PENTAX K-10D

skolovos

New member
7 December 2006
3
Παιδιά γειά σας.

Θέλω τη βοήθεια σας για την καινούργια PENTAX K-10D.
Λέει ο κατασκευαστής ότι ''φοράει'' και τους παλιούς φακούς των SLR μηχανών PENTAX.
Ξέρει κανείς αν ισχύει αυτό???
 
Έχει την μπαγιονέτ μοντούρα KAF2 και δέχεται και φακούς με τις μοντούρες KAF και KA.

Μάλλον θα παίρνει και τους φακούς με φορέα K μπαγιονέτ χωρίς βέβαια τους αυτοματισμούς. Τους βιδωτούς M42 που είχαν οι παλιότερες Spotmatic θα τους παίρνει με αντάπτορα. Με όλους αυτούς που έχουν χειροκίνητη εστίαση λειτουργεί το σύστημα επιβεβαίωσης εστίασης.

Εδώ θέλω να προσθέσω οτι η Samsung έχει βγάλει στην αγορά την GX-10 που είναι μία K-10D χωρίς τη λέξη Pentax επάνω. Δεν ξέρω την τιμή της (πιθανόν να είναι κατα τι φθηνότερη) αλλά μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον η σειρά φακών που έχει βγάλει η Samsung διότι τους υπογράφει η Schneider-Kreuznach, εταιρεία με μεγάλη παράδοση στον χώρο της επαγγελματικής φωτογραφίας και με εκπληκτικά κομμάτια φακών για όλες τις φωτογραφικές εφαρμογές. Μένει να δούμε αν οι φακοί αυτοί είναι κάτι παραπάνω απο τους αντίστοιχους της Pentax που και η εταιρεία αυτή έχει τον πήχη ψηλά.

Ίσως βέβαια και εκεί η διαφορά να είναι στο τι γράφει μπροστά στο φακό...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εγώ Έκτορα βλέπω με μεγάλη περιέργεια της K10D σε συνδυασμόμε τους παρακάτω νέους φακούς, δηλ. τους 16-45 4.0 (Χ1,5=24 κανονικό, δηλ. παραμένει το υπερευγώνιο), 21 3.0, 31, 43, 77 Limited edition. Δηλ. φακοί σε μη στανταρντ διαστάσεις, μάλλον με την ιδανική φωτεινότητα (και όχι τη μέγιστη δυνατή) και εστιακές αποστάσεις που βολεύουν τις ψηφιακές. Από εκεί και πάνω όμως, δηλ. σε μεγαλύτερες εστιακές αποστάσεις, δεν βλέπω κάποιο φακό που να μπορεί να κυνηγήσεις τους CANON (κυρίως) και ΝΙΚΟΝ (κατά δεύτερο λόγο).
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
ισχύουν όλα τα παραπάνω + συμβατότητα με φακούς για τις μεσαίου φορμά Pentax, με αντάπτορα. Να συμπληρώσω ότι επιβεβαίωση εστίασης που προανέφερε ο Έκτωρ, εάν ισχύει με όλους τους φακούς όπως και έχω διαβάσει (δλδ και δίχως να υπάρχει ηλεκτρική επαφή μεταξύ φακού και μηχανής, όπως λχ στους παλιούς Κ ή και στους προσαρμοζόμενους μέσω αντάπτορα, είναι κάτι το σημαντικότατο, για παράδειγμα η Canon δίνει επιβεβαίωση εστίασης μόνο όταν "βλέπει" φακό, δηλαδή υπάρχει το κλασικό τσιπ που ακουμπάει στις επαφές που έχει το mount κάτω αριστερά. Στους προσαρμοζόμενους M42 (και άλλων mounts) θέλει να κολλήσουμε ειδικό τσιπάκι (φυσικά όχι της Canon, της ελεύθερης αγοράς) πάνω στον αντάπτορα, για να "δει" η μηχανή τον φακό και να λειτουργήσει το AF της. Μπράβο επομένως στην Pentax.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Η προσαρμογή φακών από 645 πόσο μάλλον 67 της PENTAX υπάρχει ως δυνατότητα, αλλά από τη μικρή επαφή που είχα, δεν είναι εύκολη διαδικασία στην πράξη. Οι φακοί έχουν μεγάλες διαστάσεις, που σε δυσκολεύουν να δουλέψεις τα χειριστήρια της μηχανής, έχουν μια ολομεταλλική αίσθηση ξένη προς το υπόλοιπο σώμα (ειδικά αυτοί του συστήματος 67) και δίνουν μπροσθόβαρη αίσθηση στη μηχανή.

Εντύπωση, ότι μάλλον η όλη δυνατότητα απευθύνεται σε επαγγελματίες (των -ήντα) και σε όσους δουλεύουν πάντα τις μηχανές σε τρίποδο.
 
Απάντηση: Re: PENTAX K-10D

Εγώ Έκτορα βλέπω με μεγάλη περιέργεια της K10D σε συνδυασμόμε τους παρακάτω νέους φακούς, δηλ. τους 16-45 4.0 (Χ1,5=24 κανονικό, δηλ. παραμένει το υπερευγώνιο), 21 3.0, 31, 43, 77 Limited edition. Δηλ. φακοί σε μη στανταρντ διαστάσεις, μάλλον με την ιδανική φωτεινότητα (και όχι τη μέγιστη δυνατή) και εστιακές αποστάσεις που βολεύουν τις ψηφιακές. Από εκεί και πάνω όμως, δηλ. σε μεγαλύτερες εστιακές αποστάσεις, δεν βλέπω κάποιο φακό που να μπορεί να κυνηγήσεις τους CANON (κυρίως) και ΝΙΚΟΝ (κατά δεύτερο λόγο).

