rip από line ?

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,050
θέλω να ριπάρω υλικό που έχω σε συσκευή που η πρόσβασή της θα γίνει μέσω line.
Μιλάω για αρχεία atrac από minidisk...

Υπάρχει κάποια πρόταση?

Επείγομαι...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
8,404
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ριπάρισμα κανονικό, δηλαδή αρχείων, όπως αυτό που κάνουμε στα CD δε γίνεται. Δεν το επιτρέπει η μαμά Sony. Τουλάχιστον σε μας τους κοινούς θνητούς.

Μοναδική περίπτωση που μπορεί να γίνει ριπάρισμα αρχείων από mini-disk, είναι για τα mini-disk της επόμενης γενιάς Hi-MD. Και εφόσον η εγγραφή έγινε σε Hi-MD format. (Κάτι σαν ATRAC τελευταίας γενιάς). Κι' αυτό η Sony το επιτρέπει μόνο μία φορά. Είμαι κάτοχος τέτοιου mini-disk και έχω δυστυχώς πικρή πείρα.

Οπότε η μόνη λύση που μένει, είναι κανονική εγγραφή από είσοδο Line. Αυτή τη λύση χρησιμοποιώ, όταν μου φέρνουν δισκάκια mini-disk για μεταγραφή. Πρόκειται για κανονική ηχογράφηση, όχι για ριπάρισμα. Θα χρειαστεί τα δισκάκια να παίζουν, κανονική αναπαραγωγή real-time, είναι χρονοβόρο, αλλά δεν γίνεται αλλιώς,

Εάν το mini-disk διαθέτει ψηφιακή (ομοαξονική/οπτική) έξοδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ψηφιακή είσοδο, αντί για την κλασσική Line. Υπάρχουν κάποια mini-disk της Tascam με αυτή τη δυνατότητα.

Υπάρχουν δυό δρόμοι για ν' ακολουθήσεις: α) Σε ανεξάρτητο εγγραφέα (όπως έχουμε συζητήσει), ή β) Σε υπολογιστή με το κατάλληλο interface (κάρτα ήχου) και το κατάλληλο πρόγραμμα εγγραφής.

Σχηματικά:

Mini-Disk Line Out (αναπαραγωγή) => Recorder => Wav files => USB Out => PC​


Ή​

Mini-Disk Line Out (αναπαραγωγή) => Line In (Interface/Κάρτας ήχου) => PC (πρόγραμμα ηχογράφησης) => Wav files​

Σε όλες τις περιπτώσεις τα αρχεία .Wav θα είναι το τελικό προϊόν, που μετά το κάνεις ότι θέλεις. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσεις υπολογιστή θα χρειαστείς και κατάλληλο πρόγραμμα. Άν θυμάμαι καλά, διαθέτεις την Adobe Audition. Σε υπερκαλύπτει.

Τελικά τι εξοπλισμό πρόκειται να χρησιμοποιήσεις; :smile:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,050
Ριπάρισμα κανονικό, δηλαδή αρχείων, όπως αυτό που κάνουμε στα CD δε γίνεται. Δεν το επιτρέπει η μαμά Sony. Τουλάχιστον σε μας τους κοινούς θνητούς.

Μοναδική περίπτωση που μπορεί να γίνει ριπάρισμα αρχείων από mini-disk, είναι για τα mini-disk της επόμενης γενιάς Hi-MD. Και εφόσον η εγγραφή έγινε σε Hi-MD format. (Κάτι σαν ATRAC τελευταίας γενιάς). Κι' αυτό η Sony το επιτρέπει μόνο μία φορά. Είμαι κάτοχος τέτοιου mini-disk και έχω δυστυχώς πικρή πείρα.

Οπότε η μόνη λύση που μένει, είναι κανονική εγγραφή από είσοδο Line. Αυτή τη λύση χρησιμοποιώ, όταν μου φέρνουν δισκάκια mini-disk για μεταγραφή. Πρόκειται για κανονική ηχογράφηση, όχι για ριπάρισμα. Θα χρειαστεί τα δισκάκια να παίζουν, κανονική αναπαραγωγή real-time, είναι χρονοβόρο, αλλά δεν γίνεται αλλιώς,

Εάν το mini-disk διαθέτει ψηφιακή (ομοαξονική/οπτική) έξοδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ψηφιακή είσοδο, αντί για την κλασσική Line. Υπάρχουν κάποια mini-disk της Tascam με αυτή τη δυνατότητα.

