι στὴ [/FONT][FONT="]TAHRA[/FONT][FONT="]). Εἶναι βέβαιο πὼς θὰ τὴν ξανακούσω. Το ζητούμενο, φυσικά, δὲν εἶναι νὰ κατατάξουμε τὶς ἑρμηνεῖες ἀξιοκρατικὰ ἀλλὰ νὰ τὶς χαιρόμαστε. Μ’ αὐτὸ τὸ σκεπτικὸ εἴμαστε τυχεροὶ ποὺ προσωπικότητες τέτοιου βεληνεκοῦς καὶ μὲ τόσο ἀξιόλογα διαμορφωμένη ἄποψη στὴ διεύθυνση τῆς ὀρχήστρας μᾶς ἄφησαν τὴ κληρονομιά τους νὰ τὴν ἀπολαμβάνουμε ἐμεῖς καὶ οἱ ἑπόμενες γενεές. Ταὐτόχρονα, πρέπει νὰ ποῦμε ἕνα μεγάλο [B]μπράβο[/B] σὲ ἐκεῖνες τὶς δισκογραφικὲς ἑταιρεῖες ποὺ ἐπεξεργάζοναι τὶς πρωτότυπες ἠχογραφήσεις μὲ τέτοιο τρόπο ποὺ δείχνει σεβασμὸ καὶ τεχνογνωσία· τοῦτο ἔχει σημασία διότι μποροῦμε νὰ ἀπολαμβάνουμε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις σὲ ὅλο τους τὸ καταγεγραμμένο εὖρος (ἀναλόγως τῆς τεχνολογίας ποὺ χρησιμοποιήθηκε). Ἐνῶ δὲν εἶναι ἡ μόνη, ἡ [/FONT][FONT="]TAHRA [/FONT][FONT="]εἶναι μιὰ ἀπ’ αὐτὲς τὶς ἑταιρεῖες ποὺ καὶ καλὸ ἦχο μᾶς προσφέρει (καθόσον λέει πὼς ἔχει πρόσβαση στὶς αὐθεντικὲς μῆτρες) καὶ τόσο σπάνια ντοκουμέντα θὰ βρῆ κανεὶς στὸν κατάλογό της. Ἰδιαίτερα ὅσον ἀφορᾶ τὸν [/FONT][FONT="]Hermann[/FONT][FONT="] Scherchen[/FONT][FONT="] (συνιδιοκτήτρια στὴν [/FONT][FONT="]TAHRA [/FONT][FONT="]εἶναι ἡ κόρη τοῦ [/FONT][FONT="]Scherchen[/FONT][FONT="], ἡ [/FONT][FONT="]Myriam[/FONT][FONT="]) τοῦ ὁποίου ἡ [/FONT][FONT="]TAHRA [/FONT][FONT="]ἔχει ἀρκετοὺς τίτλους - ὅπως καὶ ἄλλων σημαντικότατων ἀρχιμουσικῶν: Hermann Abendroth, Hans Knappertsbusch, Wilhelm Furtwängler, Karel Ancerl, Pierre Monteux, Eugen Jochum, Willem Mengelberg, Igor Markevitch, Hans Schmidt-Isserstedt, Kyrill Kondrachine. Ἐπὶ πλέον ἔχει στοὺς τίτλους της καὶ ἀρκετοὺς, ἐξαίτερους σολίστες![/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Σ’ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὴν 3η τοῦ [/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="]Brahms[/FONT][FONT="] με [/FONT][FONT="]RSO [/FONT][FONT="]Berlin[/FONT][FONT="] (1956). Μένει σιγά-σιγὰ ν’ ἀκούσω καὶ τὸν ὑπόλοιπο [/FONT][FONT="]Abendroth [/FONT][FONT="]τοῦ διπλοῦ αὐτοῦ στὴν [/FONT][FONT="]TAHRA[/FONT][FONT="]. Λαμπρά![/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Skakinen[/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="], σ’ εὐχαριστῶ πάρα πολὺ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὸ τί νὰ κάνω γιὰ νὰ ἀναρτήσω καταχώρηση σχετκὰ μὲ τὶς προτάσεις για ἀκρόαση ποὺ θὰ ἤθελα νὰ μοιραστῶ μὲ ὅλους ἐσᾶς. Ἄν προκύψη κάποιο ἐρώτημα θὰ ρωτήσω. Ἤδη, ἄν καὶ τόσο νέο μέλος ποὺ εἶμαι (στὰ 51 μου χρόνια δὲν μπορῶ νὰ αὐτοκληθῶ [I]νέος[/I]... χεχεχε...), νοιώθω ἀρκετὰ ἄνετα ἐδῶ σ’ αὐτὸ τὸ [/FONT][FONT="]forum[/FONT][FONT="]· κι αὐτὸ γιατὶ ὅλοι σας μὲ καλωσορίσατε τόσο ζεστά...