SPECIAL EFFECTS...KAI CINEMA......

Όταν οι αδελφοί Lumiere δημιουργούσαν τις πρώτες κινηματογραφικές ταινίες πριν από έναν αιώνα, σίγουρα δεν είχαν φανταστεί τις διαδοχικές "μεταλλάξεις" του κινηματογράφου στο διάστημα των 100 αυτών χρόνων. Με το πέρασμα του χρόνου έπαψε να είναι μια καθετοποιημένη παραγωγική μονάδα, με όλο και περισσότερους κρίκους να προστίθενται στην αλυσίδα της κινηματογραφικής παραγωγής, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα της διαδικασίας της. Τα τελευταία πενήντα χρόνια η (κινηματογραφική) αλυσίδα απέκτησε έναν ακόμα κρίκο, τα επονομαζόμενα "special effects". Πρόκειται για ηλεκτρομηχανικές ή ηλεκτροχημικές κατασκευές και μηχανισμούς, που χρησιμοποιούνται για την προσομοίωση κινήσεων και συμπεριφοράς οχημάτων ή ηθοποιών και εκρήξεων. Τα πρώτα κινηματογραφικά special effect δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες της ταινίας "Le voyage dans la Lune", του Geogre Melies, το 1903. Επρόκειτο για την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου έργου του Jules Verne και ουσιαστικά αποτελεί την πρώτη ταινία επιστημονικής φαντασίας στην ιστορία του κινηματογράφου. Αν όμως η τέχνη του κινηματογράφου μετρά περίπου έναν αιώνα ζωής, τα special effect έχουν ηλικία τουλάχιστον 23 αιώνων. Τα πρώτα "special effects" εμφανίζονται στο αρχαίο ελληνικό δράμα, στις τραγωδίες του Σοφοκλή και του Αισχύλου. Τι ήταν όμως τα ειδικά effect στην εποχή του αρχαίου ελληνικού δράματος; Ξύλινοι γερανοί με την ονομασία "μηχανή" ή "αιώρημα", τοποθετημένοι πίσω από τη σκηνή του θεάτρου, μετέφεραν κρεμασμένους με σκοινιά ηθοποιούς που υποδύονταν θεούς της εποχής, τους λεγόμενους "από μηχανής θεούς". Παρόμοιες συσκευές δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες της όπερας και του θεάτρου στην Ευρώπη του 17ου και 18ου αιώνα, και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν λόγω της παρακμής που γνώρισαν οι μεγάλες θεατρικές και μουσικές παραστάσεις λόγω της εμφάνισης του κινηματογράφου.

Μετά τον Melies, τα special effects άρχισαν να χρησιμοποιούνται στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας κατά κόρον. Το 1926 ο Fritz Lang, μαζί με τους συνεργάτες του, δημιουργεί στο "Metropolis" μια δυστοπική εικόνα της πόλης του μέλλοντος. Στο διάστημα 1900-1950 ο Ray Haryyhousen, που δημιούργησε τα πρώτα μηχανικά όντα (δεινόσαυροι και μυθολογικά τέρατα), θεωρείται ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του χώρου. Μετά το 1950, οι πιο σπουδαίοι δημιουργοί του χώρου των special effect ήταν o Douglas Trumbull, δημιουργός της οπτικής πανδαισίας του "2001- A Space Odyssey", και ο Dennis Murren, υπεύθυνος για όλα τα οπτικά effect της τριλογίας των "Star Wars". Όμως η πλημμυρίδα της ψηφιακής τεχνολογίας άλλαξε, εκτός όλων των άλλων, και τη μορφή των special effect. Η αλλαγή αυτή έγινε πιο εμφανής στα τελευταία χρόνια.

