Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σεβασμός... [Aretha Franklin]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058181980" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Μην αφήσετε να χάσω αυτό το όνειρο</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]154499[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Η <em>Franklin</em> με τον σύζυγό της <em>Ted White</em>, και τον ιδρυτή και πρόεδρο της <em>Atlantic Records, Ahmet Ertegun</em></p><p></p><p>Ωστόσο, μια κόντρα με συνοδεία αλκοόλ που άρχισε μεταξύ του <em>White</em> και του τρομπετίστα <em>Melvin Lastie</em>, που φάνηκε να φλερτάρει με τη Φράνκλιν (σε συνέντευξή του ο Penn ανέφερε και <a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/146081-Γλυκιά-έμπνευση?p=1057530248&viewfull=1#post1057530248" target="_blank">διαφωνία</a> με το αφεντικό των <em>FAME</em> στούντιο, <em>Rick Hall</em>), εξελίχθηκε σε καβγά με βρισιές, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τραγουδιού, "<strong>Do Right Woman-Do Right Man</strong>", με αποτέλεσμα την ξαφνική διακοπή του. Ο <em>Wexler</em> "τράβηξε την πρίζα" και με τον <em>White</em> (που παρουσιαζόταν ως μάνατζερ της <em>Aretha</em>) αρνούμενο να ξαναπάει πάλι στην Αλαμπάμα, τα σέσιον ανα-προγραμματίστηκαν για τη Νέα Υόρκη, όπου τελικά ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο.</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>...</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Πρέπει να καταλάβεις</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Δεν είναι απλά ένα παιχνιδάκι</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Είναι σάρκα και αίμα όπως ακριβώς ο άντρας της</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αν θέλεις μια ολοήμερη σωστή γυναίκα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Πρέπει να είσαι ένας ολονύχτιος σωστός άνδρας</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Ναι ναι,</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Λένε ότι είναι ένας κόσμος ανδρών</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά δεν μπορείς να το αποδείξεις με μένα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και εφ' όσον είμαστε μαζί</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Δείξε μου λίγο σεβασμό...</em></p> <p style="margin-left: 20px">- Do Right Woman, Do Right Man (Penn, Moman)</p><p></p><p></p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Από τα εκατοντάδες σέσιον στα οποία συμμετείχα</span></em>», θυμάται σήμερα ο <em>Spooner Oldham</em>, «<em><span style="color: Darkorange">μπορώ να πω ότι οι πρώτες φορές με την Aretha Franklin ήταν απόλυτα και μαγικά, αξέχαστες</span></em>».</p><p></p><p>Να σημειώσουμε ότι οι διασκευές των, "<strong>Drown in My Tears</strong>" του <em>Ray Charles</em> και "<strong>Good Times</strong>", "<strong>A Change Is Gonna Come</strong>" <em>του Sam Cooke</em> είναι στο ίδιο επίπεδο με τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις. Η <em>Aretha</em> συνέβαλε και με το δικό της υλικό στα "<strong>Don't Let Me Lose This Dream</strong>", "<strong>Baby, Baby, Baby</strong>", "<strong>Dr. Feelgood</strong>" και "<strong>Save Me</strong>", τραγούδια τόσο συνεπή καλά όσο τα