Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Προοδευτική εξέλιξη... [Chick Corea and Return To Forever]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057862357" data-attributes="member: 30418"><p><h3>...ή εξελικτική πρόοδος!</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]138705[/ATTACH]</p><p></p><p>Γιος ενός τρομπετίστα σε μια Ντίξιλαντ μπάντα, ο δεξιοτέχνης κιμπορντίστας <strong>Chick Corea</strong> (1941, Τσέλσι Μασαχουσέτη) με νότια ιταλική και ισπανική καταγωγή αναγνωρίζεται ως ένας από τους κύριους αλχημιστές στη συγχώνευση της τζαζ με τη ροκ, φανκ και λάτιν μουσική. Μετά την ηχογράφηση του σπερματικού άλμπουμ του, <a href="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=64167" target="_blank"><strong>Now He Sings, Now He Sobs</strong></a>, το 1968, αντικατέστησε τον <strong>Herbie Hancock</strong> στην μπάντα του <strong>Miles Davis</strong>, συμμετέχοντας στην ηχογράφηση κλασικών άλμπουμ όπως το <em>Bitches Brew</em>. Το 1972 ίδρυσε το τζαζ φιούζιον γκρουπ <strong>Return to Forever</strong>.</p><p></p><p>Οι <strong>Return To Forever</strong> προέκυψαν ως ένα από τα καθοριστικά σχήματα στις αρχές του Τζαζ Φιούζιον κινήματος της δεκαετίας του 1970, μια ακόμη ομάδα μουσικών που είχαν γεννηθεί από την καινοτόμο ιδιοφυΐα του <em>Miles Davis</em>, παρεκκλίνοντας εντελώς από τα υιοθετημένα στυλ των συγχρόνων τους. Άλμπουμ όπως το <span style="color: Dodgerblue"><strong>The Inner Mounting Flame</strong></span> των <strong>Mahavishnu Orchestra</strong> και το <span style="color: Dodgerblue"><strong>Weather Report</strong></span> των <strong>Weather Report</strong>, καθιέρωσαν τη γνώριμη φήμη της Τζαζ Φιούζιον σαν ένα είδος που η μουσική έδωσε έμφαση αποκλειστικά στον εκτεταμένο σολιστικό αυθορμητισμό και στις ατμοσφαιρικές ηχητικές υφές. Αυτό συνεπαγόταν την ενσωμάτωση των κανόνων της τζαζ και σε ορισμένες περιπτώσεις τον εμπλουτισμό της από εξωτερικές επιρροές όπως το προοδευτικό ροκ και τη φανκ μουσική. Ενώ αυτό μπορεί να ισχύει για πολλά σχήματα της εποχής, οι <strong>Return To Forever</strong> τουλάχιστον αρχικά παρέμειναν πιστοί περισσότερο στην τζαζ, κάτι που τους διαφοροποιούσε από τους όμοιούς τους.</p><p></p><p>Όλα τα πρωτοποριακά Τζαζ Φιούζιον γκρουπ του καιρού ιδρύθηκαν από μουσικούς που ήταν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο συνδεδεμένοι με τον Μάιλς Ντέιβις και έτσι, ο ήχος του κάθε γκρουπ συχνά πηγάζει από ένα συγκεκριμένο άλμπουμ του. Ο πρώιμος ατμοσφαιρικός και αφηρημένος χαρακτήρας των <em>Weather Report</em> προέρχεται απευθείας από το <span style="color: Dodgerblue"><strong>In A Silent Way</strong></span>. Το επιθετικό και ροκ προσανατολισμένο στυλ των <em>Mahavishnu Orchestra</em> είναι προφανώς εμπνευσμένο από την πιο θορυβώδη πλευρά του <span style="color: Dodgerblue"><strong>Bitches Brew</strong></span>. Η μουσική των <em>Return To Forever</em>, από την άλλη, πήρε αρχικά τον ήχο της από τα άλμπουμ που απεικονίζουν τη μεταβατική περίοδο του Miles Davis από το ποστ μποπ στην τζαζ φιούζιον, όπως τα <span style="color: Dodgerblue"><strong>Miles In The Sky</strong></span> και <span style="color: Dodgerblue"><strong>Filles de Kilimanjaro</strong></span>, ένα ύφος πολύ περισσότερο εναρμονισμένο με το μπίμποπ παρά με το ροκ.