Υπάρχουν δυό δρόμοι για ν' ακολουθήσεις: α) Σε ανεξάρτητο εγγραφέα (όπως έχουμε συζητήσει), ή β) Σε υπολογιστή με το κατάλληλο interface (κάρτα ήχου) και το κατάλληλο πρόγραμμα εγγραφής.

Σχηματικά:

Mini-Disk Line Out (αναπαραγωγή) => Recorder => Wav files => USB Out => PC​


Ή​

Mini-Disk Line Out (αναπαραγωγή) => Line In (Interface/Κάρτας ήχου) => PC (πρόγραμμα ηχογράφησης) => Wav files​

Σε όλες τις περιπτώσεις τα αρχεία .Wav θα είναι το τελικό προϊόν, που μετά το κάνεις ότι θέλεις. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσεις υπολογιστή θα χρειαστείς και κατάλληλο πρόγραμμα. Άν θυμάμαι καλά, διαθέτεις την Adobe Audition. Σε υπερκαλύπτει.

Τελικά τι εξοπλισμό πρόκειται να χρησιμοποιήσεις; :smile:

έχω Minidisk και ξέρω τις εξυπνάδες της sony. Απορώ πως επιβιώνει ακόμα αυτή η εταιρεία με τα βλακώδη κλειδώματά της.
Βγάζει optical αλλά τα βήματα που θέλει μετά είναι πολλά.
Εγώ θα περιοριζόμουν να αντιγράψω από line out.
Δεν είναι απαραίτητο να γίνουν wav.
Πρόκειται για τεκμηρίωση σειράς 45αριών που είχα τον χρόνο παλιά και μετέφερα σε minidisk σε atrac. Δεν έχω χρόνο και υπομονή (για την ώρα) να τα μεταφέρω ξανά σε real time.... Και θέλω να γλυτώσω ενδιάμεσα άσκοπα βήματα.
Εχω και το sony W100, θα μπορούσα να τα κάνω cd ξανα....
Μάλλον θα το κάνω σε pc πχ audacity ή audition
εκτός αν μέχρι τότε πάρω το tascam που λέγαμε...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
8,404
Αθήνα, Ηλιούπολη
Κατ' ουσίαν συμφωνούμε.
Μπορείς ν' ακολουθήσεις όποιο τρόπο από τους παραπάνω σε βολεύει.

Για μένα ο πιο βολικός κσι πρακτικός τρόπος θα είναι σε ανεξάρτητο εγγραφέα, αν τελικά το πάρεις.

Όμως το real-time δεν το γλυτώνεις με τίποτα... :bigcry:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,050
εδώ και λίγες μέρες έχω αρχίσει τις δοκιμές με το παρακάτω εργαλείο:

tascam_dr-07-2_twin.jpg


κάνει σχεδόν όσα ήθελα:
μπορείς να ριπάρεις (εννοείται real time) από τη line του σε wav ή mp3 μέχρι και 24/96 (320 στα mp3).
Εχει δυό μικρόφωνα που μπορούν να στηθούν σε διάταξη ΧΥ και ΑΒ και αν θες να βάλεις και εξωτερικό.
Συνδέεται με το πισί και μεταφέρει πολύ εύκολα τα αρχεία
Οδηγεί πολύ άνετα την έξοδο ακουστικών και τη line του
ΚΑΝΕΙ overdubbing (αν το θέλεις) έχει και pitch control (αν το θέλεις),
κάνει split και move τα αρχεία σου σε playlist (όπως πάνω κάτω το έκανε και το mzr30 το οποίο θα αντικαταστήσει).

Είναι ελαφρύ, έχει πολύ εύκολα μενού, εννοείται ότι το παίρνεις μαζί σου.

Μέχρι στιγμής δοκιμάζω διάφορες ποιότητες εγγραφής από βινύλιο και βλέπουμε.....

Μειονεκτήματα?

έχει.
1. Περισσότερο πλαστικουριά από όσο περίμενα
2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ευαίσθητα μικρόφωνα. Ακόμα να βρω τρόπο να τα κουλαντρίσω.
3, Δεν έχει digital out - in

Αν θα αντικαταστήσει το mzr30 ?
Όχι. !!!
Το mzr30 ήταν - είναι και θα είναι εργαλείο.
Για άλλη μια φορά μπράβο στη sony.
Μετά από 15 χρόνια στα χέρια μου παίρνει βραβείο σχεδίασης, αντοχής κλπ.
Ίσως για να πετύχω κάτι ανάλογο έπρεπε να φύγω πολύ στα λεφτά και να δώ κάτι σε sony ή σε korg.
Αλλά και πάλι στην συγκεκριμένη περίοδο ακόμα και το DR07 II για αρκετούς ίσως είναι ακριβό.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
8,404
Αθήνα, Ηλιούπολη
Καλορρίζικο Supersonic!