Όλα άρχισαν όταν η Disney στις αρχές της δεκαετίας του '80 παρουσίασε την ταινία "TRON". Μερικές από τις σκηνές της ταινίας ήταν κατασκευασμένες με τη χρήση computer graphics (περίπου 30 λεπτά από το συνολικό χρόνο της ταινίας). Αν και η ταινία ήταν μια οικονομική αποτυχία, άνοιξε νέους δρόμους στην παραγωγή των special effect, αφού σηματοδότησε το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή. Μολονότι την προηγούμενη δεκαετία τα ψηφιακά γραφικά δεν έπεισαν το Hollywood και τους κινηματογραφικούς παραγωγούς, δεν συνέβη το ίδιο και στη δεκαετία που διανύσαμε. Από τις αρχές του '90 παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση των ψηφιακών special effect στο χώρο του κινηματογράφου. To 1990-1991 o James Cameron εισάγει με επιτυχία τα ψηφιακά γραφικά στην κινηματογραφική γραφή, μέσα από τις ταινίες του "Abyss" και "Terminator 2". Στην ταινία "Terminator 2" παρακολουθούμε το μεταλλικό ήρωα να αλληλεπιδρά συνεχώς με το περιβάλλον του και να "δανείζεται" μορφές από τους ανθρώπους, με τους οποίους έρχεται σε επαφή. Σήμερα, οι ψηφιακές προσομοιώσεις σκηνικών, οχημάτων, φυσικών φαινομένων γίνονται όλο και πιο ρεαλιστικές, με αποτέλεσμα να ξεχωρίζουν ελάχιστα από αντίστοιχα υπαρκτά μοντέλα ή φυσικά φαινόμενα, κάτι που γίνεται κατανοητό σε ταινίες όπως το "Wateworld" ή το "Deep Impact". To επόμενο βήμα-πρόκληση του χώρου των special effect ήταν η προσπάθεια για τη δημιουργία αληθοφανών ψηφιακών ανθρώπινων χαρακτήρων. Το 1995 η εταιρεία παραγωγής Pixar κατασκευάζει την ταινία "Toy Story". Πρόκειται για την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους με συνολική διάρκεια 77 λεπτών, κατασκευασμένη με computer graphics, με συνολικό όγκο 4Terabyte ή το ανάλογο των 957.855 Floppy Disk ή 167 CD-ROM. Η ταινία γνώρισε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και οι υπολογιστές έγιναν πλέον αποδεκτοί από την κινηματογραφική βιομηχανία ως εκφραστικό εργαλείο. Το 1998 παρουσιάστηκαν οι ταινίες "Bugs Life" και "Antz" με την ίδια κατασκευαστική προσέγγιση, ενώ πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε στην Αμερική η συνέχεια της ταινίας "Toy Story". Όλες οι παραπάνω ταινίες μεγάλου μήκους έχουν ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό: ανήκουν στην κατηγορία των cartoon, και τα μοντέλα που χρησιμοποιούν είναι μη ρεαλιστικά και ατελή, αφού προσεγγίζουν μέσα σε έναν τρισδιάστατο χώρο την αισθητική των ταινιών κινουμένων σχεδίων του Disney.

Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας, η ακαδημαϊκή κοινότητα άρχισε να ενδιαφέρεται για το θέμα της προσομοίωσης ανθρώπινων χαρακτήρων. Αρκετοί ερευνητές δημιούργησαν τους πρώτους ψηφιακούς κλώνους ηθοποιών του παρελθόντος. Τα πρώτα "ομοιότυπα" της Marilyn Monroe και του Humphrey Bogart άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους σε πειραματικές ταινίες. Στο δικτυακό τόπο του MIRALAB στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης ( http://miralabwww.unige.ch/ ) μπορείτε να δείτε εικόνες και video με την εξέλιξη του ψηφιακού κλώνου της Marylin Monroe από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας μέχρι σήμερα. Το 1997, ο James Cameron χρησιμοποίησε ψηφιακά κατασκευασμένους ηθοποιούς για τις ανάγκες της ταινίας του "Titanic". Οι "ηθοποιοί" αυτοί χρησιμοποιήθηκαν σε μακρινά κυρίως πλάνα, αντικαθιστώντας κομπάρσους στη σκηνή της βύθισης του πλοίου. Το 1999, o σκηνοθέτης George Lucas χρησιμοποιεί και αυτός ψηφιακούς ηθοποιούς στην ταινία "Phantom Menace", προχωρά όμως ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός. Ένας από τους βασικούς ήρωες της ταινίας, ο Jar Jar, είναι μια ψηφιακή καρικατούρα. Όμως η ψηφιακή καρικατούρα του Jar Jar μιλάει, επικοινωνεί με τους ήρωες της σκηνής, μεταβάλλει τα συναισθήματά της, εκφράζει πόνο, αγωνία, θυμό, φόβο, χαρά. Με άλλα λόγια συμπεριφέρεται όπως και ένας κανονικός ηθοποιός, που παίζει το ρόλο του στο κινηματογραφικό πλατό. Στη διεύθυνση ( http://www.starwars.com/ ) μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τους ψηφιακούς ηθοποιούς του George Lucas και για τις σκηνές στις οποίες συμμετέχουν.Το μειονέκτημα της νέας πρακτικής είναι ότι ο συγκεκριμένος ψηφιακός ήρωας είναι ταυτισμένος με την υπόθεση της ταινίας στην οποία εμφανίστηκε, άρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε μια πιθανή συνέχεια της αρχικής ταινίας. Οι εικονικοί αυτοί ηθοποιοί δεν θα μετέχουν όμως μόνο στις επόμενες ταινίες, αλλά και σε πιο ρεαλιστικά computer games, και σε chat room ως "μετεμψυχώσεις" (avatars) των ομιλητών του Διαδικτύου. Σήμερα, η δημιουργία ψηφιακών ηθοποιών που να μεταβάλλουν τα συναισθήματά τους με βάση το σενάριο ή τα ερεθίσματα που δέχονται από το περιβάλλον, αποτελεί πλέον το "Άγιο Δισκοπότηρο" των σχεδιαστών συστημάτων computer graphics. Οι προσπάθειες των σχεδιαστών εστιάζονται στη δημιουργία ενός υπολογιστικού μοντέλου αφήγησης και ενός υπολογιστικού μοντέλου υπολογισμού συναισθημάτων. Στη σελίδα ( http://viswiz.gmd.de/~fran/Personal.html ) μπορείτε να βρείτε παραδείγματα συμπεριφοράς ψηφιακών ηθοποιών μέσα σε ένα κανονικό περιβάλλον. Σίγουρα για τα επόμενα χρόνια μπορεί κανείς να επιχειρήσει την πρόβλεψει ότι το επάγγελμα του ηθοποιού δεν πρόκειται να εκλείψει, αλλά πιθανόν να είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι στη σημερινή του μορφή.

Η δημιουργία ταινιών μεγάλου μήκους με τη βοήθεια υπολογιστή δείχνει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν οι κινηματογραφικές παραγωγές τα επόμενα χρόνια. Ο κινηματογράφος, βέβαια, από τεχνολογική άποψη, είναι από τα τελευταία οχυρά που ανθίστανται στην ψηφιακή τεχνολογία, σε σχέση με την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο. Ο λόγος για αυτό το μεγάλο ποσοστό αντίστασης δεν είναι άλλος από την τεχνολογία του κινηματογράφου, που είναι μεικτή τεχνολογία (μηχανική και ηλεκτρική για τα συστήματα παραγωγής, χημική για τα συστήματα εγγραφής εικόνας κ.ο.κ.). Πάλι όμως ο George Lucas έρχεται να ταράξει τα νερά της κινηματογραφικής βιομηχανίας στους χώρους της κινηματογραφικής τεχνολογίας και της διανομής.Οι κάμερες που χρησιμοποιεί πλέον διαθέτουν την τεχνική Charge Coupled Device και θα μετατρέπουν το οπτικό ερέθισμα που καταγράφουν σε ένα ψηφιακό σήμα, καταργώντας με αυτό τον τρόπο ενδιάμεσα στάδια προ-παραγωγής και παραγωγής της ταινίας. Στην ιστοσελίδα ( http://daily.stanford.org/Daily98-99/5-19-...s/SCIbug19.html ) υπάρχουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των νέων αυτών συσκευών. Με την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας στην εγγραφή της κινηματογραφικής ταινίας μειώνονται εντυπωσιακά το κόστος και ο χρόνος παραγωγής της κινηματογραφικής ταινίας. Η δεύτερη καινοτομία του Lucas αφορά στον τρόπο μετάδοσης και διανομής της ταινίας.Η ταινία "Phantom Menace" μεταδόθηκε μέσω δορυφόρου και προβλήθηκε σε αίθουσες που χρησιμοποιούσαν ψηφιακό εξοπλισμό προβολής. Είναι προφανές ότι στο μέλλον οι ταινίες θα μεταδίδονται με τον τρόπο αυτό ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο από την πρώτη ημέρα προβολής τους, καταργώντας έτσι το κύκλωμα διανομής ταινιών που υπάρχει σήμερα. Βέβαια, η κινηματογραφική αίθουσα αποκτά έναν ακόμα αντίπαλο, αφού το Internet αποτελεί μία εναλλακτική πλατφόρμα διανομής κινηματογραφικών ταινιών. Ήδη η εταιρεία διανομής ifilm ( http://www.ifilm.net ) προσφέρει τις ταινίες της μέσα από το Διαδίκτυο. Οι ταινίες είναι προσπελάσιμες με τη βοήθεια του γνωστού προγράμματος Windows Media Player. Πρόσφατα η ίδια εταιρεία επέλεξε την ταυτόχρονη διανομή της ανεξάρτητης ταινίας μεγάλου μήκους "Dead Broke", μεταβάλλοντας άλλη μία φορά το τοπίο της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Σταδιακά, όλο και περισσότερες ταινίες θα διανέμονται μέσα από το Internet, με αποτέλεσμα αυτό να διαμορφωθεί ως η μεγαλύτερη δυνατή δεξαμενή ταινιών ψηφιακού video.
 

