Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες - Η βρετανική ψυχεδέλεια
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058093409" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Ρότζερ o μηχανικός</h3><p><strong>Yardbirds - Yardbirds</strong> επίσης γνωστό ως <strong>Roger the Engineer</strong> (Ιούλιος 1966, Columbia)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]150641[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Lost Woman, A2 Over, Under, Sideways, Down, A3 The Nazz Are Blue, A4 I Can't Make Your Way, A5 Rack My Mind, A6 Farewell, B1 Hot House Of Omagararshid, B2 Jeff's Boogie, B3 He's Always There, B4 Turn Into Earth, B5 What Do You Want, B6 Ever Since The World Began</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Keith Relf (κύρια φωνητικά, φυσαρμόνικα), Jeff Beck (ληντ κιθάρα, φωνητικά, μπάσο), Chris Dreja (ρυθμική κιθάρα, υποστηρικτικά φωνητικά, πιάνο), Paul Samwell-Smith (μπάσο, υποστηρικτικά φωνητικά), Jim McCarty (τύμπανα, υποστηρικτικά φωνητικά, κρουστά)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Paul Samwell-Smith, Simon Napier Bell</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα <em>Advision Studios</em> του Λονδίνου, Απρίλιος-Ιούνιος 1966</p><hr /><p>Οι <strong>Yardbirds</strong> κυκλοφόρησαν το δυνατότερο άλμπουμ τους το 1966, καθώς και το μοναδικό τους με πρωτότυπο υλικό. Επίσημα έχει τίτλο το όνομά τους, αλλά έγινε γνωστό ως <strong><span style="color: Dodgerblue">Roger the Engineer</span></strong>/Ρότζερ o Μηχανικός λόγω του καρτουνίστικου σκίτσου στο εξώφυλλο του <em>Roger Cameron</em>, μηχανικού στα <em>Advision</em> στούντιο, από τον κιθαρίστα <strong>Chris Dreja</strong>.</p><p></p><p>Η κεντρική επιρροή που διαμόρφωσε τον ήχο του άλμπουμ ήταν η καινοτομία και ο πειραματισμός του κιθαρίστα <strong>Jeff Beck</strong>, που προσχώρησε στους <em>Yardbirds</em> τον Μάιο του 1965, μετά την απόφαση του ιδρυτικού κιθαρίστα <strong>Eric Clapton</strong> να αποχωρήσει από την μπάντα. Ο <em>Beck</em> έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα κοινό που έχασε τους αυθεντικούς ήχους του παραδοσιακότερου <em>Eric</em> αλλά και το μάνατζμεντ που δεν μπορούσε να αποφασίσει αν η μπάντα θα ήταν ένα εντελώς ποπ συγκρότημα ή θα διατηρούσε την προηγούμενή τους ρυθμ εντ μπλουζ αξιοπιστία που είχε κάνει το <strong><span style="color: Dodgerblue">Five Live Yardbirds</span></strong> χιτ κατά τη διάρκεια της έκρηξης του μπλουζ.</p><p></p><p>Ευτυχώς για τον <em>Beck</em>, η εκκολαπτόμενη ψυχεδέλεια καραδοκούσε, ταιριάζοντας άψογα με την αδιαφορία του για οτιδήποτε πλησίαζε το στρωτό παίξιμο των έξι χορδών. Ακόμα και στις μέρες πριν τους <em>Yardbirds</em> με μπάντες όπως οι <em>Tridents</em>, ο <em>Beck</em> είχε επιδείξει μια ιδιόμορφη επιθετική τεχνική και την ικανότητα να βγάζει παράξενους ήχους από την κιθάρα του. Τώρα με μπαλάντες όπως το "<strong>Heart Full Of Soul</strong>" και "<strong>Shapes Of Things</strong>" του δόθηκε ευκαιρία να εξαπολύσει τον πλήρη φαζ τρόμο της πρωτο-μέταλ τεχνοτροπίας του.