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]138707[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Οι <em>Return to Forever</em> στο τζαζ φεστιβάλ του Πόρι της Φινλανδίας, το 1972</p><p></p><p>Η αρχική μπάντα των <strong>Return To Forever</strong>, που θα μας απασχολήσει εδώ, αποτελούνταν από την τραγουδίστρια (και περιστασιακά περκασιονίστα) <strong>Flora Purim</strong> (1942), τον σύζυγό της <strong>Airto Moreira</strong> (1941) στα τύμπανα και κρουστά (και οι δύο Βραζιλιάνοι), τον από παλιά μουσικό συνεργάτη του <em>Corea</em>, <strong>Joe Farrell</strong> (1937-1986) στα σαξόφωνα και φλάουτο και τον νεαρό <strong>Stanley Clarke</strong> (1951) στο μπάσο. Ειδικά σ' αυτή την πρώτη σύνθεση, ο <em>Clarke</em> έπαιζε και ακουστικό κοντραμπάσο, εκτός από ηλεκτρικό μπάσο. Το ηλεκτρικό πιάνο του <em>Corea</em> αποτέλεσε τη βάση του ήχου του γκρουπ, αφού δεν είχε ακόμη ανακαλύψει τα συνθεσάιζερ, τον ήχο σήμα κατατεθέν του, τα επόμενα χρόνια του γκρουπ.</p><p></p><p>Ενώ τα φωνητικά της <em>Purim</em> υποτίθεται ότι παρείχαν κάποια εμπορική αίσθηση στη μουσική, πολλές από τις συνθέσεις τους ήταν οργανικές, με κάπως πειραματικό χαρακτήρα και με άφθονο χώρο για σόλο από τους <em>Clarke</em> και <em>Farrell</em>. Τη μουσική συνέθετε ο <em>Corea</em> με εξαίρεση το ομότιτλο κομμάτι του δεύτερου άλμπουμ που γράφτηκε από τον <em>Stanley Clarke</em>. Οι στίχοι γράφονταν συχνά από τον φίλο του <em>Corea</em>, <strong>Neville Potter</strong> και μερικές φορές αφορούσαν θεματικά τη σαϊεντολογία με την οποία ενεπλάκη και ο <em>Clarke</em> μέσω του <em>Corea</em>.</p><p></p><p>Το πρώτο τους άλμπουμ, με τίτλο απλά <span style="color: Dodgerblue"><strong>Return to Forever</strong></span>/Επιστροφή για πάντα, ηχογραφήθηκε για την ECM Records το 1972 και αρχικά κυκλοφόρησε μόνο στην Ευρώπη. Αυτό το άλμπουμ περιείχε τις μετέπειτα διάσημες συνθέσεις του <em>Corea</em>, "<strong>Crystal Silence</strong>" και "<strong>La Fiesta</strong>".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057862357, member: 30418"] [HEADING=2]...ή εξελικτική πρόοδος![/HEADING] [CENTER][ATTACH=CONFIG]138705._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Γιος ενός τρομπετίστα σε μια Ντίξιλαντ μπάντα, ο δεξιοτέχνης κιμπορντίστας [B]Chick Corea[/B] (1941, Τσέλσι Μασαχουσέτη) με νότια ιταλική και ισπανική καταγωγή αναγνωρίζεται ως ένας από τους κύριους αλχημιστές στη συγχώνευση της τζαζ με τη ροκ, φανκ και λάτιν μουσική. Μετά την ηχογράφηση του σπερματικού άλμπουμ του, [URL="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=64167"][B]Now He Sings, Now He Sobs[/B][/URL], το 1968, αντικατέστησε τον [B]Herbie Hancock[/B] στην μπάντα του [B]Miles Davis[/B], συμμετέχοντας στην ηχογράφηση κλασικών άλμπουμ όπως το [I]Bitches Brew[/I]. Το 1972 ίδρυσε το τζαζ φιούζιον γκρουπ [B]Return to Forever[/B]. Οι [B]Return To Forever[/B] προέκυψαν ως ένα από τα καθοριστικά σχήματα στις αρχές του Τζαζ Φιούζιον κινήματος της δεκαετίας του 1970, μια ακόμη ομάδα μουσικών που είχαν γεννηθεί από την καινοτόμο ιδιοφυΐα του [I]Miles Davis[/I], παρεκκλίνοντας εντελώς από τα υιοθετημένα στυλ των συγχρόνων τους. Άλμπουμ όπως το [COLOR=Dodgerblue][B]The Inner Mounting Flame[/B][/COLOR] των [B]Mahavishnu Orchestra[/B] και το [COLOR=Dodgerblue][B]Weather Report[/B][/COLOR] των [B]Weather Report[/B], καθιέρωσαν τη γνώριμη φήμη της Τζαζ Φιούζιον σαν ένα είδος που η μουσική έδωσε έμφαση