υπόλοιπα του δίσκου. Η <em>Franklin</em> ήταν μια άγνωστη συνθέτης πριν από αυτό το άλμπουμ και ενώ συνήθως δεν τη θυμούνται για τα τραγούδια που έγραψε η ίδια, ήταν εξίσου εντυπωσιακή και σ' αυτό. Πραγματικά, ειδικότερα το μπλούζι, "<em>Dr. Feelgood</em>" είναι ένα χαίλαϊτ με το όργανο να μας "λέει" ότι είμαστε στην εκκλησία. Η Αρίθα αρχίζει να καταθέτει, επαινώντας όχι τον Ιησού, αλλά έναν άλλο, έναν που «<em><span style="color: Darkorange">φροντίζει για όλους τους πόνους μου και τα δεινά μου</span></em>» με έναν πολύ πιο φυσικό, αλλά ακόμη ιερό τρόπο. Η αγάπη, όπως λέει το τραγούδι, είναι σοβαρό θέμα.</p><p></p><p>Eίναι σημαντικό να θυμόμαστε πόσο ριζοσπαστικό ήταν το 1967, για μια Αφροαμερικανή να υψώσει τη φωνή της και να απαιτήσει να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια. Το "<strong>Respect</strong>", τελικά, ανέβηκε στο Νο 1 και έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια της εποχής. Ένας φεμινιστικός ύμνος, ένας ύμνος για τα Ατομικά Δικαιώματα, είναι ο ΥΜΝΟΣ, τελεία και παύλα και είναι φανταστικό, γιατί καταφέρνει να αρθρώσει τέλεια μια βασική ανθρώπινη επιθυμία.</p><p></p><p>Ένας από τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών, όλων των μουσικών ειδών. Αυτά σαν ελάχιστος φόρος τιμής για μια τεράστια προσωπικότητα που μας άφησε στις 16 Αυγούστου και φυσικά αφιερώνεται σ' αυτούς που απαιτούν τον ΣΕΒΑΣΜΟ που τους αξίζει...</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Εκείνους που αγαπάμε, από ανοησία τους κάνουμε να κλαίνε,</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Τότε μερικές φορές αισθανόμαστε ότι είναι καλύτερο να πούμε αντίο, αντίο</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά, αυτό που υπάρχει μέσα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Η δύναμη (δύναμη της αγάπης), η δύναμη της αγάπης (δύναμη της αγάπης) είναι ο μόνος μου οδηγός...</em></p> <p style="margin-left: 20px">- Baby, Baby, Baby (Aretha Franklin, Carolyn Franklin)</p> <p style="margin-left: 20px"></p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, σημειώσεις CD επανέκδοσης, David Nathan, Jerry Wexler)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]154500[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058181980, member: 30418"] [HEADING=2]Μην αφήσετε να χάσω αυτό το όνειρο[/HEADING] [CENTER][ATTACH=CONFIG]154499._xfImport[/ATTACH] Η [I]Franklin[/I] με τον σύζυγό της [I]Ted White[/I], και τον ιδρυτή και πρόεδρο της [I]Atlantic Records, Ahmet Ertegun[/I][/CENTER] Ωστόσο, μια κόντρα με συνοδεία αλκοόλ που άρχισε μεταξύ του [I]White[/I] και του τρομπετίστα [I]Melvin Lastie[/I], που φάνηκε να φλερτάρει με τη Φράνκλιν (σε συνέντευξή του ο Penn ανέφερε και [URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/146081-Γλυκιά-έμπνευση?p=1057530248&viewfull=1#post1057530248"]διαφωνία[/URL] με το αφεντικό των [I]FAME[/I] στούντιο, [I]Rick Hall[/I]), εξελίχθηκε σε καβγά με βρισιές, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τραγουδιού, "[B]Do Right Woman-Do Right Man[/B]", με αποτέλεσμα την ξαφνική διακοπή του. Ο [I]Wexler[/I] "τράβηξε την πρίζα" και με τον [I]White[/I] (που παρουσιαζόταν ως μάνατζερ της [I]Aretha[/I]) αρνούμενο να ξαναπάει πάλι στην Αλαμπάμα, τα σέσιον ανα-προγραμματίστηκαν για τη Νέα Υόρκη, όπου τελικά ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο. [INDENT][I]... Πρέπει να καταλάβεις Δεν είναι απλά ένα παιχνιδάκι Είναι σάρκα και αίμα όπως ακριβώς ο άντρας της Αν θέλεις μια ολοήμερη σωστή γυναίκα Πρέπει να είσαι ένας ολονύχτιος σωστός άνδρας Ναι ναι, Λένε ότι είναι ένας κόσμος ανδρών Αλλά δεν μπορείς να το αποδείξεις με μένα Και εφ' όσον είμαστε μαζί Δείξε μου λίγο σεβασμό...