Τους κοίταξα Βλάση στο site της Pentax. Γιαμ..γιαμ...:music-smiley-005:

Ο 16-45 έχει και λογική τιμή.

Οι σταθερής εστιακής απόστασης είναι και ασημένιοι (μου θύμισαν κάποιους Τσάϊς που έπαιρναν οι Χάζελμπλαντ) αλλά τιμή δεν είδα.

Να υποθέσω οτι οι τιμές τους κυμαίνονται απο ένα χέρι μέχρι ένα χέρι και ένα πόδι;

Τελικά σημαντική αλλαγή απο τις SLR στις dSLR είναι οτι οι πράϊμ έγιναν ακριβότεροι απο τους ζούμ. Να υποθέσω οτι η ποιότητα των ζούμ έχει πέσει;:grandpa:
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Υπάρχουν τόσοι prime για το πρώτο Κ-mount (τις προάλλες ένας Revuenon 55 f/1.2 είχε κλείσει στις 70 περίπου λίρες στο ebay) ή και βιδωτοί Μ42 ακόμη, που από άποψη ποιότητας εικόνας τουλάχιστον μπορεί ο κάτοχος Pentax να καλυφθεί με πολυυυυυυυ λιγότερα χρήματα.
 

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
πολυ καλη τιμη , αλλα δεν υποστηριζεται απο την εταιρια
εχει ΙΖΟ μεχρι 1600, αυτο σημαινει πως αλλες μηχανες διαχειριζονται καλυτερα τον θορυβο στα 1600 οταν φτανουν μεχρι 3200 η και παραπανω απο την Κ10?
 
19 June 2006
4,595
Θεσσαλονίκη
Tο ονομαστικό ISO που υποστηρίζουν οι διάφορες μηχανές είναι ακριβώς "ονομαστικό" ... λόγια δηλαδή. Και έχει έννοια μόνο για αποθήκευση σε jpeg.
Σε raw μπορείς να τραβήξεις ISO 800 π.χ. με -2ev και να είσαι ΟΚ σαν να τράβηξες σε ISO 3200. Σε jpeg είναι παρακινδυνευμένο γιατι έχει ήδη εφαρμοστει αποθορυβοποίηση (χοντροκομένη συνήθως) και καμπύλη τονικότητας (όπου πλην ελαχίστων εξαιρέσεων κλιπάρονται τα σκοτεινά σε τελείως μαύρα).

Συμπεράσματα οσον αφορά την διαχείρηση θορύβου μπορείς να βγάλεις μόνο ανοίγοντας raw αρχεία ή διαβάζοντας τα τεστ της DxO.

Γενικά πάντως ισχύει ότι η καλή αποδοση σε ψηλά ISO είναι ταυτόσημη με α) αισθητήρες CMOS (μεγέθους dslr όχι κινητών) β) αισθητήρες FF (& APS-H) (το μέγεθος μετράει) γ) νέα μοντέλα αισθητήρων (η τεχνολογία εξελίσσεται).

Καμμία μηχανή με αισθητήρα CCD όπως η Κ10 δεν είναι καλή στα ψηλά ΙΣΟ.

Ομως εδώ και τόσα χρόνια η συγκεκριμένη είναι η καλύτερη απο όλες (πλην FF) στο 100ISO με ατού της το εξαιρετικό DAC (22bit).

Eγω αν το φυσούσα το παραδάκι θα έπαιρνα μια για 2ο σώμα και για λήψεις σε συνθήκες όπου η ταχύτητα κλείστρου δεν είναι περιοριστικός παράγοντας.
 
Last edited:

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
Ηλια με βαζεις σε σκεψεις , δινει και το γκριπ μαζι αλλα 80 ευρο,υπαρχουν σε αυτα τα χρηματα και οι ολυμπους 420 520 , οι Κανον 400 D , οι Νικον D60 , ειναι λιγακι ογκωδης μηχανη
επιφυθάσσομαι γιατι μπορει μετα απο λιγο καιρο να δουμε αισθητηρα cmos με τα ιδια χρηματα , βλεπε τι εγινε με την Κ20

επισης για μενα την θελω για πιο πολυ νυχτερινες φωτο, με 100 ΙΖΟ ποσο καλυτερη ειναι στον συναγωνισμο?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Δεν είναι μόνο θέμα αισθητήρα μια μηχανή, όπως και δεν κρίνεται η εικόνα της στα ψηλά iso.

Η Κ10D σαν σώμα είναι σαφώς ανώτερη όλων των μηχανών που προαναφέρθηκαν.

Όπως την έχει το multirama, ήταν το κιτ της προσφοράς της πριν 3 και κάτι χρόνια, προώθηση όταν πρωτοβγήκε στην αγορά. Δλδ μηχανή, γκριπ και φακός. Στα 999 ευρώ τότε.
 

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
το σκεπτομαι σοβαρα..ειναι προβλημα που εχει καταργηθει απο την εταιρια?
το οτι εχει 22 μπιτ μετατροπεα..αυτο επηρεαζει θετικα και τισ RAW φωτογραφιες?
το grιp ειναι η εχτρα μπαταρια ετσι δεν ειναι?
 

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
ναι τοσο ειχε..
πριν λιγες μερες ειχε 500 ευρο ,
αν και τον προηγουμενο Σεπτεμβριο ηταν σε προσφορα στα 400 ευρο