αν και συμφωνώ σε 2-3 πράγματα
Περισσότερο από το ριζοσπαστικό περιεχόμενο ενδιαφέρει η ριζοσπαστική φόρμα, γιατί αυτή αντανακλά απευθείας τη ριζοσπαστική σκέψη.
ομως θα αντικαθιστούσα την λέξη
Περισσότερο και θα έδινα την ίδια βαρύτητα σε φόρμα και περιεχόμενο, φόρμα και περιεχόμενο ειναι αναπόσπαστα.
Και τούτο γιατί οι μοντερνιστικές ιδέες διακινούνταν από μικρές ομάδες «φανατικών» -θυμηθείτε τον κύκλο του Dada, τους διδάσκοντες στο Bauhaus ή τους σουρεαλιστές- που ευαγγελίζονταν τη μία και μόνη αισθητική αλήθεια.
αυτά που τα διάβασε;
οι Dada, οπως και οι μετέπειτα καλλιτέχνες, αμφισβήτησαν το τι ειναι τέχνη, ποιοι μπορούν να κάνουν τέχνη ενω αφαίρεσαν όλη την εμπορική αξία..
πιο αριστοκρατικό σαλόνι θα αγοράσει κάτι τέτοιο;
δεν μπορείς να πουλήσεις μια εγκατάσταση, αχρήστευσαν τους κριτικούς και όλους αυτούς που θέλουν την τέχνη να ειναι ελιτιστική, πλέον ο καθένας μπορεί να είναι καλλιτέχνης, αρκεί να σκέφτεται και να εκφράζεται.. απομυθοποιήθηκε η θέση του καλλιτέχνη ως μυθολογικό ιερό τέρας, απο την δεξιοτεχνία, την καλαισθησία κ.α.
Στη σύγχρονη τέχνη δεν έχουμε κέντρα, οπως παλιότερα ηταν το Παρίσι και η Νέα Υόρκη, πλεον τέχνη μπορέι να ειναι παντού γύρω μας, σε κάθε πόλη, χωρίο, εξοχή κτλ δεν ειναι ανάγκη να ειναι σοβαρή, να έχει βαρύ φιλοσοφικό υπόβαθρο.. το τι είναι και τι όχι τέχνη, ειναι ενα ερώτημα που το θέτουμε και το απαντάμε (αν θέλουμε) μόνοι μας.
Δεν έχω διαβάσει πιο βαρετό, ξύλινο κείμενο που γενικεύει ποιητικά..
παίρνει τον ευατό του στα σοβαρά.. ως "ειδήμων", περιχαρακώνει και καθορίζει τί ειναι τέχνη, για αυτόν, αλλα το προωθεί ως μια αντικειμενική αλήθεια.
Προφανώς δεν βρίσκει κανένα ενδιαφέρον στην σύγρονη τέχνη (modern, post modern, contemporary κτλ)
Αν τον ενδιαφέρει/προτιμάει, θεωρεί πιο σημαντική κτλ την τέχνη πρίν τον μοντερνισμό..
δυστυχώς δεν μπορεί να γυρίσει πίσω τον χρόνο, μπορεί ομως να πηγαίνει στα μουσεία και να απολαμβάνει αυτούς που του αρέσουν.
πάλι καλά του αρέσει ο Mondrian..
(οι 3 τελευταίες ενότητες..Ο γλύπτης και το μοντέλο του, Πατρίδα σαν άγγελος κτλ αναφέρεται για τα ελληνικά δεδομένα το οποίο ειναι άλλο θέμα)
θα ειχε ενδιαφέρον πάντως ενας αντίλογος με τον John David Ebert.
https://www.youtube.com/watch?v=RqU8HHRnKIM&list=PLO1PGfOvgnmrY3fdq2nxr7BZjJ5aFhOmr