Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi ηχεία
Περι Ηχείων (και χώρων)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Sonus Naturalis" data-source="post: 1058511756" data-attributes="member: 17874"><p><hr /><p>《<em><span style="font-size: 10px"><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Το τι είναι καλό και τι κακό είναι αντικειμενικό, το τι μας αρέσει και τι όχι είναι υποκειμενικό</span></strong></span></em>.》<hr /> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px">Θ</span>α προτιμούσα μία <u>αλλαγή στη διατύπωση:</u></p><p></p><p>"Πώς παίζει ένα ηχείο, -ακριβέστερα- η <u>περιγραφή</u> πώς παίζει έναν ηχείο, είναι αντικειμενική, το τι μας αρέσει και τι όχι είναι υποκειμενικό."</p><p></p><p>Το καλό και το κακό είναι επίσης υποκειμενικό. Απεναντίας η <em>περιγραφή των επί μέρους στοιχείων</em> μιας ηχητικής αναπαραγωγής μπορεί να είναι αντικειμενική, εφόσον όλοι συμφωνήσουν σε μία κοινή γλώσσα. Η οποία με τη σειρά της προϋποθέτει τουλάχιστον κάποια <strong><em>κοινή εμπειρία.</em></strong></p><p></p><p>Ένα απλό παράδειγμα:</p><p>Μία ομάδα έμπειρων ακροατών, μπορούμε όλοι να καταλήξουμε ότι το χαμηλό που ακούμε σε μία ακρόαση είναι χαλαρό η ξεκρέμαστο η θολό. Προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε πως πρέπει να αναπαράγεται ένα σωστό μπάσο. Ότι μπορούμε να παρακολουθούμε τις νότες μία προς μία και το ρυθμό χωρίς να ξεφεύγουν χρονικά από τα υπόλοιπα όργανα και από το μουσικό κομμάτι.</p><p>Αυτό πάλι με τη σειρά του προϋποθέτει ότι όλοι έχουμε μία κοινή εμπειρία:</p><p>Ότι όλοι -τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μας- έχουμε ακούσει ζωντανά ένα μπασίστα να παίζει.</p><p>Εφόσον υπάρχει η κοινή εμπειρία, μπορεί να υπάρχει και η κοινή γλώσσα!</p><p></p><p>Εάν δεν υπάρχει αυτή η κοινή εμπειρία, η ζωντανή ακρόαση, τότε το προσωπικό κριτήριο σχετικά με την ιδανική αναπαραγωγή μπάσου θα διαμορφωθεί αλλιώς:</p><p>Από το σύνολο των ακουσμάτων μπάσου που έχουμε ακούσει, όχι ζωντανά αλλά μέσα από μηχανήματα αναπαραγωγής! Τα οποία μπορούν να παίζουν εντελώς διαφορετικά το ένα από το άλλα. Και τα οποία μπορεί να αναπαράγουν, ή και να μην αναπαράγουν καθόλου μπάσο. Π.χ. αλλιώς παίζει το ραδιοφωνάκι στην κουζίνα μας που παίζει μόνο άνω μεσαίες συχνότητες, δηλαδή τις τελευταίες αρμονικές ενός μπάσου. Αλλιώς η ηχομπάρα του Home Cinema που παίζει τις πάνω αρμονικές του μπάσου και -επίτηδες- τονισμένες τις κάτω μεσαίες (=προσθήκη όγκου υποκειμενικά). Αλλιώς το καλό δίδρομο που παίζει flat, αλλά από τους 60 κύκλους και πάνω. Και αλλιώς εκείνο το "μεγάλο" που είχαμε ακούσει και ζηλέψει στην Εκθεση!</p><p></p><p>Εδώ όμως τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύουν. Διότι ανάλογα με τις εμπειρίες του από μηχανήματα αναπαραγωγής ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά την έννοια του σωστού. Ο ένας θέλει να νιώθει τη γροθιά στο στομάχι. Ο άλλος θέλει "όγκο", σώματα στην ηχογράφηση. Κλπ, κλπ, κλπ.</p><p></p><p>Θα μου πείτε ότι και ένας μπασίστας από άλλον μπασίστα διαφέρουν. Όμως όσον αφορά την εμπειρία που προσφέρουν στην <em>αντίληψη</em> του χαμηλού τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που μας δίνουν τα μηχανήματα αναπαραγωγής.</p><p></p><p>Τα πράγματα μπερδεύουν ακόμη περισσότερο, διότι οι ηχολήπτες κατά την επεξεργασία μιας ηχογράφησης (μίξη και mastering) χρησιμοποιούν μία σειρά κόλπα για να δώσουν αίσθηση όγκου και χαμηλού, το οποίο δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, αλλά στηρίζεται σε αρχές της ψυχοακουστικης! Αλλά αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, που από μόνο του χρειάζεται εκτενέστερη ανάλυση.</p><p></p><p>Υ.Γ.1 Ανέφερα επίτηδες το παράδειγμα με το μπάσο, διότι η αναπαραγωγή των χαμηλών είναι εκείνη που δημιουργεί τα περισσότερα προβλήματα σε ένα συγκεκριμένο χώρο.</p><p></p><p>Υ.Γ.2 @ZaBBaLos.</p><p>Ελπίζω να μη θεωρηθεί κατάχρηση, ότι χρησιμοποίησα απόσπασμα από τα γραπτά σου για να διατυπώσω τις δικές μου απόψεις! :smile:</p><p></p><p>Υ.