Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ψηφιοποίηση περιεχομένου δημοσιογραφικών (μικρών) κασσετών - help!!!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Sonus Naturalis" data-source="post: 1058172734" data-attributes="member: 17874"><p>Για την έξοδο ακουστικών που θα χρησιμοποιείται ως έξοδος line συμφωνώ. Θα πρέπει να είναι ρυθμισμένη στη μέγιστη δυνατή ένταση που μπορεί να δώσει.</p><p></p><p>Για το Audacity συμφωνώ επίσης.</p><p></p><p>Για τη χρήση της ενσωματωμένης (on board) κάρτας ήχου του υπολογιστή/laptop επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Αν έχουμε έστω και τις ελάχιστες απαιτήσεις για ποιότητα, μία εξωτερική κάρτα ήχου είναι <strong><em>απαραίτητη.</em></strong> Ακόμα και η γνωστή μας μικρούλα Behringer των 30-35 ευρώ.</p><p></p><p>Οι απαιτήσεις για ποιότητα καθορίζονται αποκλειστικά από τη σπουδαιότητα και την αξία του περιεχομένου στις κασέτες που ψηφιοποιούμε. Αν έχουμε π.χ. μία υπαγόρευση ή οδηγίες προϊσταμένου προς τον/την γραμματέα του τότε εντάξει, κρατάμε ακόμα και τη on board κάρτα ήχου για να γράψουμε. Αν όμως έχουμε μία συνέντευξη ενός διάσημου προσώπου, μία σημαντική συζήτηση, μία διάλεξη, μία ομιλία τότε τα πράγματα αλλάζουν. Εκεί θέλουμε κάτι καλύτερο.</p><p></p><p>Η ποιότητα CD είναι υπεραρκετή, συμφωνώ. Όμως, αν και το περιεχόμενο στα δημοσιογραφικά κασετόφωνα είναι κατά κανόνα μονοφωνικό (1 μόνο κανάλι), το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι σε δύο κανάλια, στερεοφωνικό, έστω και αν αυτά είναι πανομοιότυπα μεταξύ τους. Αλλιώς πώς; Τα περισσότερα συστήματα είναι στερεοφωνικά. Θα αναπαράγουμε μόνο στο δεξί ή στο αριστερό κανάλι;</p><p>Για την ακρίβεια, γράφουμε μεν στην είσοδο το ένα και μοναδικό κανάλι, δίνουμε όμως την κατάλληλη εντολή στο πρόγραμμα να δώσει στην έξοδο του δύο ταυτόσημα κανάλια για στερεοφωνική έξοδο (L, R).</p><p></p><p>Η οικονομία εδώ δεν έχει νόημα. Στο τέλος της διαδικασίας βέβαια, μπορούμε να μετατρέψουμε και σε mp3 τα παραγόμενα αρχεία. Συνήθως όμως κρατάμε κάπου για αναφορά όλα τα ενδιάμεσα. </p><p></p><p>Και κάτι ακόμα: Εάν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη επεξεργασία πλην της κοπτοραπτικής (editing), π.χ. EQ, Compression, αποθορυβοποίηση, προσθήκη Reverb κλπ. θα πρέπει σαν τελευταίο βήμα στη διαδικασία να εφαρμόσουμε το ανάλογο dithering, ώστε να μην έχει "ψηφιακίλα" η ηχογράφηση μας.</p><p></p><p>Καλή επιτυχία! -bye-</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonus Naturalis, post: 1058172734, member: 17874"] Για την έξοδο ακουστικών που θα χρησιμοποιείται ως έξοδος line συμφωνώ. Θα πρέπει να είναι ρυθμισμένη στη μέγιστη δυνατή ένταση που μπορεί να δώσει. Για το Audacity συμφωνώ επίσης. Για τη χρήση της ενσωματωμένης (on board) κάρτας ήχου του υπολογιστή/laptop επιτρέψτε μου να έχω τις αμφιβολίες μου. Αν έχουμε έστω και τις ελάχιστες απαιτήσεις για ποιότητα, μία εξωτερική κάρτα ήχου είναι [b][i]απαραίτητη.[/i][/b] Ακόμα και η γνωστή μας μικρούλα Behringer των 30-35 ευρώ. Οι απαιτήσεις για ποιότητα καθορίζονται αποκλειστικά από τη σπουδαιότητα και την αξία του περιεχομένου στις κασέτες που ψηφιοποιούμε. Αν έχουμε π.χ. μία υπαγόρευση ή οδηγίες προϊσταμένου προς τον/την γραμματέα του τότε εντάξει, κρατάμε ακόμα και τη on board κάρτα ήχου για να γράψουμε. Αν όμως έχουμε μία συνέντευξη ενός διάσημου προσώπου, μία σημαντική συζήτηση, μία διάλεξη, μία ομιλία τότε τα πράγματα αλλάζουν. Εκεί θέλουμε κάτι καλύτερο. Η ποιότητα CD είναι υπεραρκετή, συμφωνώ. Όμως, αν και το περιεχόμενο στα δημοσιογραφικά κασετόφωνα είναι κατά κανόνα μονοφωνικό (1 μόνο κανάλι), το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι σε δύο κανάλια, στερεοφωνικό, έστω και αν αυτά είναι πανομοιότυπα μεταξύ τους. Αλλιώς πώς; Τα περισσότερα συστήματα είναι στερεοφωνικά. Θα αναπαράγουμε μόνο στο δεξί ή στο αριστερό κανάλι; Για την ακρίβεια, γράφουμε μεν στην είσοδο το ένα και μοναδικό κανάλι, δίνουμε όμως την κατάλληλη εντολή στο πρόγραμμα να δώσει στην έξοδο του δύο ταυτόσημα κανάλια για στερεοφωνική έξοδο (L, R). Η οικονομία εδώ δεν έχει νόημα. Στο τέλος της διαδικασίας βέβαια, μπορούμε να μετατρέψουμε και σε mp3 τα παραγόμενα αρχεία. Συνήθως όμως κρατάμε κάπου για αναφορά όλα τα ενδιάμεσα. Και κάτι ακόμα: Εάν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη επεξεργασία πλην της κοπτοραπτικής (editing), π.χ. EQ, Compression, αποθορυβοποίηση, προσθήκη Reverb κλπ. θα πρέπει σαν τελευταίο βήμα στη διαδικασία να εφαρμόσουμε το ανάλογο dithering, ώστε να μην έχει "ψηφιακίλα" η ηχογράφηση μας. Καλή επιτυχία! -bye- [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Τεχνικά θέματα Ήχου - Ακουστική χώρων
Ψηφιοποίηση περιεχομένου δημοσιογραφικών (μικρών) κασσετών - help!!!
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…