Καλημέρα
Να θέσω ένα εύλογο ερώτημα, που αναφύεται σε ένα συνηθισμένο σενάριο:
Εχεις ένα συγκεκριμμένο σύστημα (πικάπ - βραχίονα - κεφαλή - προενισχυτή - τελικό - καλώδια - ηχεία) και αλλάζεις ΜΟΝΟ μία παράμετρο στο σύστημα..., ενώ ακούς το ίδιο κομμάτι στον ίδιο δίσκο!
Εν προκειμένω αλλάζεις ΜΟΝΟ την προ-προενίσχυση της κεφαλής mc!
Π.χ. αλλάζεις Step Up, ή την σχέση ενίσχυσης σε ρυθμιζόμενο Step Up, ή αλλάζεις το ενεργό pre-pre, ή αλλάζεις phono stage!
ΟΚ!
Μερικές φορές, μετά από μία αλλαγή ακούς περίπου το ίδιο άκουσμα.
Π.χ. όταν "προ-προενισχύσω" μια Ortofon MC 25 FL με τα Step Up T-5 της Ortofon, ακούω "πρακτικά το ίδιο" με το να ακούω με την κεφαλή συνδεδεμένη απευθείας στην είσοδο MM του Musical Fidelity A1000.
Το ίδιο και όταν ακούω αυτήν την κεφαλή με αντίστοιχη προ-προενίσχυση και προενισχυτή τον Luxman C-02, που έχει ρυθμιζόμενο Step Up (με την ρύθμιση στην θέση "mid").
Από την άλλη, σαφώς ακούω διαφορετικό "ήχο" εξαιτίας των διαφορετικών συνδυασμών προ/τελικού!!!
Αλλο παράδειγμα:
Η κεφαλή Ortofon HMC 30 "δίνει" αισθητά διαφορετικό άκουσμα με:
προ-προενίσχυση απο τους Τ-5 και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02,
προ-προενίσχυση απο το ενσωματωμένο Step Up του Luxman (θέση mid) και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02,
προ-προενίσχυση απο τον προ-προ ενισχυτή Ortofon MCA 76 και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02!!!
Εδώ οι Τ-5 δεν δίνουν "καλό" άκουσμα (!!!!!!... εννοώ ΔΕΝ μου αρέσει!... "νιώθω να λείπει κάτι"!!!), ενώ οι άλλοι 2 συνδυασμοί δίνουν ΘΑΥΜΑΣΙΟ άκουσμα (θαυμάσιο = μου αρέσει πολύ, διαυγές, δυναμικό, εικόνα κλπ... ΟΛΑ τα καλά), αλλά το άκουμα ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ!!!
Αυτές οι ακουστικές εμπειρίες οδηγούν, λοιπόν, στο ερώτημα:
"Ποιό είναι το σωστό άκουσμα???"
Εχω πει πολλές φορές και, ίσως το έχω γράψει και στο φόρουμ, ότι κατ' εμέ σωστό είναι το άκουσμα, που είναι "ΙΔΙΟ" με τον "Πρίγκηπα Ιγκόρ" ή το "Κοντσέρτο του Αρανχουέθ", που άκουσες πριν 1 ώρα στο Μέγαρο Μουσικής!!!
Αρα "σωστό" άκουσμα έχει το σύστημά μου με κεφαλή την Empire MC1000 VDH συνδεδεμένη στο MC του Musical Fidelity A1000???
Γιατί, όταν επίτηδες έκανα με αυτό τον συνδυασμό "επανάληψη" αυτών των κομματιών γυρνώντας από το Μέγαρο, ουσιαστικά άκουσα "ισοδύναμα" ακούσματα (για να μην πω ίδια...)
Αλλά ο καιρός περνάει, γίνονται κάποιες υποχρεωτικές ή μη αλλαγές/ προσθήκες και η "ακουστική μνήμη" είναι μάλλον μικρής διάρκειας, για να συνεχίζω να θυμάμαι κάποια "χ" κομμάτια, που έχω ακούσει στο Μέγαρο!!!
Οπότε???
Ποιό είναι το "σωστό" άκουσμα???
Ή μήπως, τελικά, "σωστό" είναι το ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ???????
ή το ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (και πάντα ευχάριστο στα αυτιά μου), ώστε να έχω τον λόγο μα "κάνω επανάληψη" στους δίσκους μου???
Νομίζω, ότι απέδωσα αρκετά καθαρά τον προβληματισμό μου σχετικά με το θέμα "σωστό άκουσμα"!!!