Γ.3 Το θέμα έχει πάρα πολλές πλευρές και βρισκόμαστε μόνο στην αρχή.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonus Naturalis, post: 1058511756, member: 17874"] [HR][/HR]《[i][size=2][b][font=Comic Sans MS]Το τι είναι καλό και τι κακό είναι αντικειμενικό, το τι μας αρέσει και τι όχι είναι υποκειμενικό[/font][/b][/size][/i].》[HR][/HR][RIGHT][SIZE=3]Θ[/SIZE]α προτιμούσα μία [u]αλλαγή στη διατύπωση:[/u][/RIGHT] "Πώς παίζει ένα ηχείο, -ακριβέστερα- η [u]περιγραφή[/u] πώς παίζει έναν ηχείο, είναι αντικειμενική, το τι μας αρέσει και τι όχι είναι υποκειμενικό." Το καλό και το κακό είναι επίσης υποκειμενικό. Απεναντίας η [i]περιγραφή των επί μέρους στοιχείων[/i] μιας ηχητικής αναπαραγωγής μπορεί να είναι αντικειμενική, εφόσον όλοι συμφωνήσουν σε μία κοινή γλώσσα. Η οποία με τη σειρά της προϋποθέτει τουλάχιστον κάποια [b][i]κοινή εμπειρία.[/i][/b] Ένα απλό παράδειγμα: Μία ομάδα έμπειρων ακροατών, μπορούμε όλοι να καταλήξουμε ότι το χαμηλό που ακούμε σε μία ακρόαση είναι χαλαρό η ξεκρέμαστο η θολό. Προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε πως πρέπει να αναπαράγεται ένα σωστό μπάσο. Ότι μπορούμε να παρακολουθούμε τις νότες μία προς μία και το ρυθμό χωρίς να ξεφεύγουν χρονικά από τα υπόλοιπα όργανα και από το μουσικό κομμάτι. Αυτό πάλι με τη σειρά του προϋποθέτει ότι όλοι έχουμε μία κοινή εμπειρία: Ότι όλοι -τουλάχιστον μία φορά στη ζωή μας- έχουμε ακούσει ζωντανά ένα μπασίστα να παίζει. Εφόσον υπάρχει η κοινή εμπειρία, μπορεί να υπάρχει και η κοινή γλώσσα! Εάν δεν υπάρχει αυτή η κοινή εμπειρία, η ζωντανή ακρόαση, τότε το προσωπικό κριτήριο σχετικά με την ιδανική αναπαραγωγή μπάσου θα διαμορφωθεί αλλιώς: Από το σύνολο των ακουσμάτων μπάσου που έχουμε ακούσει, όχι ζωντανά αλλά μέσα από μηχανήματα αναπαραγωγής! Τα οποία μπορούν να παίζουν εντελώς διαφορετικά το ένα από το άλλα. Και τα οποία μπορεί να αναπαράγουν, ή και να μην αναπαράγουν καθόλου μπάσο. Π.χ. αλλιώς παίζει το ραδιοφωνάκι στην κουζίνα μας που παίζει μόνο άνω μεσαίες συχνότητες, δηλαδή τις τελευταίες αρμονικές ενός μπάσου. Αλλιώς η ηχομπάρα του Home Cinema που παίζει τις πάνω αρμονικές του μπάσου και -επίτηδες- τονισμένες τις κάτω μεσαίες (=προσθήκη όγκου υποκειμενικά). Αλλιώς το καλό δίδρομο που παίζει flat, αλλά από τους 60 κύκλους και πάνω. Και αλλιώς εκείνο το "μεγάλο" που είχαμε ακούσει και ζηλέψει στην Εκθεση! Εδώ όμως τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύουν. Διότι ανάλογα με τις εμπειρίες του από μηχανήματα αναπαραγωγής ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά την έννοια του σωστού. Ο ένας θέλει να νιώθει τη γροθιά στο στομάχι. Ο άλλος θέλει "όγκο", σώματα στην ηχογράφηση. Κλπ, κλπ, κλπ. Θα μου πείτε ότι και ένας μπασίστας από άλλον μπασίστα διαφέρουν. Όμως όσον αφορά την εμπειρία που προσφέρουν στην [i]αντίληψη[/i] του χαμηλού τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που μας δίνουν τα μηχανήματα αναπαραγωγής. Τα πράγματα μπερδεύουν ακόμη περισσότερο, διότι οι ηχολήπτες κατά την επεξεργασία μιας ηχογράφησης (μίξη και mastering) χρησιμοποιούν μία σειρά κόλπα για να δώσουν αίσθηση όγκου και χαμηλού, το οποίο δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, αλλά στηρίζεται σε αρχές της ψυχοακουστικης! Αλλά αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, που από μόνο του χρειάζεται εκτενέστερη ανάλυση. Υ.Γ.1 Ανέφερα επίτηδες το παράδειγμα με το μπάσο, διότι η αναπαραγωγή των χαμηλών είναι εκείνη που δημιουργεί τα περισσότερα προβλήματα σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Υ.Γ.2 @ZaBBaLos. Ελπίζω να μη θεωρηθεί κατάχρηση, ότι χρησιμοποίησα απόσπασμα από τα γραπτά σου για να διατυπώσω τις δικές μου απόψεις! :smile: Υ.Γ.3 Το θέμα έχει πάρα πολλές πλευρές και βρισκόμαστε μόνο στην αρχή. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi ηχεία
Περι Ηχείων (και χώρων)
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…