Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 6ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058123239" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Μοντερέι - Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</h3><p><strong>Eric Burdon & The Animals - The Twain Shall Meet</strong> (Μάιος 1968, MGM Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]151993[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Monterey 4:18, A2 Just The Thought 3:47, A3 Closer To The Truth 4:31, A4 No Self Pity 4:50, A5 Orange And Red Beams 3:45, B1 Sky Pilot 7:27, B2 We Love You Lil 6:48, B3 All Is One 7:45</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Eric Burdon (φωνητικά), John Weider (κιθάρα, βιολί), Vic Briggs (κιθάρα), Danny McCulloch (μπάσο, φωνητικά), Barry Jenkins (τύμπανα)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Tom Wilson</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα στούντιο <em>TTG</em> στο Λος Άντζελες</p><hr /><p>Ο <strong>Eric Burdon</strong>, επικεφαλής των πετυχημένων της Βρετανικής Εισβολής, <strong><a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/100838" target="_blank">Animals</a></strong>, έχοντας "διαφωτιστεί" (...βοηθούντος και του Ελ Ες Ντι), γύρω στα 1966 και με την μπάντα του να διασπάται μετά από ακραία κακοδιαχείριση και διαφωνίες, αποφάσισε τελικά να μοντάρει ένα νέο σύνολο, μετακομίζοντας στην Καλιφόρνια.</p><p></p><p>Πράγματι, το φρέσκο γκρουπ, μερικές φορές αναφερόμενο και ως <strong>Eric Burdon & the New Animals</strong>, άρχισε να δραστηριοποιείται τον Δεκέμβριο του '66 και τον επόμενο Μάρτιο ηχογράφησε το άλμπουμ <strong><span style="color: Dodgerblue">Winds of Change</span></strong> για την ετικέτα <em>MGM</em> με τον Μπάρτον να δημοσιεύει ένα μανιφέστο στο εξώφυλλο:</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Σας αγαπώ όλους και θέλω να κερδίσετε κάτι από αυτούς τους νέους ήχους, όπως κερδίζω εγώ από την ακρόαση των αγίων μου τα τελευταία χρόνια. Εάν αισθάνεστε μόνοι, μπερδεμένοι και θλιμμένα απογοητευμένοι, απλά γνωρίστε ότι εγώ (και υπάρχουν πολλοί σαν εμένα) σας αγαπώ και ίσως μάθετε γιατί είμαι χαρούμενος, ευχαριστημένος και χωρίς σύγχυση. Τα παιχνίδια που παίζω είναι ως επί το πλείστον παιδικά (όχι όλα), χαρούμενα παιχνίδια, παιχνίδια αγάπης, μυστηρίου, θαυμάτων</span></em>...»</p><p></p><p>Ηχογραφημένο τον Δεκέμβριο του '67, με την αγαλλίαση του φεστιβάλ <em>Monterey Pop</em> ακόμη σε πλήρη ισχύ για τον <em>Burdon</em>, το <strong><span style="color: Dodgerblue">The Twain Shall Meet</span></strong> έχει όλα όσα είχε το προκάτοχό του - τον εορτασμό και τη διάθεση, την ψυχεδέλεια και το φολκ-ροκ, τις απαγγελίες και τις προτροπές, την πολιτική και τις προσωπικότητες - και είναι επίσης οτιδήποτε δεν ήταν το <em>WoC</em>, δηλαδή εστιασμένο και δυνατό. Επικεφαλής ήταν και πάλι ο παραγωγός <em>Tom Wilson</em>.