Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Γιαρίμης Ηλίας" data-source="post: 1056236784" data-attributes="member: 340"><p><strong>Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>10^12 δεν είναι bits είναι "tents". 2^12 είναι bits -bye-</p><p></p><p>Κάνε εναν κόπο και διάβασε τα άρθρα του Emil Martinec (το 2ο λινκ που έβαλα).</p><p></p><p>Θα καταλάβεις οτι λόγω του φωτονικού θορύβου είναι παραπανίσια τα 1000+ bit για την απεικόνιση των gradients του ουρανού, και οποιασδήποτε φωτεινής περιοχής, διότι ο θόρυβος λειτουργεί σαν dithering. </p><p>Aλλωστε σε αυτή την λογική βασίζεται και το gamma encoding που γίνεται στα 8bit jpeg όπου με 8 bit αναπαρίστανται περίπου 11 bit δυναμικής περιοχής (με gamma = 2.2) όπου με την λογαριθμική απεικόνιση έχουμε πυκνές τιμές στα σκοτεινά όπου χρειάζονται και αραιώνουν οσο πάμε στα φωτεινά χωρίς αντιληπτή μείωση ποιότητας. Το ίδιο γίνεται και στα non lossless Raw των nikon-Sony.</p><p>Το ότι βλεπεις και έχεις καλύτερο αποτέλεσμα δεν ωφείλεται στα περισσότερα bits αλλά στο καλύτερο SNR που παίρνεις λόγω της μεγαλύτερης έκθεσης.</p><p></p><p>Τα περισσότερα bits εχουν έννοια μόνο στα σκοτεινα και κυρίως στους τελευταίους αισθητήρες της Sony με την μεγάλη δυναμική περιοχή (ΝΕΧ5ν, Δ7000, Κ5). Εκεί στα σκοτεινά έχει σημαντικό ποσοστό ο ηλεκτρικός θόρυβος (στα φωτεινά είναι αμελητέος) καθώς ο φωτονικός μειώνεται. Οι αισθητήρες αυτοί έχουν πολύ χαμηλό ηλεκτρικό θόρυβο και σε συνδυασμό με τον μικρό φωτονικό θόρυβο ο συνολικός θόρυβος δεν επαρκεί να λειτουργήσει σαν dithering οπότε χρειάζονται πιο πυκνές τιμές αλλιώς παίρνουμε posterization.</p><p></p><p>Για ποιά μηχανή γράφεις που δεν έχεις πρόβλημα με +2/3 ??.</p><p>Πάντως αυτό που αντιμετωπίζεις μετα την αποδοχή του ETTR (η έκθεση στα τυφλά με +2/3ev) λύνεται με UniWB ώστε να βλέπεις ιστόγραμμα χωρίς WB αλλά το σωστό θα ήταν να έιχε εγγενώς η μηχανή raw ιστόγραμμα. Απορώ γιατί δεν το έχουν εφαρμόσει !!.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Γιαρίμης Ηλίας, post: 1056236784, member: 340"] [b]Re: Ψηφιακοι αισθητηρες και σωστη εκθεση...[/b] 10^12 δεν είναι bits είναι "tents". 2^12 είναι bits -bye- Κάνε εναν κόπο και διάβασε τα άρθρα του Emil Martinec (το 2ο λινκ που έβαλα). Θα καταλάβεις οτι λόγω του φωτονικού θορύβου είναι παραπανίσια τα 1000+ bit για την απεικόνιση των gradients του ουρανού, και οποιασδήποτε φωτεινής περιοχής, διότι ο θόρυβος λειτουργεί σαν dithering. Aλλωστε σε αυτή την λογική βασίζεται και το gamma encoding που γίνεται στα 8bit jpeg όπου με 8 bit αναπαρίστανται περίπου 11 bit δυναμικής περιοχής (με gamma = 2.2) όπου με την λογαριθμική απεικόνιση έχουμε πυκνές τιμές στα σκοτεινά όπου χρειάζονται και αραιώνουν οσο πάμε στα φωτεινά χωρίς αντιληπτή μείωση ποιότητας. Το ίδιο γίνεται και στα non lossless Raw των nikon-Sony. Το ότι βλεπεις και έχεις καλύτερο αποτέλεσμα δεν ωφείλεται στα περισσότερα bits αλλά στο καλύτερο SNR που παίρνεις λόγω της μεγαλύτερης έκθεσης. Τα περισσότερα bits εχουν έννοια μόνο στα σκοτεινα και κυρίως στους τελευταίους αισθητήρες της Sony με την μεγάλη δυναμική περιοχή (ΝΕΧ5ν, Δ7000, Κ5). Εκεί στα σκοτεινά έχει σημαντικό ποσοστό ο ηλεκτρικός θόρυβος (στα φωτεινά είναι αμελητέος) καθώς ο φωτονικός μειώνεται. Οι αισθητήρες αυτοί έχουν πολύ χαμηλό ηλεκτρικό θόρυβο και σε συνδυασμό με τον μικρό φωτονικό θόρυβο ο συνολικός θόρυβος δεν επαρκεί να λειτουργήσει σαν dithering οπότε χρειάζονται πιο πυκνές τιμές αλλιώς παίρνουμε posterization. Για ποιά μηχανή γράφεις που δεν έχεις πρόβλημα με +2/3 ??. Πάντως αυτό που αντιμετωπίζεις μετα την αποδοχή του ETTR (η έκθεση στα τυφλά με +2/3ev) λύνεται με UniWB ώστε να βλέπεις ιστόγραμμα χωρίς WB αλλά το σωστό θα ήταν να έιχε εγγενώς η μηχανή raw ιστόγραμμα. Απορώ γιατί δεν το έχουν εφαρμόσει !!. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…