Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 6ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058123237" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Νωχελικό κυριακάτικο απόγευμα</h3><p><strong>Small Faces - Ogdens' Nut Gone Flake</strong> (Μάιος 1968, Immediate)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151991[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Ogden's Nut Gone Flake, A2 Afterglow, A3 Long Agos And Worlds Apart, A4 Rene, A5 Song Of A Baker, A6 Lazy Sunday, B.a Happiness Stan, B.b Rollin' Over, B.c The Hungry Intruder, B.d The Journey, B.e Mad John, B.f HappyDaysToyTown</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Steve Marriott (φωνητικά και κιθάρα), Ronnie Lane (μπάσο), Ian McLagen (πλήκτρα), Kenney Jones (τύμπανα), Stanley Unwin (αφηγητής)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: The Small Faces / Glyn Johns</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε σε διάφορα στούντιο, τον Μάιο 1967 και τον Απρίλιο 1968</p><hr /><p>Κανένα ψυχεδελικό άλμπουμ δεν είχε περισσότερο την αίσθηση του τόπου από το <strong>Ogdens' Nut Gone Flake</strong>. Οι <em>Doors</em> μπορεί να "αντηχούσαν" το Λος Άντζελες και οι <em>Grateful Dead</em> τη Βόρεια Καλιφόρνια, αλλά οι περισσότερες από τις ψυχεδελικές δημιουργίες της δεκαετίας του 1960 τοποθετούνταν - στο εσώτερο και εξώτερο διάστημα - κάπου μεταξύ της τροχιάς του Ποσειδώνα και της Άκρης της Εντροπίας. Αυτό όμως όχι.</p><p></p><p>Ολόκληρος ο δίσκος αφίχθηκε στους εφηβικούς ξερότοπους του Ανατολικού Λονδίνου και υιοθετήθηκε αμέσως σαν ύμνος από κάθε μοντ του <em>Upton Park</em> που έπαιρνε άσιντ, έβαζε τα λαχούρια της φίρμας <em>Take 6</em> και σύχναζε στο κλαμπ <em>Middle Earth</em>. Στο αρχικό βινύλιο του 1968, το <em>Ogdens'</em>... αντανακλούσε πλήρως τη σχιζοφρένεια μιας τέτοιας εμπειρίας.</p><p></p><p>Η μια πλευρά του ήταν ταξιδιάρικη, αλλά με πάρα πολύ μυώδη τραγούδια που κορυφώνονταν με το φοβερά αυθεντικό "<strong>Lazy Sunday</strong>" που τραγουδιέται με προφορά κόκνι, το δυναμικό ροκ του "<strong>Rene</strong>" και το "<strong>Afterglow</strong>", με ίσως τα καλύτερα φωνητικά του <strong>Steve Marriott</strong>, σαν απάντηση της Αγγλίας στον <em>Otis Redding</em>.</p><p></p><p>Η άλλη πλευρά ήταν ο, μετά-Λιούις Κάρολ, κύκλος τραγουδιών που ξεκινούσε με το "<strong>Happiness Stan</strong>" και ολοκληρωνόταν με το "<strong>HappyDaysToyTown</strong>" πλεκόμενα μεταξύ τους με τις αερολογίες του κωμικού <em>Stanley Unwin</em>. Ο Ούνουιν, επισκιάζοντας τη μουσική, γρήγορα ενόχλησε αρκετούς, με συνέπεια να αποφεύγεται όλη η δεύτερη πλευρά, παρά τον λαμπρό κυνισμό του Άρτφουλ Ντότζερ (φανταστικός χαρακτήρας του Τσαρλς Ντίκενς) στο "<em>HappyDaysToyTown</em>", αλλά εξίσου κάποιοι άλλοι απολάμβαναν αυτήν τη βρετανική εκκεντρικότητα...</p><p></p><p>Όμως, παρά τον διαχωρισμό και ως ολόκληρη οντότητα, το <em>Ogdens'</em> δημιούργησε έναν υψηλό πυρετό ποπ ενθουσιασμού μέσα στο υπέρμετρα επιδεικτικό, «<em><span style="color: Darkorange">σατανικό μεγαλείο</span></em>» των «<em><span style="color: Darkorange">πυλών της αυγής</span></em>»... Και για να κορυφωθούν οι ιδιορυθμίες, το αρχικό βινύλιο συσκευαζόταν μέσα σ' ένα υπερμέγεθες μεταλλικό αντίγραφο μιας κυκλικής ταμπακιέρας, που περιείχε και μια αφίσα που αποτελούνταν από πέντε συνδεδεμένες κυκλικές φωτογραφίες της μπάντας και της ταμπακιέρας. Αυτό αποδείχθηκε αντιοικονομικό αλλά και καθόλου εύχρηστο, αφού κυλώντας έπεφτε από τα ράφια και διαλυόταν!</p><p></p><p>Το <em>Ogdens'</em>, παραμένει ένα τολμηρό και απολαυστικό, πειραματικό άλμπουμ από ένα ξεχωριστό, αγαπημένο μοντ γκρουπ, που ανταγωνιζόταν τους <em>Who</em> σε δημοτικότητα στο <em>Swinging London</em>.