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]152012[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Eric Burdon & the Animals</em> το 1967 -σε πρώτο πλάνο o <em>Eric Burdon</em>, στο βάθος (Α-Δ) <em>Danny McCulloch, John Weider</em> (με το ριγέ πουκάμισο), <em>Vic Briggs</em> και <em>Barry Jenkins</em></p><p></p><p>Το <em>The Twain Shall Meet</em> επιτυγχάνει σε πολλαπλά επίπεδα, από το ροκάδικο, σχεδόν μπούγκι "<strong>Closer to the Truth</strong>", που δομείται πλησιάζοντας το ηλεκτρικό ρυθμ εντ μπλουζ των πρώτων <em>Animals</em>, την μπαρόκ μίνι-συμφωνία "<strong>Orange and Red Beams</strong>", το τροφοδοτημένο με γκάιντα, σιτάρ και βιολί "<strong>All Is One</strong>" μέχρι το εκτοξευμένο, ψυχεδελικό ύμνο "<strong>Sky Pilot</strong>", ένα αριστούργημα, ατμόσφαιρας, σύνθεσης και ενορχήστρωσης.</p><p></p><p>Το τελευταίο κομμάτι, στην πραγματικότητα, κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων αντιπολεμικών τραγουδιών που έγιναν ποτέ, λέγοντας την ιστορία ενός ιερέα του πολέμου του Βιετνάμ που συμβουλεύει τους στρατευμένους πριν από την αναχώρησή τους στη μάχη, όπου ο θάνατος σίγουρα περιμένει πολλούς από αυτούς. Είναι ένα σύνθετο κομμάτι που περιλαμβάνει τρεις νεο-οπερατικές κινήσεις, μια από τις οποίες περιέχει ένα εξαιρετικά συγκινητικό τμήμα για έγχορδα και φλάουτο που μπορεί, ακόμη και σήμερα, να προκαλέσει έντονα συναισθήματα.</p><p></p><p>Εδώ βέβαια υπάρχει και το "<strong>Monterey</strong>", εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ, συνταρακτικό ντοκουμέντο, αυτό το μουσικό χρονικό του εικονικού ροκ φεστιβάλ που παραμένει τόσο εμβληματικό της εποχής, όσο το "<strong><a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/156730" target="_blank">California Dreaming</a></strong>" ή το "<strong>San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)</strong>". Το τραγούδι, μαζί με την παρουσίαση πολλών από τους περφόρμερ του φεστιβάλ, ακόμα και της παρευρισκόμενης «<em><span style="color: Darkorange">Αυτού Μεγαλειότητας, Πρίγκιπα Τζόουνς</span></em>», ως «<em><span style="color: Darkorange">νέους θεούς</span></em>» με τη «<em><span style="color: Darkorange">μουσική τους γεννημένη από αγάπη</span></em>», αναδημιουργεί ηχητικά, τις πτυχές των πραγματικών παραστάσεων, από τη δόνηση του σιτάρ του <em>Shankar</em> και την καυστική κιθάρα του <em>Hendrix</em> μέχρι τη χτυπητή τρομπέτα του <em>Masekela</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι</span></em>», ομολογεί ο Μπάρντον, ενώ συνοψίζει ολόκληρο το χίπικο ήθος της εποχής. Φυσικά, το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για όλο το <em>The Twain Shall Meet</em>[*].</p><p></p><p>Το άλμπουμ μπήκε μόνο για λίγο στο τοπ 100 των άλμπουμ τσαρτ, συγκρατούμενο στην επιφάνεια από το "<em>Monterey</em>" και το "<em>Sky Pilot</em>", αλλά τελικά συγκέντρωσε μόνο μέτρια σχόλια από τους κριτικούς και σύντομα εξαφανίστηκε. Εμείς όμως, ποτέ δεν το αγνοήσαμε, ούτε το θεωρήσαμε αφελές και ανόητο, όπως κάποιοι δήθεν επαΐοντες που δεν πήραν μυρωδιά, και πάντα θα ανατρέχουμε σ' αυτό όταν χρειαζόμαστε την "ατμόσφαιρά" του.</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Fred Mills)</p><p>__________</p><p>[*]. η φράση υπάρχει στο ποίημα "<em>The Ballad of East and West</em>", του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, «<em><span style="color: Darkorange">Ω, η Ανατολή είναι Ανατολή και η Δύση είναι Δύση και οι δύο δεν θα συναντηθούν ποτέ</span></em>...»