Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Στη Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος [John Barry]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058631794" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Η Ταινία, ο Μπάρι και το Σάουντρακ!</h3><p><strong>John Barry</strong> - <strong>On Her Majesty's Secret Service (Original Motion Picture Soundtrack)</strong> (Δεκέμβριος 1969, United Artists Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]177397[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 We Have All The Time In The World (<span style="color: Lightpink">John Barry, Hal David / φωνητικά: Louis Armstrong</span>), A2 This Never Happened To The Other Fella (<span style="color: Lightpink">περιέχει το "James Bond Theme"</span>), A3 Try, A4 Ski Chase, A5 Do You Know How Christmas Trees Are Grown? (<span style="color: Lightpink">John Barry, Hal David / φωνητικά: Nina</span>), B1 Main Title - On Her Majesty's Secret Service, B2 Journey To Blofeld's Hideaway, B3 We Have All The Time In The World (<span style="color: Lightpink">Οργανικό</span>), B4 Over And Out, B5 Battle At Piz Gloria, B6 We Have All The Time In The World - James Bond Theme (<span style="color: Lightpink">σύνθεση: Monty Norman</span>)</p><p><span style="color: Indianred">Συντελεστές</span>: John Barry (σύνθεση, ενορχήστρωση, διεύθυνση)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: Phil Ramone / John Richards</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου 1969, στα στούντιο <em>Cine-Tele Sound (CTS)</em> στο <em>Bayswater</em>, Λονδίνο</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]177398[/ATTACH]</p><p></p><p>Στην αναζήτησή τους για νέες αγορές, οι δισκογραφικές εταιρείες ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι θα αγόραζαν το μουσικό σάουντρακ ταινιών που είχαν απολαύσει. Από αυτή την άποψη, κανένα φραντσάιζ δεν ήταν πιο επιτυχημένο, από τις ταινίες του <strong>James Bond</strong>.</p><p></p><p>Τα σάουντρακ κυκλοφόρησαν ξεχωριστά ως άλμπουμ με τα πόστερ των ταινιών για εντυπωσιακά εξώφυλλα, και έχουν χρησιμοποιηθεί σε πάμπολλες συλλογές με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του <em>Bond</em>. Στις ταινίες του <em>Bond</em>, η μουσική ήταν ένα κρίσιμο μέρος της γοητείας, κάνοντας πολλά για να δημιουργηθεί ο ερωτικός, γεμάτος δράση, συναρπαστικός κόσμος του μυστικού πράκτορα του <strong>Ian Fleming</strong>. Η μαγεία μερικών ταινιών της σειράς μπορεί να εξασθενίζει ( ; ) με το πέρασμα του χρόνου, αλλά όχι της μουσικής, και ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για τη διαμόρφωσή της στη δεκαετία του 1960, ήταν ο <strong>John Barry</strong> (1933-2011).</p><p></p><p>Ο Μπάρι γνώριζε από την ηλικία των εννέα ότι ήθελε να γίνει συνθέτης. Βοηθώντας τον πατέρα του να λειτουργήσει έναν κινηματογράφο είχε εκτεθεί σε αμέτρητα σάουντρακ ταινιών, παρόλο που αρχικά είχε ελκυστεί από την κλασική μουσική. Ωστόσο, η ανακάλυψη της σουίνγκ τζαζ διεύρυνε τους ορίζοντές του και άρχισε την τρομπέτα. Αυτή η συνδυασμένη γνώση της ενορχήστρωσης των χάλκινων και της συγκοπής της τζαζ έγινε κρίσιμη για το συνθετικό του έργο.</p><p></p><p>Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο <em>Barry</em> δούλευε σε βρετανικές τηλεοπτικές σειρές, όπως το <em>Six-Five Special</em> και το <em>Oh Boy!</em>, παίζοντας στο συγκρότημά του, <em>The John Barry Seven</em>. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 έγραψε μουσικά θέματα για ταινίες - πρώιμα παραδείγματα είναι τα <em>From Russia With Love</em> (1963) και <em>Zulu</em> (1964) - και έκτοτε έχει συνθέσει πάνω από 60 ταινίες, για να γίνει ο πιο επιτυχημένος Βρετανός συνθέτης ταινιών ποτέ. Σπάνια σάουντρακ ταινίας έχει επιτύχει το επίπεδο ταυτοποίησης με το θέμα της, όπως έχει ο <em>Barry</em> με τις ταινίες <em>Bond</em> - για να μην αναφέρουμε τα επιτυχημένα σινγκλ θεματικά τραγούδια. Στη δεκαετία του 1990 η δημοτικότητά του αυξήθηκε και πάλι, και η επίδραση της αρμονίας, των θεμάτων και της ενορχήστρωσης στυλ <em>Barry</em> μπορούσε να ακουστεί στην μέινστριμ ποπ.</p><p></p><p>Τα σάουντρακ των <strong><span style="color: Dodgerblue">From Russia With Love</span></strong>, <strong><span style="color: Dodgerblue">Goldfinger</span></strong> και <strong><span style="color: Dodgerblue">Thunderball</span></strong> είναι κορεσμένα με την ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου της προ-ψυχεδελικής δεκαετίας του 1960. Ο Μπάρι έβρισκε πάντα τον σωστό τραγουδιστή για τα τραγούδια του τίτλου: Το στριγκό "<strong>Goldfinger</strong>" της <strong>Shirley Bassey</strong> και το ξέπνοο "<strong>Diamonds Are Forever</strong>", το ορμονικό "<strong>Thunderball</strong>" του <strong>Tom Jones</strong> και το συγκινητικό "<strong>We Have All The Time In The World</strong>" του <strong>Louis Armstrong</strong> από το <em>On Her Majesty's Secret Service</em>. Πολλά από τα τραγούδια - όπως το τελευταίο, για παράδειγμα - γράφτηκαν με τον στιχουργό του <strong>Burt Bacharach</strong>, <strong>Hal David</strong>.</p><p></p><p>Η έκτη ταινία Bond επρόκειτο να είναι το <strong><span style="color: Dodgerblue">On Her Majesty's Secret Service</span></strong>, η επί μακρόν αναβληθείσα ταινία του 10ου <em>Bond</em> μυθιστορήματος του <em>Ian Fleming</em>, που δημοσιεύθηκε το 1963. Στην ιστορία, ο Μποντ συναντά και ερωτεύεται την Τρέισι (<strong>Diana Rigg</strong>), την όμορφη κόρη ενός βαρόνου του εγκλήματος της Κορσικής, του Ντράκο (<strong>Gabriele Ferzetti</strong>). Ο Μποντ βρίσκει τον Μπλόφελντ (<strong>Telly Savalas</strong>) στην Ελβετία και σταματά τη συνωμοσία του για βιολογικό πόλεμο, αλλά ο <em>Blofeld</em> καταφέρνει να εκδικηθεί, λίγο μετά τον γάμο του Μποντ και της Τρέισι, όταν αυτή δολοφονείται.</p><p></p><p>Όταν ο <strong>Sean Connery</strong> αποφάσισε ότι ξεμπέρδεψε παίζοντας τον <em>James Bond</em> και οι <em>Broccoli</em> και <em>Saltzman</em> επέλεξαν κάποιον άγνωστο για τον ρόλο του <em>007</em>, η πίεση δεν ήταν μόνο στον Αυστραλό μοντέλο, <strong>George Lazenby</strong> για να αποδείξει ότι ήταν ο ακατάβλητος μυστικός πράκτορας του <em>Ian Fleming</em>, ήταν και στον <em>John Barry</em> για να ενισχύσει μουσικά την ιδέα στο μυαλό των κινηματογραφόφιλων. «<em><span style="color: Darkorange">Ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά με τον Λάζενμπι</span></em>», είπε ο σκηνοθέτης <strong>Peter Hunt</strong> πολλά χρόνια αργότερα, «<em><span style="color: Darkorange">ήξερα πως, ό,τι και αν συνέβαινε, ο Τζον Μπάρι θα έκανε καλά τη δουλειά. Γιατί διαφορετικά, αν δεν το έκανε, του είπα ότι θα τον σκότωνα!</span></em>». Ο Μπάρι συμφώνησε ότι η μουσική επένδυση ήταν ακόμη πιο κρίσιμη από το συνηθισμένο λόγω του νέου πρωταγωνιστή - «<em><span style="color: Darkorange">για να κάνει το κοινό να ξεχάσει ότι δεν έχουν Σον Κόνερι</span></em>», όπως είπε αργότερα. «<em><span style="color: Darkorange">Αυτό που έκανα ήταν να δώσω έμφαση σε όλα όσα είχα κάνει στις πρώτες ταινίες, απλώς έπρεπε να μεγιστοποιήσω την προσπάθεια για να κάνω το σάουντρακ δυνατό. Να το κάνω Μποντικό πέρα από το Μποντικό</span></em>».