Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Στη Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος [John Barry]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058631797" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Έχουμε όλο το χρόνο δικό μας...</h3> <p style="text-align: center">[ATTACH]177400[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Ο <em>John Barry</em>, ο θρυλικός <em>Louis Armstrong (Pops)</em> και ο στιχουργός <em>Hal David</em> στο σέσιον ηχογράφησης, τον Οκτωβρίο του 1969, για το "<em>We Have All the Time in the World</em>"</p><p></p><p>Ενώ η ταινία βρισκόταν σε παραγωγή στις αρχές του 1969, ο <em>Lazenby</em> πρότεινε στους παραγωγούς να εξετάσουν το νέο καυτό τζαζ-ροκ γκρουπ, <em>Blood Sweat & Tears</em> για ένα τραγούδι. Προφανώς κανείς δεν τον πήρε στα σοβαρά, όπως δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη και η ιδέα ενός τραγουδιού με τίτλο "<em>On Her Majesty's Secret Service</em>". «<em><span style="color: Darkorange">Ένα τραγούδι τίτλου πρέπει να έχει τον τίτλο της ταινίας</span></em>», είπε ο <em>Hunt</em>, «<em><span style="color: Darkorange">αυτό είναι το πλεονέκτημά του</span></em>...». Τελικά, το εναρκτήριο θέμα για το <em>On Her Majesty's Secret Service</em> αποδείχθηκε πρόκληση για τον <em>John Barry</em> και για πρώτη φορά μετά το <strong><span style="color: Dodgerblue">Dr. No</span></strong>, οι πρώτοι τίτλοι συντελεστών μιας ταινίας <em>Bond</em> επενδύθηκαν μουσικά καθαρά οργανικά, χωρίς ένα τραγούδι θέματος που το τραγουδούσε ένας δημοφιλής καλλιτέχνης. Ο Μπάρι συνέθεσε ένα τραγούδι για την ταινία, το "<strong>We Have All The Time In The World</strong>" που ερμήνευσε ο <strong>Louis Armstrong</strong>, αλλά το τραγούδι δεν ακούγεται παρά μόνο μετά από τριάντα πέντε λεπτά στην ταινία. Ευχάριστο και στοχαστικό, το τραγούδι ήταν η τελευταία στούντιο ηχογράφηση του <em>Armstrong</em> και διαθέτει μια όμορφη, τερετίζουσα συνοδεία εγχόρδων που τροποποιήθηκε από τον <em>Barry</em> για να παίζει χαμηλές συχνότητες ως παιχνιδιάρικο θέμα για τον Bond σε μερικές από τις προηγούμενες σεκάνς της ταινίας.</p><p></p><p>Στο <em>Her Majesty's Secret Service</em>, όπως σε κάθε σάουντρακ του <em>Bond</em> από τον <em>John Barry</em>, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι τρομπέτες στριγκλίζουν, τα τυμπάνι αντηχούν, τα ταμπούρα κροτούν και κροταλίζουν, τα έγχορδα εκτινάσσονται και αντισταθμίζουν τα χάλκινα πνευστά - συνήθως σε αιχμηρά μεσοδιαστήματα - και τέτοια εξωτικά όργανα όπως το κύμβαλο θυμίζουν μακρινές γωνιές του κόσμου. Οι ακολουθίες συγχορδιών είναι συχνά ασυνήθιστες, εκτός των κανόνων της πόπιουλαρ μουσικής, και κάθε μία τείνει να είναι ένα μίνι-δοκίμιο σχετικά με τη χρήση της δυσαρμονίας για την επίτευξη μιας σέξι, βίαιης ατμόσφαιρας. Ακόμα και το "<strong>Do You Know How Christmas Trees Are Grown?</strong>" - που διαθέτει παιδική χορωδία - έχει κάποιες απροσδόκητες αλλαγές στη συγχορδία της.