Σύνδεση STEP UP ή PRE-PRE (προ-προενισχυτή) με την είσοδο ΜΜ του προενισχυτή

adragon

Established Member
23 January 2010
102
Καλημέρα

Είναι περίπου 2 χρόνια τώρα, που "ψάχνομαι" με STEP UP TRANSFORMERS ή/ και προ-προενισχυτές για την προενίσχυση/ προσαρμογή κεφαλων MC.

Αν εξαιρέσει κανείς τα πολύ καλά "βαρελάκια" Τ5 της Ortofon, τα οποία συνδένται απ' ευθείας στα RCA της εισόδου ΜΜ, οτιδήποτε διαφορετικό, είτε μετασχηματιστής είτε προ-προενισχυτής, θα χρειασθεί καλώδια, για να συνδεθεί η δική του έξοδος με την είσοδο ΜΜ!

Οπότε, ιδού το ερώτημα:
Τι καλώδια πρέπει να χρησιμοποιηθούν γι αυτό το κομμάτι της "διαδρομής" του σήματος???
Καλώδια χαμηλού σήματος, όπως τα VDH 502, που μεταφέρουν το σήμα στον μετασχηματιστή/ προ-προενισχυτή???
ή
Καλώδια RCA, σαν τα VDH 102 με τα οποία πχ συνδέω τον προενισχυτή με τον τελικό???

Ισως, αν είχα ένα σετ VDH 502 τερματισμένο σωστά (!) και από τις 2 μεριές, θα είχα κάνει την σχετική δοκιμή, αλλά δεν έχω!

Στο ίδιο πνεύμα και η απορία μου σχετικά με τις διαφορες των "καλωδίων πικάπ" με τα κλασσικά RCA!

Ευχαριστώ

Αντώνης Δραγώνας
 

saitisgr

Banned
19 December 2006
1,513
Δυστυχώς εδώ
χρειάζεσαι ενα phono stage καθαρό
γενικά δεν είμαι υπέρ των step up
αλλά τα πάντα εξαρτώνται απο το τι μηχανήματα έχεις
καλό θα ήταν να μας γράψεις για τα μηχανήματά σου
 

adragon

Established Member
23 January 2010
102
Καλημέρα

Ευχαρίστως να απαρριθμήσω τι μηχανήματα έχω, αλλά το ερώτημα, που έθεσα είναι καθαρά τεχνικό και ανεξάρτητο από οποιοδήποτε μηχάνημα και μας αφορά ΟΛΟΥΣ!
Εξηγούμαι:
Είναι πολύ συνηθισμένο και "ευχάριστο" (στα αυτιά του!) να χρησιμοποιεί κάποιος κεφαλή κινητού πηνίου!
Τότε ή θα την συνδέσει 1) σε είσοδο mc κάποιου ολοκληρωμένου ενισχυτή ή 2) σε κάποιο "πλήρες" phono stage (δηλ. με τμήμα mc και RIAA/mm) ή 3) σε κάποιο ΠΡΟ-ΠΡΟενισχυτή mc (είτε ενεργό είτε μετασχηματστή)
Ωραία, λοιπόν!
Στις περιπτώσεις 1 και 2 η σύνδεση "του πικάπ" (= η καλωδιακή μεταφορά του σήματος απο την κεφαλή στον "ενισχυτή") είναι απλή και δεδομένη!
Στην 1) συνδέεις τα καλώδια του πικάπ στην σχετική είσοδο του ολοκληρωμένου!
Στην 2) συνδέεις τα καλώδια του πικάπ στην σχετική είσοδο του phono stage και με συνηθισμένα RCA (ανεξαρτήτως ποιότητας) συνδέεις την έξοδο του phono stage με την είσοδο line του προενισχυτή! Εδώ το σήμα, που "μεταφέρεται" από τα συνηθισμένα RCA στην είσοδο line του προενισχυτή είναι "επιπέδου" Volt (από δέκατα του Volt και πάνω!!!)
Στην περίπτωση 3) το ερώτημα είναι:
Καθώς το σήμα εξόδου από το "τμήμα" ΠΡΟ-ΠΡΟενίσχυσης είναι επιπέδου mVolt, με τι καλώδιο πρέπει (ή θα ήταν καλύτερο) να το "μεταφέρω" στην "επόμενη" βαθμίδα ενίσχυσης (τμήμα RIAA/mm)??????????????
Με καλώδιο χαμηλού σήματος??? Δηλ. "καλώδιο πικάπ" πχ VDH 502 για μεταφορά σήματος μέχρι κάποια mVolts, όπως αυτό που οδηγεί/ μεταφέρει το σήμα απο το πικάπ προς την 1η βαθμίδα ενίσχυσης (είτε mm είτε mc)???????????
ή
με "συνηθισμένο" καλώδιο interconnect RCA για μεταφορά σήματος επιπέδου δεκάτων του Volt και άνω (δηλ. 100 φορές μεγαλύτερης τάσης!), όπως για παράδειγμα το VDH D102, που τυχαίνει να χρησιμοποιώ σαν all-around interconnect???

