Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Πολιτισμός
Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058370651" data-attributes="member: 30418"><p><strong>Η δεκαετία του '60</strong></p><p></p><p>Ναι, υπήρξε πραγματικά ταραχώδης από όλες τις απόψεις, και τα διαδραματιζόμενα υπήρξαν τόσο καθοριστικά που έμελλαν να επηρεάσουν από τότε όλες τις κοινωνικο-πολιτικές και πνευματικές εξελίξεις. Τον Αύγουστο του 1961, οι κομμουνιστικές αρχές της Ανατολικής Γερμανίας υψώνουν ένα τείχος που χωρίζει στα δύο το Βερολίνο ενώ το φθινόπωρο του 1962, η κρίση των πυραύλων της Κούβας, έφερε την ανθρωπότητα πολύ κοντά στο πυρηνικό ολοκαύτωμα. Την τριετία 1965-67, η αμερικανική αεροπορία έριξε περισσότερες βόμβες στο Βιετνάμ από όσες είχε ρίξει σε όλα τα θέατρα των επιχειρήσεων κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ τον Αύγουστο του 1968 τα τανκς των στρατευμάτων του Συμφώνου της Βαρσοβίας κατέπνιξαν την Άνοιξη της Πράγας.</p><p></p><p>Τα ενδεικτικά αυτά συνταρακτικά γεγονότα καθώς και πλήθος άλλων, μεσούντος του ψυχρού πολέμου, προκάλεσαν αναβρασμό, που μέσα σε ελευθεριακό κλίμα και ασυνήθιστα γενικευμένο οργασμό καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, πυροδότησε αντιδράσεις, όπως τις φοιτητικές διαδηλώσεις κατά του πολέμου στο Βιετνάμ και της Χούντας των Συνταγματαρχών στην Ελλάδα και την εξέγερση του Μάη του '68 στη Γαλλία αλλά και την ειρηνική συνύπαρξη μισού εκατομμυρίου ανθρώπων στο τριήμερο Φεστιβάλ ειρήνης και μουσικής του Γούντστοκ το 1969. Γεγονός με ιδιαίτερο νόημα για την εποχή, υπήρξαν και οι δολοφονίες επιφανών, από τον <em>Γρηγόρη Λαμπράκη</em> και τον <em>Τζον Φιτζέραλντ Κέννεντυ</em> το 1963, τον <em>Μάλκολμ Χ</em> το 1965, τον <em>Ερνέστο Τσε Γκεβάρα</em> το 1967, μέχρι τον <em>Μάρτιν Λούθερ Κινγκ</em> και τον <em>Ρόμπερτ Κέννεντυ</em> το 1968, προφανώς γιατί ο καθένας από τη σκοπιά του, αποτέλεσε απειλή για τα σκοτεινά κέντρα εξουσίας και όχι μόνο.</p><p></p><p>Οι άνθρωποι αφυπνίστηκαν και αμφισβήτησαν, προβληματιζόμενοι με τη διαμορφούμενη κατάσταση και προσπάθησαν να αντιδράσουν με ριζοσπαστισμό, ατομικά αλλά και σε συλλογικό επίπεδο. Η Αντικουλτούρα και η Κοινωνική επανάσταση, το Αντιπολεμικό κίνημα, το κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων, το δεύτερο Φεμινιστικό κύμα, το κίνημα των δικαιωμάτων των Ομοφυλόφιλων και η Νέα Αριστερά, όλα αυτά υπήρξαν τα κοινωνικά και πολιτικά κινήματα που εμφανίστηκαν τότε, για μια εναλλακτική πρόταση ζωής στον επικρατούμενο φιλελευθερισμό. Ήταν σαφές, ότι οι κατεστημένες λύσεις όλων των αποχρώσεων, αλλά και οι εφαρμογές τους δεν έπειθαν, με συνέπεια την υιοθέτηση από τους αντικομφορμιστές, πρωτόγνωρων για την εποχή προσεγγίσεων και προτάσεων με επιρροή από ανατολικές θρησκείες και φιλοσοφίες, με την απαραίτητη αποστροφή στα υλιστικά πρότυπα, το κάλεσμα για επιστροφή στη φύση και την κουλτούρα της μη βίας.</p><p></p><p>Στην κοινωνική επανάσταση και τα ανατρεπτικά γεγονότα, το "σύστημα" σε Δύση και Ανατολή απάντησε είτε με την εξαγορά συνειδήσεων, την εμπορευματοποίηση κάθε απειλητικού κινήματος και κοινωνικής τάσης και τους τεχνητούς παραδείσους των ουσιών, είτε με τη συκοφάντηση-προπαγάνδα (παλιά, αλάνθαστη συνταγή) και την καταστολή. Τελικά το "κατεστημένο" πέτυχε τις στοχεύσεις του, και ήδη από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, τα λουλούδια, οι αγάπες και τα οράματα δεν είχαν πια απήχηση, αρχίζοντας να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της παρακμής, τα οποία φυσικά είχαν αντίκτυπο και στην καλλιτεχνική έκφραση. Ο ενθουσιασμός, η ευφορία και οι προσδοκίες υποχωρήσαν και το όνειρο μετατράπηκε σε εφιάλτη, μέσα στην παραζάλη της προσωπικής "διαφυγής" και του απατηλού ηδονισμού, με τα σκληρά ναρκωτικά να επικρατούν και τη θέση της ουτοπίας να παίρνει ο μηδενισμός.