george.h

New member
5 August 2006
35
Αθήνα
Eχοντας σπουδάσει computer graphics animation , θεωρώ πως τα visual effects σε ταινίες με την βοήθεια τον υπολογιστών πλέον έχουν προχωρήσει σε πολύ υψηλό επίπεδο και κάθε φορα πάμε και ένα βήμα πιο πάνω! κρίμα που εδώ στην ελλάδα ούτε καν ξέρουν τι σημαίνει η λέξη visuals effects....
 

panosxgr

Supreme Member
24 June 2006
8,604
Φιλε george.h, συμφωνω απολυτα μαζι σου. Αλλα να μην ξεχναμε οτι για να γινει αυτο, χρειαζεται τεχνολογικη υποστηριξη, τεχνογνωσια και φυσικα...ΧΡΗΜΑ!!! Να λες παλι καλα με αυτα που εχουμε! :grinning-smiley-043
 

george.h

New member
5 August 2006
35
Αθήνα
απολυτα σωστό αυτό!!!!!...αλλα τότε γιατί έχουν βάλει την ειδικότητα στις σχολές εδώ στην Ελλάδα? :)
 

panosxgr

Supreme Member
24 June 2006
8,604
Απάντηση: Re: SPECIAL EFFECTS...KAI CINEMA......

george.h said:
απολυτα σωστό αυτό!!!!!...αλλα τότε γιατί έχουν βάλει την ειδικότητα στις σχολές εδώ στην Ελλάδα? :)

Περιμενεις απαντηση? :flipout: :grinning-smiley-043
 
17 June 2006
20,846
Αθήνα
Να καταθέσω κι εγώ μερικά από αυτά που μας έλεγε ο τεχνικός της ΤΗΧ που κάναμε το σεμινάριο στις Βρυξέλλες.

Ο συγκεκριμένος (John Dahl) είχε παρευρεθεί σε πολλά γυρίσματα από τα γνωστά έπη (Star Wars, Indiana Jones) οπότε άσχετα με το σεμινάριο του κάναμε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εφφέ των ταινιών.

Μας έλεγε λοιπόν ότι τότε που δεν υπήρχε τόση τεχνολογία, computers κλπ αναγκαζόντουσαν να δημιουργούν τα εφφέ με φυσικό τρόπο, πολύ απλά χρησιμοποιώντας ....... μικρόφωνα.

Μας έδωσε και μερικά παραδείγματα. Ακούστε λοιπόν:
Για να δημιουργήσουν ένα απλό εφφέ το περπάτημα στον πάγο. Οπως καταλαβαίνετε σε καμία περίπτωση δεν ακούγεται στην πράξη τόσο έντονα το περπάτημά μας στον πάγο έτσι; Τι έκαναν λοιπόν; Απλωναν στο studio ένα μέρος με χοντρά κομμάτια αλατιού και έβαζαν μικρόφωνα γύρω γύρω στο πάτωμα, οπότε έβαζαν εκεί τους τεχνικούς και απλά περπατούσαν πάνω στο αλάτι! Σας θυμίζει ο ήχος τίποτα; ;)

Αλλο παράδειγμα: Θέλουν π.χ. σε πολλές ταινίες να δώσουν την αίσθηση του περπατήματος στην έρημο ότι βυθίζεται η άμμος ή έχει βαρύ πάτημα κλπ. Για θυμηθείτε, όταν περπατάτε πάνω σε άμμο ακούγεται τίποτα; Τίποτα. Αν ήταν έτσι οι ταινίες ούτε σασπένς θα υπήρχε , ούτε ενδιαφέρον και θα μας έπαιρνε ο ύπνος. Τι έκαναν λοιπόν; Πολύ απλά, γέμιζαν τσουβάλια με άμμο ή και με πέτρες ανάμεικτα, ανάλογα με τον αποτέλσμα που ήθελαν να βγάλουν και έβαζαν επάνω ανθρώπους και περπατούσαν! Φυσικά τα μικρόφωνα ήταν πάντα σε απόσταση αναπνοής από τα υλικά.

