Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 4ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058110080" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Ανατίναξη του νου</h3><p><strong>Hapshash And The Coloured Coat - Featuring The Human Host And The Heavy Metal Kids</strong> (1967, Minit/Liberty)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151370[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 H-O-P-P- Why?, A2 A Mind Blown Is A Mind Shown, A3 The New Messiah Coming 1985, A4 Aoum, B Empires Of The Sun</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Michael English / Nigel Waymouth (καλλιτεχνική επιμέλεια), Greg Ridley (μπάσο), Mike Kellie (τύμπανα, κρουστά), Luther Grosvenor (κιθάρα), Mike Harrison (φωνητικά)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Guy Stevens</p><hr /><p>Kατ' αρχάς, ήταν το θαυμάσιο εξώφυλλο, που κατακλυζόταν από ιπτάμενους δίσκους, κορίτσια από τα παλιά, μυστικιστικά γράμματα και φωσφορίζοντα σύννεφα... Μετά υπήρχε ο ίδιος ο δίσκος, τυπωμένος σε κόκκινο βινύλιο, μια πρακτική που έμοιαζε τότε μυστηριώδης και όλα αυτά πριν καν τον ακούσεις.</p><p></p><p>Το «<em><span style="color: Darkorange">Hapshash And The Coloured Coat</span></em>» ήταν ήδη ένα όνομα που λεγόταν με κάπως ευλαβείς τόνους. Κάλυπτε το έργο δύο σχεδιαστών, των οποίων το εντυπωσιακό γραφιστικό έργο αναμείγνυε μεταλλικά χρώματα, μυθολογικούς χαρακτήρες, ντισνεϊκή τέχνη και ανατολικό συμβολισμό, δημιουργώντας μια ονειρική, αιθέρια τέχνη για να συμπληρώνει οπτικά την αύρα της μουσικής και των καιρών.</p><p></p><p>Ο <strong>Michael English</strong> φαινόταν να είναι ο πυρήνας της συνεργασίας. Είχε σπουδάσει στο <em>Ealing School of Art</em>, που ειδικευόταν στα σύγχρονα ρεύματα και από το 1965 είχε αρχίσει πειράματα στην ποπ αρτ κουλτούρα. Τον σχεδιαστή και καλλιτέχνη, <strong>Nigel Weymouth</strong>, συνάντησε τον Δεκέμβριο του 1966 όταν ασχολήθηκε με την αναδιαμόρφωση της εξωτερικής πρόσοψης της «<em><span style="color: Darkorange">πρώτης ψυχεδελικής μπουτίκ</span></em>» <em>Granny Takes A Trip</em>, στην οποία ο Νάιτζελ υπήρξε συνέταιρος. Οι δυό τους ένωσαν το ταλέντο τους και κάλυψαν με συναρπαστικά πόστερ, τις ανάγκες προώθησης της εφημερίδας <em>International Times</em>, του περιοδικού <em>OZ</em> καθώς και της διαφήμισης μουσικής και εκδηλώσεων του κλαμπ <em>UFO</em> μέσω του πρακτορείου <em>Osiris Visions</em>. Επίσης αφίσες από τους <em>Hapshash and the Coloured Coat</em> προωθούσαν τις συναυλίες στο <em>Saville Theatre</em> του <em>Brian Epstein</em>, τις κυκλοφορίες των <em>Tomorrow</em> και <em>Soft Machine</em>, και φυσικά αυτό, το δικό τους άλμπουμ.</p><p></p><p>Στο ασημένιο ένθετο του δίσκου, εμφανιζόταν μαζί τους και ο <strong>Guy Stevens</strong>, ήδη μύθος, μάνατζερ και βασικός ντιτζέι στο κλαμπ "<em>The Scene</em>". Σαν υπεύθυνος καλλιτεχνών και ρεπερτορίου της <em>Island Records</em> υπέγραψε τους τότε προστατευόμενούς του <em>VIPs</em>, που σύντομα άλλαξαν το όνομά τους σε <em>Art</em>. Είναι τελικά αυτοί που, αν και δεν αναφέρονται σαν συντελεστές, διαμόρφωσαν τον τόνο, τη μορφή και το ύφος του άλμπουμ. Υπήρξαν πράγματι τα "<em>Heavy Metal Kids</em>" του τίτλου του άλμπουμ και ο <em>Stevens</em>, ίσως, ο "<em>Human Host</em>".