...αν θέλετε μιά γνώμη ακόμα ..
Λοιπόν , μιλώντας για ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα σε ηχεία έχουμε τα εξής θέματα
1) το Μηχανικό byrn in τής αράχνης (αυτή είναι η εσωτερική ανάρτηση που έχει δυό δουλειές , πρώτον κρατάει κεντραρισμένο το πηνίο φωνής (και τό τούμπο του - capton συνήθως ) μέσα στο διάκενο του μαγνητικού συστήματος
και δεύτερον ενεργεί χρέη μηχανικήα απόσβεσης (μαζί με τήν εξωρτερική ανάρτηση -λάστιχο
2) Η εξωτερική ανάρτηση , το λάστιχο που κρα´ταει τπν κώνο και συνεισφέρει στήν μηχανική απόσβεση (και γενικώς μαζί με τήν αράχνη κρατούν τήν συναρμογή δτήν θέση ισορροπίας που έχει ορισθεί
Ας πούμε χονδρικά οτι οι δυό αυτές μηχανικές εμπεδήσεις συμβάλλουν στο μέγεθος που χαακτηρίζει τήν ενδοτικότητα
3) Τα καλώδια που είτε πανε με βύσματα πάνω σε μεγάφωνα και X-over , μπόρνες και τα σχετικά
4) Τα υλικά τυ Χ-over , δηλαδή πυκνωτές - πηνία - αντιστάσεις κλπ κλπ
Αρα εδώ έχουμε δυό "στρωσίματα " , το μέν του μηχανικού μέρους και το δε του ηλεκτρικού μέρους
Τώρα :
Συνήθως οι μέτριες στάθμες για 100-200 ώρες , αρκούν για να δώσουν τα μηχανικά χαρακτηριστικά τών μονάδων κάποιεςς σταθερές τιμές , αλλά όσο κι αν φαίνεται παράξενο , αυτές οι τιμές , δέν ισχυουνι για όλη τήν ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ του κώνου /διαφράγματος κλπ γιατί πολύ απλά η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ ΠΟΤΕ ή πολύ λίγο - μόνο σε χαμηλές συχνότητες - με αποτέλεσμα οι αναρτήσεις να μήν έχουν "εξασκηθε"ί (όπως πολύ σωστά ανάφερε ένα φίλος σε προηγούμενο μήνυμα ....
Και όντως αυτό θα φαβνεί σε ένα άλλο χώρο , ίσως με ένα άλλο ενισχυτή και σε άλλες εντάσεις (volume) στά σίγουρα
Αλλα με πιο τρόπο θα στρώσουν σίγουρα και θα εξασκηθούν καλά οι αναρτήσεις (κυρίως όπως θα καταλάβατε το πρόβλημα είναι κυρίως στι´ς μονάδες χαμηλών μεσοχαμηλών ...αυτέ δηλαδή που ενεργούν και κάποια ικανή μετακίνηση ) ..???
