Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 3ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058105968" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Το ηλιόφως της αγάπης σου</h3><p><strong>Cream - Disraeli Gears</strong> (Νοέμβριος 1967, Reaction)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151212[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Strange Brew 2:45, A2 Sunshine Of Your Love 4:08, A3 World Of Pain 3:05, A4 Dance The Night Away 3:31, A5 Blue Condition 3:26, B1 Tales Of Brave Ulysses 2:50, B2 SWLABR 2:32, B3 We're Going Wrong 3:25, B4 Outside Woman Blues 2:20, B5 Take It Back 3:05, B6 Mother's Lament 1:47</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Eric Clapton (φωνητικά, κιθάρα), Jack Bruce (φωνητικά, μπάσο), Ginger Baker (τύμπανα, φωνητικά)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: Felix Pappalardi / Tom Dowd</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα <em>Atlantic Studios, NYC</em>, Μάιος 1967</p><hr /><p>Ναι, πράγματι οι <strong>Eric Clapton</strong>, <strong>Jack Bruce</strong> και <strong>Ginger Baker</strong>, θεωρούνταν ήδη η "αφρόκρεμα" ανάμεσα στους μπλουζ και τζαζ μουσικούς στην εκρηκτική βρετανική μουσική σκηνή. Όταν ο μηχανικός <em>Tom Dowd</em> είδε πόσα τύμπανα και καμπίνες μεγαφώνων κουβαλούσαν στο στούντιο, μπερδεύτηκε: του είπαν να περιμένει μια μπάντα τριών ατόμων και εδώ υπήρχε αρκετός εξοπλισμός για έξι. Αυτό που βίωσε ήταν η πρώτη του έκθεση στο Νέο Ροκ. Ο <em>Dowd</em> και ο νέος παραγωγός τους, <em>Felix Pappalardi</em>, μελλοντικός μπασίστας στους <em>Mountain</em>, στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων με αξιοθαύμαστη ορμητικότητα, δίνοντας στο τρίο έναν ήχο αρκετά πιο πλούσιο από το ντεμπούτο τους, <strong><span style="color: Dodgerblue">Fresh Cream</span></strong>. Και ο <em>Dowd</em> επέδειξε το θρυλικό μουσικό του δαιμόνιο, υποδεικνύοντας ότι το ένα κομμάτι που δεν έδενε, το "<em>Sunshine Of Your Love</em>", θα επωφελούνταν από ένα κάλπικο ινδιάνικο ρυθμό στο μοτίβο τυμπάνου πάνω από την εισαγωγή. Ο ιδιοκτήτης της <em>Atlantic Records</em>, Αχμέτ Ερτεγκούν, ήταν επίσης παρών κατά τη διάρκεια των σέσιον που σύμφωνα με τον <em>Dowd</em>, κράτησαν μόνο τρεισήμισι μέρες, κάτι που θεωρήθηκε επίτευγμα.</p><p></p><p>Το <strong><span style="color: Dodgerblue">Disraeli Gears</span></strong> - ο τίτλος ήταν ένα παραποιημένο λογοπαίγνιο προερχόμενο από τον μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων ποδηλάτου - ήταν ένα σύντομο άλμπουμ με διάρκεια πολύ κάτω από 35 λεπτά, αλλά ακόμη και έτσι δεν απέφευγε κάποια συμπληρώματα. Το ντεμπούτο σύνθεσης/ερμηνείας του Τζίντζερ Μπέικερ "<strong>Blue Condition</strong>" είναι εν μέρει βαρετό όπως και το "<strong>Mother's Lament</strong>", ομαδικό παμπ τραγούδι που κλείνει το άλμπουμ, είναι εξίσου αδιάφορο. Παρ' όλα αυτά, όμως ήταν σχεδόν εντελώς απαλλαγμένο από το ξεχείλωμα που έπληξε πολλές από τις μαραθώνιες ζωντανές εμφανίσεις τους, συνδέοντας την κυριολεκτική δεξιοτεχνία της μπάντας με μια εφευρετική δημιουργία τραγουδιών.