Το μηχανάκι είναι όντως αξιόλογο. Πιστεύω, καλύπτει σχεδόν όλες τις ανάγκες του οικιακού χρήστη, αλλά και πολλές ανάγκες του επαγγελματία στο On Location Recording.

Βέβαια δεν θα αντικαταστήσει τα κανονικά πυκνωτικά μικρόφωνα, τις κονσόλες, τα μεγάλα interface και ψηφιακούς μετατροπείς. Είναι φτιαγμένο γι' άλλο σκοπό, ήδη όμως η απόδοση του είναι άριστη απ' όλες τις απόψεις.

Η αδελφή μου, κάτοχος του ίδιου μηχανήματος όπως ξέρεις, μου έφερε τα πρώτα δείγματα των ηχογραφήσεων της σε πιάνο. (Είναι καθηγήτρια μουσικής για όσους δεν γνωρίζουν).

Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά. Τα αρχεία, γραμμένα σε σύνηθες 44,1/16 έχουν διατηρήσει όλη τη φυσικότητα και το χαρακτήρα του συγκεκριμένου πιάνου (όρθιο γερμανικό Bluthner). Με λίγη αποθορυβοποίηση και μικρή ενίσχυση των χαμηλών κατά την επεξεργασία, το πιάνο γίνεται αυτό που πραγματικά είναι, τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο.

Για την ευαισθησία των μικροφώνων έχεις δίκιο. Θα σου συστήσω να ηχογραφείς όσο το δυνατόν πλησιέστερα προς την πηγή, αυξάνοντας την αναλογία του άμεσου προς τον εξ ανακλάσεως και εκ του περιβάλλοντος προερχόμενο ήχο. Να φροντίζεις όμως να παίρνεις ισορροπημένα ολόκληρη την ηχητική σκηνή.

Από την άλλη πλευρά, αν θέλεις να ηχογραφήσεις από μακριά ένα ηχητικό γεγονός, π.χ. μία διάλεξη από τις πίσω θέσεις σε μία αίθουσα, η ευαισθησία των μικροφώνων είναι πολύτιμος σύμμαχος.

Η ευκολία στην τοποθέτηση -και αντίστοιχα η ποιότητα των ηχογραφήσεων που μπορείς να πετύχεις- αυξάνεται κατακόρυφα, αν βιδώσεις το Tascam σε μία βάση μικροφώνων. Γι' αυτό και έχει κατάλληλη υποδοχή. Θα πρέπει όμως να προμηθευτείς και το σχετικό παξιμάδι προσαρμογής.

Για τις ηχογραφήσεις από Line. Θα σου συστήσω να γράφεις σε ανάλυση 44,1/24. Ο λόγος απλός: Εάν φτιάξεις CD απαιτούνται ελάχιστες μετατροπές και περιορίζονται τα σφάλματα. Αμφιβάλλω, αν θα εντοπίσεις ακουστές διαφορές σε μεγαλύτερες αναλύσεις (π.χ. 96/24). Αφού όμως πειραματίζεσαι, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε αποτελέσματα.

Ένα άλλο θέμα είναι το καλώδιο Line που χρησιμοποιείς:
Δηλαδή 2 X RCA => mini Jack Stereo
Είναι μάλλον δύσκολο να βρείς καλό τέτοιο καλώδιο (όχι του κιλού). Τι λύση έχεις χρησιμοποιήσει;

Σχετικά με τα "μειονεκτήματα" που αναφέρεις:
-Για την πλαστικουριά. Εγώ νομίζω ότι είναι γερά φτιαγμένο, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Που να δεις την πλαστικουριά στο δικό μου Mini-Disk Sony MZ-100 Hi-MD. Τραυματισμός με το πρώτο πέσιμο!

-Έλλειψη ψηφιακής εξόδου: Μικρό το κακό. Έτσι κι' αλλιώς τα αρχεία τα παίρνεις αμέσως στον υπολογιστή αυτούσια, όχι όπως γίνεται στα Mini Disk. Εξάλλου η κύρια χρήση του είναι ως Recorder και όχι Player.