Αντώνης Δραγώνας
Να θέσω ένα εύλογο ερώτημα, που αναφύεται σε ένα συνηθισμένο σενάριο:
Εχεις ένα συγκεκριμμένο σύστημα (πικάπ - βραχίονα - κεφαλή - προενισχυτή - τελικό - καλώδια - ηχεία) και αλλάζεις ΜΟΝΟ μία παράμετρο στο σύστημα..., ενώ ακούς το ίδιο κομμάτι στον ίδιο δίσκο!
Εν προκειμένω αλλάζεις ΜΟΝΟ την προ-προενίσχυση της κεφαλής mc!
Π.χ. αλλάζεις Step Up, ή την σχέση ενίσχυσης σε ρυθμιζόμενο Step Up, ή αλλάζεις το ενεργό pre-pre, ή αλλάζεις phono stage!
ΟΚ!
Μερικές φορές, μετά από μία αλλαγή ακούς περίπου το ίδιο άκουσμα.
Π.χ. όταν "προ-προενισχύσω" μια Ortofon MC 25 FL με τα Step Up T-5 της Ortofon, ακούω "πρακτικά το ίδιο" με το να ακούω με την κεφαλή συνδεδεμένη απευθείας στην είσοδο MM του Musical Fidelity A1000.
Το ίδιο και όταν ακούω αυτήν την κεφαλή με αντίστοιχη προ-προενίσχυση και προενισχυτή τον Luxman C-02, που έχει ρυθμιζόμενο Step Up (με την ρύθμιση στην θέση "mid").
Από την άλλη, σαφώς ακούω διαφορετικό "ήχο" εξαιτίας των διαφορετικών συνδυασμών προ/τελικού!!!
Αλλο παράδειγμα:
Η κεφαλή Ortofon HMC 30 "δίνει" αισθητά διαφορετικό άκουσμα με:
προ-προενίσχυση απο τους Τ-5 και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02,
προ-προενίσχυση απο το ενσωματωμένο Step Up του Luxman (θέση mid) και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02,
προ-προενίσχυση απο τον προ-προ ενισχυτή Ortofon MCA 76 και προενίσχυση από το ΜΜ του Luxman C-02!!!
Εδώ οι Τ-5 δεν δίνουν "καλό" άκουσμα (!!!!!!... εννοώ ΔΕΝ μου αρέσει!... "νιώθω να λείπει κάτι"!!!), ενώ οι άλλοι 2 συνδυασμοί δίνουν ΘΑΥΜΑΣΙΟ άκουσμα (θαυμάσιο = μου αρέσει πολύ, διαυγές, δυναμικό, εικόνα κλπ... ΟΛΑ τα καλά), αλλά το άκουμα ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ!!!
Αυτές οι ακουστικές εμπειρίες οδηγούν, λοιπόν, στο ερώτημα:
"Ποιό είναι το σωστό άκουσμα???"
Εχω πει πολλές φορές και, ίσως το έχω γράψει και στο φόρουμ, ότι κατ' εμέ σωστό είναι το άκουσμα, που είναι "ΙΔΙΟ" με τον "Πρίγκηπα Ιγκόρ" ή το "Κοντσέρτο του Αρανχουέθ", που άκουσες πριν 1 ώρα στο Μέγαρο Μουσικής!!!
Αρα "σωστό" άκουσμα έχει το σύστημά μου με κεφαλή την Empire MC1000 VDH συνδεδεμένη στο MC του Musical Fidelity A1000???
Γιατί, όταν επίτηδες έκανα με αυτό τον συνδυασμό "επανάληψη" αυτών των κομματιών γυρνώντας από το Μέγαρο, ουσιαστικά άκουσα "ισοδύναμα" ακούσματα (για να μην πω ίδια...)
Αλλά ο καιρός περνάει, γίνονται κάποιες υποχρεωτικές ή μη αλλαγές/ προσθήκες και η "ακουστική μνήμη" είναι μάλλον μικρής διάρκειας, για να συνεχίζω να θυμάμαι κάποια "χ" κομμάτια, που έχω ακούσει στο Μέγαρο!!!
Οπότε???
Ποιό είναι το "σωστό" άκουσμα???
Ή μήπως, τελικά, "σωστό" είναι το ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ???????
ή το ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (και πάντα ευχάριστο στα αυτιά μου), ώστε να έχω τον λόγο μα "κάνω επανάληψη" στους δίσκους μου???
Νομίζω, ότι απέδωσα αρκετά καθαρά τον προβληματισμό μου σχετικά με το θέμα "σωστό άκουσμα"!!!
Αντώνης Δραγώνας