[/I] - Do Right Woman, Do Right Man (Penn, Moman)[/INDENT] «[I][COLOR=Darkorange]Από τα εκατοντάδες σέσιον στα οποία συμμετείχα[/COLOR][/I]», θυμάται σήμερα ο [I]Spooner Oldham[/I], «[I][COLOR=Darkorange]μπορώ να πω ότι οι πρώτες φορές με την Aretha Franklin ήταν απόλυτα και μαγικά, αξέχαστες[/COLOR][/I]». Να σημειώσουμε ότι οι διασκευές των, "[B]Drown in My Tears[/B]" του [I]Ray Charles[/I] και "[B]Good Times[/B]", "[B]A Change Is Gonna Come[/B]" [I]του Sam Cooke[/I] είναι στο ίδιο επίπεδο με τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις. Η [I]Aretha[/I] συνέβαλε και με το δικό της υλικό στα "[B]Don't Let Me Lose This Dream[/B]", "[B]Baby, Baby, Baby[/B]", "[B]Dr. Feelgood[/B]" και "[B]Save Me[/B]", τραγούδια τόσο συνεπή καλά όσο τα υπόλοιπα του δίσκου. Η [I]Franklin[/I] ήταν μια άγνωστη συνθέτης πριν από αυτό το άλμπουμ και ενώ συνήθως δεν τη θυμούνται για τα τραγούδια που έγραψε η ίδια, ήταν εξίσου εντυπωσιακή και σ' αυτό. Πραγματικά, ειδικότερα το μπλούζι, "[I]Dr. Feelgood[/I]" είναι ένα χαίλαϊτ με το όργανο να μας "λέει" ότι είμαστε στην εκκλησία. Η Αρίθα αρχίζει να καταθέτει, επαινώντας όχι τον Ιησού, αλλά έναν άλλο, έναν που «[I][COLOR=Darkorange]φροντίζει για όλους τους πόνους μου και τα δεινά μου[/COLOR][/I]» με έναν πολύ πιο φυσικό, αλλά ακόμη ιερό τρόπο. Η αγάπη, όπως λέει το τραγούδι, είναι σοβαρό θέμα. Eίναι σημαντικό να θυμόμαστε πόσο ριζοσπαστικό ήταν το 1967, για μια Αφροαμερικανή να υψώσει τη φωνή της και να απαιτήσει να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια. Το "[B]Respect[/B]", τελικά, ανέβηκε στο Νο 1 και έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια της εποχής. Ένας φεμινιστικός ύμνος, ένας ύμνος για τα Ατομικά Δικαιώματα, είναι ο ΥΜΝΟΣ, τελεία και παύλα και είναι φανταστικό, γιατί καταφέρνει να αρθρώσει τέλεια μια βασική ανθρώπινη επιθυμία. Ένας από τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών, όλων των μουσικών ειδών. Αυτά σαν ελάχιστος φόρος τιμής για μια τεράστια προσωπικότητα που μας άφησε στις 16 Αυγούστου και φυσικά αφιερώνεται σ' αυτούς που απαιτούν τον ΣΕΒΑΣΜΟ που τους αξίζει... [INDENT][I]Εκείνους που αγαπάμε, από ανοησία τους κάνουμε να κλαίνε, Τότε μερικές φορές αισθανόμαστε ότι είναι καλύτερο να πούμε αντίο, αντίο Αλλά, αυτό που υπάρχει μέσα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί Η δύναμη (δύναμη της αγάπης), η δύναμη της αγάπης (δύναμη της αγάπης) είναι ο μόνος μου οδηγός...[/I] - Baby, Baby, Baby (Aretha Franklin, Carolyn Franklin) [/INDENT] (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, σημειώσεις CD επανέκδοσης, David Nathan, Jerry Wexler) [CENTER][ATTACH=CONFIG]154500._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σεβασμός... [Aretha Franklin]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…