Στο Terminator τον ήχο που έλειωνε ο άλλος, αυτό το γλειώδες το πλατσ, πως το έκαναν; Εβαζαν το μικρόφωνο μέσα σε ένα δοχείο με γιαούρτι και απλά με το χέρι έπαιρναν κομμάτια και τα ανακάτευαν. Μπορεί να ακούγεται γελοίο , αλλά για σκεφθείτε λίγο τον ήχο πως θα βγει μέσα από μικρόφωνο και επεξεργασμένο από κονσόλα (echo, μπάσα, πρίμα κλπ). Σας θυμίζει τίποτα; ;)

Φυσικά τώρα όλα αυτά γίνονται με super computers όπως είπατε, αλλά έτσι και μόνο για την ιστορία ήταν πολύ ενδιαφέροντα αυτά που μας έλεγε. Σίγουρα αν μας έλεγε όσα έχουν δει τα μάτια του, θα μας μίλαγε μέχρι τώρα....
 
Last edited:

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,647
στον κοσμο μου...
Αυτα που βλεπουμε στις ειδησεις , τωρα με τον πολεμο , που δειχνει τους χαρτες με τα στρατιωτακια και τα αεροπλανακια , graphic animation δεν ειναι ..?
Η οταν αναπαριστουν διαφορα αλλα γεγονοτα ...
Ή παλια οταν εδειχνε ο ΑΝΤ1 αν θυμαμαι , στην αθλητικη εκπομπη του , πως "ανελυε" ο Η/Υ τις φασεις για τα offside ...?
:smile: :smile: :smile:
Διαβαστε εδω τι χρειαστηκε για να γινει restoration το παλιο star wars (4-5-6) απο original hd υλικο , για μεταφορα του στο dvd........
http://www.usatoday.com/tech/news/techinnovations/2004-09-06-star-wars_x.htm

ή πως (και με τι) γυριστηκαν τα νεα
http://www.starwars.com/episode-iii/bts/production/f20030516/index.html
 
Last edited:
17 June 2006
20,846
Αθήνα
Πάντως φανταστείτε αυτούς τους ανθρώπους (τεχνικούς, cameraman κλπ) που ξέρουν εκ των έσω πως γυρίστηκε το κάθε δευτερόλεπτο τηε ταινίας, δεν θα μπορούν να απολαύσουν σε καμία περίπτωση τα εφφέ όπως τα απολαμβάνουμε εμείς, διότι απλά γι αυτούς δεν θα υπάρχει το μυστήριο.

Εκεί που πετάνε π.χ. τα σκάφη στο star wars, θα λέει ο ένας στον άλλον: "....ρε συ θυμάσαι που κόντεψε να φύγει η πεντονιά και να τρακάρει στον τοίχο το διαστημοπλοιάκι και να διαλυθεί....":flipout:

Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε αυτό αν δείτε τα extras από τα dvd, που διηγούνται οι ίδιοι πως γελάνε π.χ. με το makeup του freddy.
 
Last edited:

george.h

New member
5 August 2006
35
Αθήνα
ναι αυτά που βλέπεις στις είδησης....το πως έπεσε το αεροπλάνο και πως απέδρασε ο τάδε κρατούμενος είναι computer graphics.....

Δυστυχώς η ειδικότητα computer graphics animation είναι να δημιουργείς ψευδεστισεις ώστε ο άλλος να πιστέψει πως αυτό που βλέπει
είναι αληθινό αυτή είναι άλλωστε και η μαγεια στον κινηματογράφο....

Πόσες φορες έχετε δει ταινία που τα visuals δεν είναι τόσο
ρεαλιστικά και έχετε πει αμαν πολύ ψέμα αυτό φαινόταν τελείως ψεύτικο....

