Shockabilly's Vietnam ...

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
e80674ufiaq.jpg

Vietnam / Shockabilly
Eugene Chadbourne : Guitar
Mark Sanders : Bass guitar
David Licht : Drums

« Ενας ανόητος είναι ο καλλιτέχνης ο οποίος , έχει απλά , μάτια αν είναι ζωγράφος ή αφτιά αν είναι μουσικός . Αντίθετα την ίδια στιγμή είναι ένα πολιτικό όν , το οποίο διαρκώς ανταποκρίνεται σε σπαραξικάρδια , φλογερά ή χαρούμενα γεγονότα , απέναντι στα οποία παίρνει θέση με ποικίλους τρόπους .
Όχι , η ζωγραφική δεν γίνεται για να διακοσμεί διαμερίσματα . Είναι ένα εργαλείο πολέμου για να επιτίθεται αλλά και να αμύνεται ενάντια στον εχθρό
« ( Pablo Picasso , 1945 )

Από όλα τα ετερόκλητα στοιχεία , τα οποία κατά καιρούς χαρακτηρίζουν το ρόκ’εν ρόλ και διαμορφώνουν το περιεχόμενο του σε κοινωνικό , πολιτικό και μουσικό επίπεδο , το ίσως σημαντικότερο εξ όλων είναι η ρήξη με τον εφησυχασμό , την απάθεια , την συντήρηση , την επανάληψη , τον μικροαστισμό και την εξ αυτής προερχόμενη αίσθηση της απειλής . Απειλή προς τους κρατούντες της μουσικής βιομηχανίας , απειλή προς τους διασκεδαστές , απειλή προς τους ιδιωτεύοντες και άρα αδιάφορους για το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι , απειλή για το εκάστοτε status quo , είτε πολιτικό , κοινωνικό είτε αισθητικό , μουσικό .

Στο Vietnam ( που μάλλον κυκλοφόρησε το 1984 ) η υποβόσκουσα απειλή είναι διαρκώς παρούσα . Πίσω από κάθε στροφή , πίσω από κάθε σκοτεινό ριφ , πλάι σε κάθε βρυχηθμό της κιθάρας , μαζί με κάθε τίτλο , ανάμεσα σε κάθε στίχο . Μαζί με τους Chrome , τους Swans κ.ά. εκλεκτούς κυρίους της εποχής εκείνης ( πριν και μετά ) οι Shockabilly , ψυχεδελίζουν αδιακρίτως , βιαιοπραγούν ασυστόλως , εκτοξεύουν τόνους κιθαριστικής παραμόρφωσης , διαλύουν τα κομμάτια που παίζουν σε μικρές συμπαγείς ποσότητες κινούμενης μάζας και δηλώνουν παρόντες , στην πρώτη γραμμή πυρός .

Βεβαίως η απειλή τους αυτή εάν δεν συνοδευόταν από αισθητικό εκλεκτισμό , θα είχε μείνει στο επίπεδο της γραφικής εφηβικής επαναστατικής διάθεσης. Οι Shockabilly όμως ξέρουν καλύτερα και υιοθετώντας μία ντανταϊστική ( άρα ελεύθερη , καταστροφική για την φόρμα και γεμάτη ανατρεπτικό χιούμορ ) στάση απέναντι στο υλικό τους , επιφυλάσσουν τόσο στο πρωτότυπο υλικό τους , όσο και στις διασκευές που κάνουν μία ανευ προηγουμένου ειδική μεταχείριση που τα καθιστά αγνώριστα με τα ηχητικά κολλάζ , τις ταινίες ,τους θορύβους , τα χιουμοριστικά φωνητικά . Ακούστε για παράδειγμα το «Lucifer Sam» του Syd Barrett , ή το «Vietnam» του Johny Lee Hooker ή το «Born on the bayou» των CCR και θα καταλάβετε αμέσως τι γίνεται εκεί . Πέντε δικά τους κομμάτια και έξη διασκευές ( μία από αυτές στο Flyin των Beatles ) απόλυτα ενρμονισμένες με το όλο κλίμα του δίσκου . Από τις λίγες φορές που το ροκ ήχησε τόσο άγριο , σκοτεινό και ανατρεπτικό . ( ****1/2)

Why does my country
So soften stand
On the side of the mean and the cruel ?