Αν γράψει κάποιος σε ένα CD , ένα και μόνο ημιτονοειδή τόνο 10Ηz (μπορεί πιθανά να γράψει και το L σε ανάποδη φάση με ρο R , για να μήν κάνει φασαρία καθώς θα στρώνει και λέω για φασαρία γιατί ενώ κανονικά δέν θα πρέπει να ακουστει σχεδόν τίποτα , συνήθως σε φθηνές μονάδες η παραμόρφωση ακόμα και στο 1W , ε´χει αρκετές ακέραιες μονάδες με αποτέλεσμα να ακούγονται οι αρμονικές (20. 30 , 40 50 60Ηz κλπ )
Θα μπορέσει εύκολα να στρώσει τίς μονάδες του μέσα σε 2-3 μέρες απο 6-10 ώρες τήν ημέρα
Αρκεί να είναι πρσεκτικός με τήν μέγιστη μετακίνηση (Χmax) μπρός - πίσω (10Hz , είναι αυτά θέλουν κάποια προσοχή )
Συνήθως ακόμα και τα μικρά ηχεία αντέχουν +/- 4mm
Ετσι εύκολα θα εξασκήσει τίς αναρτήσεις (Λάστιχο και Αραχνη), ενώ έχει διπλό καλό που αφορά ι στο ηλεκτρικό μέρος (όπως θα αναφέρω παρακάτω )
Πάμε τώρα στο ηλεκτρικό μέρος που δέν είναι τ'ίποτα άλλο απο υλικά, κολλήσεις και επαφές
Ε όπως και να το κάνουμε , πρέπει να περάσει κάποιο ρευματάκι απο μέσα για να έρθουν που λέμε στα γράδα τους
Συνήθως 40-50 ώρες σε κάποιες εντάσεις , είναι αρκετές , αλλά αν έχει προηγηθεί το ημίτονο τών 10Hz , τότε , έχει περάσει τόσο ρεύμα , όσο δέν θα πέρναγε ποτέ ούτε με 500 ώρες μουσικής
Βέβαια απο το τουϊτερ δέ περνά , ρεύμα με τα 10Hz , αλλά αυτό είναι το λιγότερο μιάς και αυτό με 10 πιατίνια και δυό καλές πρίμες γυναικείες φωνές θα είναι 90% έτοιμο σε 10-20 'ωρες
Οσα αφορά στα υπολοιπα τα ξέρετε μέσες - άκρες , κατι η γαλαβανική ηλεκτρόλληση , κάτι οι κολλήσες να κρυσταλλώσουν ενετελώς κα´τι τα βύσμτα να φάνε μερικούς κραδασμούς και να κάτσουν στίς τελικές του θέσεις ,. ε θέλει κάποιες 50-100 ώρες , ανάλογα πάντα και με κάποιες κατασκευαστικές λεπτρομέρειες , ανά κατασκευαστή
Τώρα σε τι εντάσεις τα στρώουμε ...??
Σε όσο πιο δυνατές μπορούμε απο τήν πρώτη στιγμή , αρκεί να μήν παραμορφώνουν (απο πιθανή οχι καλή οδήγηση ) ή να μήν στοπάρουν (απο οχι καλό έλεγχο ..)
Κατά τα άλλα δέν υπάρχει απολύτως , κανένα πρόβλημα απο το πρώτο λεπτό κιόλας .....
Τώρα , γενικώς , θα ακούσετε να λέγετια οτι σιγά στήν αρχή και μετά πιο δύνατα ....ξέρετε αυτό εν μέρει ισχύει , αλλά για άλλους λόγους και οχι για να μή χαλάσουν απο τήν ισχύ οι μονάδες
Λέγεται απο στόμα σε στόμα για ένα και απλό λόγο , γιατί ολοι οσοι ανακατεύονται με ηχεία , επαγγελματίες και ερασιρτέχνες , συκφωνούν στο φύλαγε τα ρούχα σου , νάχεις τα μισά
...είναι σαφές οτι υπάρχουν, ασχετοι , πολύ ασχετοι και ιδιαίτερα ασχετοι που ειλικρινά ΔΕΝ ΑΚΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ούτε ΤΟ ΚΛΙΠΑΡΙΣΜΑ , ουτε το ΚΛΑΦ τής απουσίας ελέγχου και έτσι έχουν γίνει πολλές μα πάρα πολλέ ζημιές ...οπότε έχει επικττήσει το σιγά στήν αρχή που με κάποιοατρόπο και θα προφυλάξει απο το αναπάντεχο , αλλα´και στήν σειρά θα βοηθήσει κάποιον "άσχετο" να συνηθίσει και να εξοικοιωθεί με το αντικείμενο
Προσοχή , εδώ ο όρος άσχετος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟΣ , αναφέρεται μόνο για να προσδιορίσει μιά κατάσταση
Αλλωσ τε ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΑΣΧΕΤΟΙ και ΘΑ συνεχιζουμε
ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΣΧΕΤΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ μέχρι να το καταλάβουμε να το δουλέψουμε κλπ κλπ
Συγγνώμη για το μακροσκελές , ελπίζω να βοήθησα
Καλό βράδυ