</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]177399[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058631794, member: 30418"] [HEADING=2]Η Ταινία, ο Μπάρι και το Σάουντρακ![/HEADING] [B]John Barry[/B] - [B]On Her Majesty's Secret Service (Original Motion Picture Soundtrack)[/B] (Δεκέμβριος 1969, United Artists Records) [CENTER][ATTACH alt="OnHerMajestysSecretService.jpg"]177397[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 We Have All The Time In The World ([COLOR=Lightpink]John Barry, Hal David / φωνητικά: Louis Armstrong[/COLOR]), A2 This Never Happened To The Other Fella ([COLOR=Lightpink]περιέχει το "James Bond Theme"[/COLOR]), A3 Try, A4 Ski Chase, A5 Do You Know How Christmas Trees Are Grown? ([COLOR=Lightpink]John Barry, Hal David / φωνητικά: Nina[/COLOR]), B1 Main Title - On Her Majesty's Secret Service, B2 Journey To Blofeld's Hideaway, B3 We Have All The Time In The World ([COLOR=Lightpink]Οργανικό[/COLOR]), B4 Over And Out, B5 Battle At Piz Gloria, B6 We Have All The Time In The World - James Bond Theme ([COLOR=Lightpink]σύνθεση: Monty Norman[/COLOR]) [COLOR=Indianred]Συντελεστές[/COLOR]: John Barry (σύνθεση, ενορχήστρωση, διεύθυνση) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: Phil Ramone / John Richards Ηχογραφήθηκε, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου 1969, στα στούντιο [I]Cine-Tele Sound (CTS)[/I] στο [I]Bayswater[/I], Λονδίνο [CENTER][ATTACH alt="OHMSS.jpg"]177398[/ATTACH][/CENTER] Στην αναζήτησή τους για νέες αγορές, οι δισκογραφικές εταιρείες ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι θα αγόραζαν το μουσικό σάουντρακ ταινιών που είχαν απολαύσει. Από αυτή την άποψη, κανένα φραντσάιζ δεν ήταν πιο επιτυχημένο, από τις ταινίες του [B]James Bond[/B]. Τα σάουντρακ κυκλοφόρησαν ξεχωριστά ως άλμπουμ με τα πόστερ των ταινιών για εντυπωσιακά εξώφυλλα, και έχουν χρησιμοποιηθεί σε πάμπολλες συλλογές με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του [I]Bond[/I]. Στις ταινίες του [I]Bond[/I], η μουσική ήταν ένα κρίσιμο μέρος της γοητείας, κάνοντας πολλά για να δημιουργηθεί ο ερωτικός, γεμάτος δράση, συναρπαστικός κόσμος του μυστικού πράκτορα του [B]Ian Fleming[/B]. Η μαγεία μερικών ταινιών της σειράς μπορεί να εξασθενίζει ( ; ) με το πέρασμα του χρόνου, αλλά όχι της μουσικής, και ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για τη διαμόρφωσή της στη δεκαετία του 1960, ήταν ο [B]John Barry[/B] (1933-2011). Ο Μπάρι γνώριζε από την ηλικία των εννέα ότι ήθελε να γίνει συνθέτης. Βοηθώντας τον πατέρα του να λειτουργήσει έναν κινηματογράφο είχε εκτεθεί σε αμέτρητα σάουντρακ ταινιών, παρόλο που αρχικά είχε ελκυστεί από την κλασική μουσική. Ωστόσο, η ανακάλυψη της σουίνγκ τζαζ διεύρυνε τους ορίζοντές του και άρχισε την τρομπέτα. Αυτή η συνδυασμένη γνώση της ενορχήστρωσης των χάλκινων και της συγκοπής της τζαζ έγινε κρίσιμη για το συνθετικό του έργο. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο [I]Barry[/I] δούλευε σε βρετανικές τηλεοπτικές σειρές, όπως το [I]Six-Five Special[/I] και το [I]Oh Boy![/I], παίζοντας στο συγκρότημά του, [I]The John Barry Seven[/I]. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 έγραψε μουσικά θέματα για ταινίες - πρώιμα παραδείγματα είναι τα [I]From Russia With Love[/I] (1963) και [I]Zulu[/I] (1964) - και έκτοτε έχει συνθέσει πάνω από 60 ταινίες, για να γίνει ο πιο επιτυχημένος Βρετανός συνθέτης ταινιών ποτέ. Σπάνια σάουντρακ ταινίας έχει επιτύχει το επίπεδο ταυτοποίησης με το θέμα της, όπως έχει ο [I]Barry[/I] με τις ταινίες [I]Bond[/I] - για να μην αναφέρουμε τα επιτυχημένα σινγκλ θεματικά τραγούδια. Στη δεκαετία του 1990 η δημοτικότητά του αυξήθηκε και πάλι, και η επίδραση της αρμονίας, των θεμάτων και της ενορχήστρωσης στυλ [I]Barry[/I] μπορούσε να ακουστεί στην μέινστριμ ποπ. Τα σάουντρακ των [B][COLOR=Dodgerblue]From Russia With Love[/COLOR][/B], [B][COLOR=Dodgerblue]Goldfinger[/COLOR][/B] και [B][COLOR=Dodgerblue]Thunderball[/COLOR][/B] είναι κορεσμένα με την ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου της προ-ψυχεδελικής δεκαετίας του 1960. Ο Μπάρι έβρισκε πάντα τον σωστό τραγουδιστή για τα τραγούδια του τίτλου: Το στριγκό "[B]Goldfinger[/B]" της [B]Shirley Bassey[/B] και το ξέπνοο "[B]Diamonds Are Forever[/B]", το ορμονικό "[B]Thunderball[/B]" του [B]Tom Jones[/B] και το συγκινητικό "[B]We Have All The Time In The World[/B]" του [B]Louis Armstrong[/B] από το [I]On Her Majesty's Secret Service[/I]. Πολλά από τα τραγούδια - όπως το τελευταίο, για παράδειγμα - γράφτηκαν με τον στιχουργό του [B]Burt Bacharach[/B], [B]Hal David[/B]. Η έκτη ταινία Bond επρόκειτο να είναι το [B][COLOR=Dodgerblue]On Her Majesty's Secret Service[/COLOR][/B], η επί μακρόν αναβληθείσα ταινία του 10ου [I]Bond[/I] μυθιστορήματος του [I]Ian Fleming[/I], που δημοσιεύθηκε το 1963. Στην ιστορία, ο Μποντ συναντά και ερωτεύεται την Τρέισι ([B]Diana Rigg[/B]), την όμορφη κόρη ενός βαρόνου του εγκλήματος της Κορσικής, του Ντράκο ([B]Gabriele Ferzetti[/B]). Ο Μποντ βρίσκει τον Μπλόφελντ ([B]Telly Savalas[/B]) στην Ελβετία και σταματά τη συνωμοσία του για βιολογικό πόλεμο, αλλά ο [I]Blofeld[/I] καταφέρνει να εκδικηθεί, λίγο μετά τον γάμο του Μποντ και της Τρέισι, όταν αυτή δολοφονείται. Όταν ο [B]Sean Connery[/B] αποφάσισε ότι ξεμπέρδεψε παίζοντας τον [I]James Bond[/I] και οι [I]Broccoli[/I] και [I]Saltzman[/I] επέλεξαν κάποιον άγνωστο για τον ρόλο του [I]007[/I], η πίεση δεν ήταν μόνο στον Αυστραλό μοντέλο, [B]George Lazenby[/B] για να αποδείξει ότι ήταν ο ακατάβλητος μυστικός πράκτορας του [I]Ian Fleming[/I], ήταν και στον [I]John Barry[/I] για να ενισχύσει μουσικά την ιδέα στο μυαλό των κινηματογραφόφιλων. «[I][COLOR=Darkorange]Ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά με τον Λάζενμπι[/COLOR][/I]», είπε ο σκηνοθέτης [B]Peter Hunt[/B] πολλά χρόνια αργότερα, «[I][COLOR=Darkorange]ήξερα πως, ό,τι και αν συνέβαινε, ο Τζον Μπάρι θα έκανε καλά τη δουλειά. Γιατί διαφορετικά, αν δεν το έκανε, του είπα ότι θα τον σκότωνα![/COLOR][/I]». Ο Μπάρι συμφώνησε ότι η μουσική επένδυση ήταν ακόμη πιο κρίσιμη από το συνηθισμένο λόγω του νέου πρωταγωνιστή - «[I][COLOR=Darkorange]για να κάνει το κοινό να ξεχάσει ότι δεν έχουν Σον Κόνερι[/COLOR][/I]», όπως είπε αργότερα. «[I][COLOR=Darkorange]Αυτό που έκανα ήταν να δώσω έμφαση σε όλα όσα είχα κάνει στις πρώτες ταινίες, απλώς έπρεπε να μεγιστοποιήσω την προσπάθεια για να κάνω το σάουντρακ δυνατό. Να το κάνω Μποντικό πέρα από το Μποντικό[/COLOR][/I]». [CENTER][ATTACH alt="GeorgeLazenby.jpg"]177399[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Στη Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος [John Barry]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…