</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Mick Farren)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151992[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058123237, member: 30418"] [HEADING=2]Νωχελικό κυριακάτικο απόγευμα[/HEADING] [B]Small Faces - Ogdens' Nut Gone Flake[/B] (Μάιος 1968, Immediate) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151991._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Ogden's Nut Gone Flake, A2 Afterglow, A3 Long Agos And Worlds Apart, A4 Rene, A5 Song Of A Baker, A6 Lazy Sunday, B.a Happiness Stan, B.b Rollin' Over, B.c The Hungry Intruder, B.d The Journey, B.e Mad John, B.f HappyDaysToyTown [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Steve Marriott (φωνητικά και κιθάρα), Ronnie Lane (μπάσο), Ian McLagen (πλήκτρα), Kenney Jones (τύμπανα), Stanley Unwin (αφηγητής) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: The Small Faces / Glyn Johns Ηχογραφήθηκε σε διάφορα στούντιο, τον Μάιο 1967 και τον Απρίλιο 1968 [HR][/HR]Κανένα ψυχεδελικό άλμπουμ δεν είχε περισσότερο την αίσθηση του τόπου από το [B]Ogdens' Nut Gone Flake[/B]. Οι [I]Doors[/I] μπορεί να "αντηχούσαν" το Λος Άντζελες και οι [I]Grateful Dead[/I] τη Βόρεια Καλιφόρνια, αλλά οι περισσότερες από τις ψυχεδελικές δημιουργίες της δεκαετίας του 1960 τοποθετούνταν - στο εσώτερο και εξώτερο διάστημα - κάπου μεταξύ της τροχιάς του Ποσειδώνα και της Άκρης της Εντροπίας. Αυτό όμως όχι. Ολόκληρος ο δίσκος αφίχθηκε στους εφηβικούς ξερότοπους του Ανατολικού Λονδίνου και υιοθετήθηκε αμέσως σαν ύμνος από κάθε μοντ του [I]Upton Park[/I] που έπαιρνε άσιντ, έβαζε τα λαχούρια της φίρμας [I]Take 6[/I] και σύχναζε στο κλαμπ [I]Middle Earth[/I]. Στο αρχικό βινύλιο του 1968, το [I]Ogdens'[/I]... αντανακλούσε πλήρως τη σχιζοφρένεια μιας τέτοιας εμπειρίας. Η μια πλευρά του ήταν ταξιδιάρικη, αλλά με πάρα πολύ μυώδη τραγούδια που κορυφώνονταν με το φοβερά αυθεντικό "[B]Lazy Sunday[/B]" που τραγουδιέται με προφορά κόκνι, το δυναμικό ροκ του "[B]Rene[/B]" και το "[B]Afterglow[/B]", με ίσως τα καλύτερα φωνητικά του [B]Steve Marriott[/B], σαν απάντηση της Αγγλίας στον [I]Otis Redding[/I]. Η άλλη πλευρά ήταν ο, μετά-Λιούις Κάρολ, κύκλος τραγουδιών που ξεκινούσε με το "[B]Happiness Stan[/B]" και ολοκληρωνόταν με το "[B]HappyDaysToyTown[/B]" πλεκόμενα μεταξύ τους με τις αερολογίες του κωμικού [I]Stanley Unwin[/I]. Ο Ούνουιν, επισκιάζοντας τη μουσική, γρήγορα ενόχλησε αρκετούς, με συνέπεια να αποφεύγεται όλη η δεύτερη πλευρά, παρά τον λαμπρό κυνισμό του Άρτφουλ Ντότζερ (φανταστικός χαρακτήρας του Τσαρλς Ντίκενς) στο "[I]HappyDaysToyTown[/I]", αλλά εξίσου κάποιοι άλλοι απολάμβαναν αυτήν τη βρετανική εκκεντρικότητα... Όμως, παρά τον διαχωρισμό και ως ολόκληρη οντότητα, το [I]Ogdens'[/I] δημιούργησε έναν υψηλό πυρετό ποπ ενθουσιασμού μέσα στο υπέρμετρα επιδεικτικό, «[I][COLOR=Darkorange]σατανικό μεγαλείο[/COLOR][/I]» των «[I][COLOR=Darkorange]πυλών της αυγής[/COLOR][/I]»... Και για να κορυφωθούν οι ιδιορυθμίες, το αρχικό βινύλιο συσκευαζόταν μέσα σ' ένα υπερμέγεθες μεταλλικό αντίγραφο μιας κυκλικής ταμπακιέρας, που περιείχε και μια αφίσα που αποτελούνταν από πέντε συνδεδεμένες κυκλικές φωτογραφίες της μπάντας και της ταμπακιέρας. Αυτό αποδείχθηκε αντιοικονομικό αλλά και καθόλου εύχρηστο, αφού κυλώντας έπεφτε από τα ράφια και διαλυόταν! Το [I]Ogdens'[/I], παραμένει ένα τολμηρό και απολαυστικό, πειραματικό άλμπουμ από ένα ξεχωριστό, αγαπημένο μοντ γκρουπ, που ανταγωνιζόταν τους [I]Who[/I] σε δημοτικότητα στο [I]Swinging London[/I]. (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Mick Farren) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151992._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 6ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…