</p><p></p><p>Ακριβώς όπως είχε ο <em>Bond</em> όλα τα τελευταία γκάτζετ, το ίδιο έκανε και ο <em>Barry</em>. Έδωσε στην ηλεκτρική κιθάρα και το ηλεκτρικό μπάσο εξέχοντες ρόλους στην ορχήστρα του, και το κομμάτι τίτλου του <em>On Her Majesty's Secret Service</em> είναι ένα υπέροχο ποπ κομμάτι της δεκαετίας του 1960 με πρωτοποριακή χρήση του συνθεσάιζερ. Η επιλογή του <em>Moog</em> συνθεσάιζερ από τον <em>Barry</em> ήταν ιδιαίτερα τολμηρή, αν και είχε πειραματιστεί μ' αυτό σε δύο προηγούμενες και αξιοσημείωτες ταινίες, για έναν βαθύ μπάσο στον κύριο τίτλο του <em>The Lion in Winter</em> (1968) και ως μουσικό καρύκευμα για μια ήσυχη στιγμή στο <em>Midnight Cowboy</em> (αρχές 1969). Στο <em>On Her Majesty's Secret Service</em>, ωστόσο, οι ήχοι του <em>Moog</em> ενσωματώνονται σε όλη τη μουσική επένδυση. Η κυκλοφορία της ταινίας τον Δεκέμβριο του 1969 σηματοδότησε την πρώτη φορά που μια μεγάλη κινηματογραφική ταινία παρουσίασε το συνθεσάιζερ τόσο εμφανώς, και ταυτόχρονα πλήρως ενσωματωμένο στην παραδοσιακή ορχήστρα. Δεν ήταν απλώς μοντέρνο, ήταν μια πρωτοποριακή εφαρμογή της ηλεκτρονικής μουσικής που θα προμήνυε δεκαετίες χρήσης συνθεσάιζερ από τους συνθέτες ταινιών παντού.</p><p></p><p>Το <strong>On Her Majesty's Secret Service</strong>, με μεικτά έσοδα 80 εκατομμυρίων δολαρίων, ήταν μια τεράστια επιτυχία στα ταμεία σε σχέση με τον προϋπολογισμό των 7 εκατομμυρίων δολαρίων. Δεδομένου όμως ότι απέτυχε να συναγωνιστεί τα <em>Thunderball</em> και <em>You Only Live Twice</em>, θεωρήθηκε αρχικά ως αποτυχία. Εκ των υστέρων, όμως θεωρείται μία από τις καλύτερες περιπέτειες του <em>Bond</em>, για την πλούσια δημιουργία χαρακτήρων, τις συναρπαστικές σκηνές δράσης και την τολμηρή μουσική επένδυση, που είναι η καλύτερη του Τζον Μπάρι για οποιαδήποτε ταινία του Τζέιμς Μποντ.</p><p></p><p>Στους τρεις αγαπητούς Πάνους (superfly, opsim, ecodrifter), νυν και πρώην συνδιαχειριστές...</p><p></p><p>(*****, πηγές: σημειώσεις επανέκδοσης, Johnny Black: Classic Tracks Back to Back, 2008, Jon Burlingame: The Music of James Bond, 2010)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]177401[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058631797, member: 30418"] [HEADING=2]Έχουμε όλο το χρόνο δικό μας...[/HEADING] [CENTER][ATTACH alt="BarryArmstrongDavid.jpg"]177400[/ATTACH] Ο [I]John Barry[/I], ο θρυλικός [I]Louis Armstrong (Pops)[/I] και ο στιχουργός [I]Hal David[/I] στο σέσιον ηχογράφησης, τον Οκτωβρίο του 1969, για το "[I]We Have All the Time in the World[/I]"[/CENTER] Ενώ η ταινία βρισκόταν σε παραγωγή στις αρχές του 1969, ο [I]Lazenby[/I] πρότεινε στους παραγωγούς να εξετάσουν το νέο καυτό τζαζ-ροκ γκρουπ, [I]Blood Sweat & Tears[/I] για ένα τραγούδι. Προφανώς κανείς δεν τον πήρε στα σοβαρά, όπως δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη και η ιδέα ενός τραγουδιού με τίτλο "[I]On Her Majesty's Secret Service[/I]". «[I][COLOR=Darkorange]Ένα τραγούδι τίτλου πρέπει να έχει τον τίτλο της ταινίας[/COLOR][/I]», είπε ο [I]Hunt[/I], «[I][COLOR=Darkorange]αυτό είναι το πλεονέκτημά του[/COLOR][/I]...». Τελικά, το εναρκτήριο θέμα για το [I]On Her Majesty's Secret Service[/I] αποδείχθηκε πρόκληση για τον [I]John Barry[/I] και για πρώτη φορά μετά το [B][COLOR=Dodgerblue]Dr. No[/COLOR][/B], οι πρώτοι τίτλοι συντελεστών μιας ταινίας [I]Bond[/I] επενδύθηκαν μουσικά καθαρά οργανικά, χωρίς ένα τραγούδι θέματος που το τραγουδούσε ένας δημοφιλής καλλιτέχνης. Ο Μπάρι συνέθεσε ένα τραγούδι για την ταινία, το "[B]We Have All The Time In The World[/B]" που ερμήνευσε ο [B]Louis Armstrong[/B], αλλά το τραγούδι δεν ακούγεται παρά μόνο μετά από τριάντα πέντε λεπτά στην ταινία. Ευχάριστο και