The CIA surrounds Nicaragua
And Reagan
Says yes to the death squads
Of El Salvador


Nicaragua” ( Ed Sanders )

ΥΓ το ότι πρόκειται περί δισκάρας επιβεβαιώνεται και από την βαθμολογία που του έβαλε το καραγκιόζικο Q Magazine ( 3 /5 ) . Ποτέ δεν ήξεραν τι τους γίνεται .
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,052
Ελλαδα
Oποιος δεν ειναι πολυ προχωρημενος ..σε δυσκολα μουσικα ακουσματα [εγω πχ] και μπορεσει ν'ακουσει αυτον το δισκο για δευτερη φορα ειναι ηρωας [ οχι του Βιετναμ...]
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
τόχεις ακούσει μία φορά Στέλιο ; Εντυπωσιάζομαι. Πίστευα ότι αγνοείς την ύπαρξη του ( που θα ήταν και το σωστότερο ) κρίνοντας από τα μέχρι σήμερα εκπεφρασμένα γούστα σου ...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
χμμμ
ειτις και μάλιστα προχωρημένα...

thank God I missed them too....


Στέλιο μαζί θα προχωρήσουμε....
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Shockabilly's Vietnam ...

1984.
Vintage Chadbourne.
Δισκάρα.

Και πόσο διαχρονικό το μήνυμα του , τώρα που οι ΗΠΑ απειλούν ήδη να μπλοκάρουν βοήθεια 220 εκ προς την Μανάγκουα μετά την νίκη του FSLN στις εκλογές . Ππαμε γιά δεύτερο γύρο αναμέτρησης ;
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,052
Ελλαδα
τόχεις ακούσει μία φορά Στέλιο ; Εντυπωσιάζομαι. Πίστευα ότι αγνοείς την ύπαρξη του ( που θα ήταν και το σωστότερο ) κρίνοντας από τα μέχρι σήμερα εκπεφρασμένα γούστα σου ...

Aπεναντιας εγω θαυμαζω την μουσικη σας καταρτιση.
οσο για την περιπλανηση μου σε ηχους που δεν μπορω να καταλαβω την μεγαλειοτητα τους δεν νομιζω οτι μου κανει κακο και αν σας εντυπωσιαζω αυτο μου δινει τις δυνατοτητες να προχωρησω.
 
Last edited:
Πως? Ουτε λεξη για το Ποστερ? Μα, ολο το κλιμα της εποχης και το τι σημαινε να ζεις απ'αυτο που κανανε τοτε οι θεομουρλοι Σοκαμπιλλυ συνοψιζεται στο ενθετο γιγαντιαιο Ποστερ (του LP βεβαια, SAVE-1 Records) περιπου 60x40cm, οπου υπο τον τιτλο "Το Μυστικο του Ψυκτη" περιγραφουν εικονες απ'τις συναυλιες τους ανα την Αμερικη, απ'τη Νεα Υορκη μεχρι το Νταλλας κι απ' το Μαιαμι μεχρι το Λος Αντζελες, ενα εξαισιο βλεμμα στην Αμερικη των 80s.

Στο Σαν Αντονιο μεταξυ ματσό καουμπουδων και χιππυδων που σνιφαρουν στο δρομο κυκλοφορουν κοντοκουρεμενοι βαριεστημενοι GI φρεσκοι απ'την εισβολη στη Γρεναδα με αυτοκολλητα στους προφυλακτηρες των αυτοκινητων που γραφουν "I'd rather be killing Communists". Στην Αλαμπαμα τους ειχαν υποσχεθει συναυλιακο χωρο, οπου εντρομοι ανακαλυπτουν οτι οι υπευθυνοι τους περιμεναν με σιδηρολοστους να τους πλακωσουν τετοια φημη αλητων που εχουν. Στο Ελ Πασο η αστυνομια τους κατεβασε τα ρολα, οπου στην ερωτηση Κραμερ "Μα, εχουμε κλεισει συναυλια" του τραβανε Κολτ λεγοντας "Just you try it boy!". Στο Κονενκτικατ, αμοιβη συναυλιας: $4, στην Ατλαντα: $28 (ολο το ακροατηριο ηταν τζαμπατζηδες Πανκς και Σκινχεντς που παρακολουθουσαν εξαλλοι τη συναυλια εκτος καταστηματος απ'τις τζαμαριες αφου "πριν αρχισει το σοου ειχαν επιμελως αφαιρεσει τις κουρτινες" , μετα τους κλεψανε και τον εξοπλισμο απ'το βαν...