Υ.Γ. Για τη Sony συμφωνώ: Μας συνδέει με τα προϊόντα της μιά βαθειά σχέση αγάπης-μίσους. Έτσι είναι τα μεγάλα πάθη! :cool:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,050
Ευχαριστω
Μεχρι στιγμης ειναι αδυνατον να βρω μια ικανοποιητικη ρυθμιση για την ευαισθησισ των μικροφωνων.
ειτε δεν θα πιανουν ειτε θα πηκαρουν
Στο θεμα αυτο το Roland Br600 που εχω, αλλα ειναι για αλλη δουλεια, ηχογραφει με χωρις καμμια ρυμιση αλλα εξαιρετικα.
Εχει ομως διαστασεις Α4
πρεπει να υπαρχει αλλος τροπος.
το δε all metal jacket sony ειναι εκτος συναγωνισμου...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,050
Για το καλωδιο που λες εχεις δικιο
Για την ωρα χρησιμοποιω απλα.
Σκεφτομαι να φτιαξω κατι αν οντως κρινεις οτι θα οαιξει ρολο σε τετοια συσκευη.
και παλι, τι υλικα να προτιμησω;
Εχεις δει κανενα καλο σε τετοια συνθεση;
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
8,404
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ευχαριστω
Μεχρι στιγμης ειναι αδυνατον να βρω μια ικανοποιητικη ρυθμιση για την ευαισθησισ των μικροφωνων.
ειτε δεν θα πιανουν ειτε θα πηκαρουν
Στο θεμα αυτο το Roland Br600 που εχω, αλλα ειναι για αλλη δουλεια, ηχογραφει με χωρις καμμια ρυμιση αλλα εξαιρετικα.
Εχει ομως διαστασεις Α4
πρεπει να υπαρχει αλλος τροπος.
το δε all metal jacket sony ειναι εκτος συναγωνισμου...
Χρησιμοποίησε διαδοχικά και έπειτα σε συνδυασμούς:
α) Το ενσωματωμένο Low Cut Filter πρώτα στα 40, έπειτα στα 80 Hz και μόνο εν ανάγκη στα 120 Hz.

β) Το ενσωματωμένο Limiter

γ) Το Auto Level. Μην ξεχνάς πως και τα Mini-Disks με Auto Level είναι εφοδιασμένα. Σε δύσκολες καταστάσεις μάλλον απαραίτητο. Μην παρασυρθείς από τη φιλολογία των χαϊεντάδων για κομπρέσσορες και δε συμμαζεύεται. Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος!

Αν δε γίνεται αλλιώς, χρησιμοποίησε το αδίστακτα. Και θα σου έλεγα να το χρησιμοποιείς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, όταν έχεις ζωντανή ηχογράφηση, εκτός αν πρόκειται για κάτι που θες να προσέξεις ιδιαίτερα, οπότε επιχειρείς χειροκίνητα. Το κάθε μηχανάκι έχει τα χούγια του. Μπορεί να σε παιδέψει λίγο, αλλά που θα πάει, θα του πάρεις τον αέρα! :laugh:

Υπ' όψιν: Η τοποθέτηση (βίδωμα) πάνω σε βάση μικροφώνου, που πρότεινα πιο πάνω, θα βοηθήσει πάρα πολύ στη ρύθμιση και στον έλεγχο, όταν έχεις ζωντανή ηχογράφηση.

Για το καλωδιο που λες εχεις δικιο
Για την ωρα χρησιμοποιω απλα.
Σκεφτομαι να φτιαξω κατι αν οντως κρινεις οτι θα οαιξει ρολο σε τετοια συσκευη.
και παλι, τι υλικα να προτιμησω;
Εχεις δει κανενα καλο σε τετοια συνθεση;
Εφόσον γράφεις από βινύλιο, οι απαιτήσεις είναι αυξημένες. Οπότε ένα καλό καλώδιο έχει νόημα και αξίζει ο κόπος.

Έτοιμα "καλά' καλώδια τέτοιου τύπου έχω υπ' όψιν, αλλά επειδή προορίζονται για "αρρωστημένους" τρελλούς χαϊεντάδες βρίσκονται σε εξωφρενικές τιμές.

Καλύτερα να φτιάξεις ο ίδιος. Καλό καλώδιο κατάλληλο για interconnect και καλά βύσματα είναι ότι πρέπει.

Βρίσκομαι στη διαδικασία να φτιάξω μιά σειρά από (custom) καλώδια για διάφορες χρήσεις. Μόλις έχω νεώτερα θα ενημερώσω... -bye-