Spendor SA1

Jazzismus

New member
19 July 2011
7
Aθήνα
Είναι προφανές ότι τα συγκεκριμένα ηχεία θέλουν "ρεύματα" για να αποδώσουν. Κάποια ιδέα για ενισχυτή που να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά τους;
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
Densen.
Eγω παίζω τα sp2/3e με densen προ-τελ dm20/30 και θεωρώ οτι ταιριάζουν πολύ καλά.. συν τοις άλλοις οι densen έχουν πολύ καλές ικανότητες οδήγησης.. δεν ξέρω καθόλου τα νέα μοντέλα της εταιρίας αλλά φαντάζομαι οτι αξιζει μια ακρόαση!!
Γενικότερα απο όσο έχω διαβάσει τα SA1 αξιζουν ενισχυτικά πολύ πάνω του κόστους τους...
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
κοίτα και κάτι σε υβριδικό για να γλυκανεις λίγο τον ήχο τους όπως unison research unico ή κάτι σε cayin. To high fidelity είχε ένα σχετικό συγκριτικό αν θυμάμαι καλά
 

Jazzismus

New member
19 July 2011
7
Aθήνα
κοίτα και κάτι σε υβριδικό για να γλυκανεις λίγο τον ήχο τους όπως unison research unico ή κάτι σε cayin. To high fidelity είχε ένα σχετικό συγκριτικό αν θυμάμαι καλά

To set the record straigth, αυτή τη στιγμή παίζουν με Pathos Logos (λάμπες στην προενίσχυση και τάξη Α στα πρώτα 15W), αλλά για να τ' ακούσεις κοντά στις δυνατότητές τους πρέπει να ανεβάσεις στάθμες...
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
XTZ A100D3 και ΧΤΖ ΑΡ100. Ο πρώτος είναι ολοκληρωμένος με pre-out, ο δεύτερος τελικός. Θα σου στοιχίσουν και οι δυο 1500Ε, θα έχεις έναν ενισχυτή για κάθε ηχείο σου, ρεύματα τρελά στα λεφτά που ζητούν. Ο τολμών νικά
 

Jazzismus

New member
19 July 2011
7
Aθήνα
XTZ A100D3 και ΧΤΖ ΑΡ100. Ο πρώτος είναι ολοκληρωμένος με pre-out, ο δεύτερος τελικός. Θα σου στοιχίσουν και οι δυο 1500Ε, θα έχεις έναν ενισχυτή για κάθε ηχείο σου, ρεύματα τρελά στα λεφτά που ζητούν. Ο τολμών νικά


Ηχητικά τι λένε;
 

Jazzismus

New member
19 July 2011
7
Aθήνα
ΒΤW, o αντιπρόσωπος πρότεινε εγκατάσταση κοντά σε τοίχο γιατί "ωφελούνται οι χαμηλομεσαίες". Στη δική μου περίπτωση (σημειωτέον έχουν φάει γύρω στις 40 - 50 ώρες στρώσιμο με isotek), ο τοίχος προκαλεί ένα ελαφρύ μπουμάρισμα σε μεσαίες στάθμες, ενώ μάλλον δείχνουν να αναπνέουν καλύτερα στον ελεύθερο χώρο.
 