[/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Guybrush[/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="], ἔχεις ἀπόλυτο δίκιο - καὶ κακῶς δὲν τὸ ἔκανα ἀπὸ τὴν ἀρχή - ὅσον ἀφορᾶ τὸ μέγεθος τῆς γραμματοσειρᾶς ποὺ χρησιμοποιῶ. Εἶναι ἀλήθεια πὼς μοῦ πέρασε ἀπὸ τὸ μυαλὸ πὼς ἴσως νὰ εἶναι μικρὴ σὲ μέγεθος, ἀλλὰ τὸ προσπέρασα. Ἀπὸ τοῦδε καὶ στὸ ἑξῆς ἡ γραμματοσειρά μου θὰ εἶναι εὐανάγνωστη: ὅπως εἶπε καὶ ὁ Κώστας (Ζαγγογιάννης) ἀρκεῖ νὰ ἐπιλέξω μεγαλύτερο μέγεθος. Εἶναι τόσο ἁπλό![/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Παρεμπιπτόντως, δράττομαι τῆς εὐκαιρίας νὰ ρωτήσω τὸ ἑξῆς τεχνικὸ θέμα:[/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Συνήθως, πρὶν καταχωρήσω κάτι στὸ [/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="]AVClub[/FONT][FONT="], μὲ βολεύει νὰ τὸ πληκτρολογῶ σὲ ἕνα ἔγγραφο τοῦ [/FONT][FONT="]Microsoft[/FONT][FONT="] Word[/FONT][FONT="] καὶ ἀκολούθως μὲ ἀντιγραφὴ+ἐπικόλληση τὸ καταχωρῶ στὸ [/FONT][FONT="]forum[/FONT][FONT="]. Στὴν προεπισκόπιση παρατηρῶ πὼς ἡ κάθε ἀγγλικὰ γραμμένη λέξη εἶναι κολλημένη (χωρὶς κενό, ἐνῶ κατὰ τὴ δακτυλογράφηση εἶχα πληκτρολογήσει κενό) μὲ τὴν ἑπόμενη λέξη εἴτε αὐτὴ εἶναι στὰ ἀγγλικὰ εἴτε στὰ ἑλληνικά. Πρέπει, λοιπὸν, στὴν προεπισκόπιση νὰ ἐλέγξω πάλι ὅλο τὸ κείμενό μου καὶ νὰ (ξανα)πληκτρολογήσω τὸ κενὸ ἀνάμεσα στὶς λέξεις (ποὺ μυστηριωδῶς κατὰ τὴν ἐπικόλληση ἐξαφανίστηκε) καὶ ποὺ κατὰ περίεργο τρόπο παρατηρεῖται [I]μόνο [/I]στὶς ἀγγλικὲς λέξεις!. Τοῦτο εἶναι καὶ ἐνοχλητικὸ καὶ χρονοβόρο καὶ προφανῶς ἀφήνει κάποια λάθη ἀβλεψίας (τὰ ὁποῖα ζητῶ νὰ μοῦ συγχωρήσετε τώρα ποὺ γνωρίζετε πῶς προκύπτουν). Τί μπορεῖ νὰ φταίη; Ὑπάρχει κάποιο σφάλμα στὸ σύστημα ποὺ ἐκδηλώνεται κατὰ τὴν ἐπικόλληση, κάνω κάτι ἐγὼ μὲ λάθος τρόπο ἤ, μήπως, φταίει ἡ πολυτονικὴ γραμματοσειρὰ ποὺ χρησιμοποιῶ στὰ ἑλληνικά;[/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Τέλος, ὅσον ἀφορᾶ τὴν πολυτονική μου γραφή, ναί, εἶναι κάτι ποὺ ἐπέλεξα σχετικὰ πρόσφατα – λιγότερο ἀπὸ διετία. Πόσο πιὸ ὄμορφη φαντάζει ἡ ἐμφάνιση τῆς γλώσσας μας κατὰ τὴν ἀνάγνωσή της! Τοὐλάχιστον, στὰ δικά μου μάτια. Δείχνει... χμ... πῶς νὰ τὸ πῶ... δείχνει [I]στολισμένη[/I]! Καὶ πόσο τῆς πάει αὐτό της τὸ στόλισμα. Βέβαια, πέραν αὐτοῦ ποὺ ἀποκαλῶ [I]στόλισμα[/I] (συγχωρέστε μου κάποιοι τὸν, ἐνδεχομένως, ἀδόκιμο ὅρο...), ὁ τονισμός στὴ γλῶσσα μας εἶναι [I]πολύ περισσότερο σημαντικ[FONT=Palatino Linotype]ὸ[/FONT]ς[/I] καὶ οἱ παλαιότεροι ποὺ διδαχθήκαμε τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα (ἄσχετα ἄν ὅλοι μας δὲν τὰ ἀγαπήσαμε τότε καὶ ἀναμφισβήτητα μᾶς παίδεψαν) ἔχουμε τὸ κριτήριο νὰ ἀναγνωρίσουμε τὴν σημασία τοῦ τονισμοῦ στὴν Ἑλληνικὴ γλῶσσα - ἀρχαία [B]καὶ[/B] νεότερη. Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς νεότερους, ἀξίζει νὰ ψάξουν καὶ νὰ ἀνακαλύψουν γιατὶ ἔχει σημασία ὁ τονισμὸς στὴν Ἑλληνικὴ καὶ νὰ ἀποφασίσουν ἄν ἀξίζη νὰ συνεχίσουν αὐτὸ ποὺ ἐν μιᾷ νυκτὶ ἀποφασίστηκε ἀπὸ πολιτικοὺς καὶ ὄχι γλωσσολόγους/λογοτέχνες τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1982 καὶ ποὺ «ἀκρωτηριάζει» τὴ γλῶσσα μας. Φυσικά, τὸ κυρίαρχο κριτήριο δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἡ ...βόλεψη/εὐκολία ποὺ προσφέρει ἡ μονοτονικὴ γραφὴ ποὺ ἀποφασίστηκε ἀπὸ τὸ κράτος. Ἀλλοίμονο ἄν τὸ κριτήριό μας εἶναι πάντα ἡ εὐκολία! Τίποτα τὸ ἀξιόλογο δὲν ἔχει ἐπιτύχει ὁ ἄνθρωπος ὅταν τὸ ζητούμενο εἶναι ἡ εὐκολία, ἡ βόλεψη [FONT=Palatino Linotype]ἤ ἡ[/FONT] ραστώνη. Μήπως ἡ μουσικὴ ποὺ ἀγαπᾶμε ἔγινε μὲ τὸ παραπάνω σκεπτικό; Μήπως οἱ (ἀρχι)μουσικοὶ ἔκαναν «ἐκπτώσεις» στὴ Τέχνη καὶ κινήθηκαν στὸ πνεῦμα τῆς εὔκολης καὶ βολικῆς ἐκδοχῆς (ποὺ ταιριάζει στὴ σύγχονη ἐποχὴ καὶ ἀντίληψη); Δὲν νομίζω κανεὶς ἀπὸ τοὺς καλλιτέχνες ποὺ θίξαμε στὶς λίγες ἡμέρες ποὺ τυγχάνω μέλος τοῦ [/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="]AVClub[/FONT][FONT="], νὰ διέπετο ἀπὸ παρόμοιο σκεπτικό. Ἐσεῖς ποὺ ἀγαπᾶτε καὶ ἐκτιμᾶτε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις φρονῶ πὼς μὲ καταλαβαίνετε.[/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Δὲν εἶναι ὁ ἐνδεδειγμένος χῶρος ἐδῶ γιὰ περισσότερα. Ἤδη εἶπα πολλὰ γιὰ τὸ θέμα καὶ πιθανὸν νὰ κούρασα κάποιους ἀναγνῶστες. Εἶπα μὲ λίγα λόγια ἕνα μέρος τῆς ἄποψής μου γιὰ τό (σημαντικό αὐτό) θέμα. Πρὶν κλείσω, γιὰ ὅσους ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν πολυτονικὴ Ἑλληνικὴ γραφή, παραθέτω δυὸ ἱστοσελίδες πρὸς ἐπίσκεψη, τὶς ἑξῆς:[/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="][URL]http://www.polytoniko.org/[/URL] [/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Ἔχει μεγάλο ἐνδιαφέρον καὶ πολλὲς λεπτομέρειες ἐπὶ τοῦ θέματος.[/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Γιὰ δωρεάν πολυτονικὸ πρόγραμμα στὸν ὑπολογιστή μπορεῖτε νὰ ἐπισκεφθῆτε τὴν παρακάτω ἱστοσελίδα:[/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="][URL]http://www.keymangreek.gr/[/URL] [/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Εἶναι ἐξαιρετικὰ ἁπλό στὴ χρήση του καὶ αὐτὸ χρησιμοποιῶ ὅποτε (σᾶς) γράφω ἑλληνικά. Ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νὰ γράψη κάποιος πολυτονικὰ στὰ [/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT="]Windows[/FONT][FONT="]XP[/FONT][FONT="] ἀλλὰ πρέπει νὰ θυμᾶται ἀρκετοὺς συνδυασμοὺς πλήκτρων καὶ δὲν τὸ θεωρῶ βολικὸ. Μὲ τὸ δωρεὰν [/FONT][FONT="]KeymanGreek[/FONT][FONT="] τὰ πράγματα γίνονται πολὺ ἁπλά. Γιὰ ὅλ’ αὐτὰ ἀλλὰ καὶ πολλὰ περισσότερα ἐπὶ τοῦ θέματος, παραπέμπω κάθε ἐνδιαφερόμενο στοὺς δυὸ παραπάνω συνδέσμους ποὺ ἀνέφερα.[/FONT][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Εὐχαριστῶ γιὰ τὸ καλωσόρισμά του καὶ τὸν Δημήτρη Ἰωάννου: ἔχεις νησιώτικα χαιρετίσματα – αἰγαιοπελαγίτικα![/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE] [/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][FONT="]Ὅπως πάντα, εὔχομαι νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.[/SIZE][/FONT][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Οξειδωμένος καθρέπτης
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…