</p><p></p><p>Στον <em>Roger</em>... η μπάντα άγγιξε την υλοποίηση του πιο ολοκληρωμένου άλμπουμ με αυτήν την κλασική σύνθεση, της μεσαίας περιόδου της. Με τον <em>Beck</em>, το γκρουπ άρχισε να επεκτείνει τη βαριά μπλουζ βάση του σε ανεξερεύνητες περιοχές της ψυχεδέλειας, μεσαιωνικούς ψαλμούς και μουσική επηρεασμένη από την Ανατολή, φέρνοντας τον πειραματισμό σε ένα νέο επίπεδο, ενώ εξακολουθούσε να κρατάει τον πυρήνα των μπλουζ καταβολών. Αν και μάλλον οι αναιμικές κραυγές του <strong>Keith Relf</strong> δεν θα μπορούσαν ποτέ να τους κάνουν ανταγωνιστικούς των Στόουνς ή των Μπητλς, η καλολαδωμένη ρυθμ σέξιον ταίριαζε ιδανικά με μερικούς από τους πιο άγριους ήχους του <em>Beck</em> μέχρι σήμερα.</p><p></p><p>Από τη σκοτεινή ψαλμωδία του "<strong>Hot House of Omagarashid</strong>" στους πειστικούς αραβικούς στροβιλισμούς του "<strong>Over Under Sideways Down</strong>", αυτά ήταν τραγούδια που ακούγονταν στη διαδρομή για το <em>UFO</em> κλαμπ. Ενώ εξακολουθούσαν να προσκολλώνται στις δωδεκάμετρες φόρμες που τους διέκριναν τα δύσκολα χρόνια ("<strong>The Nazz Are Blue</strong>"), τώρα διέθεταν ένα εκπληκτικό όπλο στα περίτεχνα γεμίσματα του <em>Beck</em>, όπως αποδεικνύει και η καταπληκτική του επίδειξη στο "<strong>Jeff's Boogie</strong>".</p><p></p><p>Δυστυχώς, το άλμπουμ υπήρξε ένα σύντομο, φωτεινό σημείο για την μπάντα. Περισσότερη κακοδιαχείριση και η φαινομενική αδυναμία να αξιοποιηθεί κάθε επιτυχία οδήγησε τελικά τον <em>Beck</em> να εγκαταλείψει και δύο χρόνια αργότερα όλα είχαν τελειώσει. Αλλά για τον πραγματικό ήχο του <em>Swinging London</em>, του '66, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το άκουσμα του Μηχανικού...</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Chris Jones)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]150642[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058093409, member: 30418"] [HEADING=2]Ρότζερ o μηχανικός[/HEADING] [B]Yardbirds - Yardbirds[/B] επίσης γνωστό ως [B]Roger the Engineer[/B] (Ιούλιος 1966, Columbia) [CENTER][ATTACH=CONFIG]150641._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Lost Woman, A2 Over, Under, Sideways, Down, A3 The Nazz Are Blue, A4 I Can't Make Your Way, A5 Rack My Mind, A6 Farewell, B1 Hot House Of Omagararshid, B2 Jeff's Boogie, B3 He's Always There, B4 Turn Into Earth, B5 What Do You Want, B6 Ever Since The World Began [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Keith Relf (κύρια φωνητικά, φυσαρμόνικα), Jeff Beck (ληντ κιθάρα, φωνητικά, μπάσο), Chris Dreja (ρυθμική κιθάρα, υποστηρικτικά φωνητικά, πιάνο), Paul Samwell-Smith (μπάσο, υποστηρικτικά φωνητικά), Jim McCarty (τύμπανα, υποστηρικτικά φωνητικά, κρουστά) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Paul Samwell-Smith, Simon Napier Bell Ηχογραφήθηκε στα [I]Advision Studios[/I] του Λονδίνου, Απρίλιος-Ιούνιος 1966 [HR][/HR]Οι [B]Yardbirds[/B] κυκλοφόρησαν το δυνατότερο άλμπουμ τους το 1966, καθώς και το μοναδικό τους με πρωτότυπο υλικό. Επίσημα έχει τίτλο το όνομά τους, αλλά έγινε γνωστό ως [B][COLOR=Dodgerblue]Roger the Engineer[/COLOR][/B]/Ρότζερ o Μηχανικός λόγω του καρτουνίστικου σκίτσου στο εξώφυλλο του [I]Roger Cameron[/I], μηχανικού στα [I]Advision[/I] στούντιο, από