στοχαστικό, το τραγούδι ήταν η τελευταία στούντιο ηχογράφηση του [I]Armstrong[/I] και διαθέτει μια όμορφη, τερετίζουσα συνοδεία εγχόρδων που τροποποιήθηκε από τον [I]Barry[/I] για να παίζει χαμηλές συχνότητες ως παιχνιδιάρικο θέμα για τον Bond σε μερικές από τις προηγούμενες σεκάνς της ταινίας. Στο [I]Her Majesty's Secret Service[/I], όπως σε κάθε σάουντρακ του [I]Bond[/I] από τον [I]John Barry[/I], δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι τρομπέτες στριγκλίζουν, τα τυμπάνι αντηχούν, τα ταμπούρα κροτούν και κροταλίζουν, τα έγχορδα εκτινάσσονται και αντισταθμίζουν τα χάλκινα πνευστά - συνήθως σε αιχμηρά μεσοδιαστήματα - και τέτοια εξωτικά όργανα όπως το κύμβαλο θυμίζουν μακρινές γωνιές του κόσμου. Οι ακολουθίες συγχορδιών είναι συχνά ασυνήθιστες, εκτός των κανόνων της πόπιουλαρ μουσικής, και κάθε μία τείνει να είναι ένα μίνι-δοκίμιο σχετικά με τη χρήση της δυσαρμονίας για την επίτευξη μιας σέξι, βίαιης ατμόσφαιρας. Ακόμα και το "[B]Do You Know How Christmas Trees Are Grown?[/B]" - που διαθέτει παιδική χορωδία - έχει κάποιες απροσδόκητες αλλαγές στη συγχορδία της. Ακριβώς όπως είχε ο [I]Bond[/I] όλα τα τελευταία γκάτζετ, το ίδιο έκανε και ο [I]Barry[/I]. Έδωσε στην ηλεκτρική κιθάρα και το ηλεκτρικό μπάσο εξέχοντες ρόλους στην ορχήστρα του, και το κομμάτι τίτλου του [I]On Her Majesty's Secret Service[/I] είναι ένα υπέροχο ποπ κομμάτι της δεκαετίας του 1960 με πρωτοποριακή χρήση του συνθεσάιζερ. Η επιλογή του [I]Moog[/I] συνθεσάιζερ από τον [I]Barry[/I] ήταν ιδιαίτερα τολμηρή, αν και είχε πειραματιστεί μ' αυτό σε δύο προηγούμενες και αξιοσημείωτες ταινίες, για έναν βαθύ μπάσο στον κύριο τίτλο του [I]The Lion in Winter[/I] (1968) και ως μουσικό καρύκευμα για μια ήσυχη στιγμή στο [I]Midnight Cowboy[/I] (αρχές 1969). Στο [I]On Her Majesty's Secret Service[/I], ωστόσο, οι ήχοι του [I]Moog[/I] ενσωματώνονται σε όλη τη μουσική επένδυση. Η κυκλοφορία της ταινίας τον Δεκέμβριο του 1969 σηματοδότησε την πρώτη φορά που μια μεγάλη κινηματογραφική ταινία παρουσίασε το συνθεσάιζερ τόσο εμφανώς, και ταυτόχρονα πλήρως ενσωματωμένο στην παραδοσιακή ορχήστρα. Δεν ήταν απλώς μοντέρνο, ήταν μια πρωτοποριακή εφαρμογή της ηλεκτρονικής μουσικής που θα προμήνυε δεκαετίες χρήσης συνθεσάιζερ από τους συνθέτες ταινιών παντού. Το [B]On Her Majesty's Secret Service[/B], με μεικτά έσοδα 80 εκατομμυρίων δολαρίων, ήταν μια τεράστια επιτυχία στα ταμεία σε σχέση με τον προϋπολογισμό των 7 εκατομμυρίων δολαρίων. Δεδομένου όμως ότι απέτυχε να συναγωνιστεί τα [I]Thunderball[/I] και [I]You Only Live Twice[/I], θεωρήθηκε αρχικά ως αποτυχία. Εκ των υστέρων, όμως θεωρείται μία από τις καλύτερες περιπέτειες του [I]Bond[/I], για την πλούσια δημιουργία χαρακτήρων, τις συναρπαστικές σκηνές δράσης και την τολμηρή μουσική επένδυση, που είναι η καλύτερη του Τζον Μπάρι για οποιαδήποτε ταινία του Τζέιμς Μποντ. Στους τρεις αγαπητούς Πάνους (superfly, opsim, ecodrifter), νυν και πρώην συνδιαχειριστές... (*****, πηγές: σημειώσεις επανέκδοσης, Johnny Black: Classic Tracks Back to Back, 2008, Jon Burlingame: The Music of James Bond, 2010) [CENTER][ATTACH alt="BondWithGirls.jpg"]177401[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Στη Μυστική Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος [John Barry]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…