</p><p></p><p>Τόσο ο <em>Bruce</em> όσο και ο <em>Clapton</em> έφεραν εξωτερικούς στιχουργούς. Ο <em>Bruce</em> συνεργάστηκε με τον ποιητή <em>Pete Brown</em> στο χρωματικά κορεσμένο "<strong>Sunshine Of Your Love</strong>", στο απόκοσμο Μπερντς-ικό, "<strong>Dance The Night Away</strong>", στο φαζ φρικαρισμένο "<strong>SWLABR</strong>/<em>She Walks Like a Bearded Rainbow</em>" και βέβαια στο κεφάτο "<strong>Take It Back</strong>". Ο <em>Clapton</em>, από την άλλη, συνεργάστηκε με τον συγκάτοικό του, στο Τσέλσι, Αυστραλό καλλιτέχνη <em>Martin Sharp</em> από το περιοδικό <em>OZ</em> (που επίσης δημιούργησε το εξώφυλλο) για την τριπαριστή ουά-ουά φαντασμαγορία του "<strong>Tales Of Brave Ulysses</strong>", που προηγείται χρονικά κάθε παρόμοιου ηχογραφημένου "κλαψουρίσματος" του <em>Hendrix</em>.</p><p></p><p>Ο <em>Pappalardi</em> και η σύντροφός του, <em>Gail Collins</em>, μπήκαν επίσης στη δράση με το "<strong>World Of Pain</strong>" και το πρώτο σινγκλ του άλμπουμ, "<strong>Strange Brew</strong>", με τον <em>Clapton</em> να συμπράττει, ερμηνεύοντας φαλσέτο, για μια πραγματικά μυστηριώδη ύπαρξη και πλαισιώνοντας μ' ένα τραγανιστό, φάνκι γκρουβ σε στυλ-Άλμπερτ Κίνγκ. Ένα μικρό αλλά τέλεια σχηματισμένο ψυχεδελικό αριστούργημα.</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Charles Shaar Murray)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151213[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058105968, member: 30418"] [HEADING=2]Το ηλιόφως της αγάπης σου[/HEADING] [B]Cream - Disraeli Gears[/B] (Νοέμβριος 1967, Reaction) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151212._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Strange Brew 2:45, A2 Sunshine Of Your Love 4:08, A3 World Of Pain 3:05, A4 Dance The Night Away 3:31, A5 Blue Condition 3:26, B1 Tales Of Brave Ulysses 2:50, B2 SWLABR 2:32, B3 We're Going Wrong 3:25, B4 Outside Woman Blues 2:20, B5 Take It Back 3:05, B6 Mother's Lament 1:47 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Eric Clapton (φωνητικά, κιθάρα), Jack Bruce (φωνητικά, μπάσο), Ginger Baker (τύμπανα, φωνητικά) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: Felix Pappalardi / Tom Dowd Ηχογραφήθηκε στα [I]Atlantic Studios, NYC[/I], Μάιος 1967 [HR][/HR]Ναι, πράγματι οι [B]Eric Clapton[/B], [B]Jack Bruce[/B] και [B]Ginger Baker[/B], θεωρούνταν ήδη η "αφρόκρεμα" ανάμεσα στους μπλουζ και τζαζ μουσικούς στην εκρηκτική βρετανική μουσική σκηνή. Όταν ο μηχανικός [I]Tom Dowd[/I] είδε πόσα τύμπανα και καμπίνες μεγαφώνων κουβαλούσαν στο στούντιο, μπερδεύτηκε: του είπαν να περιμένει μια μπάντα τριών ατόμων και εδώ υπήρχε αρκετός εξοπλισμός για έξι. Αυτό που βίωσε ήταν η πρώτη του