Στην σχολη που ήμουν σαν τελικό project έπρεπε να γυρίσουμε ένα τρίλεπτο φιλμάκι και να προστεσουμε visual effect....
θυμάμαι εγώ μαζί με άλλο παιδί φτιάξαμε ένα τρίλεπτο φιλμάκι με ένα ζευγάρι σε μια οροφή ενώς κτιρίου να πίνει τον cafe του ανεμελο και από πίσω να καίγεται όλη η αθηνα κτίρια να καταρρέουν...είχε βγει super....το δύσκολο σημείο σε αυτό το project ήταν ότι έπρεπε να φτιάξουμε σε 3 modeling την αθήνα....(ένα σημείο που έβλεπε η κάμερα βεβαια όχι ο όλη την αθηνα)
έπρεπε να γίνει ξεχωριστό model κάθε κτίριο...anyway...αν ενδιαφέρεστε μπορώ να σας πω το κάναμε αυτό το project και με ποια προγράμματα.......
 

ΜΗΤΣ

Supreme Member
19 June 2006
3,418
Athens, Greece
Re: Απάντηση: SPECIAL EFFECTS...KAI CINEMA......

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Πάντως φανταστείτε αυτούς τους ανθρώπους (τεχνικούς, cameraman κλπ) που ξέρουν εκ των έσω πως γυρίστηκε το κάθε δευτερόλεπτο τηε ταινίας, δεν θα μπορούν να απολαύσουν σε καμία περίπτωση τα εφφέ όπως τα απολαμβάνουμε εμείς, διότι απλά γι αυτούς δεν θα υπάρχει το μυστήριο.

Εκεί που πετάνε π.χ. τα σκάφη στο star wars, θα λέει ο ένας στον άλλον: "....ρε συ θυμάσαι που κόντεψε να φύγει η πεντονιά και να τρακάρει στον τοίχο το διαστημοπλοιάκι και να διαλυθεί....":flipout:

Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε αυτό αν δείτε τα extras από τα dvd, που διηγούνται οι ίδιοι πως γελάνε π.χ. με το makeup του freddy.

XAXA!!!:flipout: :flipout:
H αλήθεια είναι ότι αλλιώς τα βλέπουν αυτοί αλλά σίγουρα στο τέλος καμαρώνουν για το αποτέλεσμά τους. Eίναι πάντως πάρα πολύ ωραίο να μπορείς να παίρνεις μέρος σε τέτοιες δημιουργίες!
 

ΜΗΤΣ

Supreme Member
19 June 2006
3,418
Athens, Greece
Re: Απάντηση: SPECIAL EFFECTS...KAI CINEMA......

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ said:
Να καταθέσω κι εγώ μερικά από αυτά που μας έλεγε ο τεχνικός της ΤΗΧ που κάναμε το σεμινάριο στις Βρυξέλλες.

Ο συγκεκριμένος (John Dahl) είχε παρευρεθεί σε πολλά γυρίσματα από τα γνωστά έπη (Star Wars, Indiana Jones) οπότε άσχετα με το σεμινάριο του κάναμε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα εφφέ των ταινιών.

Μας έλεγε λοιπόν ότι τότε που δεν υπήρχε τόση τεχνολογία, computers κλπ αναγκαζόντουσαν να δημιουργούν τα εφφέ με φυσικό τρόπο, πολύ απλά χρησιμοποιώντας ....... μικρόφωνα.

Μας έδωσε και μερικά παραδείγματα. Ακούστε λοιπόν:
Για να δημιουργήσουν ένα απλό εφφέ το περπάτημα στον πάγο. Οπως καταλαβαίνετε σε καμία περίπτωση δεν ακούγεται στην πράξη τόσο έντονα το περπάτημά μας στον πάγο έτσι; Τι έκαναν λοιπόν; Απλωναν στο studio ένα μέρος με χοντρά κομμάτια αλατιού και έβαζαν μικρόφωνα γύρω γύρω στο πάτωμα, οπότε έβαζαν εκεί τους τεχνικούς και απλά περπατούσαν πάνω στο αλάτι! Σας θυμίζει ο ήχος τίποτα; ;)