Κλπ., κλπ, κλπ. Εκτος απο χιουμορ που τσακιζει θες εναν τονο ... για να "τη βγαζεις" οπως αυτοι οι τυποι. Και σ'αυτο το κλιμα γραψανε το "Βιετναμ". Το να ακους λοιπον Τσαντμπερν στο σαλονι μην εχοντας επιγνωση ειναι κατι σα ν'ακους Clash ή VU ενω βλεπεις τηλεοραση.

Παντως, περαν απ'το εξαιρετικο Βιετναμ που μας θυμισε ο Δημητρης θα προτεινα ασυζητητι το θαυμασιο Earth vs. Shockabilly (Rough Trade-48) με τις τρομερες διασκευες Χεντριξ, Μπητλς, Στοουνς, κ.α. (ειδικα το 19th Nervous Breakdown πεταει φωτιες) καθως και το Colloseum (Rough Trade-68) ο πιο ωριμος δισκος τους. Και οι δυο εχουν βγει σ'ενα πολυτιμο CD υπο τον τιτλο "The Ghost of Shockabilly" στη Shimmy Disk (απο καιρο ομως OOP). Ακονιστε τις μηχανες αναζητησης σας.
 
Last edited:

ΝΕΟΣ ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ

Established Member
18 June 2006
122
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Το πόστερ είναι φανταστικό αλλά δυσεύρετο, οι περισσότερες κόπιες είναι άνευ.
Αν παίζανε στο αίθριο της αρχιτεκτονικής μάλλον θα είχε αρθεί το άσυλο...αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Shockabilly's Vietnam ...

Στη συνθεση του γκρουπ να προσθεσω τον Mark Kramer (cheap organ, bass, tapes, voice). Κυριο μελος, αδικια να μην αναφερθει. Εχει κανει και την παραγωγη...

έχεις δίκαιο . Οπως άλλωστε θα δείς γράφω mark Sanders που δεν σημαίνει τίποτα , διότι προφανώς ήθελα να γράψω mark kramer και το μυαλό μου ήταν στον Ed Sanders που συνέθεσε το Nicaragua . :D
 
Re: Απάντηση: Re: Shockabilly's Vietnam ...

γράφω mark Sanders που δεν σημαίνει τίποτα , διότι προφανώς ήθελα να γράψω mark kramer
Σε ειχε συνεπαρει τοσο ο δισκος που προσωρινα ειχες χασει το μυαλο σου. Ενιοτε μου συμβαινει και μενα, ειδικα οταν τοτε (1986) ειχα ακουσει το συγκεκριμενο κομματι.

Από τις λίγες φορές που το ροκ ήχησε τόσο άγριο , σκοτεινό και ανατρεπτικό
Τιποτα δεν ειναι τυχαιο. Οπως θα ξερεις ο Ed Sanders προερχεται απο τους Fugs. Η αποθεωση της αναρχιας στα 60s, με ολη τη γενια Beat απο πισω τους. Παμε για Λεννυ Μπρους μετα. Η συνεργασια εδω με τους Shockabilly ειναι δυναμιτης. Δεν ξερω βεβαια σημερα σ'εναν 20αρη τι αντικτυπο εχει αυτη η μουσικη, αλλα επηρεασε μια ολοκληρη εποχη.
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Shockabilly's Vietnam ...

Σε ειχε συνεπαρει τοσο ο δισκος που προσωρινα ειχες χασει το μυαλο σου. Ενιοτε μου συμβαινει και μενα, ειδικα οταν τοτε (1986) ειχα ακουσει το συγκεκριμενο κομματι.

Τιποτα δεν ειναι τυχαιο. Οπως θα ξερεις ο Ed Sanders προερχεται απο τους Fugs (και μετεπειτα συζευξη Holy Modal Rounders). Η αποθεωση της αναρχιας στα 60s, με ολη τη γενια Beat απο πισω τους. Παμε για Λεννυ Μπρους μετα. Η συνεργασια εδω με τους Shockabilly ειναι δυναμιτης. Δεν ξερω βεβαια σημερα σ'εναν 20αρη τι αντικτυπο εχει αυτη η μουσικη, αλλα επηρεασε μια ολοκληρη εποχη.

Ακόμη γελάω με τους φοβερούς στίχους του Golden Filth. ( όποτε τύχει να το βάλω ( αλήθεια που τοχω ; )
" . . .you know I fainted nearly dead
I woke up she was on her knees
sucking my head ..."