SACD

26 June 2006
174
Αθήνα
Γεια σε όλους σας.

Υπάρχει διαφορά στην αναπαραγωγή μεταξύ ενός SACD disc που παίζει όμως σε απλό cd player (όχι SACD), με το αντίστοιχο απλό cd disc κανονικής όμως έκδοσης ;

Σας ευχαριστώ,
Κωστής
 
Oχι, δεν υπαρχει καμια διαφορα... Δεδομενου οτι το απλό cd player διαβαζει την στρωση του απλου cd, και όχι του sacd..
Από κει και πέρα, ειναι πιθανόν λόγω της κυκλοφοριας σε sacd η εταιρια να εχει κανει ενα γενικοτερο "ρετουσαρισμα" της ηχογραφησης, που θα ειναι αντιληπτο και στη στρωση cd (αφου αυτη προηλθε απο την ιδια μητρα)...
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,955
Βόλος
Αν είναι ίδια παίζουν ίδια. Για παράδειγμα οι επανεκδόσεις της Mercury σε SACD έχουν ακριβώς το ίδιο PCM layer με τα CD που έκανε remastering η Cosart-Fine.

Όμως μπορεί να είναι και διαφορετικά. Είτε καλύτερα, επειδή το PCM layer βγήκε από νέα επεξεργασία, όπως στα SACD της Pentatone σε σχέση με τις παλιότερες επανεκδόσεις της Philips. Είτε χειρότερα, άμα οι τεχνικοί τα σκάτωσαν, όπως συνέβει με το Dark Side of the Moon.
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Το στρώμα CD του SACD αποτελεί downsampling της πληροφορίας DSD με παράλληλη εφαρμογή του αλγορίθμου SBM (Super Bit Mapping). Ο SBM επεξεργάζεται το ψηφιακό σήμα, έτσι ώστε το τελικό κωδικοποιημένο κατά SBM σήμα να διατηρεί ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του 20 ή 24-bits πρωτοτύπου (master). Για το λόγο αυτό, θεωρητικά τουλάχιστον, το στρώμα CD του SACD θα ακούγεται καλύτερα από το αντίστοιχο απλό CD-Audio (χαμηλότερο jitter, κτλ).
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,955
Βόλος
Αυτή είναι η συνήθης πρακτική μόνο αν η ηχογράφηση είναι DSD. Δεν είναι υποχρεωτικό να την ακολουθήσουν. Σε ηχογραφήσεις που έχουν παρουσιαστεί και σε απλό CD, δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει η μετατροπή από το DSD αφού υπάρχει έτοιμο PCM. Παράδειγμα το Ray Sings Basie Swings που οι τρεις εκδοχές έχουν παραχθεί από εντελώς διαφορετικές διαδρομές.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,955
Βόλος
The final 5.1 surround mixes were recorded directly to a Sonoma DSD workstation through EMM Labs DSD converters. The SACD master was produced on a SADiE DSD workstation which retained the integrity of the single-bit DSD surround mixes. “What you hear on the final SACD is exactly what was mixed at the surround mix sessions,” says Bishop.

“We were fortunate that a 96 kHz, 24-bit PCM stereo master from the source 96 kHZ PCM stereo mixes had been prepared by Doug Sax for use as a Ray Sings, Basie Swings vinyl LP cutting master,” Bishop explains. “This master was transferred to DSD to be used as the stereo DSD SACD master and fully retains the dynamics and resolution of the original 96 kHZ stereo mixes. The hybrid CD program on the SACD was produced from the original Concord CD’s 44.1 kHZ, 16-bit PCM master and is identical to that original release.”

Άρα οι τρεις εκδοχές έχουν διαφορετική πρέλευση!
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,629
The final 5.1 surround mixes were recorded directly to a Sonoma DSD workstation through EMM Labs DSD converters. The SACD master was produced on a SADiE DSD workstation which retained the integrity of the single-bit DSD surround mixes. “What you hear on the final SACD is exactly what was mixed at the surround mix sessions,” says Bishop.

αρα το 5.1 είναι DSD απο την αρχή και η καλύτερη πιθανά ηχογράφιση.

“We were fortunate that a 96 kHz, 24-bit PCM stereo master from the source 96 kHZ PCM stereo mixes had been prepared by Doug Sax for use as a Ray Sings, Basie Swings vinyl LP cutting master,”

Εγώ θέλω να μου δώσουν αυτό σε flac.


Bishop explains. “This master was transferred to DSD to be used as the stereo DSD SACD master and fully retains the dynamics and resolution of the original 96 kHZ stereo mixes.

Ναι αλλα κατα την μετατροπή PCM->DSD χάνεις πληροφορία.

The hybrid CD program on the SACD was produced from the original Concord CD’s 44.1 kHZ, 16-bit PCM master and is identical to that original release.”

Οκ αυτό το αγοράζουμε και σε CD
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Στην πραγματικότητα, τα δύο layer, sacd και cd, είναι εντελώς ανεξάρτητα μεταξύ τους, σε βαθμό που το ένα να περιέχει πχ Stones και το άλλο Beatles.

Άρα η εταιρίες μπορούν να συνδυάσουν χωρίς πρόβλημα οποιεσδήποτε κόπιες μεταξύ τους ανάλογα με την πολιτική της κάθε εταιρίας.

Τα καινούρια πχ υβριδικά sacd της Telarc που προέρχονται από παλιότερες ηχογραφήσεις pcm υψηλής ανάλυσης της εταιρίας, ακούγονται σχετικά καλύτερα (για το cd layer μιλώ πάντα) από τις παλιότερες εκδόσεις τους λόγω μάλλον καλύτερου downsampling της αρχικής hi res εγγραφής.

Έχω ακούσει ότι άλλες εταιρίες ρίχνουν συνειδητά την ποιότητα του cd layer για να είναι εμφανής η διαφορά υπέρ του sacd. Αλλά δεν ξέρω λεπτομέρειες....