Δηλαδή θέτω την αυτονόητη ερώτηση:
Είναι κατάλληλο ένα "συνηθισμένο" καλώδιο interconnect RCA για μεταφορά σήματος επιπέδου δεκάτων του Volt και άνω να μεταφέρει σήμα επιπέδου mVolts???
ή
για την μεταφορά τέτοιου σήματος χαμηλής στάθμης (mV) απαιτείται καλώδιο ειδικό για την μεταφορά σημάτων χαμηλής στάθμης?

Ελπίζω, τώρα, μετά την 2η επεξηγηματική αναφορά μου, να έθεσα επιτυχώς το ερώτημά μου!

Αντώνης Δραγώνας

ΥΓ: Τα μηχανήματά μου είναι:
ΠΙΚΑΠ
Kuzma Stabi + Kuzma Power Supply, Kuzma Stogi με VDH 502
Thorens TD160 MKII + σταθεροποιημένο τροφοδοτικό συνεχούς 16V + Mayware Formula V
Thorens TD160 Super + Project Power Supplly (στην έξοδο 220V)
ΚΕΦΑΛΕΣ
Empire Scientific MC1000 VDH (1989)
Εξαιρετικός ήχος - "εύκολη" κεφαλή στο ταίριασμα με στάδιο mc! - εσωτερική αντίσταση 17Ω - ασημένια πηνία - boron cantilever - διαμάντι VDH I 5x80 μm - effective tip mass 0,3 mg - 0,3 mV/3,54 cm/sec"τρελλός" και ΑΚΟΥΣΤΟΣ διαχωρισμός καναλιών (40db/ 1000Hz) και ακρίβεια καναλιών (υπάρχει το "ατομικό της φύλλο μετρήσεων") - καλή αναγνωστικότητα
Ortofon HMC 30 (το "υψηλοέξοδο" αδέρφι της περίφημης Ortofon MC 30 SUPER MKII με ~διπλάσια mV αλλά ΙΔΙΟ effective tip mass !!!)
Καινούργια σε περιορισμένη επανέκδοση
Εξαιρετικός ήχος - "απαιτητική" κεφαλή στο ταίριασμα με στάδιο mc! - εσωτερική αντίσταση 6Ω ("τυπική" Ortofon) χάλκινα πηνία αλουμινένιο cantilever - διαμάντι Fritz Gyger II 6x70 μm - effective tip mass 0,3 mg - ~0,5 mV/5 cm/sec - υποδειγματικός και ΑΚΟΥΣΤΟΣ διαχωρισμός καναλιών (>27db/ 1000 Hz) και ακρίβεια καναλιών (με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά, που ανακονώνει η Ortofon, υστερεί μόνο σε σχέση με τις κορυφαίες Winfield, Cadenza Black κλπ)
Επίσης μέχρι πρόσφατα άκουγα και τις επίσης πολύ καλές (ΚΑΙ φημισμένες)
Ortofon MC 15 SUPER MKII (κεφαλή στο ταίριασμα με στάδιο mc! - εσωτερική αντίσταση 6Ω - "τυπική" Ortofon)
και
Ortofon MC 25 FL (κεφαλή στο ταίριασμα με στάδιο mc! - εσωτερική αντίσταση 6Ω - "τυπική" Ortofon)
ΤΜΗΜΑ MC
Τμήμα MC του Musical Fidelity A1000 (πολύ καλός ήχος και συνέργεια με Empire και Ortofon πλην της HMC 30)
Τμήμα MC του Luxman C-02 (απλά ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ!!! με ρυθμιζόμενης ενίσχυσης Step Up Transformer της Luxman)
Ortofon T5 Step Up Transformer (πολύ καλός/ "εύκολος" ήχος και συνέργεια γενικώς - υσκευή all around!)
Ortofon MCA 76 (ασύλληπτης ποιότητας και υλοποίησης ενεργός Pre-Pre) με τον καλύτερο ήχο για την HMC 30 (!!!)
Λεπτομέρεια, ταχύτητα, ακρίβεια, αρμονικές ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ!!! (ό,τι καλύτερο έχω ακούσει), οπότε ανακαλύπτω πάλι τους δίσκους μου
Εχουν επίσης δοκιμαστεί Step Up Transformers με σχέση ενίσχυσης 1:10 με πολύ καλό ("καθαρό") ήχο
Καθώς και εμπορικά phono stages μέχρι 500€ με ΠΟΛΥ ΜΕΤΡΙΟ ΗΧΟ
ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΑ
Musical Fidelity A1000
2x50W σε καθαρή τάξη Α, εξωτερικοί μετασχηματιστές προ/ τελικού, 2 x 60000 μF, 8 μεταλλικά mosfet/ ανά κανάλι, ρεύμα κορυφής 56Α (έτσι λένε κάποιοι τρελλοί που το μέτρησαν). προενισχυτής limited edition του Preamp8, είσοδοι mc (100Ω) και mm.
Λένε μεταξύ άλλων: "Ισως ο καλύτερος ήχος της MF"... "blows into peices the Nuvista M3"...
Εγώ λέω, ότι (συνεχίζω να) ακούω θαυμάσια!
Προενισχυτής Luxman C-02
Προσοχή!!! ΟΧΙ C-03!!!
Κατά την άποψή μου, όποιοι αναζητούν phono stage, θα έπρεπε να τον ακούσουν!!!
Ενισχυτής Luxman M-03
Πολύ καλός και ταιριάζει γάντι με τον C-02!
Εχει "άλλο ήχο" (διαφορετικό) από τον MF A1000, αλλά 2 χρόνια μετά δεν μπορώ να "απορρίψω" κανέναν!
CD PLAYERS
Sonograph SD22 (Conrad Johnson) - με θαυμαστούς πυκνωτές στο αναλογικό μέρος - 1 bit - πολύ ξεκούραστος ήχος
Musical Fidelity A5 - πολύ καλό και δυναμικό
ΗΧΕΙΑ
AUDIO SPECTRUM HERMES I (με το πρισματικό κουτί!)
Απλά ΑΠΑΙΧΤΟ!!!!!
ΚΑΛΩΔΙΑ
Πικάπ: VDH 502
Interconnect: VDH D102, TARA LABS Quantum CD
Ηχείων: VDH Magnum, STRAIGHT WIRE Teflon 12
ΔΙΣΚΟΙ
Reference Recordings
Mobile Fidelity
Chesky
Shefield
Telarc
RCA (έχω και τα Royal Ballets με τον Ansermet... και την Apassionata με την Kamiya!)
Harmonia Mundi

