Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Μουσικές Συζητήσεις
Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Κώστας Γκαβάκος" data-source="post: 1058417265" data-attributes="member: 16244"><p>Ο Louis Couperin ήταν στην εποχή του ένας αναγνωρισμένος μουσικός αλλά δεν έζησε πολύ. Πέθανε μόλις 34 ετών (1626-1661). Στην σύντομη δημιουργική του πορεία οι συνθήκες στην Γαλλία ήταν άσχημες. Εσωτερική εξέγερση (1448-1653), φεουδαρχία και βαριά φορολογία λόγω του καταστροφικού τριακονταετούς πολέμου. Την χώρα διοικούσε ο Μαζαρίνος με την Άννα την Αυστριακή μητέρα του Λουδοβίκου του 14ου (βασιλιάς Ήλιος) </p><p>Δεν παντρεύτηκε και την μόνη περιουσία που άφησε στα αδέλφια του ήταν τα χειρόγραφα του και κάτι σαν πιάνο.</p><p>Τα πρελούδια και οι χοροί (Allemand, Courante, Sarabande) που συνέθεσε δεν ήταν αυστηρά οργανωμένα. Ο συνδυασμός τους για την δημιουργία μιας σουίτας ήταν απόφαση και του εκάστοτε εκτελεστή. Αυτό ισχύει και στις σημερινές ηχογραφήσεις. </p><p></p><p><em>( Η αντίληψη της μουσικής δεν ήταν αυτή που έχουμε σήμερα. Ένα έργο πχ οι three part inventions δεν φτιαχνόταν για να παιχτεί όλο με την μια όπως γίνεται σήμερα ) </em></p><p></p><p>Επί πλέον τα πρελούδια του Couperin δεν ήταν <μετρημένα> δηλαδή δεν είχαν καμία ένδειξη ρυθμού. Αυτό ίσως γινόταν για να διευκολύνει το παίξιμο και την διδασκαλία τους. Το γεγονός αυτό δίνει στον σημερινό εκτελεστή μεγάλη εκφραστική ελευθερία.</p><p></p><p><em>Ο Couperin έλεγε ότι < έχω μετρήσει τα πρελούδια παρόλα αυτά υπάρχει και μια αισθητική (ένα γούστο ) που στην εκτέλεση πρέπει να ακολουθηθεί>.</em> </p><p></p><p>Η μουσική του Couperin μιλάει ακόμη στον ακροατή γιατί χαρακτηρίζεται από ευγένεια, χάρη και συναίσθημα . Η εκτέλεση του Rousset εκτός της δεξιοτεχνίας δίνει στην μουσική μια αίσθηση συνέχειας ενός ήχου χωρίς διακοπές. Αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο γιατί το αρπίχορδο σαν όργανο δεν διατηρεί τον τόνο.</p><p>Παίζει με ένα εξαιρετικό όργανο του Jochannes Couchet από το 1652.</p><p>Συνήθως δεν ακούω για πολύ ώρα αρπίχορδο αλλά άκουσα ευχάριστα και τα δύο cd του έργου. Το κομάτι Tombeau de Mr de Blancrocher δεν περιλαμβάνεται, όπως συνηθίζεται, στην F major σουίτα αλλά δεν πειράζει. Υπάρχουν πάντοτε και οι σταθερές αξίες της προηγούμενης γενιάς όπως είναι η Bladine Verlet.</p><p></p><p></p><p>[ATTACH]166689[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Κώστας Γκαβάκος, post: 1058417265, member: 16244"] Ο Louis Couperin ήταν στην εποχή του ένας αναγνωρισμένος μουσικός αλλά δεν έζησε πολύ. Πέθανε μόλις 34 ετών (1626-1661). Στην σύντομη δημιουργική του πορεία οι συνθήκες στην Γαλλία ήταν άσχημες. Εσωτερική εξέγερση (1448-1653), φεουδαρχία και βαριά φορολογία λόγω του καταστροφικού τριακονταετούς πολέμου. Την χώρα διοικούσε ο Μαζαρίνος με την Άννα την Αυστριακή μητέρα του Λουδοβίκου του 14ου (βασιλιάς Ήλιος) Δεν παντρεύτηκε και την μόνη περιουσία που άφησε στα αδέλφια του ήταν τα χειρόγραφα του και κάτι σαν πιάνο. Τα πρελούδια και οι χοροί (Allemand, Courante, Sarabande) που συνέθεσε δεν ήταν αυστηρά οργανωμένα. Ο συνδυασμός τους για την δημιουργία μιας σουίτας ήταν απόφαση και του εκάστοτε εκτελεστή. Αυτό ισχύει και στις σημερινές ηχογραφήσεις. [I]( Η αντίληψη της μουσικής δεν ήταν αυτή που έχουμε σήμερα. Ένα έργο πχ οι three part inventions δεν φτιαχνόταν για να παιχτεί όλο με την μια όπως γίνεται σήμερα ) [/I] Επί πλέον τα πρελούδια του Couperin δεν ήταν <μετρημένα> δηλαδή δεν είχαν καμία ένδειξη ρυθμού. Αυτό ίσως γινόταν για να διευκολύνει το παίξιμο και την διδασκαλία τους. Το γεγονός αυτό δίνει στον σημερινό εκτελεστή μεγάλη εκφραστική ελευθερία. [I]Ο Couperin έλεγε ότι < έχω μετρήσει τα πρελούδια παρόλα αυτά υπάρχει και μια αισθητική (ένα γούστο ) που στην εκτέλεση πρέπει να ακολουθηθεί>.[/I] Η μουσική του Couperin μιλάει ακόμη στον ακροατή γιατί χαρακτηρίζεται από ευγένεια, χάρη και συναίσθημα . Η εκτέλεση του Rousset εκτός της δεξιοτεχνίας δίνει στην μουσική μια αίσθηση συνέχειας ενός ήχου χωρίς διακοπές. Αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο γιατί το αρπίχορδο σαν όργανο δεν διατηρεί τον τόνο. Παίζει με ένα εξαιρετικό όργανο του Jochannes Couchet από το 1652. Συνήθως δεν ακούω για πολύ ώρα αρπίχορδο αλλά άκουσα ευχάριστα και τα δύο cd του έργου. Το κομάτι Tombeau de Mr de Blancrocher δεν περιλαμβάνεται, όπως συνηθίζεται, στην F major σουίτα αλλά δεν πειράζει. Υπάρχουν πάντοτε και οι σταθερές αξίες της προηγούμενης γενιάς όπως είναι η Bladine Verlet. [ATTACH=CONFIG]166689._xfImport[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Μουσικές Συζητήσεις
Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…