</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]152013[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058123239, member: 30418"] [HEADING=2]Μοντερέι - Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι[/HEADING] [B]Eric Burdon & The Animals - The Twain Shall Meet[/B] (Μάιος 1968, MGM Records) [CENTER][ATTACH=CONFIG]151993._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Monterey 4:18, A2 Just The Thought 3:47, A3 Closer To The Truth 4:31, A4 No Self Pity 4:50, A5 Orange And Red Beams 3:45, B1 Sky Pilot 7:27, B2 We Love You Lil 6:48, B3 All Is One 7:45 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Eric Burdon (φωνητικά), John Weider (κιθάρα, βιολί), Vic Briggs (κιθάρα), Danny McCulloch (μπάσο, φωνητικά), Barry Jenkins (τύμπανα) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Tom Wilson Ηχογραφήθηκε στα στούντιο [I]TTG[/I] στο Λος Άντζελες [HR][/HR]Ο [B]Eric Burdon[/B], επικεφαλής των πετυχημένων της Βρετανικής Εισβολής, [B][URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/100838"]Animals[/URL][/B], έχοντας "διαφωτιστεί" (...βοηθούντος και του Ελ Ες Ντι), γύρω στα 1966 και με την μπάντα του να διασπάται μετά από ακραία κακοδιαχείριση και διαφωνίες, αποφάσισε τελικά να μοντάρει ένα νέο σύνολο, μετακομίζοντας στην Καλιφόρνια. Πράγματι, το φρέσκο γκρουπ, μερικές φορές αναφερόμενο και ως [B]Eric Burdon & the New Animals[/B], άρχισε να δραστηριοποιείται τον Δεκέμβριο του '66 και τον επόμενο Μάρτιο ηχογράφησε το άλμπουμ [B][COLOR=Dodgerblue]Winds of Change[/COLOR][/B] για την ετικέτα [I]MGM[/I] με τον Μπάρτον να δημοσιεύει ένα μανιφέστο στο εξώφυλλο: «[I][COLOR=Darkorange]Σας αγαπώ όλους και θέλω να κερδίσετε κάτι από αυτούς τους νέους ήχους, όπως κερδίζω εγώ από την ακρόαση των αγίων μου τα τελευταία χρόνια. Εάν αισθάνεστε μόνοι, μπερδεμένοι και θλιμμένα απογοητευμένοι, απλά γνωρίστε ότι εγώ (και υπάρχουν πολλοί σαν εμένα) σας αγαπώ και ίσως μάθετε γιατί είμαι χαρούμενος, ευχαριστημένος και χωρίς σύγχυση. Τα παιχνίδια που παίζω είναι ως επί το πλείστον παιδικά (όχι όλα), χαρούμενα παιχνίδια, παιχνίδια αγάπης, μυστηρίου, θαυμάτων[/COLOR][/I]...» Ηχογραφημένο τον Δεκέμβριο του '67, με την αγαλλίαση του φεστιβάλ [I]Monterey Pop[/I] ακόμη σε πλήρη ισχύ για τον [I]Burdon[/I], το [B][COLOR=Dodgerblue]The Twain Shall Meet[/COLOR][/B] έχει όλα όσα είχε το προκάτοχό του - τον εορτασμό και τη διάθεση, την ψυχεδέλεια και το φολκ-ροκ, τις απαγγελίες και τις προτροπές, την πολιτική και τις προσωπικότητες - και είναι επίσης οτιδήποτε δεν ήταν το [I]WoC[/I], δηλαδή εστιασμένο και δυνατό. Επικεφαλής ήταν και πάλι ο παραγωγός [I]Tom Wilson[/I]. [CENTER][ATTACH=CONFIG]152012._xfImport[/ATTACH] [I]Eric Burdon & the Animals[/I] το 1967 -σε πρώτο πλάνο o [I]Eric Burdon[/I], στο βάθος (Α-Δ) [I]Danny McCulloch, John Weider[/I] (με το ριγέ πουκάμισο), [I]Vic Briggs[/I] και [I]Barry Jenkins[/I][/CENTER] Το [I]The Twain Shall Meet[/I] επιτυγχάνει σε πολλαπλά