αποκλειστικά στον εκτεταμένο σολιστικό αυθορμητισμό και στις ατμοσφαιρικές ηχητικές υφές. Αυτό συνεπαγόταν την ενσωμάτωση των κανόνων της τζαζ και σε ορισμένες περιπτώσεις τον εμπλουτισμό της από εξωτερικές επιρροές όπως το προοδευτικό ροκ και τη φανκ μουσική. Ενώ αυτό μπορεί να ισχύει για πολλά σχήματα της εποχής, οι [B]Return To Forever[/B] τουλάχιστον αρχικά παρέμειναν πιστοί περισσότερο στην τζαζ, κάτι που τους διαφοροποιούσε από τους όμοιούς τους. Όλα τα πρωτοποριακά Τζαζ Φιούζιον γκρουπ του καιρού ιδρύθηκαν από μουσικούς που ήταν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο συνδεδεμένοι με τον Μάιλς Ντέιβις και έτσι, ο ήχος του κάθε γκρουπ συχνά πηγάζει από ένα συγκεκριμένο άλμπουμ του. Ο πρώιμος ατμοσφαιρικός και αφηρημένος χαρακτήρας των [I]Weather Report[/I] προέρχεται απευθείας από το [COLOR=Dodgerblue][B]In A Silent Way[/B][/COLOR]. Το επιθετικό και ροκ προσανατολισμένο στυλ των [I]Mahavishnu Orchestra[/I] είναι προφανώς εμπνευσμένο από την πιο θορυβώδη πλευρά του [COLOR=Dodgerblue][B]Bitches Brew[/B][/COLOR]. Η μουσική των [I]Return To Forever[/I], από την άλλη, πήρε αρχικά τον ήχο της από τα άλμπουμ που απεικονίζουν τη μεταβατική περίοδο του Miles Davis από το ποστ μποπ στην τζαζ φιούζιον, όπως τα [COLOR=Dodgerblue][B]Miles In The Sky[/B][/COLOR] και [COLOR=Dodgerblue][B]Filles de Kilimanjaro[/B][/COLOR], ένα ύφος πολύ περισσότερο εναρμονισμένο με το μπίμποπ παρά με το ροκ. [CENTER][ATTACH=CONFIG]138707._xfImport[/ATTACH] Οι [I]Return to Forever[/I] στο τζαζ φεστιβάλ του Πόρι της Φινλανδίας, το 1972[/CENTER] Η αρχική μπάντα των [B]Return To Forever[/B], που θα μας απασχολήσει εδώ, αποτελούνταν από την τραγουδίστρια (και περιστασιακά περκασιονίστα) [B]Flora Purim[/B] (1942), τον σύζυγό της [B]Airto Moreira[/B] (1941) στα τύμπανα και κρουστά (και οι δύο Βραζιλιάνοι), τον από παλιά μουσικό συνεργάτη του [I]Corea[/I], [B]Joe Farrell[/B] (1937-1986) στα σαξόφωνα και φλάουτο και τον νεαρό [B]Stanley Clarke[/B] (1951) στο μπάσο. Ειδικά σ' αυτή την πρώτη σύνθεση, ο [I]Clarke[/I] έπαιζε και ακουστικό κοντραμπάσο, εκτός από ηλεκτρικό μπάσο. Το ηλεκτρικό πιάνο του [I]Corea[/I] αποτέλεσε τη βάση του ήχου του γκρουπ, αφού δεν είχε ακόμη ανακαλύψει τα συνθεσάιζερ, τον ήχο σήμα κατατεθέν του, τα επόμενα χρόνια του γκρουπ. Ενώ τα φωνητικά της [I]Purim[/I] υποτίθεται ότι παρείχαν κάποια εμπορική αίσθηση στη μουσική, πολλές από τις συνθέσεις τους ήταν οργανικές, με κάπως πειραματικό χαρακτήρα και με άφθονο χώρο για σόλο από τους [I]Clarke[/I] και [I]Farrell[/I]. Τη μουσική συνέθετε ο [I]Corea[/I] με εξαίρεση το ομότιτλο κομμάτι του δεύτερου άλμπουμ που γράφτηκε από τον [I]Stanley Clarke[/I]. Οι στίχοι γράφονταν συχνά από τον φίλο του [I]Corea[/I], [B]Neville Potter[/B] και μερικές φορές αφορούσαν θεματικά τη σαϊεντολογία με την οποία ενεπλάκη και ο [I]Clarke[/I] μέσω του [I]Corea[/I]. Το πρώτο τους άλμπουμ, με τίτλο απλά [COLOR=Dodgerblue][B]Return to Forever[/B][/COLOR]/Επιστροφή για πάντα, ηχογραφήθηκε για την ECM Records το 1972 και αρχικά κυκλοφόρησε μόνο στην Ευρώπη. Αυτό το άλμπουμ περιείχε τις μετέπειτα διάσημες συνθέσεις του [I]Corea[/I], "[B]Crystal Silence[/B]" και "[B]La Fiesta[/B]". [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Προοδευτική εξέλιξη... [Chick Corea and Return To Forever]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…