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Το να προτείνει αυτός ο κύριος εγκατάσταση κοντά σε τοίχους είναι αν μη τι άλλο λάθος...
Είναι σαν να προτείνει το ηχείο να παίζει σε σημείο που ενεργοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερο τους ιδιοσυντονισμούς του δωματίου με ότι αυτό συνεπάγεται...
Αυτό που παρατήρησες (μπουμάρισμα) είναι απόλυτα λογικό και έχει να κάνει (εκτός από την μεγαλύτερη ενεργοποίηση των συντονισμών του δωματίου κοντά στα όριά του), και με το φαινόμενο SBIR (Speaker Boundary Interference Response).
Με λίγα λόγια, ο άμεσος ήχος από τα ηχεία, σε συνδυασμό με τις ανακλάσεις από τους γειτονικούς τοίχους συντελεί στην ενίσχυση ή αποδυνάμωση συγκεκριμένων συχνοτήτων και αυτό γίνεται πιο αισθητό στις χαμηλές συχνότητες.
Συγκεκριμένα ακούμε μπουμάρισμα ακολοθούμενο συχνοτικά από μια απότομη πτώση, όταν τα ηχεία είναι κοντά σε γωνία για τον εξής λόγο:
Ας πούμε πως έχεις ένα ηχείο σε πλήρως ελεύθερο χώρο με συγκεκριμένη απόκριση στις χαμηλές.
Αν τώρα προσθέσεις έναν τοίχο 1,20μ. πίσω του, η συνδυασμένη απόκριση του συστήματος ηχείου-τοίχου, θα είναι 6db μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες, καθώς επίσης θα δημιουργηθεί και μια απότομη πτώση αμέσως μετά.
Αν μετά προσθέσεις κι άλλον τοίχο (και γίνει γωνία), θα ενισχυθούν οι χαμηλές κι άλλα 6db και θα βαθύνει κι άλλο η πτώση αμέσως μετά.
Κι αν όλο αυτό το σύστημα το έχεις προφανώς και σε πάτωμα (3η επιφάνεια), άλλα 6db και ακόμα πιο βαθιά πτώση μετά.
Αυτό συμβαίνει, γιατί όταν η γωνία που μπορεί να εκπέμπψει ένα ηχείο μειώνεται με ένα συντελεστή 2 (λόγο της τοποθέτησης τοίχου σε μια πλευρά στο παράδειγμά μας), τότε η ηχητική πίεση στις χαμηλές συχνότητες αυξάνεται με συντελεστή 2 (6db).
Έτσι, τοποθετώντας ένα ηχείο σε πάτωμα και σε γωνία (3 επιφάνειες) , η γωνία που εκπέμπει το ηχείο (4π) μειώνεται στα π/2 και το συνολικό κέρδος στις χαμηλές προσεγγίζει τα 18db.
Όσο πλησιάζεις δε το ηχείο προς τους τοίχους, τόσο η απότομη πτώση μετά, μεταφέρεται σε μεγαλύτερη συχνότητα, καλύπτει μεγαλύτερο εύρος καθώς επίσης ενισχύεται και μεγαλύτερο εύρος χαμηλών συχνοτήτων.
 
Last edited:

kpaiss

AVClub Addicted Member
29 November 2006
2,129
Αλεξανδρε εχω την εντυπωση οτι οπου 6db ειναι 3db στις πραξεις σου.
Χωρις να ειμαι απολυτα σιγουρος.
 