τον κιθαρίστα [B]Chris Dreja[/B]. Η κεντρική επιρροή που διαμόρφωσε τον ήχο του άλμπουμ ήταν η καινοτομία και ο πειραματισμός του κιθαρίστα [B]Jeff Beck[/B], που προσχώρησε στους [I]Yardbirds[/I] τον Μάιο του 1965, μετά την απόφαση του ιδρυτικού κιθαρίστα [B]Eric Clapton[/B] να αποχωρήσει από την μπάντα. Ο [I]Beck[/I] έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα κοινό που έχασε τους αυθεντικούς ήχους του παραδοσιακότερου [I]Eric[/I] αλλά και το μάνατζμεντ που δεν μπορούσε να αποφασίσει αν η μπάντα θα ήταν ένα εντελώς ποπ συγκρότημα ή θα διατηρούσε την προηγούμενή τους ρυθμ εντ μπλουζ αξιοπιστία που είχε κάνει το [B][COLOR=Dodgerblue]Five Live Yardbirds[/COLOR][/B] χιτ κατά τη διάρκεια της έκρηξης του μπλουζ. Ευτυχώς για τον [I]Beck[/I], η εκκολαπτόμενη ψυχεδέλεια καραδοκούσε, ταιριάζοντας άψογα με την αδιαφορία του για οτιδήποτε πλησίαζε το στρωτό παίξιμο των έξι χορδών. Ακόμα και στις μέρες πριν τους [I]Yardbirds[/I] με μπάντες όπως οι [I]Tridents[/I], ο [I]Beck[/I] είχε επιδείξει μια ιδιόμορφη επιθετική τεχνική και την ικανότητα να βγάζει παράξενους ήχους από την κιθάρα του. Τώρα με μπαλάντες όπως το "[B]Heart Full Of Soul[/B]" και "[B]Shapes Of Things[/B]" του δόθηκε ευκαιρία να εξαπολύσει τον πλήρη φαζ τρόμο της πρωτο-μέταλ τεχνοτροπίας του. Στον [I]Roger[/I]... η μπάντα άγγιξε την υλοποίηση του πιο ολοκληρωμένου άλμπουμ με αυτήν την κλασική σύνθεση, της μεσαίας περιόδου της. Με τον [I]Beck[/I], το γκρουπ άρχισε να επεκτείνει τη βαριά μπλουζ βάση του σε ανεξερεύνητες περιοχές της ψυχεδέλειας, μεσαιωνικούς ψαλμούς και μουσική επηρεασμένη από την Ανατολή, φέρνοντας τον πειραματισμό σε ένα νέο επίπεδο, ενώ εξακολουθούσε να κρατάει τον πυρήνα των μπλουζ καταβολών. Αν και μάλλον οι αναιμικές κραυγές του [B]Keith Relf[/B] δεν θα μπορούσαν ποτέ να τους κάνουν ανταγωνιστικούς των Στόουνς ή των Μπητλς, η καλολαδωμένη ρυθμ σέξιον ταίριαζε ιδανικά με μερικούς από τους πιο άγριους ήχους του [I]Beck[/I] μέχρι σήμερα. Από τη σκοτεινή ψαλμωδία του "[B]Hot House of Omagarashid[/B]" στους πειστικούς αραβικούς στροβιλισμούς του "[B]Over Under Sideways Down[/B]", αυτά ήταν τραγούδια που ακούγονταν στη διαδρομή για το [I]UFO[/I] κλαμπ. Ενώ εξακολουθούσαν να προσκολλώνται στις δωδεκάμετρες φόρμες που τους διέκριναν τα δύσκολα χρόνια ("[B]The Nazz Are Blue[/B]"), τώρα διέθεταν ένα εκπληκτικό όπλο στα περίτεχνα γεμίσματα του [I]Beck[/I], όπως αποδεικνύει και η καταπληκτική του επίδειξη στο "[B]Jeff's Boogie[/B]". Δυστυχώς, το άλμπουμ υπήρξε ένα σύντομο, φωτεινό σημείο για την μπάντα. Περισσότερη κακοδιαχείριση και η φαινομενική αδυναμία να αξιοποιηθεί κάθε επιτυχία οδήγησε τελικά τον [I]Beck[/I] να εγκαταλείψει και δύο χρόνια αργότερα όλα είχαν τελειώσει. Αλλά για τον πραγματικό ήχο του [I]Swinging London[/I], του '66, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το άκουσμα του Μηχανικού... (*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Chris Jones) [CENTER][ATTACH=CONFIG]150642._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ταξιδιωτικές οδηγίες - Η βρετανική ψυχεδέλεια
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…