Αυτά

Φυσικά, όποιος και όποτε θέλει είναι ευπρόσδεκτος για ακρόαση!
 

adragon

Established Member
23 January 2010
102
Α! Και ξεχάστηκα προγουμένως!!!

Το Thorens TD160 Super έχει ένα βραχίονα Jelco SA-250 ST...
Ή περίπου έτσι...
Εννοώ, ότι είναι μεν αυτός ο Jelco, αλλά σε μια έκδοση για Ariston Q-deck (!!!... τι λέω ο αλήτης??? αυτοκουφάθηκα!!!) και χρειάσθηκε πολύ και εμπνευσμένη προσωπική εργασία, για να εγκατασταθει στο Thorens, αλλά, τώρα, κελαϊδάει...
Και, επειδή κελαϊδάει, μου προκαλεί ΕΥΛΟΓΕΣ απορίες για τα "απειρομύρια", τα οποία απαιτούν οι "καλοί" βραχίονες...
Χμμμ...
Νομίζω, ότι αυτή η παρατήρηση/ σκέψη μου ανοίγει καινούργιο thread, ε???

Αντώνης Δραγώνας
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,225
Ωραία μηχανήματα αλλά δεν μπορώ να φανταστώ πως ακούγονται...

Καλό είναι να παρουσιάσεις το σύστημα σου στις παρουσιάσεις συστημάτων ήχου.

Ως αναφορά τις ερωτήσεις...

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις κανονικό interconnect.

Είχα παλαιότερα το Fidelity Research XF-1 (σε Naim/Musical Fidelity ενισχυτικά) αλλά το έδωσα δεν θεώρησα ότι μου χρειάζονταν transformer.

Πρόσφατα διαπιστώνω ότι ένα εξωτερικό καλό phono stage είναι ανώτερο από τα ενσωματωμένα... δεν ξέρω τα μηχανήματα σου απλά το λέω από προσωπική μου εμπειρία... (είχα και τον Musical FIdelity MX προενισχυτή με υποτιθέμενο καλό phono).

Αφού φαίνεσαι ψαγμένος... γιατί δεν χρησιμοποιείς και καμιά ΜΜ...

Είναι πολύ συνηθισμένο και "ευχάριστο" (στα αυτιά του!) να χρησιμοποιεί κάποιος κεφαλή κινητού πηνίου!
είναι πολύ ωραίο να ακούς και με ΜΜ να ξέρεις, και δεν μπλέκεις με transformers.
 