</p><p></p><p>Μουσικά, ωστόσο, είναι κάτι άλλο. Η ετικέτα <em>Minit</em>, που κυκλοφόρησε τον δίσκο, ήταν ειδικευμένη στη σόουλ μουσική και το ηλεκτρικό χάος με την ελεύθερη φόρμα της μουσικής τους, την έφερε σε αμηχανία... Το "<strong>Empires Of The Sun</strong>" μάλιστα καταλαμβάνει μια ολόκληρη πλευρά και χωρίς ποτέ να χάνει την οπτική γωνία του ριφ, βροντάει μέσα από μια σφαίρα αυτοσχέδιων και μερικές φορές απροσχεδίαστων κορυφαίων γραμμών. Το "<strong>H-O-P-P- Why?</strong>" είναι κομμένο από παρόμοιο ύφασμα ενώ το "<strong>A Mind Blown Is A Mind Shown</strong>" είναι πολύ πιο ανοιχτό και ακούγεται κάπως σαν ψυχεδελικοί <em>Incredible String Band</em>. Υπνωτικό και αστείο, ολόκληρο το άλμπουμ είναι μια ιδιοσυγκρασιακή απόλαυση, και μαζί με το <em>Ptooff!</em> των <em>Deviants</em>, αποτελούν την αληθινή υπόσχεση αντεργκράουντ μουσικής της Βρετανίας.</p><p></p><p>Όταν ο δίσκος ολοκληρώθηκε, οι <em>Weymouth</em> και <em>English</em> συνέχισαν τη δουλειά τους ως σχεδιαστές, ενώ ο <em>Stevens</em> παρέμεινε στην <em>Island</em>. Οι <em>Art</em>, εν τω μεταξύ, θα προσθέσουν έναν οργανίστα και θα γίνουν <em>Spooky Tooth</em>. Οι <em>Hapshash</em> ξεχείλιζαν από την ξέγνοιαστη, ορμητική ομορφιά της εποχής τους και αυτή η ίδια ατμόσφαιρα διαπέρασε το μοναδικό άλμπουμ τους.</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Brian Hogg)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151371[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Ο <em>Michael English</em>, αριστερά και ο <em>Nigel Waymouth</em>, στο κέντρο, με τον <em>Guy Stevens</em> περιστοιχισμένοι από μια συλλογή πόστερ των <em>Hapshash and the Coloured Coat</em>, το 1967 / Μεταξοτυπία για την προώθηση του πρώτου άλμπουμ τους, φυσικά σχεδιασμένη από τους ίδιους</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058110080, member: 30418"] [HEADING=2]Ανατίναξη του νου[/HEADING] [B]Hapshash And The Coloured Coat - Featuring The Human Host And The Heavy Metal Kids[/B] (1967, Minit/Liberty) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151370._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 H-O-P-P- Why?, A2 A Mind Blown Is A Mind Shown, A3 The New Messiah Coming 1985, A4 Aoum, B Empires Of The Sun [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Michael English / Nigel Waymouth (καλλιτεχνική επιμέλεια), Greg Ridley (μπάσο), Mike Kellie (τύμπανα, κρουστά), Luther Grosvenor (κιθάρα), Mike Harrison (φωνητικά) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Guy Stevens [HR][/HR]Kατ' αρχάς, ήταν το θαυμάσιο εξώφυλλο, που κατακλυζόταν από ιπτάμενους δίσκους, κορίτσια από τα παλιά, μυστικιστικά γράμματα και φωσφορίζοντα σύννεφα... Μετά υπήρχε ο ίδιος ο δίσκος, τυπωμένος σε κόκκινο βινύλιο, μια πρακτική που έμοιαζε τότε μυστηριώδης και όλα αυτά πριν καν τον ακούσεις. Το «[I][COLOR=Darkorange]Hapshash And The Coloured Coat[/COLOR][/I]» ήταν ήδη ένα όνομα που λεγόταν με κάπως ευλαβείς τόνους. Κάλυπτε το έργο δύο σχεδιαστών, των οποίων το εντυπωσιακό γραφιστικό έργο αναμείγνυε μεταλλικά χρώματα, μυθολογικούς χαρακτήρες, ντισνεϊκή τέχνη και ανατολικό συμβολισμό, δημιουργώντας μια ονειρική, αιθέρια τέχνη για να συμπληρώνει οπτικά την αύρα της μουσικής και των καιρών. Ο [B]Michael English[/B] φαινόταν να είναι ο πυρήνας της συνεργασίας. Είχε