έκθεση στο Νέο Ροκ. Ο [I]Dowd[/I] και ο νέος παραγωγός τους, [I]Felix Pappalardi[/I], μελλοντικός μπασίστας στους [I]Mountain[/I], στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων με αξιοθαύμαστη ορμητικότητα, δίνοντας στο τρίο έναν ήχο αρκετά πιο πλούσιο από το ντεμπούτο τους, [B][COLOR=Dodgerblue]Fresh Cream[/COLOR][/B]. Και ο [I]Dowd[/I] επέδειξε το θρυλικό μουσικό του δαιμόνιο, υποδεικνύοντας ότι το ένα κομμάτι που δεν έδενε, το "[I]Sunshine Of Your Love[/I]", θα επωφελούνταν από ένα κάλπικο ινδιάνικο ρυθμό στο μοτίβο τυμπάνου πάνω από την εισαγωγή. Ο ιδιοκτήτης της [I]Atlantic Records[/I], Αχμέτ Ερτεγκούν, ήταν επίσης παρών κατά τη διάρκεια των σέσιον που σύμφωνα με τον [I]Dowd[/I], κράτησαν μόνο τρεισήμισι μέρες, κάτι που θεωρήθηκε επίτευγμα. Το [B][COLOR=Dodgerblue]Disraeli Gears[/COLOR][/B] - ο τίτλος ήταν ένα παραποιημένο λογοπαίγνιο προερχόμενο από τον μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων ποδηλάτου - ήταν ένα σύντομο άλμπουμ με διάρκεια πολύ κάτω από 35 λεπτά, αλλά ακόμη και έτσι δεν απέφευγε κάποια συμπληρώματα. Το ντεμπούτο σύνθεσης/ερμηνείας του Τζίντζερ Μπέικερ "[B]Blue Condition[/B]" είναι εν μέρει βαρετό όπως και το "[B]Mother's Lament[/B]", ομαδικό παμπ τραγούδι που κλείνει το άλμπουμ, είναι εξίσου αδιάφορο. Παρ' όλα αυτά, όμως ήταν σχεδόν εντελώς απαλλαγμένο από το ξεχείλωμα που έπληξε πολλές από τις μαραθώνιες ζωντανές εμφανίσεις τους, συνδέοντας την κυριολεκτική δεξιοτεχνία της μπάντας με μια εφευρετική δημιουργία τραγουδιών. Τόσο ο [I]Bruce[/I] όσο και ο [I]Clapton[/I] έφεραν εξωτερικούς στιχουργούς. Ο [I]Bruce[/I] συνεργάστηκε με τον ποιητή [I]Pete Brown[/I] στο χρωματικά κορεσμένο "[B]Sunshine Of Your Love[/B]", στο απόκοσμο Μπερντς-ικό, "[B]Dance The Night Away[/B]", στο φαζ φρικαρισμένο "[B]SWLABR[/B]/[I]She Walks Like a Bearded Rainbow[/I]" και βέβαια στο κεφάτο "[B]Take It Back[/B]". Ο [I]Clapton[/I], από την άλλη, συνεργάστηκε με τον συγκάτοικό του, στο Τσέλσι, Αυστραλό καλλιτέχνη [I]Martin Sharp[/I] από το περιοδικό [I]OZ[/I] (που επίσης δημιούργησε το εξώφυλλο) για την τριπαριστή ουά-ουά φαντασμαγορία του "[B]Tales Of Brave Ulysses[/B]", που προηγείται χρονικά κάθε παρόμοιου ηχογραφημένου "κλαψουρίσματος" του [I]Hendrix[/I]. Ο [I]Pappalardi[/I] και η σύντροφός του, [I]Gail Collins[/I], μπήκαν επίσης στη δράση με το "[B]World Of Pain[/B]" και το πρώτο σινγκλ του άλμπουμ, "[B]Strange Brew[/B]", με τον [I]Clapton[/I] να συμπράττει, ερμηνεύοντας φαλσέτο, για μια πραγματικά μυστηριώδη ύπαρξη και πλαισιώνοντας μ' ένα τραγανιστό, φάνκι γκρουβ σε στυλ-Άλμπερτ Κίνγκ. Ένα μικρό αλλά τέλεια σχηματισμένο ψυχεδελικό αριστούργημα. (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Charles Shaar Murray) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151213._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 3ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…