Αλλο παράδειγμα: Θέλουν π.χ. σε πολλές ταινίες να δώσουν την αίσθηση του περπατήματος στην έρημο ότι βυθίζεται η άμμος ή έχει βαρύ πάτημα κλπ. Για θυμηθείτε, όταν περπατάτε πάνω σε άμμο ακούγεται τίποτα; Τίποτα. Αν ήταν έτσι οι ταινίες ούτε σασπένς θα υπήρχε , ούτε ενδιαφέρον και θα μας έπαιρνε ο ύπνος. Τι έκαναν λοιπόν; Πολύ απλά, γέμιζαν τσουβάλια με άμμο ή και με πέτρες ανάμεικτα, ανάλογα με τον αποτέλσμα που ήθελαν να βγάλουν και έβαζαν επάνω ανθρώπους και περπατούσαν! Φυσικά τα μικρόφωνα ήταν πάντα σε απόσταση αναπνοής από τα υλικά.

Στο Terminator τον ήχο που έλειωνε ο άλλος, αυτό το γλειώδες το πλατσ, πως το έκαναν; Εβαζαν το μικρόφωνο μέσα σε ένα δοχείο με γιαούρτι και απλά με το χέρι έπαιρναν κομμάτια και τα ανακάτευαν. Μπορεί να ακούγεται γελοίο , αλλά για σκεφθείτε λίγο τον ήχο πως θα βγει μέσα από μικρόφωνο και επεξεργασμένο από κονσόλα (echo, μπάσα, πρίμα κλπ). Σας θυμίζει τίποτα; ;)

Φυσικά τώρα όλα αυτά γίνονται με super computers όπως είπατε, αλλά έτσι και μόνο για την ιστορία ήταν πολύ ενδιαφέροντα αυτά που μας έλεγε. Σίγουρα αν μας έλεγε όσα έχουν δει τα μάτια του, θα μας μίλαγε μέχρι τώρα....

Aν κάτσει κανείς και δεί σε πολλές ταινίες αφού περιέχουν τα γυρίσματα κλπ, θα δεί πολλά τέτοια παραδείγματα για την κάθε ταινία. O ήχος στα εφέ είναι μεγάλη υπόθεση και έχω δεί πολλές φορές να κάνουν εντελώς τρελά για να βρούν τελικά αυτό που θέλουν...
 

ΜΗΤΣ

Supreme Member
19 June 2006
3,418
Athens, Greece
Μπαλωτής Δημήτρης said:
για αυτο γυρνουν οτι τους δωσουν , μαζευουν ενσημα .......

ευτυχως υπαρχει και το θεατρο ....

Eγώ προσωπικά δεν είμαι ακόμη τόσο θερμός υποστηρικτής του θεάτρου. Άλλωστε αυτά που μπορείς να δείς στο cinema σε καμία περίπτωση δεν τα πιάνει το θέατρο. Eίναι δύο διαφορετικές φάσεις και για μερικούς εξίσου καλές.
 

ΜΗΤΣ

Supreme Member
19 June 2006
3,418
Athens, Greece
george.h said:
Eχοντας σπουδάσει computer graphics animation , θεωρώ πως τα visual effects σε ταινίες με την βοήθεια τον υπολογιστών πλέον έχουν προχωρήσει σε πολύ υψηλό επίπεδο και κάθε φορα πάμε και ένα βήμα πιο πάνω! κρίμα που εδώ στην ελλάδα ούτε καν ξέρουν τι σημαίνει η λέξη visuals effects....

Πάντως στην Πολίτικη Kουζίνα είδαμε κάποια εφφέ που αν και ήταν πολύ λίγα νομίζω ήταν και πολύ καλά.
 

george.h

New member
5 August 2006
35
Αθήνα
MHTΣ said:
Πάντως στην Πολίτικη Kουζίνα είδαμε κάποια εφφέ που αν και ήταν πολύ λίγα νομίζω ήταν και πολύ καλά.

Δεν είναι ακριβώς Ελληνική-Ελληνική παραγωγή.....επίσης μην ξεχνάμε και την συμμετοχη τις Village Roadshow στην παραγωγή τις συγκεκριμένης ταινίας....
 

ΜΗΤΣ

Supreme Member
19 June 2006
3,418
Athens, Greece
george.h said:
Δεν είναι ακριβώς Ελληνική-Ελληνική παραγωγή.....επίσης μην ξεχνάμε και την συμμετοχη τις Village Roadshow στην παραγωγή τις συγκεκριμένης ταινίας....

Aυτό δεν το είχα πάρει χαμπάρι. Πάντως το χρήμα σίγουρα είναι ένας παράγοντας...