σπουδάσει στο [I]Ealing School of Art[/I], που ειδικευόταν στα σύγχρονα ρεύματα και από το 1965 είχε αρχίσει πειράματα στην ποπ αρτ κουλτούρα. Τον σχεδιαστή και καλλιτέχνη, [B]Nigel Weymouth[/B], συνάντησε τον Δεκέμβριο του 1966 όταν ασχολήθηκε με την αναδιαμόρφωση της εξωτερικής πρόσοψης της «[I][COLOR=Darkorange]πρώτης ψυχεδελικής μπουτίκ[/COLOR][/I]» [I]Granny Takes A Trip[/I], στην οποία ο Νάιτζελ υπήρξε συνέταιρος. Οι δυό τους ένωσαν το ταλέντο τους και κάλυψαν με συναρπαστικά πόστερ, τις ανάγκες προώθησης της εφημερίδας [I]International Times[/I], του περιοδικού [I]OZ[/I] καθώς και της διαφήμισης μουσικής και εκδηλώσεων του κλαμπ [I]UFO[/I] μέσω του πρακτορείου [I]Osiris Visions[/I]. Επίσης αφίσες από τους [I]Hapshash and the Coloured Coat[/I] προωθούσαν τις συναυλίες στο [I]Saville Theatre[/I] του [I]Brian Epstein[/I], τις κυκλοφορίες των [I]Tomorrow[/I] και [I]Soft Machine[/I], και φυσικά αυτό, το δικό τους άλμπουμ. Στο ασημένιο ένθετο του δίσκου, εμφανιζόταν μαζί τους και ο [B]Guy Stevens[/B], ήδη μύθος, μάνατζερ και βασικός ντιτζέι στο κλαμπ "[I]The Scene[/I]". Σαν υπεύθυνος καλλιτεχνών και ρεπερτορίου της [I]Island Records[/I] υπέγραψε τους τότε προστατευόμενούς του [I]VIPs[/I], που σύντομα άλλαξαν το όνομά τους σε [I]Art[/I]. Είναι τελικά αυτοί που, αν και δεν αναφέρονται σαν συντελεστές, διαμόρφωσαν τον τόνο, τη μορφή και το ύφος του άλμπουμ. Υπήρξαν πράγματι τα "[I]Heavy Metal Kids[/I]" του τίτλου του άλμπουμ και ο [I]Stevens[/I], ίσως, ο "[I]Human Host[/I]". Μουσικά, ωστόσο, είναι κάτι άλλο. Η ετικέτα [I]Minit[/I], που κυκλοφόρησε τον δίσκο, ήταν ειδικευμένη στη σόουλ μουσική και το ηλεκτρικό χάος με την ελεύθερη φόρμα της μουσικής τους, την έφερε σε αμηχανία... Το "[B]Empires Of The Sun[/B]" μάλιστα καταλαμβάνει μια ολόκληρη πλευρά και χωρίς ποτέ να χάνει την οπτική γωνία του ριφ, βροντάει μέσα από μια σφαίρα αυτοσχέδιων και μερικές φορές απροσχεδίαστων κορυφαίων γραμμών. Το "[B]H-O-P-P- Why?[/B]" είναι κομμένο από παρόμοιο ύφασμα ενώ το "[B]A Mind Blown Is A Mind Shown[/B]" είναι πολύ πιο ανοιχτό και ακούγεται κάπως σαν ψυχεδελικοί [I]Incredible String Band[/I]. Υπνωτικό και αστείο, ολόκληρο το άλμπουμ είναι μια ιδιοσυγκρασιακή απόλαυση, και μαζί με το [I]Ptooff![/I] των [I]Deviants[/I], αποτελούν την αληθινή υπόσχεση αντεργκράουντ μουσικής της Βρετανίας. Όταν ο δίσκος ολοκληρώθηκε, οι [I]Weymouth[/I] και [I]English[/I] συνέχισαν τη δουλειά τους ως σχεδιαστές, ενώ ο [I]Stevens[/I] παρέμεινε στην [I]Island[/I]. Οι [I]Art[/I], εν τω μεταξύ, θα προσθέσουν έναν οργανίστα και θα γίνουν [I]Spooky Tooth[/I]. Οι [I]Hapshash[/I] ξεχείλιζαν από την ξέγνοιαστη, ορμητική ομορφιά της εποχής τους και αυτή η ίδια ατμόσφαιρα διαπέρασε το μοναδικό άλμπουμ τους. (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Brian Hogg) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151371._xfImport[/ATTACH] Ο [I]Michael English[/I], αριστερά και ο [I]Nigel Waymouth[/I], στο κέντρο, με τον [I]Guy Stevens[/I] περιστοιχισμένοι από μια συλλογή πόστερ των [I]Hapshash and the Coloured Coat[/I], το 1967 / Μεταξοτυπία για την προώθηση του πρώτου άλμπουμ τους, φυσικά σχεδιασμένη από τους ίδιους[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 4ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…