επίπεδα, από το ροκάδικο, σχεδόν μπούγκι "[B]Closer to the Truth[/B]", που δομείται πλησιάζοντας το ηλεκτρικό ρυθμ εντ μπλουζ των πρώτων [I]Animals[/I], την μπαρόκ μίνι-συμφωνία "[B]Orange and Red Beams[/B]", το τροφοδοτημένο με γκάιντα, σιτάρ και βιολί "[B]All Is One[/B]" μέχρι το εκτοξευμένο, ψυχεδελικό ύμνο "[B]Sky Pilot[/B]", ένα αριστούργημα, ατμόσφαιρας, σύνθεσης και ενορχήστρωσης. Το τελευταίο κομμάτι, στην πραγματικότητα, κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων αντιπολεμικών τραγουδιών που έγιναν ποτέ, λέγοντας την ιστορία ενός ιερέα του πολέμου του Βιετνάμ που συμβουλεύει τους στρατευμένους πριν από την αναχώρησή τους στη μάχη, όπου ο θάνατος σίγουρα περιμένει πολλούς από αυτούς. Είναι ένα σύνθετο κομμάτι που περιλαμβάνει τρεις νεο-οπερατικές κινήσεις, μια από τις οποίες περιέχει ένα εξαιρετικά συγκινητικό τμήμα για έγχορδα και φλάουτο που μπορεί, ακόμη και σήμερα, να προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Εδώ βέβαια υπάρχει και το "[B]Monterey[/B]", εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ, συνταρακτικό ντοκουμέντο, αυτό το μουσικό χρονικό του εικονικού ροκ φεστιβάλ που παραμένει τόσο εμβληματικό της εποχής, όσο το "[B][URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/156730"]California Dreaming[/URL][/B]" ή το "[B]San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)[/B]". Το τραγούδι, μαζί με την παρουσίαση πολλών από τους περφόρμερ του φεστιβάλ, ακόμα και της παρευρισκόμενης «[I][COLOR=Darkorange]Αυτού Μεγαλειότητας, Πρίγκιπα Τζόουνς[/COLOR][/I]», ως «[I][COLOR=Darkorange]νέους θεούς[/COLOR][/I]» με τη «[I][COLOR=Darkorange]μουσική τους γεννημένη από αγάπη[/COLOR][/I]», αναδημιουργεί ηχητικά, τις πτυχές των πραγματικών παραστάσεων, από τη δόνηση του σιτάρ του [I]Shankar[/I] και την καυστική κιθάρα του [I]Hendrix[/I] μέχρι τη χτυπητή τρομπέτα του [I]Masekela[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Νομίζω ότι ίσως ονειρεύομαι[/COLOR][/I]», ομολογεί ο Μπάρντον, ενώ συνοψίζει ολόκληρο το χίπικο ήθος της εποχής. Φυσικά, το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για όλο το [I]The Twain Shall Meet[/I][*]. Το άλμπουμ μπήκε μόνο για λίγο στο τοπ 100 των άλμπουμ τσαρτ, συγκρατούμενο στην επιφάνεια από το "[I]Monterey[/I]" και το "[I]Sky Pilot[/I]", αλλά τελικά συγκέντρωσε μόνο μέτρια σχόλια από τους κριτικούς και σύντομα εξαφανίστηκε. Εμείς όμως, ποτέ δεν το αγνοήσαμε, ούτε το θεωρήσαμε αφελές και ανόητο, όπως κάποιοι δήθεν επαΐοντες που δεν πήραν μυρωδιά, και πάντα θα ανατρέχουμε σ' αυτό όταν χρειαζόμαστε την "ατμόσφαιρά" του. (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Fred Mills) __________ [*]. η φράση υπάρχει στο ποίημα "[I]The Ballad of East and West[/I]", του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, «[I][COLOR=Darkorange]Ω, η Ανατολή είναι Ανατολή και η Δύση είναι Δύση και οι δύο δεν θα συναντηθούν ποτέ[/COLOR][/I]...» [CENTER][ATTACH=CONFIG]152013._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες, 6ο Μέρος [Η βρετανική ψυχεδέλεια]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…