Last edited:

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
και εγω υπερ της ΜΜ οπως λεει ο χρηστος αλλα αν θες να δοκιμασεις step up το σωστο (θεωρητικα) ειναι χαμηλης χωριτηκοτητας interconnect αναμεσα σε αυτο και το σταδιο ΜΜ
 

saitisgr

Banned
19 December 2006
1,513
Δυστυχώς εδώ
Να βάλουμε τα πράγματα σε σειρά
απο βελόνα μέχρι προ ή step up ενα καλώδιο συνεχές
απο εκεί και πέρα το καλύτερο IC που μπορείς να αγοράσεις σε σχέση με τα μηχανήματά σου
 

adragon

Established Member
23 January 2010
102
Καλησπέρα PacMan

Εννοείς, ότι θεωρείς ότι η κεφαλή ΜΜ υπερέχει ασυζητητί???

Το πρώτο θέμα, που έχει να λύσει ο κατασκευαστής σε μια κεφαλή ΜΜ είναι το effectve tip mass!!!
Οσο μικρότερο τόσο καλύτερα (και τόσο ακριβότερα!)

Το δεύτερο θέμα, που έχει να λύσει ο κατασκευαστής μιας κεφαλή ΜΜ είναι ΚΑΙ θέμα marketing, δηλ. το πως θα πείσει τον αγοραστή, να πληρώσει τα τρελλά χρήματα, που απαιτεί ένα κορυφαίο διαμάντι σε ένα κορυφαίο τεχνολογικά και μηχανολογικά cantilever, που επάγει ρεύμα σε μια διαστημικής τεχνολογίας γεννήτρια!!!
Και όλα αυτά να τα κάνει γραμμικά και τραγουδιστά!!!

Κατά τα άλλα συμφωνώ!
Το τμήμα ΜΜ είναι σηματοθορυβικά τέλειο, με pre-pre μπροστά του εμφανίζεται αισθητός θόρυβος (συγκριτικά +10 - 15 db!!!) και, οπωσδήποτε, ένα στάδιο ενίσχυσης ακόμα προσθέτει την υπογραφή του...

Παρ' όλα αυτά, από τον καιρό που άκουγα την ΕΞΑΙΡΕΤΚΗ B&0 MMC 20 CL πάνω στο Kuzma (ρωτήστε και τον Τηλέμαχο Κατσένη γι αυτό!!!), δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να ακούσω και να αξιολογήσω μια καλή κεφαλή ΜΜ!

Μια και είμαστε γείτονες σε κάποια ευκαίρια να ακούσουμε τις κεφαλές μας!

Αντώνης Δραγώνας
 

saitisgr

Banned
19 December 2006
1,513
Δυστυχώς εδώ
Σύνδεση STEP UP ή PRE-PRE (προ-προενισχυτή) με την είσοδο ΜΜ του προενισχυτή
Απο την αρχή λάθος το θέμα
Εγώ θα το εγραφα ως εξής
σύνδεση steu up στην είσοδο ΜΜ του προενισχυτή
ή pre-pre phono σε είσοδο προενισχυτή

Τώρα μιάς και το τι ζητάς είναι λιγο απροσδιόριστο

άλλο είναι τα καλώδια σύνδεσης ανάμεσα στα μηχανήματα
άλλο τα step up και αλλο τα pre pre
και άλλος ο ηχος απο την κινητού μαγνήτη και την κινητού πηνείου

Αλήθεια τι σε απασχολεί στο σύστημά σου??
 

orkino

Established Member
21 June 2008
141
Το πρώτο θέμα, που έχει να λύσει ο κατασκευαστής σε μια κεφαλή ΜΜ είναι το effectve tip mass!!!
Οσο μικρότερο τόσο καλύτερα (και τόσο ακριβότερα!)

Όσον αφορά το effectve tip mass θέλω να σε πληροφορήσω ότι το ρεκόρ το κατέχουν κάποιες ΜΜ Technics , πχ. P100MK4 [SIZE=-1](0.055mg)[/SIZE] – 205MK4 (0.109mg) εδώ και κάποια λίγα (γύρω στα 30) χρόνια!
 
Last edited:

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,225
Υπάρχουν κεφαλές ΜΜ που είναι πολύ ανώτερες ηχητικά από πολύ ακριβότερες MC... τελεία και παύλα.

Κάνε τον κόπο και διάβασε το περίφημο ποστ του Raul στο Audiogon...

Εγώ έχω μερικές από τις κεφαλές στις οποίες αναφέρεται, και σε πληροφορώ ότι είναι απλά καταπληκτικές.

Τώρα επιστρέφοντας στο αρχικό σου ερώτημα... καλό θα είναι να δοκιμάσεις με ένα καλό phono stage,... καλώδιο βραχίονα, phono stage, καλό interconnect, line in (ΟΧΙ ΜΜ)... και θα διαπιστώσεις ότι θα βελτιωθούν τα πράγματα.

Αν δεν βελτιωθούν τότε έχεις ένα καλό σύστημα προενίσχυσης κεφαλής και μην το ψάχνεις παραπέρα...