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]163890[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058370651, member: 30418"] [b]Η δεκαετία του '60[/b] Ναι, υπήρξε πραγματικά ταραχώδης από όλες τις απόψεις, και τα διαδραματιζόμενα υπήρξαν τόσο καθοριστικά που έμελλαν να επηρεάσουν από τότε όλες τις κοινωνικο-πολιτικές και πνευματικές εξελίξεις. Τον Αύγουστο του 1961, οι κομμουνιστικές αρχές της Ανατολικής Γερμανίας υψώνουν ένα τείχος που χωρίζει στα δύο το Βερολίνο ενώ το φθινόπωρο του 1962, η κρίση των πυραύλων της Κούβας, έφερε την ανθρωπότητα πολύ κοντά στο πυρηνικό ολοκαύτωμα. Την τριετία 1965-67, η αμερικανική αεροπορία έριξε περισσότερες βόμβες στο Βιετνάμ από όσες είχε ρίξει σε όλα τα θέατρα των επιχειρήσεων κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ τον Αύγουστο του 1968 τα τανκς των στρατευμάτων του Συμφώνου της Βαρσοβίας κατέπνιξαν την Άνοιξη της Πράγας. Τα ενδεικτικά αυτά συνταρακτικά γεγονότα καθώς και πλήθος άλλων, μεσούντος του ψυχρού πολέμου, προκάλεσαν αναβρασμό, που μέσα σε ελευθεριακό κλίμα και ασυνήθιστα γενικευμένο οργασμό καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, πυροδότησε αντιδράσεις, όπως τις φοιτητικές διαδηλώσεις κατά του πολέμου στο Βιετνάμ και της Χούντας των Συνταγματαρχών στην Ελλάδα και την εξέγερση του Μάη του '68 στη Γαλλία αλλά και την ειρηνική συνύπαρξη μισού εκατομμυρίου ανθρώπων στο τριήμερο Φεστιβάλ ειρήνης και μουσικής του Γούντστοκ το 1969. Γεγονός με ιδιαίτερο νόημα για την εποχή, υπήρξαν και οι δολοφονίες επιφανών, από τον [I]Γρηγόρη Λαμπράκη[/I] και τον [I]Τζον Φιτζέραλντ Κέννεντυ[/I] το 1963, τον [I]Μάλκολμ Χ[/I] το 1965, τον [I]Ερνέστο Τσε Γκεβάρα[/I] το 1967, μέχρι τον [I]Μάρτιν Λούθερ Κινγκ[/I] και τον [I]Ρόμπερτ Κέννεντυ[/I] το 1968, προφανώς γιατί ο καθένας από τη σκοπιά του, αποτέλεσε απειλή για τα σκοτεινά κέντρα εξουσίας και όχι μόνο. Οι άνθρωποι αφυπνίστηκαν και αμφισβήτησαν, προβληματιζόμενοι με τη διαμορφούμενη κατάσταση και προσπάθησαν να αντιδράσουν με ριζοσπαστισμό, ατομικά αλλά και σε συλλογικό επίπεδο. Η Αντικουλτούρα και η Κοινωνική επανάσταση, το Αντιπολεμικό κίνημα, το κίνημα Πολιτικών Δικαιωμάτων, το δεύτερο Φεμινιστικό κύμα, το κίνημα των δικαιωμάτων των Ομοφυλόφιλων και η Νέα Αριστερά, όλα αυτά υπήρξαν τα κοινωνικά και πολιτικά κινήματα που εμφανίστηκαν τότε, για μια εναλλακτική πρόταση ζωής στον επικρατούμενο φιλελευθερισμό. Ήταν σαφές, ότι οι κατεστημένες λύσεις όλων των αποχρώσεων, αλλά και οι εφαρμογές τους δεν έπειθαν, με συνέπεια την υιοθέτηση από τους αντικομφορμιστές, πρωτόγνωρων για την εποχή προσεγγίσεων και προτάσεων με επιρροή από ανατολικές θρησκείες και φιλοσοφίες, με την απαραίτητη αποστροφή στα υλιστικά πρότυπα, το κάλεσμα για επιστροφή στη φύση και την κουλτούρα της μη βίας. Στην κοινωνική επανάσταση και τα ανατρεπτικά γεγονότα, το "σύστημα" σε Δύση και Ανατολή απάντησε είτε με την εξαγορά συνειδήσεων, την εμπορευματοποίηση κάθε απειλητικού κινήματος και κοινωνικής τάσης και τους τεχνητούς παραδείσους των ουσιών, είτε με τη συκοφάντηση-προπαγάνδα (παλιά, αλάνθαστη συνταγή) και την καταστολή. Τελικά το "κατεστημένο" πέτυχε τις στοχεύσεις του, και ήδη από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, τα λουλούδια, οι αγάπες και τα οράματα δεν είχαν πια απήχηση, αρχίζοντας να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της παρακμής, τα οποία φυσικά είχαν αντίκτυπο και στην καλλιτεχνική έκφραση. Ο ενθουσιασμός, η ευφορία και οι προσδοκίες υποχωρήσαν και το όνειρο μετατράπηκε σε εφιάλτη, μέσα στην παραζάλη της προσωπικής "διαφυγής" και του απατηλού ηδονισμού, με τα σκληρά ναρκωτικά να επικρατούν και τη θέση της ουτοπίας να παίρνει ο μηδενισμός. [CENTER][ATTACH=CONFIG]163890._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Πολιτισμός
Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…