audiophile62

AVClub Enthusiast
9 February 2007
1,292
Αθηνα-Γλυφαδα
Απάντηση: Re: Spendor SA1

Το να προτείνει αυτός ο κύριος εγκατάσταση κοντά σε τοίχους είναι αν μη τι άλλο λάθος...
Είναι σαν να προτείνει το ηχείο να παίζει σε σημείο που ενεργοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερο τους ιδιοσυντονισμούς του δωματίου με ότι αυτό συνεπάγεται...
Αυτό που παρατήρησες (μπουμάρισμα) είναι απόλυτα λογικό και έχει να κάνει (εκτός από την μεγαλύτερη ενεργοποίηση των συντονισμών του δωματίου κοντά στα όριά του), και με το φαινόμενο SBIR (Speaker Boundary Interference Response).
Με λίγα λόγια, ο άμεσος ήχος από τα ηχεία, σε συνδυασμό με τις ανακλάσεις από τους γειτονικούς τοίχους συντελεί στην ενίσχυση ή αποδυνάμωση συγκεκριμένων συχνοτήτων και αυτό γίνεται πιο αισθητό στις χαμηλές συχνότητες.
Συγκεκριμένα ακούμε μπουμάρισμα ακολοθούμενο συχνοτικά από μια απότομη πτώση, όταν τα ηχεία είναι κοντά σε γωνία για τον εξής λόγο:
Ας πούμε πως έχεις ένα ηχείο σε πλήρως ελεύθερο χώρο με συγκεκριμένη απόκριση στις χαμηλές.
Αν τώρα προσθέσεις έναν τοίχο 1,20μ. πίσω του, η συνδυασμένη απόκριση του συστήματος ηχείου-τοίχου, θα είναι 6db μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες, καθώς επίσης θα δημιουργηθεί και μια απότομη πτώση αμέσως μετά.
Αν μετά προσθέσεις κι άλλον τοίχο (και γίνει γωνία), θα ενισχυθούν οι χαμηλές κι άλλα 6db και θα βαθύνει κι άλλο η πτώση αμέσως μετά.
Κι αν όλο αυτό το σύστημα το έχεις προφανώς και σε πάτωμα (3η επιφάνεια), άλλα 6db και ακόμα πιο βαθιά πτώση μετά.
Αυτό συμβαίνει, γιατί όταν η γωνία που μπορεί να εκπέμπψει ένα ηχείο μειώνεται με ένα συντελεστή 2 (λόγο της τοποθέτησης τοίχου σε μια πλευρά στο παράδειγμά μας), τότε η ηχητική πίεση στις χαμηλές συχνότητες αυξάνεται με συντελεστή 2 (6db).
Έτσι, τοποθετώντας ένα ηχείο σε πάτωμα και σε γωνία (3 επιφάνειες) , η γωνία που εκπέμπει το ηχείο (4π) μειώνεται στα π/2 και το συνολικό κέρδος στις χαμηλές προσεγγίζει τα 18db.
Όσο πλησιάζεις δε το ηχείο προς τους τοίχους, τόσο η απότομη πτώση μετά, μεταφέρεται σε μεγαλύτερη συχνότητα, καλύπτει μεγαλύτερο εύρος καθώς επίσης ενισχύεται και μεγαλύτερο εύρος χαμηλών συχνοτήτων.

Αλέξανδρε , "αυτός ο κύριος" είμαι εγώ.....
Δέν θά υπεισέλθω στά τής θεωρίας πού αναπτύσεις , δέν είναι αυτός ο σκοπός μου.
Η συμβουλή γιά τοποθέτηση τών SA-1 κοντά σέ οπίσθιο τοίχο δέν είναι δική μου αλλά τού Philip Swift ιδιοκτήτη τής Spendor μέ τόν οποίο ανταλλάσουμε συχνά απόψεις καί μέ συμβουλεύει στά πλαίσια τής συνεργασίας μας αλλά καί στή βάση τής μακράς προσωπικής φιλίας μας.
Αλλωστε η διαπίστωση ότι το SA-1 ωφελείται μέ τήν τοποθέτηση του κοντά σέ οπίθιο τοίχο έχει εκφρασθεί καί από όσους τά δοκίμασαν σ όλα τά μεγάλα ξένα ειδικά έντυπα ( Stereophile , Absolute Sound κλπ ).
Η άποψη αυτή ασφαλώς δέν αποτελεί "θέσφατον" , οπωσδήποτε λίγος πειραματισμός βοηθάει στήν εξεύρεση τών θέσεων βέλτιστης τοποθέτησης τών ηχείων στό κάθε χώρο , μιάς καί ο κάθε ένας απ αυτούς έχει τά χαρακτηριστικά καί τίς ιδιαιτερότητες του.


Φιλικά πάντα.....
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Re: Απάντηση: Re: Spendor SA1

Εχετε προσωπική εμπειρία από τά SA-1 αγαπητέ ???
Είναι πολύ δύσκολα ε ???

Αν προσεξετε το σχολιο μου θα δειτε οτι δεν ανεφερα τιποτα περι φορτιου. Απο spendor εχω αποψη απο τα παλιοτερα 2/3. Ανεφερα 2 ενισχυτες, εναν εισαγωγικο και εναν στην επομενη κατηγορια τους οποιους θα προτεινα προς διευρευνηση για τα συγκεκριμμενα ηχεια. Η δικη σας αποψη βεβαια μετραει περισσοτερο γιατι η εμπειρια σας με την εταιρια ειναι εκτενης.